November 2023

På vei til Oslo nå for kontroll. Hvis alt ser fint ut tror jeg det blir innsett i neste uke hvis stoffskifteprøven imorgen også er ok. Har veldig blandete følelser denne gangen, usikker på om jeg orker flere innsett hvis dette ikke går. Første gang jeg er så nære å gi opp, er jo litt den følelsen av hvorfor skal det gå på 9. innsett liksom :sorry: Men men, vi får bare se.
*sniker*
Skjønner om du tenker på å gi opp, det er helt umenneskelig det vi går igjennom :crybaby2 Det er en grense for hvor mye motgang og nedturer man kan klare, den grensa kjenner man bare selv:Heartred

Her gikk det på 10. innsettet, og i tillegg hadde jeg 5 inseminasjoner først, så EGENTLIG på 15. forsøket da. Du har vel også nesten hatt like mange totalt?
Nå vet jeg jo virkelig ikke om vi kommer oss igjennom det med levende baby, men vi er i uke 14, og alt ser enda bra ut :love017

Kan ikke helt huske hvilke undersøkelser du har gjort, men har du tatt biopsi av livmora?

Sender deg mange styrkeklemmer :Heartred

Last edited:
Nå har jeg tatt en test igjen i dag, 9dpo (eller 6dp3dt), og den er fortsatt helt blank. Brukt makesure strimmeltest.

Vet jo at det fortsatt fint kan være for tidlig til at det vises, men har på følelsen at det ikke går denne gangen. Som jo sikkert er en beskyttelsesmekanisme.

Kjører nok på med en strimmeltest hver morgen nå fram til ordinær testdato onsdag neste uke! Har jo tidligere vært sånn "nei, det er best å vite til man får et sikkert svar", men da har sorgen blitt så stor hver gang, så kanskje dette er mer skånsomt? Det er jo ikke som om IKKE er i tankene mine mesteparten av tiden uansett.

*sniker*
Skjønner om du tenker på å gi opp, det er helt umenneskelig det vi går igjennom :crybaby2 Det er en grense for hvor mye motgang og nedturer man kan klare, den grensa kjenner man bare selv:Heartred

Her gikk det på 10. innsettet, og i tillegg hadde jeg 5 inseminasjoner først, så EGENTLIG på 15. forsøket da. Du har vel også nesten hatt like mange totalt?
Nå vet jeg jo virkelig ikke om vi kommer oss igjennom det med levende baby, men vi er i uke 14, og alt ser enda bra ut :love017

Kan ikke helt huske hvilke undersøkelser du har gjort, men har du tatt biopsi av livmora?

Gratulerer med 14 uker and counting! Jeg lurte på det med biopsi av livmora. Er det noe legen anbefaler å sjekke på et tidspunkt eller hvordan vet man at man burde gjøre det og hvor? Hadde inntrykk at man gjør ikke det i Norge for some reason..?

Gratulerer med 14 uker and counting! Jeg lurte på det med biopsi av livmora. Er det noe legen anbefaler å sjekke på et tidspunkt eller hvordan vet man at man burde gjøre det og hvor? Hadde inntrykk at man gjør ikke det i Norge for some reason..?
Da jeg hadde brukt opp mine forsøk offentlig og gikk over til klinikk Hausken ville de ikle gjøre flere innsett siden jeg allerede hadde satt inn 9 blastoer av god kvalitet som ikke hadde festet seg. De sa at etter SÅ mange negative forsøk er det ofte forholdene i livmora det er noe i veien med. Vi tok testen hos Klinikk Hausken i juni, kostet litt over 5000kr. I midten av juli fikk jeg beskjed om at de hadde funnet en infeksjon i livmora og begynte på antibiotikakur. 30. august hadde vi første fryseforsøk hos dem, og jeg ble for første gang gravid etter ett innsett (vært gravid to ganger før etter inseminasjon). Jeg nekter å tro at det er tilfeldig at det klaffet gang nr 10, er sikker på at denne infeksjonen har «kastet ut» alle mine tidligere blastoer.

De ville ikke gjøre denne testen på meg offebtlig, så tror man må ordne det selv privat.

Da jeg hadde brukt opp mine forsøk offentlig og gikk over til klinikk Hausken ville de ikle gjøre flere innsett siden jeg allerede hadde satt inn 9 blastoer av god kvalitet som ikke hadde festet seg. De sa at etter SÅ mange negative forsøk er det ofte forholdene i livmora det er noe i veien med. Vi tok testen hos Klinikk Hausken i juni, kostet litt over 5000kr. I midten av juli fikk jeg beskjed om at de hadde funnet en infeksjon i livmora og begynte på antibiotikakur. 30. august hadde vi første fryseforsøk hos dem, og jeg ble for første gang gravid etter ett innsett (vært gravid to ganger før etter inseminasjon). Jeg nekter å tro at det er tilfeldig at det klaffet gang nr 10, er sikker på at denne infeksjonen har «kastet ut» alle mine tidligere blastoer.

De ville ikke gjøre denne testen på meg offebtlig, så tror man må ordne det selv privat.
Takk for svaret! Vi har et negativt forsøk bak oss og skjønner at dette kan ta tid, men bare godt å vite at det finns flere ting man kan utredde hvis det blir behov og ikke bare fortsette å skyte i blindet :)

Klinikk Hausken mente også at vi skulle ta biopsien eller bare sette meg på en antibiotikakur(siden det er 8 ukers ventetid på svaret) om vi ikke ble gravid nå med den tredje blastoen, fordi alle blastoene har vært av beste kvalitet. Så det er noe å ha med seg i forsøk for alle om det ikke vil seg:)

Nå har jeg tatt en test igjen i dag, 9dpo (eller 6dp3dt), og den er fortsatt helt blank. Brukt makesure strimmeltest.

Vet jo at det fortsatt fint kan være for tidlig til at det vises, men har på følelsen at det ikke går denne gangen. Som jo sikkert er en beskyttelsesmekanisme.

Kjører nok på med en strimmeltest hver morgen nå fram til ordinær testdato onsdag neste uke! Har jo tidligere vært sånn "nei, det er best å vite til man får et sikkert svar", men da har sorgen blitt så stor hver gang, så kanskje dette er mer skånsomt? Det er jo ikke som om IKKE er i tankene mine mesteparten av tiden uansett.
Håper det snur! Det er definitivt mulig at det fortsatt er for tidlig. Jeg heller selv mer mot å teste tidlig, men vet ikke hva som er mest skånsomt egentlig. Det er litt fint å ha håp noen flere dager på en måte ved å starte når testen kan bli negativ uten at det betyr så mye, men det blir også veldig mye fokus på hva hvis og mysing etter en hint av strek. Men som du sier tenker man jo på det uansett.

Jaa!! Det stemmer. Hvis alt går bra med eggene så blir det innsett på mandag. Vi tok en sjans og bestilte hotell i Trondheim på søndag siden vi orker å kjøre opp og ned 12 timer på samme dag:p så håper vi får brukt overnattingen. Krysser fingrene for deg også hvis du skal sette inn på mandag :shy: er det fryst eller fersk?
Skal sette inn det tredje fryste! Fikk totalfrys sist pga. Overstimulering, men det ga endel egg på frys♡ Ikke spesielt imponert over eggene hittil:happy118

Oi, 3 damer med innsett samme dato? Så gøy :hello2
Og stemmer at jeg var i oktobergruppen også. Hadde egguttak 18.10 men ble totalfrys. 9 stk på frys, så håper jo virkelig at en (eller helst flere) av dem kan bli baby :happy:
Krysser alt jeg har for at vi alle kan feire jul med terminspire i magen :Heartred
Hurra, så bra!! Fikk 8 selv, og skal sette inn nr 3 nå! Gjør dere noen tiltak nå før/under og etter innsett? Forsøkte akupunktur med første egg, men siden det ikke gikk, så droppet jeg der, er nok utgifter med privat klinikk..

*sniker*

Det er fantastiskt att dere har kommet så langt nå, så glad på deres vegne! ❤️ Og det gir håp siden vi har nesten like mange forsøk bak oss. Blir det 9. innsettet nå, og vi hadde også 5 IUI før det. 4 graviditeter, hverav 3 endte i tidlig SA og en var en exu. Jeg har tatt noen prøver fra livmor i forbindelse med fjerning av polypp, og utskrapning. Men vet ikke om de sjekket for infeksjon da. Har også tatt hjemmetest for bakteriell vaginose. Jeg misstenker at problemet er betennelse/eggkvalitet pga endometriose, men får jo ikke noe sikkert svar.. Skal vurdere sånn biopsi hvis det ikke går denne runden. Men føler veldig på at grensen er nære, og det blir ikke noen ny klinikk etter de 3 blastocystene vi har igjen.

Takk for klemmer ❤️

I går kveld øverst og i dag tidlig nederst. Spent på testen i morgen. Er 11 dpo nå, redd for at det er otrivelle som slår ut. Testdagen jeg har fått fra klinikken er 21. november.
IMG_4220.jpeg

I går kveld øverst og i dag tidlig nederst. Spent på testen i morgen. Er 11 dpo nå, redd for at det er otrivelle som slår ut. Testdagen jeg har fått fra klinikken er 21. november. Vis vedlegget 419820
Ovitrelle-strek skal ikke øke fra dag til dag, hvis ikke urinet var ekstremt mye mer konsentrert idag, og så sterk ovitrelle-strek etter 13 dager er nok uvanlig. Blir veldig overrasket hvis dette ikke er en spire!

Ovitrelle-strek skal ikke øke fra dag til dag, hvis ikke urinet var ekstremt mye mer konsentrert idag, og så sterk ovitrelle-strek etter 13 dager er nok uvanlig. Blir veldig overrasket hvis dette ikke er en spire!
Får se i morgen tidlig. Krysser alt jeg har

Hurra, så bra!! Fikk 8 selv, og skal sette inn nr 3 nå! Gjør dere noen tiltak nå før/under og etter innsett? Forsøkte akupunktur med første egg, men siden det ikke gikk, så droppet jeg der, er nok utgifter med privat klinikk..
Alle gode ting er 3? Krysser fingrene! :Heartred
Og ingen tiltak her egentlig. Tar vitaminer, men ellers prøver jeg å leve som normalt. Mer psykiske tiltak enn fysiske. Prøver å slappe av og ikke stresse. Ikke så lett :bored:

Er det flere her som venter på resultat etter uttak og om det eventuelt blir innsett? Den ventetida er sååå kjedelig! Sist på Medicus oppdaterte de underveis men det opplevde jeg egentlig som veldig stressende. Så sikkert best å ikke vite slik som nå. For meg i hvert fall :)

Er det flere her som venter på resultat etter uttak og om det eventuelt blir innsett? Den ventetida er sååå kjedelig! Sist på Medicus oppdaterte de underveis men det opplevde jeg egentlig som veldig stressende. Så sikkert best å ikke vite slik som nå. For meg i hvert fall :)
Var i den ventingen forrige uke, og syntes også den føles veldig lang ut - skjønner utålmodigheten godt!

I går kveld øverst og i dag tidlig nederst. Spent på testen i morgen. Er 11 dpo nå, redd for at det er otrivelle som slår ut. Testdagen jeg har fått fra klinikken er 21. november.

Slo til med en CB for å være helt sikker. Nå er det bare å krysse fingrene for at spiren holder. Men det er lenger enn vi noen gang har kommet i tidligere forsøk, så det er fint. Jeg er forsiktig positiv med fortsatt redd for å bli skuffa :) :)

Vedlegg

• IMG_4313.jpeg
    IMG_4313.jpeg
    1,5 MB · Visninger: 65
Slo til med en CB for å være helt sikker. Nå er det bare å krysse fingrene for at spiren holder. Men det er lenger enn vi noen gang har kommet i tidligere forsøk, så det er fint. Jeg er forsiktig positiv med fortsatt redd for å bli skuffa :) :)
Gratulerer!! Krysser også fingrene for deg!

Back
Topp