Symptomtråd

Jeg har gått og tenkt at jeg ikke har noen symptomer, men jeg er jo så sulten at jeg kunne spist en hest!! Har ikke spist opp første måltid før jeg er sulten igjen. vanligvis har jeg veldig dårlig matlyst, men ikke nå :confused004

I tillegg er jeg superoppblåst i magen. Jeg er jo overvektig fra før av, og det ser jo ut som at jeg skal føde neste uke:shy: vanligvis kan jeg holde den litt inn, men buksene mine, som var litt store for en mnd siden, er jo for trange i livet allerede:happy090 håper det går litt ned igjen før det blir babymage!

Veldig oppblåst, følt meg helt grusom den siste uka, trodd jeg var helt sjukt pms denne mnd. Spurte samboer på tirsdag hva som skjedde med magen min, aldri sett den sånn før… også vært veldig hard i magen, det er ikke likt meg… så kan jo henge sammen med det… puppene har vært så ømme, at de ikke bare var ømme i puppene, men under armene å :S i mine tidligere svangerskap har mitt symptom på graviditet vært uteblitt pms symptomer, så dette var helt nytt for meg!! Jeg har også hatt stabilt høy temp gjennom hele mnd, har det fremdeles.

5+2/ mensmurringer, strekk og ligamentsmerter når jeg nyser/hoster eller reiser meg fort opp. Følelsen av en «ball» nederst i magen viss jeg sitter sånn at magen henger over der nede. Veldig ømme nippler, hadde halsbrann i går. Ikke spessielt kvalm enda, men veldig oppblåst? Ser ut som jeg er 5 mnd på vei

Flere som sover dårlig 1.trimester? Jeg våkner 10 ganger pr natt, å får ikke sove igjen! Trodde vi skulle være sååå trøtte nå

Mensmurringer har stort sett gitt seg, bare ligamentsmerter som kommer i ny og ne. Puppene er fortsatt veldig vonde og er vanvittig oppblåst Begynner desverre allerede å kjenne litt "sviende" følelse i symfysen i visse stillinger, så er spent på hvordan bekken og symfyse løsningen blir denne gangen‍

4+2, har vært småuggen siste to dagene, svimmel, kald og varm om hverandre, og plutselig veldig sulten. Merker også godt økt angst og følelsessvingninger Merker ingenting til brystene, til tross for amming med 2-åringen. Hadde ingen fysiske symptom så tidlig med første, og håper VIRKELIG å sleppe unna den ekstreme kvalmen jeg hadde da.. :dead:

5+2/ mensmurringer, strekk og ligamentsmerter når jeg nyser/hoster eller reiser meg fort opp. Følelsen av en «ball» nederst i magen viss jeg sitter sånn at magen henger over der nede. Veldig ømme nippler, hadde halsbrann i går. Ikke spessielt kvalm enda, men veldig oppblåst? Ser ut som jeg er 5 mnd på vei

Flere som sover dårlig 1.trimester? Jeg våkner 10 ganger pr natt, å får ikke sove igjen! Trodde vi skulle være sååå trøtte nå
Ble veldig oppblåst denne uken selv og den natten er så ille at jeg ble sykemeldt. Våkner 00,1.30,3.30,5.30 for tisse, får heller nesten ikke sove igjen. Veldig slitsomt.

Jeg er veldig trøtt, hele tiden.. men sliter allikevel med at jeg våkner mye og sliter med å sovne igjen. Litt gåen i kroppen.

Jeg har begynt å bli kvalm. Ikke veldig men litt. Dessverre så trigger kvalme angsten min som egentlig er under kontroll. Men slet en del med angst for åtte år siden, og da var jeg kvalm hele tiden. Så med en gang jeg blir uggen trigger det liksom de følelsene selvom jeg prøver å si at dette er bra kvalme. Forrige svangerskap (i 2018) var jeg kvalm frem til uke 12/13 og nakkefoldscanningen var overstått, hååååper det gir seg denne gangen og. Hadde egentlig et helt nydelig svangerskap da med en gang kvalmen slapp. Håper sånn det gir seg denne gangen og, for akkurat dette er ikke så bra for psyken min ❤️❤️

Jeg har begynt å bli kvalm. Ikke veldig men litt. Dessverre så trigger kvalme angsten min som egentlig er under kontroll. Men slet en del med angst for åtte år siden, og da var jeg kvalm hele tiden. Så med en gang jeg blir uggen trigger det liksom de følelsene selvom jeg prøver å si at dette er bra kvalme. Forrige svangerskap (i 2018) var jeg kvalm frem til uke 12/13 og nakkefoldscanningen var overstått, hååååper det gir seg denne gangen og. Hadde egentlig et helt nydelig svangerskap da med en gang kvalmen slapp. Håper sånn det gir seg denne gangen og, for akkurat dette er ikke så bra for psyken min ❤️❤️
Høres ikke noe greit ut:Heartred Emetofobi?Har du hatt noe erfaring med kvalmestillende i det forrige svangerskapet?

Høres ikke noe greit ut:Heartred Emetofobi?Har du hatt noe erfaring med kvalmestillende i det forrige svangerskapet?
Ikke prøvd noe kvalmestillende før. Hmmm diagnosen min er egentlig bare generalisert angst og helseangst, men så fikk jeg et panikkangstanfall en gang og brukte resten av sommeren på å ha angst for at det skulle skje igjen.

Er så vanskelig å vurdere hva som er kvalme og hva som egentlig bare sitter i hodet fordi jeg kjenner etter…❤️

Ikke prøvd noe kvalmestillende før. Hmmm diagnosen min er egentlig bare generalisert angst og helseangst, men så fikk jeg et panikkangstanfall en gang og brukte resten av sommeren på å ha angst for at det skulle skje igjen.

Er så vanskelig å vurdere hva som er kvalme og hva som egentlig bare sitter i hodet fordi jeg kjenner etter…❤️
Men skal sies at jeg har vært frisk i nesten åtte år, selvfølgelig med små bølger av bekymringer, men har det egentlig veldig fint og er takknemlig for det. Bare denne kvalmen som trigger ❤️❤️

Jeg er så rett for å bli skikkelig kvalm. Har tidligere hatt hyperemesis, og vil selvfølgelig ikke ha det nå. Er hjemme barn nå, så kan jo henge over toalettet og ligge på sofaen. :sour: Allerede småkvalm, vært i en ukes tid. 6+0 i morgen. Tidligere har kvalmen kommet plutselig fra 0 til 100. Så har et liiiite håp. Har hatt kvalme og oppkast under svangerskapene 3 ganger som varte fram til fødsel. :dead:

Noen som har hatt hyperemesis og ikke fått det igjen?

Jeg er så rett for å bli skikkelig kvalm. Har tidligere hatt hyperemesis, og vil selvfølgelig ikke ha det nå. Er hjemme barn nå, så kan jo henge over toalettet og ligge på sofaen. :sour: Allerede småkvalm, vært i en ukes tid. 6+0 i morgen. Tidligere har kvalmen kommet plutselig fra 0 til 100. Så har et liiiite håp. Har hatt kvalme og oppkast under svangerskapene 3 ganger som varte fram til fødsel. :dead:

Hadde hyperemesis forrige gang, foreløpig ikke kvalm noe jeg ser på som et godt tegn :love7
Mamma var kjempedårlig da hun fikk brødrene mine, men da jeg kom merket hun ikke at hun var gravid før langt ut i svangerskapet, så det kan gå sånn også:joyful:

Ikke at det er likt for alle selvsagt, men jeg gikk vertfall fra å kaste opp 15-20 ganger til dagen til å «kun» være kvalm når jeg fikk riktig kombo av kvalmestillende i forrige, dersom det primært trigger fordi du er redd for oppkast:)

Uansett ikke greit å gå rundt med angst:Heartred den har vel litt lett for å føre med seg kvalme også, når det herjer som verst:confused:

Jeg hadde det med begge mine, men i forrige svangerskap gikk jeg på en kombinasjon av medikament som gjorde at jeg vertfall slapp oppkast, og opplevde det som stor kontrast til første! Selv om kvalmen fortsatt var ulidelig.

Denne gangen er jeg enda ikke blitt kvalm (6+2), selv om det kommer litt i bølger gjennom dagen, og har et ørlite håp selv om jeg også på sett og vis ønsker den velkommen dersom den kan takke for seg i uke 12-14 fremfor på fødestua:p

Jeg har mye kvalme, ikke vært slik i tidligere svangerskap, men denne gangen kom det veldig tidlig.
Noen som har opplevd blødninger?
Jeg har tidligere ikke hatt blødninger, men har noe sporblødninger nå, er 6+4 i dag. Jeg har fått beskjed om å ta HCG blodprøve hos fastlege i morgen, ta det med ro og ikke løfte noe nevneverdig.
Litt bekymret..

5+1 og kvalmen begynner å komme når jeg er sulten :dead:

Noen som har kjent symptomer 6dpo?:oops:

Hadde første dag i forrige mens 20 feb, positiv EL test 03 mars, samleie både 03 (her trakk han seg ut) og 04 (trakk seg ikke ut) så er ca 6dpo i dag og syns korsryggen er bra tullete ikke tatt tester enda da jeg syns det er for tidlig:sorry:

Glad eg stod på å malte soverommet vårt forrige uke, for syketid nå er eg kvalm ! Går rundt med bøtta itilfelle oppkasten kommer også :sour: Kossen skal dette gå med ei på 1,5 år hjemme, noen med erfaring og tips ?

Back
Topp