Vektøkning

18+0 og opp drøyt 4 kg. Føler det har stagnert litt noen uker nå, kommer vel litt i rykk og napp. Ser ut som det er fordelt på én kilo i hver pupp og resten baby med livmor etc.

17+5 og har gått opp 4 kg. De første 9 ukene gikk jeg ikke opp noe. Føler meg ikke helt komfortable med vektøkningen. Samtidig veide jeg lite da jeg ble gravid, men det er også trivselsvekten min. Er lenge siden jeg har veid det jeg veier nå, og mer skal det bli :dead: Føler mye på at det med vekt er vanskelig for meg.

Formen er heldigvis litt bedre nå, så jeg prøver å gå minimum 30 minutt per dag nå. Men må fortsatt spise lite og ofte for å ikke bli veldig kvalm. Håper det hjelper seg framover nå.
Jeg har vært på time med et spesialisert team på mitt sykehus der vi snakket om vektøkning. Har tidligere slitt en del med spising/vekt (er ferdig nå), men graviditet kan være en trigger som gjør at sånt kommer tilbake igjen, så da ba jeg om at jeg ble henvist til et sånt team :)

Jeg har vært på time med et spesialisert team på mitt sykehus der vi snakket om vektøkning. Har tidligere slitt en del med spising/vekt (er ferdig nå), men graviditet kan være en trigger som gjør at sånt kommer tilbake igjen, så da ba jeg om at jeg ble henvist til et sånt team :)
Følte du at det var nyttig? :)

Ja! Veldig. Man får litt annet perspektiv på det! Og de var veldig flinke til å ta meg på alvor - være tydelige på hva som er nødvendig og normalt, som jeg jo visste, men som var fint å høre dem si :)
Takk! Kanskje jeg skal drøfte det med jordmor neste gang jeg er på kontroll.

20+0 og står på samme sted som før fødsel. Synes det er helt greit, har ingen problemer med vekt, men vet at jeg har noen ekstra kg fra før. Spist helt normalt, men trent mindre enn tidligere

Samme her, gått opp 7 kg.. godt jeg ikke er den eneste, blir stressa av å lese om alle som har holdt stabil vekt eller bare gått opp noen få kilo..
Jeg stresser litt med at jeg ikke har gått opp mer jeg! Det SER ut som jeg har gått opp mye mer, så synes ikke at vekta matcher utseendet akkurat nå, veldig merkelig!

For noen dager siden hadde jeg gått opp 2,5 kg. Nå har plutselig 1 kg til sneket seg på - så 3,5kg. :) Men har fått igjen appetitten, så kanskje ikke så rart!

Back
Topp