November 2023

Jeg må bare spørre, hva er dette med gullegget? Og hvis våre, gode blastoer ikke fester seg, hvordan har jeg da masse venninner som blir gravide med en gang de prøver? De kan jo ikke ha kun gullegg? :p Hvis det er så vanskelig å finne der ene egget så skal det jo nesten være umulig å bli gravid på første forsøk?
Million-dollar-question :D urettferdig er det hvertfall!

Hei! Jeg er ny og oppdaga denne tråden etter jeg hadde misforstått litt og skrevet meg inn på Oktober-tråden. Fint å følge med andre som er i lignende situasjoner.

1984håp - 39 år - prøver på aller første barn - UNN Tromsø - Håper på å starte forsøk nr 1 med innsett etter videokonsultasjon i november, men det kan nok også ta lenger tid.

Hei! Jeg er ny og oppdaga denne tråden etter jeg hadde misforstått litt og skrevet meg inn på Oktober-tråden. Fint å følge med andre som er i lignende situasjoner.

1984håp - 39 år - prøver på aller første barn - UNN Tromsø - Håper på å starte forsøk nr 1 med innsett etter videokonsultasjon i november, men det kan nok også ta lenger tid.
Velkommen! Kjekt med noen på samme alder her inne :smiley-bounce012
Lykke til med konsultasjon, og krysser fingrene for at første forsøk ikke er langt unna :Heartred

Går og venter på mensen. Spent på når den dukker opp. Kan skje nå i helga eller til neste uke. Når den kommer så går det fort til innsett. Spennende tid. Glad for å slippe uttak nå. Håper bare embryo overlever opptining. Men regner med de går løs på siste om første skulle falle fra? De er fra to forskjellige uttak.

Går og venter på mensen. Spent på når den dukker opp. Kan skje nå i helga eller til neste uke. Når den kommer så går det fort til innsett. Spennende tid. Glad for å slippe uttak nå. Håper bare embryo overlever opptining. Men regner med de går løs på siste om første skulle falle fra? De er fra to forskjellige uttak.
Ja, de gjør det.

Jeg hører vel også hjemme her, tror jeg?

Daisybloom- 41 år- første barn- forsøk 1- Gonal F, Fyrmadel, Otrivelle- uttak 25.10. - innsett 30.10. (kun 1 blasto, til tross for 7 egg i uttaket).

krysser alt jeg har for positivt svar på blodprøve 9.november

Ultralyd i morra, har selvfølgelig glemt å kjøpe eggløsningstest - men hvis jeg sparer på morgenurin, kan jeg ta den når jeg er på vei til ultralyd og er hjemom? Har ikke så mange andre alternativer. Vært litt mye annet å tenke på med alvorlig syk pappa.

Jeg har et spørsmål som kanskje er litt dumt, men ser at mange snakker om eggløsningstester. Jeg har ikke brukt det før ul eller uttak selv. Tenkte at dette hadde legene kontroll på. Er det noe dere må gjøre? Lurer på om jeg har gjort noe feil? :sorry:

Jeg har et spørsmål som kanskje er litt dumt, men ser at mange snakker om eggløsningstester. Jeg har ikke brukt det før ul eller uttak selv. Tenkte at dette hadde legene kontroll på. Er det noe dere må gjøre? Lurer på om jeg har gjort noe feil? :sorry:
Når du skal ha uttak så er det ingen vits i å stresse med å teste. Grunnen til at noen av oss skal teste er at vi har hatt uttak og skal sette inn ferdig befruktet egg. Så du har absolutt ikke gjort noe feil.

Hadde du tatt eggløsningstester på medisinene før uttak tror jeg de hadde vært voldsomt positive fra dag 2 :wacky: så det skal du ikke tenke på.

Plutselig testa jeg positivt på en graviditetstest for aller første gang i livet! Har vi klart dette helt på egenhånd etter årevis med prøving? Føles veldig sårbart, er på cd27, bare 13 dager etter eggløsning, men får svakt positiv strek på tidligtest.

Nå lurer jeg bare på hva jeg gjør med timen til videokonsultasjon på IVF-avdelinga. Jeg vil jo ikke miste plassen min i køa hvis denne graviditeten ikke vedvarer. Og jeg er snart 40, så det er jo en viss risiko for spontanabort.

Aller mest vil jeg bare juble, men våger ikke helt ennå!
IMG_1385.jpeg

Plutselig testa jeg positivt på en graviditetstest for aller første gang i livet! Har vi klart dette helt på egenhånd etter årevis med prøving? Føles veldig sårbart, er på cd27, bare 13 dager etter eggløsning, men får svakt positiv strek på tidligtest.

Nå lurer jeg bare på hva jeg gjør med timen til videokonsultasjon på IVF-avdelinga. Jeg vil jo ikke miste plassen min i køa hvis denne graviditeten ikke vedvarer. Og jeg er snart 40, så det er jo en viss risiko for spontanabort.

Aller mest vil jeg bare juble, men våger ikke helt ennå!Vis vedlegget 418352
Så hyggelig at du har fått positiv test! Helt på egenhånd ❤️ jeg ville bare tatt konsultasjonen og forklart bekymringen. Hvis du har fått plass, så får du den tilbake hvis du mister. På riksen er det hvertfall sånn at saken din kan gjenåpnes innenfor fire måneder hvis du blir gravid☺️ hvis du ikke har fått plass, og timen bare er en vurdering, så hadde jeg latt være å si noe :angelic:

Når du skal ha uttak så er det ingen vits i å stresse med å teste. Grunnen til at noen av oss skal teste er at vi har hatt uttak og skal sette inn ferdig befruktet egg. Så du har absolutt ikke gjort noe feil.
Aha! Nå skjønner jeg ;) så mye jeg ikke vet om alt det her!

Aller mest vil jeg bare juble, men våger ikke helt ennå!Vis vedlegget 418352
Behold timen! Uansett så kan du få utbytte av den timen. Kjør på! Gratulerer :) håper det sitter!!

Ææ.. nå fikk jeg panikk. Har gått på Menoupour i en uke og skal på ultralydkontroll i dag for å få vite når uttak er. Men, nå oppdaget jeg plutselig at jeg blør. Ganske lite, men gjorde ikke det forrige gang. Er det vanlig? Noen som har opplevd dette?

Ææ.. nå fikk jeg panikk. Har gått på Menoupour i en uke og skal på ultralydkontroll i dag for å få vite når uttak er. Men, nå oppdaget jeg plutselig at jeg blør. Ganske lite, men gjorde ikke det forrige gang. Er det vanlig? Noen som har opplevd dette?
Hvordan gikk det på ul, du har vel vært der i mellomtiden? Har ikke noe svar på spørsmålet ditt, men gjetter at det ikke var noe å bekymre seg for?

Da blir det uttak om fem dager. Hadde ultralyd i dag, og legen fant sju follikler, som for meg jo er fire flere enn forrige gang. Så det er jo en forbedring! Og med lav amh kan jeg jo ikke forvente noe særlig med har jeg forstått, selv på maks dose Menopur? De største var ca 16 mm, de minste fikk jeg ikke med meg størrelsen på, men fikk beskjed om at det var såpass stort sprang mellom størst og minst av jeg ikke kunne regne med at de minste kom til å ha modnet nok. Gleder meg til tirsdag og sprøytefri kjenner jeg, etter fire og en halv uke med daglige stikk!

Back
Topp