Vi som hadde termin mars, april og mai 2024

Jeg gjorde alt på sykehuset, men jeg "startet" også med fire tabletter i skjeden og så to til videre gjennom natten hver ca andre time, litt som du beskriver.

Til dere andre nye her; uff så kjipt å åpne tråden og se tre til.... :(
Ah, så greit å høre det er flere som har fått samme løp. :) Litt usikker på hvordan det gikk hos meg da jeg fortsatt blør veldig av og på. En dag uten, neste dag kan det være mye, også en dag uten igjen..Men ringte til poliklinikken og fikk beskjed om at det var normalt. Vedlagt er graviditetstest nettopp tatt.. 3 uker siden aborten imorgen. Synes den er litt vel positiv kanskje.

Vedlegg

• IMG_8479.jpeg
    IMG_8479.jpeg
    1,6 MB · Visninger: 64
Uff, så leit. :( MA er idiotiske greier! Kan ikke kroppen bare sette i gang prosessen ordentlig? Det var det jeg tenkte i hvert fall...

Du kan jo spørre på sykehuset nå? Praksis er nok ulik fra sted til sted. Mitt embryo ble også målt til 8 uker. Fikk den første tabletten på sykehuset, men Cytotecen tok jeg hjemme to dager etter. De sa at jeg ikke skulle være
Samboeren er her, så jeg gjør det hjemme på lørdag. Kan jeg spørre hvor lang tid prosessen tok for deg? Og var det veldig vondt?

Samboeren er her, så jeg gjør det hjemme på lørdag. Kan jeg spørre hvor lang tid prosessen tok for deg? Og var det veldig vondt?
Selvsagt! Hadde MA, så fikk første pille etter ultralyden der det ble oppdaget. Begynte å blø litt allerede dagen etter. Etter to dager satte jeg Cytotec analt (siden jeg allerede blødde) og smertestillende, som anbefalt.

Det tok kanskje seks timer før det virkelig begynte å skje noe. Da kom blod i større mengder og smerter a'la mensen. Tok en ny smertestillende for å døyve det, og det gikk helt fint. Etter 8-9 timer kom en slags pressrier. Tror mesteparten kom ut da (sjekket ikke skåla, men hørte og kjente det). Det var ganske vondt, så jeg måtte legge meg litt på gulvet etterpå. Ble kvalm av det. Men det gikk fort over, altså. Tok to eller tre paralgin forte den dagen, en paracet dagen etter, og så var det "over". Litt mensensmerter, men ikke noe mer.

Spiste ellers masse dritt og drakk vann selve abortdagen. Var mye i senga, leste bøker, løste kryssord og så på serier. Var veldig innstilt på det som skulle skje, og det hjalp. Kom selvsagt en følelsesmessig smell etterpå, men det må man regne med.

Det kommer til å gå bra, selv om det er fælt i seg selv. Lykke til! :Heartpink

Ah, så greit å høre det er flere som har fått samme løp. :) Litt usikker på hvordan det gikk hos meg da jeg fortsatt blør veldig av og på. En dag uten, neste dag kan det være mye, også en dag uten igjen..Men ringte til poliklinikken og fikk beskjed om at det var normalt. Vedlagt er graviditetstest nettopp tatt.. 3 uker siden aborten imorgen. Synes den er litt vel positiv kanskje.
Huff så leit. Jeg lå på sykehuset 3 dager fikk kun cytotec, mye kom ut men langt fra alt. Pga mye blødning ble det utskrapning av resten siste dag. Fikk nettopp negativ test og nesten positiv eggløsningstest. Ca 2 uker siden. Hvis de ikke hadde tatt utskrapning hadde jeg nok blødd enda og hatt positiv frem til første mens. Det var det legen sa iallefall

Huff så leit. Jeg lå på sykehuset 3 dager fikk kun cytotec, mye kom ut men langt fra alt. Pga mye blødning ble det utskrapning av resten siste dag. Fikk nettopp negativ test og nesten positiv eggløsningstest. Ca 2 uker siden. Hvis de ikke hadde tatt utskrapning hadde jeg nok blødd enda og hatt positiv frem til første mens. Det var det legen sa iallefall
Det spørs om det blir positiv test her frem til første mens... Men får man eggløsning selv om man fortsatt har positiv graviditetstest? :) Skal til legen på mandag, så skal få henne til å sjekke hcg i blod.
Om jeg skulle være en av de uheldige å oppleve dette flere ganger, så velger jeg utskrapning uten tvil..

Jeg synes tiden går så tregt…. En uke siden MA ble oppdaget. Etter forrige graviditet og amming (jeg har ei datter på 2 år), så har jeg hatt mye syklustull. Håper bare ikke at det blir tull nå også. Med mine 43 år, så føler jeg at jeg ikke har helt tid til «tull».

I går endte gleden vår i sorg, igjen. En MA og nå 3 SA på rad på 1,5 år. Jeg er så sliten!! Orker ikke tanken på å prøve enda en gang, men orker heller ikke tanken på å gi opp og aldri få barn nr 2. alt føles litt håpløst i dag. Noen her som har gode erfaringer med å finne noen gode å prate med etter slike opplevelser ? Jeg føler helsepersonellet jeg har møtt er gode på det fysiske og der og da men så sitter jeg igjen alene med alle tankene og vet ikke om noe tilbud til hvor jeg kan finne noen å prate med…

Jeg synes tiden går så tregt…. En uke siden MA ble oppdaget. Etter forrige graviditet og amming (jeg har ei datter på 2 år), så har jeg hatt mye syklustull. Håper bare ikke at det blir tull nå også. Med mine 43 år, så føler jeg at jeg ikke har helt tid til «tull».
Har du fått time på sykehuset? Sender deg varme tanker!! Dette er tøft! Tiden går fryktelig sakte når man venter sånn.

Ja, jeg ble innlagt en dag på sykehuset fordi Cytotec ikke virket helt som forventet. Jeg tror kroppen snart er ferdig med «rensingen» nå. Håper det ihvertfall. Takk for omtanken!

I går endte gleden vår i sorg, igjen. En MA og nå 3 SA på rad på 1,5 år. Jeg er så sliten!! Orker ikke tanken på å prøve enda en gang, men orker heller ikke tanken på å gi opp og aldri få barn nr 2. alt føles litt håpløst i dag. Noen her som har gode erfaringer med å finne noen gode å prate med etter slike opplevelser ? Jeg føler helsepersonellet jeg har møtt er gode på det fysiske og der og da men så sitter jeg igjen alene med alle tankene og vet ikke om noe tilbud til hvor jeg kan finne noen å prate med…
Uff, så leit å lese. Skjønner veldig godt at du er sliten og at du får motstridende følelser. Jeg har «bare» opplevd en MA og syntes/ synes det var/ er kjipt… Jeg har ikke snakket med de selv, men Amathea er en gratis tjeneste for de som trenger noen å snakke med.

Ja, jeg ble innlagt en dag på sykehuset fordi Cytotec ikke virket helt som forventet. Jeg tror kroppen snart er ferdig med «rensingen» nå. Håper det ihvertfall. Takk for omtanken!
Så bra at det «verste» er over. Forstår godt følelsen av utålmodighet og håper du snart er tilbake i normal syklus og at det klaffer for dere snart!

Jeg holder på å bli gal! Økning i hcg og i dag fant overlegen noe på ul. Jeg har også sluttet å blø. Han var svakt optimistisk til at jeg faktisk er gravid!:schocked028 Det innebærer at jeg er minst 2-3 uker kortere på vei enn jeg "burde" vært! Ny UL om 2 uker... Uvitenheten driver meg snart til vanvidd kjenner jeg!

Her tror jeg blødningen har stoppet! Det kom en siste plommestor klump på søndag, tre uker og tre dager etter cytotec. Skjønte at jeg hadde rester, og gynekologen så det også, men klumpen var mye større enn hun anslo. Jaja, da er det forhåpentligvis bare å vente på mensen!

Her tror jeg blødningen har stoppet! Det kom en siste plommestor klump på søndag, tre uker og tre dager etter cytotec. Skjønte at jeg hadde rester, og gynekologen så det også, men klumpen var mye større enn hun anslo. Jaja, da er det forhåpentligvis bare å vente på mensen!
Så fint å høre at du er over i neste fase. Jeg er nå 1 uke og 2 dager etter første runde med Cytotec, så jeg har vel noen uker igjen. Blødningene/ «det brune» er litt av og på.

Så fint å høre at du er over i neste fase. Jeg er nå 1 uke og 2 dager etter første runde med Cytotec, så jeg har vel noen uker igjen. Blødningene/ «det brune» er litt av og på.
Ja, fasen etter aborten er en rar tid. Det er jo ingen fasit på hvor lenge blødningene varer, så man må bare gå og vente, og håpe at det ikke er så mye rester... Håper det går fint for din del også! Virket det som at "det meste" kom ut i løpet av de første dagene?

Ja, fasen etter aborten er en rar tid. Det er jo ingen fasit på hvor lenge blødningene varer, så man må bare gå og vente, og håpe at det ikke er så mye rester... Håper det går fint for din del også! Virket det som at "det meste" kom ut i løpet av de første dagene?
Helt ærlig, så aner jeg ikke, men jeg tror det. Jeg fikk en ekstra runde med Cytotec på sykehuset etterfulgt av en ultralyd og da mente legen at det som nå var igjen ville komme ut. …så da antar jeg det er ok… Men det er en slitsom fase dette her…

Jordmor som jeg snakket med var veldig tydelig på at hvis man ikke har fått tilbake menstruasjon etter 4-6 uker så ta kontakt med helsevesenet igjen, bli sjekket opp. At det er mange som venter alt for lenge og at det egentlig ikke skal ta typ to måneder.

Jeg er i alle fall helt ferdig å blø, tror det tok nøyaktig to uker etter medisinsk og utskrapning før det var 100% fargeløs det som kom ut.

Også en positiv ting her da, det blir jo mye negativt; har fått time på fertilitetsklinikken i høstferien :). Så nå håper jeg at jeg rekker å ha mensen sånn at jeg også får tatt blodprøver før timen!

Åh, det visste jeg ikke! Stoler nemlig ikke på min kropp mensmessig. Fire uker siden i morgen. Ikke helt over ennå, men veldig lite nå da...

Jeg satt cytotec på lørdag og har nesten ikke blødd siden tirsdag. Har noen andre her hatt så korte blødninger, eller kan det komme og gå litt?
Jeg var på sykehuset natt til søndag og fikk hjelp med noen rester som visstnok stod fast i livmorhalsen som jeg ikke merket før alt av smertestillende var ute, og da fikk jeg UL som bekreftet at det kun var blod igjen. Hun sa at hinnen var på ca 5 cm da. Burde ikke blødningen vart lenger?

Back
Topp