Vi som hadde termin mars, april og mai 2024

Så utrolig hyggelig å høre!! Nå ble jeg skikkelig glad på dine vegne! Krysser så veldig fingrene og alt jeg har for deg!
Takk! Håper du kommer etter snart. To uker til nå, så bør tanta begynne å banke på døra igjen. For alt vi vet er syklusen min så ute og kjører igjen at vi havner i samme IKM-gruppe når den tid kommer! :hilarious:

Det er bare å skrive, tror takhøyden er skyhøy for "syt" - jeg syns bare det er fint når dere andre skriver, jeg. Det er jo ikke alltid så mye smart å si tilbake, men. Hva er Hausken, noe privat?

Jeg tok en strimmeltest idag bare for å se om den var negativ, det var den heldigvis. Så jeg venter på mensen om en liten stund.
Andre uke med 50% tilbake på jobb nå, var ordentlig sliten på fredag og gråt litt i bilen på vei hjem. Men ellers gikk selve jobben fint hele uka.
Du er tøff! Ikke press deg mer enn nødvendig nå.

Skjønner det veldig godt! Her kom mensen i dag, 4 uker og 5 dager etter cytotec. Jeg lette straks etter IKM-gruppe for uke 42, selv om jeg ikke aner hvor lang syklusen vil bli. Men nå er jeg I GANG. Det hjelper faktisk veldig.
Hurra for mensen! Det er vel bare på babyverden man gleder seg over det av og til :p

Jeg var ferdig på sykehuset 19. august og de sa vi skulle få brev 2-3 uker etterpå angående restene.. Ikke hørt noe enda. Trenger at det brevet kommer og "avslutter" det på et vis.

Jeg var ferdig på sykehuset 19. august og de sa vi skulle få brev 2-3 uker etterpå angående restene.. Ikke hørt noe enda. Trenger at det brevet kommer og "avslutter" det på et vis.
Purr på dem! Har jo gått nesten fem uker nå.

4,5 uke siden aborten, ingen TR i sikte og fortsatt hcg på over 100. :banghead: :banghead:
Frykter det bli en lang vei tilbake i syklus. :arghh:
Har dere sett etter rester? Trasig at hCG holder seg så lenge!

Nei, fikk ikke sjekk..:( Fikk beskjed om å ta ny blodprøve til fastlegen. Gikk fra 215-130 på 4 dager da, så kaanskje håp. Fikk beskjed fra gyn: «du har garantert rester, men det vil komme ut ved neste mens». Hadde over 100 000 i verdi på abortdagen, vet ikke om det har noe å si. Kjenner ikke tegn til verken EL eller TR enda.

Purr på dem! Har jo gått nesten fem uker nå.

Ja, jeg må tydeligvis det.. Er faktisk usikker på hvor jeg skal henvende meg i det hele tatt angående dette. Ringe sykehuset og bli satt over til gyn? :anyone

Nei, fikk ikke sjekk..:( Fikk beskjed om å ta ny blodprøve til fastlegen. Gikk fra 215-130 på 4 dager da, så kaanskje håp. Fikk beskjed fra gyn: «du har garantert rester, men det vil komme ut ved neste mens». Hadde over 100 000 i verdi på abortdagen, vet ikke om det har noe å si. Kjenner ikke tegn til verken EL eller TR enda.
Jeg kjente det heller ikke denne gangen. Var sånn "whoi, har jeg mensen?" EL forsvant i alt annet slim og blod. Har ikke målt hCG underveis, men testet med strimler innimellom. Tror ikke alt var ute før EL kom. Kan hende du også har hatt. Jeg gikk til gynekolog privat og fikk bekreftet rester der siden jeg fortsatt blødde, men de var små, bare blod. Fire dager senere kom siste "propp", blødde mindre og mindre og hadde tre "tørre" døgn før mensen. Sikkert rett rundt hjørnet hos deg også da!

Ja, jeg må tydeligvis det.. Er faktisk usikker på hvor jeg skal henvende meg i det hele tatt angående dette. Ringe sykehuset og bli satt over til gyn? :anyone
Ja, var det sykehuset som sa du skulle få brev? Ring dem, så er det garantert noen som vet hvor de skal sette deg over for å få svar.

Heh, @Tobr og alle andre... Ser ut som jeg har lurt både dere og meg selv. Har ikke kommet mer blod siden i går. Derimot kom det en ny, liten slings som så ut som vev nå nettopp. Jeg jublet for tidlig. Da er det bare å vente videre. :/

Heh, @Tobr og alle andre... Ser ut som jeg har lurt både dere og meg selv. Har ikke kommet mer blod siden i går. Derimot kom det en ny, liten slings som så ut som vev nå nettopp. Jeg jublet for tidlig. Da er det bare å vente videre. :/
:arghh: Kan være EL har forsvunnet ut i intet ja. Tror jeg har maks et døgn på disse 4,5 ukene hvor det ikke har vært antydning til rødt.. Er sikkert en av de heldige som skal blø frem til TR.
Hoffff… det kan være starten på TR hos deg da? Kanskje bare litt treg oppstart. Ettersom du har hatt tørre døgn tenker jeg.
Dette er en ekstrem tålmodighetsprøve kjenner jeg. Jeg ble gravid for første gang på første forsøk i juni. Er ekstreeemt utålmodig, og kan bare tenke meg til sorgen og utålmodigheten for de som har prøvd i mnd/årsvis og mistet flere ganger.. :facepalm:

:arghh: Kan være EL har forsvunnet ut i intet ja. Tror jeg har maks et døgn på disse 4,5 ukene hvor det ikke har vært antydning til rødt.. Er sikkert en av de heldige som skal blø frem til TR.
Hoffff… det kan være starten på TR hos deg da? Kanskje bare litt treg oppstart. Ettersom du har hatt tørre døgn tenker jeg.
Dette er en ekstrem tålmodighetsprøve kjenner jeg. Jeg ble gravid for første gang på første forsøk i juni. Er ekstreeemt utålmodig, og kan bare tenke meg til sorgen og utålmodigheten for de som har prøvd i mnd/årsvis og mistet flere ganger.. :facepalm:
Kan jo være, men siden det kom noe som lignet vev nå, så er nok ikke aborten helt i mål ennå...

Skjønner godt utålmodighet din! Jeg var bekymringsløs med de to første, så jeg gikk også inn for tredjemann uten særlig bekymringer. Men en gang måtte jo bli den første... Forhåpentligvis er det den siste for oss begge. Hvis ikke, så vet vi i det minste at vi kan bli gravide. Og jeg er heldig som har barn fra før.

Det er umulig å sette seg inn i situasjonen til langtidsprøvere. Jeg beundrer virkelig pågangsmotet og styrken deres. Vet ikke alltid hva jeg skal si, og om det er "riktig", men... Liker å tro at jeg hadde vært like sterk selv hvis det hadde vært meg. Derfor skal ikke én MA få knekke meg. Og den skal ikke knekke deg heller! :Heartpink Vi prøver på nytt når tiden er inne!

Kan jo være, men siden det kom noe som lignet vev nå, så er nok ikke aborten helt i mål ennå...

Skjønner godt utålmodighet din! Jeg var bekymringsløs med de to første, så jeg gikk også inn for tredjemann uten særlig bekymringer. Men en gang måtte jo bli den første... Forhåpentligvis er det den siste for oss begge. Hvis ikke, så vet vi i det minste at vi kan bli gravide. Og jeg er heldig som har barn fra før.

Det er umulig å sette seg inn i situasjonen til langtidsprøvere. Jeg beundrer virkelig pågangsmotet og styrken deres. Vet ikke alltid hva jeg skal si, og om det er "riktig", men... Liker å tro at jeg hadde vært like sterk selv hvis det hadde vært meg. Derfor skal ikke én MA få knekke meg. Og den skal ikke knekke deg heller! :Heartpink Vi prøver på nytt når tiden er inne!
Ja, sånn sett skulle jeg gjerne ønske at det skjedde mellom barn 1 og 2, og ikke som første. :arghh: Jeg vet jo jeg kan bli gravid, men jeg vet ikke om jeg kan fullføre et svangerskap om du skjønner. Men håper og tror det da. Heldigvis var jeg ganske realistisk hele veien, da jeg har mange venninner som har vært gjennom det samme og vært åpen om det. Så ble ikke veldig sjokkert når det skjedde. Satser på at vi kommer raskt tilbake begge to, og kanskje havner vi i samme termingruppe igjen!:Heartpink

Ja, sånn sett skulle jeg gjerne ønske at det skjedde mellom barn 1 og 2, og ikke som første. :arghh: Jeg vet jo jeg kan bli gravid, men jeg vet ikke om jeg kan fullføre et svangerskap om du skjønner. Men håper og tror det da. Heldigvis var jeg ganske realistisk hele veien, da jeg har mange venninner som har vært gjennom det samme og vært åpen om det. Så ble ikke veldig sjokkert når det skjedde. Satser på at vi kommer raskt tilbake begge to, og kanskje havner vi i samme termingruppe igjen!:Heartpink
Det kan de aller fleste, så det går nok fint når tiden kommer. :) Tror ikke jeg kjenner noen som ikke har opplevd det. Krysser alt som er, utenom beina!

Er vel få her som krysser beina i tiden som kommer :angel9... Håper det er ok å tulle litt!
Altså, vi må jo det! Livet kan ikke bare være sorgen på veien mot målet. Galgenhumor er bare bra. :) Sikkert lett å si, men... Tror det er sunt.

Isj… Er jammen ikke lett å skjønne seg på kroppen alltid… :confused005 Dette kan jeg lite om, men det blir jo også sagt at mensen tar med seg siste rest… tja…

Det kan de aller fleste, så det går nok fint når tiden kommer. :) Tror ikke jeg kjenner noen som ikke har opplevd det. Krysser alt som er, utenom beina!
Lite bein som krysses her ja! xsmile9
Tror det hjalp å lufte tankene her idag, for jammen tok blødningene seg opp nå ikveld, og det med masse koagel osv. kanskje det er TR!!!!! 4 uker og 5 dager tok det isåfall.:smiley-angelic003 Får se i morgen og de neste dagene om det fortsetter!xsmile9

Hei,
Har fulgt med på denne tråden en stund uten å være aktiv selv. Men kjente på at jeg var klar for det nå :) Takk for all mental støtte dere har bidratt med så langt.

Mistet i MA (BO) uke 8 tidlig i august og var igjennom to runder med cytotec samme uke, hadde veldig lite blødning og var sikker på at det var rester så fikk komme inn på UL. UL viste at det meste var borte men at det var ca 2cm igjen, legen mente det ville komme av seg selv. Blødde/spottet de første 2-3 ukene før det var et lite opphold. Fikk så etter 3,5 uker enten mens som tok med seg rester eller en resteblødning, denne blødningen varte i 2,5 uker. Hadde positive tester i 5,5 uker, men det var tydelig nedgang etter de siste blødningene og det var så deilig når den endelig ble negativ - EL tester har og vært superpositive hele veien pga hcg og ble og negative i forrige uke.

Nå denne uken er blødningen endelig stoppet, og det kan virke som om kroppen er i gang med å nærme seg EL, har hatt en svak stigning i premom så langt. Krysser fingrene, blir spennende å være i gang med prøving igjen ☺️

Back
Topp