Vi som hadde termin mars, april og mai 2024

Så leit å lese… Jeg kjenner meg igjen i å ikke skjønne det mentalt - det tar litt tid. Det ble en milepæl for meg den dagen jeg klarte å spise salami for da hadde jeg mentalt begynt å forstå.
Det er trist, men prøver å tenke positivt og at det ikke var noe man kunne gjøre noe med. Det er naturens gang.. men er lettere sagt enn gjort. Vondt er det. Blir jeg gravid på nytt blir jeg kanskje mer nervøs og redd for å miste igjen vs. den gleden jeg hadde frem til jeg SA.

Krysser fingrene for alle som ønsker å prøve på nytt :Heartred

Hei!

Jeg hører vel også til her. Skulle hatt termin tidlig i april, men kom aldri så langt at jeg meldte meg inn i termingruppen.

Hadde ett helt problemfritt svangerskap med lite symptomer, fram til tidlig privat ultralyd i uke 10. Der ble det avdekket store avvik på fosteret som i etterkant viste seg å være enda mer omfattende og som var lite forenelig med videre liv. Vi valgte derfor å avslutte svangerskapet og fikk Cytotec på sykehuset tidligere i uken her. Det hele gikk så fort og føles så uvirkelig fortsatt at jeg sliter litt med å godta det. Jeg har hatt to fine svangerskap uten problemer og aldri mistet. Så sjokket var stort. Følte litt underveis at det var for godt til å være sant. At jeg skulle ha tre uproblematisk svangerskap.

Selve Cytotec kuren synes jeg fysisk var «lettere» enn fryktet men psykisk var det tøft. Så nå håper jeg Cytotec gjorde jobben og at det ikke drar ut altfor lang tid før vi eventuelt kan prøve igjen. Forstår det sånn etter å ha lest litt at mange bruker lang tid på å komme tilbake til syklus.

Jeg ringte sykehuset angående det brevet/prøvesvaret av restene, hun sa at det ikke har kommet noe svar enda? Men hun skulle melde og si at jeg har etterspurt. Skjønner at min situasjon ikke er akutt sammenlignet med andre ting, men jeg trenger å avslutte det kapittelet på et vis.
Æsj, også kjenner jeg at jeg blir helt frynsete og får gråten opp i halsen av å ha det så tett på igjen. Det kommer veldig brått på!

Bare en liten status: 3 uker siden prosess med medisiner ble startet, og her er det strek. Jeg har ingen blødning eller brunt lenger (siste tre dager).Vis vedlegget 415372
Jeg har fortsatt strek etter 5 uker. :rolleyes:
Fikk beskjed fra gyn at noen har strek helt frem til neste mens er ferdig.. Så bare smøre seg med tålmodighet!

Dere som har vært gjennom Cytotec behandling, hvordan var blødningen og eventuelle smerter etter en uke? Jeg fikk Cytotec i starten av forrige uke og da var jeg i uke 11

Jeg har egentlig blødd mindre enn forventet helt fra jeg kom hjem fra sykehuset. Har blødd jevnt og trutt men aldri blødd ut ett bind for eks. De siste dagene har det kommet enda mindre. Kom mye koagler og blod første dagen så har ikke tenkt noe over det, men de siste dagene har jeg hatt ett slags press nederst i magen og litt stikk ut mot sidene. Har ikke vært særlig smertefullt, men mest irriterende. Jeg har tenkt på om det kan være fra tarmene da jeg vanligvis kan slite litt med magesmerter, men blir litt usikker når det kommer i forbindelse med svangerskapsavbruddet og Cytotec. Føler egentlig ikke det har vært vond nok til å ringe sykehuset og ikke har det vært konstant heller. Er jo litt bekymret for om det kan være rester. Andre som har erfaring med noe lignende?

Jeg ringte sykehuset angående det brevet/prøvesvaret av restene, hun sa at det ikke har kommet noe svar enda? Men hun skulle melde og si at jeg har etterspurt. Skjønner at min situasjon ikke er akutt sammenlignet med andre ting, men jeg trenger å avslutte det kapittelet på et vis.
Æsj, også kjenner jeg at jeg blir helt frynsete og får gråten opp i halsen av å ha det så tett på igjen. Det kommer veldig brått på!
Sa de ikke at svaret skulle komme etter ca. to uker, da? Det har jo gått 6-7 nå? Får da være måte på til treghet. Du fortjener svar nå. Håper de får ræva i gir!

Dere som har vært gjennom Cytotec behandling, hvordan var blødningen og eventuelle smerter etter en uke? Jeg fikk Cytotec i starten av forrige uke og da var jeg i uke 11

Jeg har egentlig blødd mindre enn forventet helt fra jeg kom hjem fra sykehuset. Har blødd jevnt og trutt men aldri blødd ut ett bind for eks. De siste dagene har det kommet enda mindre. Kom mye koagler og blod første dagen så har ikke tenkt noe over det, men de siste dagene har jeg hatt ett slags press nederst i magen og litt stikk ut mot sidene. Har ikke vært særlig smertefullt, men mest irriterende. Jeg har tenkt på om det kan være fra tarmene da jeg vanligvis kan slite litt med magesmerter, men blir litt usikker når det kommer i forbindelse med svangerskapsavbruddet og Cytotec. Føler egentlig ikke det har vært vond nok til å ringe sykehuset og ikke har det vært konstant heller. Er jo litt bekymret for om det kan være rester. Andre som har erfaring med noe lignende?
Har ikke erfaring med akkurat det samme, men det høres jo ut som at store deler ikke har kommet ut? Med foster i uke 11 skal det kjennes godt når det kommer. Jeg var i uke 8 og fikk en real rie da den største delen (antar jeg, ville ikke se på alt) kom. Synes du skal ringe sykehuset. Kan hende du trenger en runde til med cytotec.

Sa de ikke at svaret skulle komme etter ca. to uker, da? Det har jo gått 6-7 nå? Får da være måte på til treghet. Du fortjener svar nå. Håper de får ræva i gir!

Har ikke erfaring med akkurat det samme, men det høres jo ut som at store deler ikke har kommet ut? Med foster i uke 11 skal det kjennes godt når det kommer. Jeg var i uke 8 og fikk en real rie da den største delen (antar jeg, ville ikke se på alt) kom. Synes du skal ringe sykehuset. Kan hende du trenger en runde til med cytotec.
Jeg fikk to runder med Cytotec på sykehuset, selv om både foster og morkake kom etter første runde. Virker som det var standarden på sykehuset her. Fikk Ibux og Paracet og det holdt egentlig. Kjente heller ikke noe til rier da fosteret kom, det kom plutselig da jeg gikk på «rutine» do tur( fikk beskjed om å gå på do ca.2-3 ganger per time) Så blir jo litt usikker når det er mindre smerte og ubehag enn jeg tenkte på forhånd. Kan jo være at jeg også er heldig og bare ikke blør mye..Skal vanligvis en del til før jeg ringer lege o.l men må kanskje vurdere det likevel

CD 17 og EL idag . Altså 17 dager siden MA med cytotec , så veldig mørkt på det da jeg blødde som ei sil kontra første gang med MA som jeg blødde en helg og spotta et par tre dager . Men ser jo nå at EL min kommer på CD 17 hver gang .

Jeg blødde veldig mye første døgnet , så avtok det raskt og sluttet på dag 4 eller noe. Hørte med sykehuset og der sa de at det var individuelt og ikke noe å tenke på. Var 11 uker, men utviklingen hadde stoppet i uke 8

Jeg fikk to runder med Cytotec på sykehuset, selv om både foster og morkake kom etter første runde. Virker som det var standarden på sykehuset her. Fikk Ibux og Paracet og det holdt egentlig. Kjente heller ikke noe til rier da fosteret kom, det kom plutselig da jeg gikk på «rutine» do tur( fikk beskjed om å gå på do ca.2-3 ganger per time) Så blir jo litt usikker når det er mindre smerte og ubehag enn jeg tenkte på forhånd. Kan jo være at jeg også er heldig og bare ikke blør mye..Skal vanligvis en del til før jeg ringer lege o.l men må kanskje vurdere det likevel
Ja, @Prøverpånr1 har nok rett, men det skader ikke å ta en telefon bare for å være sikker. Dette handler ikke om å være hypokonder, men å roe nervene litt i en ny situasjon. De sier trolig bare at du må vente og se til det har gått 4-6 uker, men det er nå betryggende å høre det, om ikke annet.

MA oppdaget i uke 8+3. Fosteret hadde stoppe utvikling en uke tidligere. En runde Cytotec vaginalt og to runder hvor jeg svelget tablettene. Jeg har blødd lite (mest når jeg har vært på do) og hatt lite smerter. Sykehuset tok innvendig ultralyd for å sjekke, siden jeg blødde så lite. Hun fant litt rester, men mente det skulle komme av seg selv. Kanskje du bør ringe sykehuset og snakke med de (eller noen andre). Godt å få ting bekreftet/ roet nervene som @Nei helsike heller skriver.

Nok en BO her! Har ventet i flere uker å endelig svar. Starter behandling på onsdag...
Nei, det var trist å høre. Har tenkt på deg et par ganger disse ukene og håpet at du skulle få et positivt svar…. Føler så veldig med deg at du har måtte gå sånn og vente og at det var BO som var årsaken.

Endte med at jeg ringte sykehuset i går da magesmertene økte på utover dagen. Fikk litt som forventet beskjed om at det kunne være en del smerter av og på enda, og at jeg fikk ta kontakt på nytt hvis det vedvarte og ble sterkere. Så da får jeg stole på at det er greit. I dag kjennes det litt bedre, men har fortsatt lette «mensensmerter». Har uansett bestilt meg privat gynekolog time i neste uke for å få sjekket om det er rester igjen.

Hei! Jeg lurer på om det er vanlig at eggløsningen etter en SA oppleves vond? Har i et par dager nå måttet ta Ibux for smertene.

Mistet den 07.09 og var ferdig med blødning rundt 12.09 var i uke 5+0 dagen blødningen startet

Hei! Jeg lurer på om det er vanlig at eggløsningen etter en SA oppleves vond? Har i et par dager nå måttet ta Ibux for smertene.

Mistet den 07.09 og var ferdig med blødning rundt 12.09 var i uke 5+0 dagen blødningen startet
Mistet i våres og begynte å ta angus castus dråper så fikk jeg el smerter , aldri hatt det før . Ble gravid på ny , men endte i MA . Tok angus castus dråper igjen og første el var som en super mens . Så begynner å lure på om det kanskje er etter ma og ikke etter dråpene som lissom kan gi store fine egg haha. Nå er jeg i dpo land så veit ikke om jeg er gravid . Men ja , begge gangene var likens med smerte.

Back
Topp