November 2023

HappyMom86 - 37 - B3, nr1 med ny mann - St.Olavs - FER#2 - Cyclogest - innsett ca uke 47

Jeg fikk kontakt med St.Olavs og fortalt at det gikk dritt dette her. Mistet dagen før jeg skulle være 8 uker på vei. Jeg fikk tigga meg til nytt innsett nå i november om kroppen samarbeider. Jeg sammenligner med da jeg mistet tvillingene i uke 17. Da var mensen tilbake ganske så nøyaktig 4 uker etter. Så jeg har håp om at dette går bra og at det blir innsett. Hiver meg med på lista, så får jeg heller tas vekk hvis det skulle være noe.

HappyMom86 - 37 - B3, nr1 med ny mann - St.Olavs - FER#2 - Cyclogest - innsett ca uke 47

Jeg fikk kontakt med St.Olavs og fortalt at det gikk dritt dette her. Mistet dagen før jeg skulle være 8 uker på vei. Jeg fikk tigga meg til nytt innsett nå i november om kroppen samarbeider. Jeg sammenligner med da jeg mistet tvillingene i uke 17. Da var mensen tilbake ganske så nøyaktig 4 uker etter. Så jeg har håp om at dette går bra og at det blir innsett. Hiver meg med på lista, så får jeg heller tas vekk hvis det skulle være noe.
Vil bare sende deg en go klem ❤️❤️

Utrolig trist å høre ❤️ både om tvillingene og tapet nå i uke 8! Håper det går som du ønsker med innsett ❤️

heidetermeg - 33 (34 når dette forsøket er i gang) - B2 - St Olavs - Forsøk FER nr2 - naturlig syklus, cyclogest etter eggeløsning - trolig innsett i uke 47
Velkommen hit! Jeg skal også ha fer i naturlig syklus. Er nok ikke planlagt å ta cyclogest men tenkte spørre om å måle progesteron ved innsett for sikkerhets skyld. Av nysgjerrighet - er det standard på St Olavs å gå på progesteron ved innsett i naturlig syklus?

Veldig trist at dere mistet igjen. Det er så vondt. Når det først ble sånn er du selvfølgelig hjertelig velkommen hit ❤️❤️❤️ Godt å ikke må vente lenge på neste innsett! Håper at kroppen kjapt kommer i rute.

Velkommen hit! Jeg skal også ha fer i naturlig syklus. Er nok ikke planlagt å ta cyclogest men tenkte spørre om å måle progesteron ved innsett for sikkerhets skyld. Av nysgjerrighet - er det standard på St Olavs å gå på progesteron ved innsett i naturlig syklus?
Svarer selv om det ikke var meg du spurte. Det virker å være standard ja. Jeg har ikke fått målt progesteron noen gang og har vært gjennom en naturlig syklus hos dem og det var ingen diskusjon engang. Rett på progesteron tilskudd etter eggløsningen og dagene før innsett.

Svarer selv om det ikke var meg du spurte. Det virker å være standard ja. Jeg har ikke fått målt progesteron noen gang og har vært gjennom en naturlig syklus hos dem og det var ingen diskusjon engang. Rett på progesteron tilskudd etter eggløsningen og dagene før innsett.
Takk for svar. Hvor lenge etter positiv el-test starter dere på progesteron?

Takk ☺️
Jeg har hatt gode progesteron-verdier, så slik jeg har skjønt det er det en standard på St Olavs å gå på progesteron to dager etter eggløsning. Brukte lutinus på ferskforsøket, fikk cyclogest nå til fryseforsøkene.

Første fryseforsøket fikk jeg Lutinus, nå skal jeg tydeligvis ha Cyclogest. Jeg blir ikke klok på hvordan de velger ut medisin, men er fristet til å spørre pent om å få Lutinus igjen. Ja det var mer styr med 3 ganger daglig, men samtidig mindre fettete. Cyclogest er jo seigt og forferdelig. Lutinus gir like mye utflod, men den er mer tyntflytende og ikke så seig. Da jeg sa til legen under innsett at jeg likte Lutinus bedre enn Cyclogest så virket hun nesten overrasket. Alle foretrekker Cyclogest siden det er bare 2 om dagen sa hun. Ja folk er forskjellige sa jeg bare.

Første fryseforsøket fikk jeg Lutinus, nå skal jeg tydeligvis ha Cyclogest. Jeg blir ikke klok på hvordan de velger ut medisin, men er fristet til å spørre pent om å få Lutinus igjen. Ja det var mer styr med 3 ganger daglig, men samtidig mindre fettete. Cyclogest er jo seigt og forferdelig. Lutinus gir like mye utflod, men den er mer tyntflytende og ikke så seig. Da jeg sa til legen under innsett at jeg likte Lutinus bedre enn Cyclogest så virket hun nesten overrasket. Alle foretrekker Cyclogest siden det er bare 2 om dagen sa hun. Ja folk er forskjellige sa jeg bare.
Må si jeg ELSKER cyclogest i forhold til Lutinus :knegg: Setter den rektalt, kommer ikke ut en dråpe.
Er det ikke høyere dose progesteron i Cyclogest? Kun det de bruker i styrt syklus når man ikke har noe progesteronproduksjon selv. En tablett er jo 400 mg, mot Lutinus som er 100 mg. Vet ikke om man kan regne de rett sånn, eller om de virker på forskjellig måte., men jeg har fått inntrykk av at cyclogest er høyere dose progesteron, og har alltid spurt om å få dette.

Ved første frys hadde vi lutinus = ingen resultat. Andre frys hadde vi cyclogest = nå en 2 åring.
Så jeg ba om cyclogest på sist runde, siden det var den som «funket» sist, men som nå da endte i SA.

Det stolavs sa til oss, var at de alltid tok lutinus først, var noe med dekning mtk helfo.

Sett den cyclogesten rektalt.. ikke noe klin, og ingen utflod :) oppbevar den i kjøleskapet i tillegg så blir det enda mindre pes. Gikk 3 runder med lutinus og syntes det var helt pyton.. crinone derimot er ytterligere mere klin og sykt mye rester som skal ut etterhvert. :)

Folk er definitivt forskjellige, og det er bra at det finnes ulike typer av medisiner :) Slik jeg forstår det så skal ikke effekten være bedre hos den ene eller andre. Min rangering er cyclogest > lutinus > crinone. Syns at cyclogest kommer veldig pent ut igjen og så er man ferdig med det, lutinus like så men der kom det ut mer i omganger hos meg, crinone helt forferdelig til sammenligning - bygger seg opp der inne til en tørr masse. Men opplevelsen av de tre virker veldig forskjellig!

Hvordan går det med resten av dere? Flere enn meg som er i gang med nedreguleringen nå?

Er nå på dag 12 med nedregulering, og synes det går overraskende greit med Gonapeptyl istedenfor Synarela til nedregulering. Ingen spesielle bivirkninger heldigvis, men begynner jo å bli utålmodig etter å få blødning og vite at nedreguleringa har fungert. Blir lett stressa at dette med at den skal holde riktig temperatur, kjøleskapet mitt er ikke helt stabilt og blir lett i kaldeste laget og synes væsken av og til luftboblen beveger seg litt sakte i glasset. Spurte på apoteket i dag da jeg hentet ut ny pakke, og farmasøyten mente jeg ville se det tydelig om den var frossen, så får stole på at det går greit?

Hvordan går det med resten av dere? Flere enn meg som er i gang med nedreguleringen nå?

Er nå på dag 12 med nedregulering, og synes det går overraskende greit med Gonapeptyl istedenfor Synarela til nedregulering. Ingen spesielle bivirkninger heldigvis, men begynner jo å bli utålmodig etter å få blødning og vite at nedreguleringa har fungert. Blir lett stressa at dette med at den skal holde riktig temperatur, kjøleskapet mitt er ikke helt stabilt og blir lett i kaldeste laget og synes væsken av og til luftboblen beveger seg litt sakte i glasset. Spurte på apoteket i dag da jeg hentet ut ny pakke, og farmasøyten mente jeg ville se det tydelig om den var frossen, så får stole på at det går greit?
*sniker*
Vil bare si at jeg ikke fikk blødning før 13 dager med gonapeptyl. Fikk også beskjed fra Riksen at det var vanlig at det tok ca. to uker før man blødde og at det ikke hadde noe å si så lenge jeg blødde før 1.kontroll (3 uker etter oppstart).
Skjønner godt at du blir stressa, man vil jo så gjerne at alt skal gå på skinner:)

*sniker*
Vil bare si at jeg ikke fikk blødning før 13 dager med gonapeptyl. Fikk også beskjed fra Riksen at det var vanlig at det tok ca. to uker før man blødde og at det ikke hadde noe å si så lenge jeg blødde før 1.kontroll (3 uker etter oppstart).
Skjønner godt at du blir stressa, man vil jo så gjerne at alt skal gå på skinner:)
Takk! Jeg vet jo egentlig det, og det tok 12 dager forrige gang på Synarela, men greier tydeligvis ikke være rasjonell og stole på at sprøytene gjør jobben når jeg ikke har noen bevis på det. Men skal ikke la meg bekymre veldig før til uka, fortsatt over en uke til jeg etter planen skal begynne med stimulering.

Back
Topp