Vi som hadde termin mars, april og mai 2024

Jeg blødde også veldig lite, fikk fjernet restene med vakum. Jeg tror hele aborten tilsamnen fylte maks ett nattbind. Etter restene ble tatt blødde jeg ikke noe mer. Jeg blør lite til vanlig også under mens.

Jeg satt cytotec på lørdag og har nesten ikke blødd siden tirsdag. Har noen andre her hatt så korte blødninger, eller kan det komme og gå litt?
Jeg var på sykehuset natt til søndag og fikk hjelp med noen rester som visstnok stod fast i livmorhalsen som jeg ikke merket før alt av smertestillende var ute, og da fikk jeg UL som bekreftet at det kun var blod igjen. Hun sa at hinnen var på ca 5 cm da. Burde ikke blødningen vart lenger?
Det spørs vel hvor langt du var på vei og hvor mye som kom ut "på første forsøk", men foreslår at du ringer sykehuset hvis du er usikker. Jeg har blødd i fire uker, men det skal sies at jeg hadde en litt stor rest (gynekologen så den) som kom først på søndag i forrige uke. Etter det har det bare blitt mindre og mindre. Tipper det har stoppet helt i morgen.

Det spørs vel hvor langt du var på vei og hvor mye som kom ut "på første forsøk", men foreslår at du ringer sykehuset hvis du er usikker. Jeg har blødd i fire uker, men det skal sies at jeg hadde en litt stor rest (gynekologen så den) som kom først på søndag i forrige uke. Etter det har det bare blitt mindre og mindre. Tipper det har stoppet helt i morgen.
Jeg var ca 8 uker. Det kom veldig mye de timene det holdt på, også avtok det raskt.
Men da skal jeg vurdere å ringe

Da skal jeg ikke la det gå en dag over 6 uker før jeg eventuelt sier ifra :)
Da jeg hadde en MA sist sommer tok det 8 uker før jeg fikk mensen tilbake. Mulig det er «unormalt» men jeg fikk aldri beskjed om at det var problematisk. Jeg var ca 10 uker på vei da vi oppdaget MAen. De gangene jeg har vært kortere på vei har det tatt kortere tid å få mensen tilbake.

Fikk beskjed om at det var individuelt og at så korte blødninger kan være helt vanlig. Tok en test dagen etter og en ny i dag og den er tydelig svakere. Blir de svakere om det er rester?
Ja, hadde helt blank test allerede før jeg var hos gynekologen som så de små restene. Restene kan være bare blod. Hun sa det var det i mitt tilfelle. Men om det har noe å si for hCG og sånt vet jeg ikke.

Jeg har ikke orka å være så aktiv her inne. Det er leit å lese om alle som har kommet til i denne gruppa :Heartred

Tok en graviditetstest 1 uke etter Cytotec som var knall positiv, så etter 2 uker. Da så jeg senkning. Syns jeg hadde blødd lite, merka kun en «klump» og en håndfull kongler, var derfor glad at hCG sank så jeg slapp mer.
Etter ca 2,5 uker var den negativ og el kom ved ca fire uker, samme som etter de to andre SA/MA. Jeg har vanligvis 32-35 dagers syklus, så ei uke ca etter vanlig. Skulle vært 8+, men embryoet ble målt til 6+2/3. Syns det var mindre smerter og blødning nå enn etter første MA med cytotec, fosteranlegg var like stort. Husker ikke ang plommesekken, skulle vært 10 uker da.

Det har gått greit nok i ettertid, har måtte skjerme meg og trukket meg litt tilbake, men siste par ukene har vært ok.

Skulle vært 12 uker nå. Er så sint, lei meg og frustrert. Tilbake i limbo og all venting på Riksen. Venter på mensen og venter på innsett, men som jeg ikke kan planlegge før jeg får mensen.

Føler meg så ekstremt alene, ensom og sliten. Strever med å sove hele natten gjennom, og har flere netter på rad hvor jeg våkner rundt 2 og ikke får sove igjen. Bruker masse energi på jobb for å maskere alle følelser, og er helt utladet når jeg kommer hjem.

Gruer meg til å gå i gang med nytt forsøk, for det er så mye følelser i sving, og jeg vet ikke om jeg orker det negative gang på gang. Så sjukt sint for at dette skjedde! Hvorfor kunne det ikke bare gått bra :(

Har kontaktet Hausken for å se hva de sier. Nå er jeg litt der at det bare får koste det det koster, selv om det blir dyrt…

Håper humøret snur snart. Beklager sytepost, men folk sier de forstår, men de sitter der med både en og to barn og skjønner det likevel ikke. Bah. Vet ikke hva jeg vil oppnå annet enn å få ut litt frustrasjon, og jeg vet ikke hvor.

Skulle vært 12 uker nå. Er så sint, lei meg og frustrert. Tilbake i limbo og all venting på Riksen. Venter på mensen og venter på innsett, men som jeg ikke kan planlegge før jeg får mensen.

Føler meg så ekstremt alene, ensom og sliten. Strever med å sove hele natten gjennom, og har flere netter på rad hvor jeg våkner rundt 2 og ikke får sove igjen. Bruker masse energi på jobb for å maskere alle følelser, og er helt utladet når jeg kommer hjem.

Gruer meg til å gå i gang med nytt forsøk, for det er så mye følelser i sving, og jeg vet ikke om jeg orker det negative gang på gang. Så sjukt sint for at dette skjedde! Hvorfor kunne det ikke bare gått bra :(

Har kontaktet Hausken for å se hva de sier. Nå er jeg litt der at det bare får koste det det koster, selv om det blir dyrt…

Håper humøret snur snart. Beklager sytepost, men folk sier de forstår, men de sitter der med både en og to barn og skjønner det likevel ikke. Bah. Vet ikke hva jeg vil oppnå annet enn å få ut litt frustrasjon, og jeg vet ikke hvor.
Det er bare å skrive, tror takhøyden er skyhøy for "syt" - jeg syns bare det er fint når dere andre skriver, jeg. Det er jo ikke alltid så mye smart å si tilbake, men. Hva er Hausken, noe privat?

Jeg tok en strimmeltest idag bare for å se om den var negativ, det var den heldigvis. Så jeg venter på mensen om en liten stund.
Andre uke med 50% tilbake på jobb nå, var ordentlig sliten på fredag og gråt litt i bilen på vei hjem. Men ellers gikk selve jobben fint hele uka.

Så ble det min tur… Nettopp vært hos legen som bekreftet på UL at jeg hadde SA igår kveld. Fått ut alt heldigvis, så slipper utskraping. Kroppen har gjort «jobben sin». Var 10+1 og min første graviditet, 39 år. Foreløpig skjønner jeg ikke helt, selv om jeg er klar over hva kroppen har gått og går gjennom fysisk.

Så ble det min tur… Nettopp vært hos legen som bekreftet på UL at jeg hadde SA igår kveld. Fått ut alt heldigvis, så slipper utskraping. Kroppen har gjort «jobben sin». Var 10+1 og min første graviditet, 39 år. Foreløpig skjønner jeg ikke helt, selv om jeg er klar over hva kroppen har gått og går gjennom fysisk.
Så leit å lese… Jeg kjenner meg igjen i å ikke skjønne det mentalt - det tar litt tid. Det ble en milepæl for meg den dagen jeg klarte å spise salami for da hadde jeg mentalt begynt å forstå.

På fredag var det 2 uker siden MA ble oppdaget og prosessen ble satt i gang. Jeg tok en graviditetstest som var «middels» positiv (kan ikke kalle den svak riktig enda). Tar en til på førstkommende fredag for å se at det er nedgang.

Sniker i IKM-gruppene for akkurat nå kjennes det å kunne være i en IKM-gruppe som en vesentlig forbedring - da vet man ihvertfall at kroppen er tilbake, hvis dere skjønner…

Jeg har tatt disse etter MA for 9 dager siden. Vil dere si de blir svakere i ‘riktig’ tempo? Den nederste er fra i dag

Vedlegg

• IMG_1811.jpeg
    IMG_1811.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 21
Det er bare å skrive, tror takhøyden er skyhøy for "syt" - jeg syns bare det er fint når dere andre skriver, jeg. Det er jo ikke alltid så mye smart å si tilbake, men. Hva er Hausken, noe privat?

Jeg tok en strimmeltest idag bare for å se om den var negativ, det var den heldigvis. Så jeg venter på mensen om en liten stund.
Andre uke med 50% tilbake på jobb nå, var ordentlig sliten på fredag og gråt litt i bilen på vei hjem. Men ellers gikk selve jobben fint hele uka.
Krysser fingrene for at du snart få mensen og at du er tilbake i syklus. Er veldig kjedelig å vente..

Klinikk Hausken er en privatklinikk på Lysaker. Jeg har vurdert det lenge, men det økonomiske aspektet var stoppet meg litt. Det kan bli vanvittig dyrt…! Nå ble jeg bare så oppgitt og lei at jeg bare måtte ta kontakt.

Enda en ting som irriterer meg er alle de som skal gi så gode råd hele tiden!!! Råd om neste forsøk, råd om livsstil, råd om å vente, råd om sovetabletter, råd om psykolog.

Godt at det går bra på jobb! Veldig naturlig at man er sliten etter en lang arbeidsdag og arbeidsuke, når man har brukt mye energi på å maskere.

Veldig leit å lese :(
Sender mange styrkeklemmer.

Sniker i IKM-gruppene for akkurat nå kjennes det å kunne være i en IKM-gruppe som en vesentlig forbedring - da vet man ihvertfall at kroppen er tilbake, hvis dere skjønner…
Skjønner det veldig godt! Her kom mensen i dag, 4 uker og 5 dager etter cytotec. Jeg lette straks etter IKM-gruppe for uke 42, selv om jeg ikke aner hvor lang syklusen vil bli. Men nå er jeg I GANG. Det hjelper faktisk veldig.

Skjønner det veldig godt! Her kom mensen i dag, 4 uker og 5 dager etter cytotec. Jeg lette straks etter IKM-gruppe for uke 42, selv om jeg ikke aner hvor lang syklusen vil bli. Men nå er jeg I GANG. Det hjelper faktisk veldig.
Så utrolig hyggelig å høre!! Nå ble jeg skikkelig glad på dine vegne! Krysser så veldig fingrene og alt jeg har for deg!

Back
Topp