Symptomtråd

Er 4+3 i dag. Føler meg egentlig ikke gravid. Er innimellom noe ubehag i mage/livmor området og til tider ved lyskene, men ellers ingen tegn. Har ei lita ei på snart 2 år, klarer faktisk ikke helt å huske hvordan det var på denne tiden med henne. Dere andre som nylig har vært gjennom denne uka, kjente dere noe spesielt? Kvalmen i forrige svangerskap kom rett før 6+0, håper litt på å få litt kvalme for å kjenne at det er noe som skjer, men likevel ikke, for det er noe ordentlig dritt!:p

Jeg sliter veldig med korsryggen, så mye at jeg dro til legen i dag. Har våknet hver natt i en uke nå, men i natt var det ekstra ille. Men legen sa det ikke var noe å gjøre enn å vente til ultralyd. Jeg blør ikke da, og er egentlig ikke redd for at noe er galt, men jeg var ikke forberedt på å ha så mye vondt allerede (5 + 3).
Akkurat sånn har jeg det også! Våkner til samme tid hver natt og verker sånn i korsryggen at jeg må stå opp og bevege meg. Ligger i fosterstilling resten av natten :/ Håper det bare er voksesmerter fra livmoren, eller ligamentene som strekkes :) Er en stund til UL (6+5 nå), så jeg prøver å ikke overtenke for mye :P

Akkurat sånn har jeg det også! Våkner til samme tid hver natt og verker sånn i korsryggen at jeg må stå opp og bevege meg. Ligger i fosterstilling resten av natten :/ Håper det bare er voksesmerter fra livmoren, eller ligamentene som strekkes :) Er en stund til UL (6+5 nå), så jeg prøver å ikke overtenke for mye :p
Jeg har UL i morgen (6 + 0), så kan oppdatere da om hva gynekolog sier. Jeg tror det kun er livmoren som strekkes og at noen av oss kjenner dette godt. Men smertene er ganske voldsomme til tider, så det er jo ikke så gøy når man er gravid og usikker.

Vil også understreke at jeg ikke har blødd en eneste gang, hadde jeg hatt disse smertene med blødninger hadde jeg nok dratt til legevakt.

Er 4+3 i dag. Føler meg egentlig ikke gravid. Er innimellom noe ubehag i mage/livmor området og til tider ved lyskene, men ellers ingen tegn. Har ei lita ei på snart 2 år, klarer faktisk ikke helt å huske hvordan det var på denne tiden med henne. Dere andre som nylig har vært gjennom denne uka, kjente dere noe spesielt? Kvalmen i forrige svangerskap kom rett før 6+0, håper litt på å få litt kvalme for å kjenne at det er noe som skjer, men likevel ikke, for det er noe ordentlig dritt!:p
Er 8+1 nå, og merket heller ikke noe særlig de første ukene.

Er fortsatt i relativt normal form, stadig mer stikking og strekking i magen, litt trøttere og mer sulten, men også uten symptomer mye av tida. Og har vært på ultralyd senest i går, så vet at alt er fint!

Men det er lett å bekymre seg når det virker som alle andre har så mange symptomer, men det virker jo som variasjonen er stor i både hva og hvor mye!

Førstegangsgravid her. Ser at det er flere som beskriver sterke magesmerter. Litt godt å lese, for dette gjelder i høyeste grad for meg også. Har tidvis så vondt i nedre del av magen at jeg ikke kan bevege meg. Blir liggende i fosterstilling på badegulvet. Går stort sett over etter noen minutter. Smertene er ikke langvarige, men de kommer ofte, gjerne 4-5 ganger om dagen. Har ikke blødd noe som helst. Ofte er krampene kombinert med kvalme. Er 6+6 i dag, dette har pågått i ca 2 uker. Har til nå konkludert (og håper i det lengste) at dette er vanling. Hadde gått rett til lege om det hadde begynt å blø

Er 8+1 nå, og merket heller ikke noe særlig de første ukene.

Er fortsatt i relativt normal form, stadig mer stikking og strekking i magen, litt trøttere og mer sulten, men også uten symptomer mye av tida. Og har vært på ultralyd senest i går, så vet at alt er fint!

Men det er lett å bekymre seg når det virker som alle andre har så mange symptomer, men det virker jo som variasjonen er stor i både hva og hvor mye!
Tusen takk for tilbakemelding! :)

Godt å høre at formen er noenlunde grei og at det står bra til med lille i magen :)

Ble veldig trøtt forrige graviditet selv, men husker ikke når det startet heller. Men nå er jeg generelt mye trøttere uansett, fordi hun lille vi allerede har våkner tidlig og våkner fremdeles om nettene. Så om jeg er trøtt pga det eller graviditeten er ikke så lett å si :laughing002

Ja, er nettopp det. Så den minste lille magesmerten er jeg redd er mensen som gjør sin entre. Men ja, er forskjellig fra person til person, og svangerskap til svangerskap har jeg hørt/lest:)

Førstegangsgravid her. Ser at det er flere som beskriver sterke magesmerter. Litt godt å lese, for dette gjelder i høyeste grad for meg også. Har tidvis så vondt i nedre del av magen at jeg ikke kan bevege meg. Blir liggende i fosterstilling på badegulvet. Går stort sett over etter noen minutter. Smertene er ikke langvarige, men de kommer ofte, gjerne 4-5 ganger om dagen. Har ikke blødd noe som helst. Ofte er krampene kombinert med kvalme. Er 6+6 i dag, dette har pågått i ca 2 uker. Har til nå konkludert (og håper i det lengste) at dette er vanling. Hadde gått rett til lege om det hadde begynt å blø
Kjipt å høre at du også opplever dette, men samtidig beroligende. Jeg er 5+6 og har slitt med dette siden lørdag, og jeg håper så innmarri at dette blir bedre om ikke altfor lenge.

Men nå begynner jeg å merke noen ting som hjelper for meg:
- Drikke masse vann, spesielt på kvelden
- Bevege meg når jeg kjenner det kommer
- Gjøre forsiktige yogaøvelser
- Forsøke så godt jeg klarer å slappe av under de verste smertene

Kjipt å høre at du også opplever dette, men samtidig beroligende. Jeg er 5+6 og har slitt med dette siden lørdag, og jeg håper så innmarri at dette blir bedre om ikke altfor lenge.

Men nå begynner jeg å merke noen ting som hjelper for meg:
- Drikke masse vann, spesielt på kvelden
- Bevege meg når jeg kjenner det kommer
- Gjøre forsiktige yogaøvelser
- Forsøke så godt jeg klarer å slappe av under de verste smertene
Takk for gode tips! Skal prøve dette neste gang smertene kommer

Jeg kjenner heller ikke noe særlig i dag, eller de to siste dagene. Frem til forigårs hadde jeg mye murringer og relativt ømme bryst, men nå er det nesten helt borte. Føler meg egentlig helt fin og det skremmer meg litt. Hjalp jo ikke at testen jeg tok i dag var lik som for to dager siden, men prøver å trøste meg med at det var på morgenurin. Testen jeg tok på morgenurin tidligere var svakere enn både tidligere dager og senere den dagen.

Ikke hatt noe symptomer annet enn ømme bryster de siste 2 ukene, første dag med kvalme i dag. Er 8+0 i dag ☺️

Oppdatering på smerter i korsrygg og livmor:

Jeg har hatt tidlig UL i dag (alt bra med lille spire, og så hjertelyd), og det viser seg at jeg er overstimulert etter IVF. Eggstokkene mine er store og væskefylte. På den ene siden er jeg veldig lettet over at det ikke er noe annet galt, samtidig var jeg veldig uforberedt på dette. Dette kan dessverre bli verre og jeg risikerer å bli sykmeldt etter jul også. Ganske tung start på et svangerskap da jeg våkner hver natt med sterke smerter, og må bevege meg for at det ikke skal bli for ille.

Så det er nok ikke et svar til dere andre som sliter med smerter, med mindre dere også har gjennomgått IVF.

Jeg har hatt tidlig UL i dag (alt bra med lille spire, og så hjertelyd), og det viser seg at jeg er overstimulert etter IVF. Eggstokkene mine er store og væskefylte. På den ene siden er jeg veldig lettet over at det ikke er noe annet galt, samtidig var jeg veldig uforberedt på dette. Dette kan dessverre bli verre og jeg risikerer å bli sykmeldt etter jul også. Ganske tung start på et svangerskap da jeg våkner hver natt med sterke smerter, og må bevege meg for at det ikke skal bli for ille.

Så det er nok ikke et svar til dere andre som sliter med smerter, med mindre dere også har gjennomgått IVF.
Så greit å få svar på hva som forårsaker smertene, men kjedelig med overstimulering.
Masse god bedring :Heartred
Jeg blir alltid overstimulert, og det er skikkelig ubehagelig. Blitt innlagt og mye styr.
Håper du kan slappe godt av i julen!

Jeg er så kvalm, helt annerledes enn forrige svangerskap..
kvalmen er grei så lenge jeg holder meg i ro, men hvis jeg begynner å bevege meg.

Og jeg blir så sytete når jeg er kvalm :laughing002 :smiley-angelic006

I dag har jeg vært supereffektiv. Ryddet, vasket, båret masse ved, pakket inn alle gaver og bakt de 2 siste sortene før jul.
Men korsryggen min likte det ikke. Verker som bare juling + mensmurringene tar helt av.
Sikkert vært 50 ganger på do i dag for å se etter blod.
Så utrolig teit at graviditetssymptomer er likt som menssmerter og SA…
Ellers meldte kvalmen seg for noen dager siden. Eller uggenhet er vel mer riktig. Brekker meg hvis jeg er veldig sulten (som er ca hver 2. time) :laughing002
Blir spennende å se vektøkningen 1. trimester!

Takk for oppdatering ❤️ Så bra at alt går bra med den lille, men utrolig kjedelig for deg at du er overstimulert. Får håpe det kommer seg etterhvert❤️

Så greit å få svar på hva som forårsaker smertene, men kjedelig med overstimulering.
Masse god bedring :Heartred
Jeg blir alltid overstimulert, og det er skikkelig ubehagelig. Blitt innlagt og mye styr.
Håper du kan slappe godt av i julen!
Tusen takk. Uff, stakkars deg som har blitt så overstimulert, det høres forferdelig ut med de tilfellene.

Jeg har visst mild grad, så har håp om at det skal bli bedre av seg selv, og uansett bra at jeg vet hva det er hvis det blir verre. Veldig glad jeg har jula å hvile på, men litt kjedelig at det kan ta flere uker før det går over. Men jeg prøver å være positiv, kan jo hende det er bedre om kortere tid også. Vil egentlig bare kose meg med at det var hjertelyd i dag. :Heartred

Jaja jaaa I dag spiste jeg litt tempura sushi, en halvtime etterpå ville jeg ha Napoleonskake så da gikk det et halvt stykke, men da det var svelget så ville jeg ha APPELSIN så da spiste jeg en appelsin.
Og drakk tre glass med brus.
Det er så langt fra min normale hverdag :hilarious:

Jeg lurer på om det er noen flergangsfødende som har/hadde helt forskjellige symptomer i sine svangerskap? Jeg er bare 5+1, men med de to andre (gutt og jente) var jeg kvalm allerede da. Men denne gangen er jeg helt fin! Få symptomer egentlig, litt ømme bryst, mye murring i magen, og må tisse på natta. Og i stedet for å være takknemlig er jeg bekymra for missed abortion det er 7 år siden forrige svangerskap (ekte attpåklatt), så kroppen kan jo være annerledes.
Noen som har noen erfaringer?

Back
Topp