Håndarbeid til baby

RABLE89

Gift med forumet
Septemberlykke 2024
Er det andre strikkere, heklere, syere, eller and DIY-interesserte her? Jeg pleier å korte ned ventetiden med babyrelatert håndarbeid. Kanskje noen vil deke litt inspirasjon?

Jeg strikker :D Har begynt på et babyteppe og lillebjørndrakt:Heartpink
Har også sett på en bok med heklede småbamser som jeg tenkte å gå til innkjøp av etter hvert og lage en uro :happy:

Jeg strikker og syr :) Har ikke begynt på noe enda. Blir kanskje etter otul. :)

Jeg har aldri strikket til egne barn, bare andres :facepalm: . Jeg sydde litt til førstemann. Sengetøy, trekk til stellematte etc. Det hadde vært koselig å strikke noe likt til dem.. Luer?

Jeg begynte å sy når jeg ventet nr 1. Sydde mest babytøy til nr 2, med søskenmatch til storesøster. Må nok sy noe til nr 3 også, men må nesten se om det er jente eller gutt før jeg setter igang.

Jeg strikker og har startet på et pittelite ellens hentesett.
Strikket mye til nummer 1, men hun var vinterbaby.
Hva strikker man til en vårbaby?

Jeg gjør alt utenom å strikke :hilarious: Syr, hekler og broderer. Har ikke begynt på noe enda, men har sydd mye til venner og familie som venter barn nå snart.

Jeg strikker og syr. Har begynt å strikke sparkebukse i størrelse 6 mnd, ettersom jeg håper det ikke blir bruk for det i april :cool: Har ikke begynt å sy noe til den lille i magen enda, travelt opptatt med å sy til nevøen min som kom i juli:Heartbigred

Noen som har begynt på noen prosjekter? :)

Jeg tenker jeg skal velge meg ut et prosjekt å starte på snart og se om det kan hjelpe litt på gledingen :)

Har ikke strikket, sydd eller heklet på noen år, men jeg også tenker at det hadde vært kjekt å starte igjen nå, for kosens skyld mens vi venter :Heartred Har kikket litt på garnstudio og houseofyarn sine sider, mye fint.
Min mor og min svigermor har begynt å strikke hver sine deler av et hentesett, veldig gøy at de gjør det sammen :happy:

Venter på at leneknit skal publisere Honey come home-settet, og så blir det nok noe fra Petiteknit eller Knitting for Olive også. :happy119 Synes det er mye lettere å finne oppskrifter til fin jentebabystrikk enn til guttebaby, så spørs jo litt på hva som venter..
Har ikke strikket, sydd eller heklet på noen år, men jeg også tenker at det hadde vært kjekt å starte igjen nå, for kosens skyld mens vi venter :Heartred Har kikket litt på garnstudio og houseofyarn sine sider, mye fint.
Min mor og min svigermor har begynt å strikke hver sine deler av et hentesett, veldig gøy at de gjør det sammen :happy:
Så koselig at de strikker hver sin del til hentesett!
:Heartred

Så koselig at de lager det sammen! :) Det var veldig fint

Jeg strikker, men har ikke begynt på noe til baby enda. Mormor har begynt på hentesett. Hun er den eneste vi har fortalt om graviditeten til. Synes det er så koselig at akkurat hun skal strikke hentesettet til babyen vår :Heartred

Jeg fant frem en bukse jeg begynte å strikke på på sykehuset rett før eldstemann ble født (igangsettelse). Rakk aldri fullføre den. Det får bli nå kanskje det da :p

Jeg tar gjeerne imot tips til hentesett og vogntepper jeg kan strikke til jente :Heartpink Vil si jeg er på et middels strikkenivå:smiley-ashamed004

Det blir første gang jeg strikker så smått, har til nå foretrukket å strikke i pinnestørrelse 5-8:knegg:

Jeg tar gjeerne imot tips til hentesett og vogntepper jeg kan strikke til jente :Heartpink Vil si jeg er på et middels strikkenivå:smiley-ashamed004

Det blir første gang jeg strikker så smått, har til nå foretrukket å strikke i pinnestørrelse 5-8:knegg:
Hadde Louise hentesett fra Havrebarna til forrige barn, synes det er helt nydelig

Jeg har begynt å titte litt på stoffer for å sy matchende sett til alle barna. Burde egentlig velge blant noe av det jeg har, for har alt for mye liggende, men er mye fint jeg ikke har også.. o:)

Jeg har begynt å titte litt på stoffer for å sy matchende sett til alle barna. Burde egentlig velge blant noe av det jeg har, for har alt for mye liggende, men er mye fint jeg ikke har også.. o:)
Årh det hørtes kjekt ut! Jeg har hatt tidenes sytørke og nå kjente jeg faktisk på at jeg fikk lyst å sy litt!

Har du et mønster i tankene?

Back
Topp