IKM UKE 52

Jeg har maks fertilitet på Clearblue i kveld. I morgest var den bare «høy», men i kveld kom maks. Da var det rett i aksjelegginga :laughing002:laughing5

Har klart å bestille stav istedenfor strimmel, så vet ikke helt hvor presis Premom er, det er aller første gang jeg bruker appen.
IMG_1966.jpeg

Har hatt vonde eggløsningssmerter i går og i dag.

Tok en clearblue eggløsningstest (den rosa) og der kom det opp en smiley gitt!
Så da er vel el nest trolig i dag, siden jeg hadde smerter i går også. Ihvertfall enten i dag eller i morgen :)
Vi har lagt aksjer på søndag og i dag og det er det vi rekker denne uka.
Men herregud, vi har da en sjans denne gangen også føler jeg. Kanskje hakket bedre sjans. Og dette heeelt uten stress og hatt sex fordi vi har hatt lyst og ikke bare måtte. Nå skal jeg bare nyte resten av desember.

Vi slet dessverre med habituell abort før vi ble gravide med førstemann. Mistet 3 ganger, i uke 6, 8 og 14. Var 26 år da jeg ble gravid med 2020-barnet, og det tok ca. 6 mnd. Med 2021-barnet tok det ca. 3 mnd.

Vi føler oss veldig heldige med de 2 vi har, og tar det absolutt ikke forgitt å kunne bli foreldre en tredje gang.

Gleder meg til å følge deg på reisen! Førstemann er alltid litt ekstra spesiell :Heartred
Må ha vært fantastisk å bli gravid med første barnet etter at dere møtte så mye motgang i starten :Heartred Må ha vært tungt da det sto på. Gjorde dere noe spesielt da det lyktes den gangen? :happy:

Fin måte å se det på:Heartred Men jeg har troa på at det kommer en tredje :D

Åå takk:Heartred Gleder meg til å følge deg også!

God morgen jenter!
Jeg fikk knall positiv el test i går morges, bare nesten positiv i går kveld og negativ i dag. Bør jeg da ta utgangspunkt at el er i dag, og 1 dpo i morgen? Hadde mye el smerter i går og fikk lagt inn aksjer på kvelden:sign17:sign19

Blir spennende førjulsdager fremover for oss nå:santa

Er så spent jeg nå og livredd for at det er for sent . Samboern er straks hjemme :Heartred Vi skal slenge iPaden til minsten og gjemme oss haha:nailbiting::laughing002:dance011
Krysser fingrene!:Heartred Samme situasjon her, men tror vi rakk det i går kveld :D Satser på at det var en god ladning. Kjenner jeg ikke gidder å stresse med å legge inn tusen aksjer denne gangen:hilarious:

God morgen jenter!
Jeg fikk knall positiv el test i går morges, bare nesten positiv i går kveld og negativ i dag. Bør jeg da ta utgangspunkt at el er i dag, og 1 dpo i morgen? Hadde mye el smerter i går og fikk lagt inn aksjer på kvelden:sign17:sign19

Da vil jeg absolutt si at EL er i dag, og at du er 1 DPO i morgen! Sender deg masse babystøv :Heartred

God morgen jenter!

Det høres riktig ut :love7

Lykketroll123 - 31 - B1 - PP4 - EL muligens i slutten av uke 50/starten av uke 51 og IKM i slutten av uke 52/starten av uke 1 (usikker på EL og IKM etter kjemisk graviditet og kraftigere + lengre blødning nå i desember.

Må ha vært fantastisk å bli gravid med første barnet etter at dere møtte så mye motgang i starten :Heartred Må ha vært tungt da det sto på. Gjorde dere noe spesielt da det lyktes den gangen? :happy:

Fin måte å se det på:Heartred Men jeg har troa på at det kommer en tredje :D

Åå takk:Heartred Gleder meg til å følge deg også!
Ja, det var virkelig helt spesielt! Følte meg som verdens heldigste hele veien, til tross for at jeg var livredd for å miste igjen :Heartred

For min del, måtte jeg opereres for å fjerne endometriose (har alvorlig grad). Mye sammenvoksninger på indre organer, cyster og arrdannelser. Dette hadde mest sannsynlig gjort at ikke egget klarte å feste seg skikkelig i livmoren. Jeg ble tilbudt støttemedisiner flere ganger i det offentlige, men jeg var jo en frisk kvinne i beste alder og jeg var redd for at det var eggbestanden min som var dårlig. Konsekvensen kunne jo være at jeg da ville bært frem et sykt barn som kroppen vanligvis ville "ordnet opp" med av seg selv, om jeg ikke hadde vært medisinert. Så, jeg er glad jeg insisterte på å få full utredning for å slippe alt mulig unødig.

Tatt NIPT i begge graviditeter (privat i Danmark da det ikke var lovlig i 2020 og 2021 her i Norge), og begge barna var friske. Gjorde det mest for egen psyke, og kommer til å ta det igjen om vi blir gravide på ny :Heartred

Kom til å tenke på at jeg siden PP1 (er i PP3 nå), nesten ikke har drukket kaffe!
Til vanlig kan jeg fint drikke 4-5 kopper kaffe i løpet av dagen (spesielt på jobb), og at jeg vanligvis ha den ene koppen på morgenen hjemme i helgene for å våkne.

Nå derimot, byr det meg midt i mot og jeg har tatt meg selv i å drikke mer te/vann. Mulig kroppen forsøker å endre mat/drikke-vanene mine fordi den er innstilt på at jeg ønsker å bli gravid. Litt rart, men synes det er ganske kult :)

IMG_1977.jpeg
Maks fertilitet og smilefjes på Clearblue lilla i går kveld (høy i går morgest). I dag har jeg smerter på venstre side av magen og føler meg ganske kvalm (!). Har ikke pleid å bli kvalm rundt eggløsning, så håper det ikke er omgangssjuke eller noe sånt.

Tok en Babyplan-eggløsningstest i dag ved lunsjtider og den er tydelig positiv. Da kan jeg vel regne med at EL er i natt eller i morgen og 1dpo lørdag?

IMG_1978.jpeg

Lyst å endre meg @RABLE89 ? ❤️ Fikk EL tidligere enn antatt, og havner strengt tatt i IKM51 - men henger litt her likevel :)

Lykke_lille93 - 30 - B4 (B3 dødfødsel i juli) - PPx - 12.12 - 24.12

Hmm, hadde antatt EL mellom 8. Og 11. Men tror jeg hadde EL 11. Eller 12. I stedet, kjente tydelig EL smerter på v. Side... Men i dag fikk jeg plutselig EL smerter på høyre side.. hmm, kroppen som slipper to egg? En syk minstemann som krever 100% tilstedeværelse, så ikke mye tid til prøving :oops: Får håpe EL var 11. Eller 12. :)

Vis vedlegget 422291
Maks fertilitet og smilefjes på Clearblue lilla i går kveld (høy i går morgest). I dag har jeg smerter på venstre side av magen og føler meg ganske kvalm (!). Har ikke pleid å bli kvalm rundt eggløsning, så håper det ikke er omgangssjuke eller noe sånt.

Tok en Babyplan-eggløsningstest i dag ved lunsjtider og den er tydelig positiv. Da kan jeg vel regne med at EL er i natt eller i morgen og 1dpo lørdag?

Vis vedlegget 422292
Premom sier 1dpo i dag selv om eggløsningstesten er mye sterkere i dag enn i går. Skjønner ikke helt det der.
IMG_1984.jpegIMG_1983.jpeg

Premom sier 1dpo i dag selv om eggløsningstesten er mye sterkere i dag enn i går. Skjønner ikke helt det der.
Vis vedlegget 422297Vis vedlegget 422298
Ut fra testene dine ville jeg sagt at eltest først er positiv i dag, selv om jeg ser lengre oppe at du fikk fast smilefjes på CB før i dag. Jeg stoler mest på disse strimmeltestene selv :) Mulig premom justerer det automatisk når testene blir svakere igjen?

Blir litt forvirra av den monitoren.. den viser enda lav.. men syntes den burde være på høy hvertfall når en bb i går var sånn og sånn i dag og en make sure var sånn i går?

Vedlegg

• CF2204CE-2937-4E57-BA2A-F2FC5CF18CD8.jpeg
    CF2204CE-2937-4E57-BA2A-F2FC5CF18CD8.jpeg
    2,8 MB · Visninger: 60
  • 61575C00-7646-4E36-ADCF-7ECF67C5B07F.jpeg
    61575C00-7646-4E36-ADCF-7ECF67C5B07F.jpeg
    3,3 MB · Visninger: 58
  • C04C9989-B24B-4340-937E-DA8868022C3D.jpeg
    C04C9989-B24B-4340-937E-DA8868022C3D.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 53
Back
Topp