November 2023

Så slitsomt å ikke få noe ordentlig svar og bare vente på informasjon og neste steg.

Sånn ellers så jo bivirkninger veldig individuelt, men jeg har hatt seks inseminasjonsforsøk med Letrozol tidligere uten noen bivirkninger av det, så kanskje du bare har uflaks og er syk? Kjipt uansett!
Ja, det er jo en ganske stor og viktig ting i vårt liv, så håper jeg får svar i morgen. Siden du har vært borti Letrozol, lurer på om du har noen innspill her: på pakka står det på resepten at jeg skal ta på dag 3-5 under mens, men på meldingen de sendte i Crypho skrev de 3-7?

Vanskelig å ikke stresse over dette stoffskiftet altså. Det har ikke stabilisert seg så raskt som håpet. Gikk jo fra høyt til på grensen til lavt. Det er nå innenfor referanseområdet, men tsh skal helst ligge en god del lavere innen en graviditet, så mulig jag skal begynne på levaxin i neste uke. Avventer nok en blodprøve. Alltid er det noe... :bored:

Ja, det er jo en ganske stor og viktig ting i vårt liv, så håper jeg får svar i morgen. Siden du har vært borti Letrozol, lurer på om du har noen innspill her: på pakka står det på resepten at jeg skal ta på dag 3-5 under mens, men på meldingen de sendte i Crypho skrev de 3-7?
Hm. Jeg har alltid fått beskjed hvilken dag jeg skal begynne å ta de, det har vært timet ut fra ultralyd, så kan ikke gi noe ordentlig svar. Det har variert mellom dag 3 og 5, aldri begynt senere. Så hvis du skal velge selv ville jeg kanskje begynt på dag 4? Men synes det er rart at du ikke får tydelig beskjed om hva opplegget er denne runden!

Hm. Jeg har alltid fått beskjed hvilken dag jeg skal begynne å ta de, det har vært timet ut fra ultralyd, så kan ikke gi noe ordentlig svar. Det har variert mellom dag 3 og 5, aldri begynt senere. Så hvis du skal velge selv ville jeg kanskje begynt på dag 4? Men synes det er rart at du ikke får tydelig beskjed om hva opplegget er denne runden!
Nei altså, skulle starte på dag 3 uansett, men om jeg skal holde på til dag 5 eller 7 :). Står begge deler, på to forskjellige steder. Mensen ser ut til å ha siste dag i dag, starta på lørdag.

Pakningsvedlegget står kanskje utydelig.. men det er å begynne dag 3-5 tror jeg.
jeg har tatt det dag 3 til og med 7 alle gangene

Pakningsvedlegget står kanskje utydelig.. men det er å begynne dag 3-5 tror jeg.
jeg har tatt det dag 3 til og med 7 alle gangene
Mm, syns det er tydelig at jeg skulle starte på dag tre i alle fall, men to ulike tall på hvor lenge jeg skal ta det.

Mm, syns det er tydelig at jeg skulle starte på dag tre i alle fall, men to ulike tall på hvor lenge jeg skal ta det.
Ta dem i fem dager uavhengig av start hvis ikke du får ordentlig beskjed fra dem. Aldri hørt om noen som ta dem kortere enn det.

Takk for det, jeg går for fem dager!

Fikk svar i Crypho nå, men bare på halvparten av det jeg lurte på. Så jeg har mast litt til :p.

Straks november og jeg er i gang med stimulering!

Etter tjue dager med nedregulering har jeg satt første Menopur i dag. Så lett og greit å sette den! Synes jo heller ikke Gonal-F var noe stress når jeg hadde det forrige runde, begge de er jo veldig lite sprøytete sammenlignet med Gonapeptyl.

En uke med Gonapeptyl morgen og Menopur kveld før ultralyd. Har ikke kjempehøye forventninger til masser av egg når jeg uansett har lav amh , men om jeg får noe på frys i tillegg til noe å sette inn er jeg veldig fornøyd! Ble jo gravid forrige runde (men MA) på det ene egget av de tre jeg fikk ut som greide seg, så tillater meg å være optimistisk på at noen få, gode er nok.

Last edited:

Etter tjue dager med nedregulering har jeg satt første Menopur i dag. Så lett og greit å sette den! Synes jo heller ikke Gonal-F var noe stress når jeg hadde det forrige runde, begge de er jo veldig lite sprøytene sammenlignet med Gonapeptyl.

En uke med Gonapeptyl morgen og Menopur kveld før ultralyd. Har ikke kjempehøye forventninger til masser av egg når jeg uansett har lav amh , men om jeg får noe på frys i tillegg til noe å sette inn er jeg veldig fornøyd! Ble jo gravid forrige runde (men MA) på det ene egget av de tre jeg fikk ut som greide seg, så tillater meg å være optimistisk på at noen få, gode er nok.
Lykke til med stimuleringen :Heartred

Etter tjue dager med nedregulering har jeg satt første Menopur i dag. Så lett og greit å sette den! Synes jo heller ikke Gonal-F var noe stress når jeg hadde det forrige runde, begge de er jo veldig lite sprøytete sammenlignet med Gonapeptyl.

Hurra! Flytter deg over på stimulerer :) Spennende tider!

Bkno9118510 - 35 år - B2, 1 barn naturlig - hausken - fer #3 av ivf #1. - Menopur og fyremadel, gynaptenol, styrt syklus for første gang, usikker på hvilke medisiner. - Innsett trolig rundt 14.11.

Fikk akkurat negativ test så kastet meg inn her for å få opp motet! Skjønner ikke hvorfor de aldri fester seg! :banghead:

Bkno9118510 - 35 år - B2, 1 barn naturlig - hausken - fer #3 av ivf #1. - Menopur og fyremadel, gynaptenol, styrt syklus for første gang, usikker på hvilke medisiner. - Innsett trolig rundt 14.11.

Fikk akkurat negativ test så kastet meg inn her for å få opp motet! Skjønner ikke hvorfor de aldri fester seg! :banghead:
Så kjedelig meg negativ test ❤️ Krysser alt for at neste er gullegget!!

Så kjedelig meg negativ test ❤️ Krysser alt for at neste er gullegget!!
Jeg må bare spørre, hva er dette med gullegget? Og hvis våre, gode blastoer ikke fester seg, hvordan har jeg da masse venninner som blir gravide med en gang de prøver? De kan jo ikke ha kun gullegg? :p Hvis det er så vanskelig å finne der ene egget så skal det jo nesten være umulig å bli gravid på første forsøk?

Back
Topp