Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Uff uff uff. Det er grusomt å se på ultralyd og så rått og vondt å få den plutselige beskjeden.Ble ma på meg i sommer. 16 uker på vei. Men baby hadde vært død 2 uker alt. Min kropp reagerte ikke at noe va galt. Det ble sett på ultralyd. Så da måtte jeg jo føde den ungen noen dager etterpå.
Uff. Det ble sterke mens. Rie og kynnere smerte. I tillegg virket det som det ble melk i brystene. Så da var det på med trang bh en ukes tid.
Skal du prøve videre?Nei, bare å rante i vei! Jeg er jo helt enig, kjenner på det samme og det er fint å ha folk i samme situasjon å snakke med.Beklager ble en full "rant" fra meg. Det hjelper jo ikke deg, men skulle bare ønske det var lettere. Er så sliten i kroppen etter denne runden og syns oppfølging og alt er så utrolig dårlig.
Ja, jeg vet jeg har vært vikar i barnehage en stund og skulle begynne i fast stilling forrige uke. Men da lå jeg jo på sykehuset og blødde. Hadde også sykt lavt blodtrykk og pulsen ligger fremdeles mellom 40 og 50, er ikke i toppform, så det er pga narkosen og påkjenning. Man blir rett og slett veldig sliten.Nei, bare å rante i vei! Jeg er jo helt enig, kjenner på det samme og det er fint å ha folk i samme situasjon å snakke med.
Jeg syns det virker helt uendelig fjernt og usannsynlig å gå på jobb om en uke. At jeg skal bry meg om å planlegge fag og ha ansvar for masse tenåringer.
Jeg skal takke ja til tilbud fra jordmor i kommunen om samtale, men det er liksom det eneste tilbudet som finnes. Så skal man bare gå videre etter en uke? Føles helt sprøtt.
Og det med blod også, herregud, så ut som jeg har blødd ut halve meg ned i den potta.. Og blodtrykket mitt var veldig lavt så jeg da jeg lå på oppvåkning.
Føler meg så slapp og tom, som om jeg bare kunne gått rett i sengs igjen hele dagen. Jeg blør ikke spesielt mye nå da, men. Trenger bare små innlegg.
Oi, det var jo veldig lav puls?Ja, jeg vet jeg har vært vikar i barnehage en stund og skulle begynne i fast stilling forrige uke. Men da lå jeg jo på sykehuset og blødde. Hadde også sykt lavt blodtrykk og pulsen ligger fremdeles mellom 40 og 50, er ikke i toppform, så det er pga narkosen og påkjenning. Man blir rett og slett veldig sliten.
Nei, det skulle vært gjort noe mer for de som trenger etter slike påkjenninger. Ta imot det du får og ta den tiden du kan. Jeg skal på jobb neste uke og håper det er det som hjelper for å "komme seg videre". Men demme gangen kjenner jeg at det er fysisk tungt. Kanskje pga blodtapet eller bare alt. Har du mulighet for å få forlenget sykemelding?
Jeg kjenner til den følelsen. Hadde min første SA i april. Rakk akkurat å begynne å glede meg nå, Åsså begynte jeg å blø et par dager etter. Tror aldri det blir helt det samme som første gang jeg ble gravid. Å glede seg og oppleve genuin glede fra første positive test. Håper neste gang blir bedreDet føles så ensomt og jævlig. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å ha noe som helst optimisme neste gang jeg er gravid. Levde i skrekk de tre første ukene etter positiv test denne gangen og hadde endelig begynt å tenke på fremtiden og at det skulle gå. Også er det så plutselig over at det går nesten ikke an å skjønne at det er borte heller.

Ja.. jeg har hatt tre SA i år og dette var MA og ny rekord i lengdeJeg kjenner til den følelsen. Hadde min første SA i april. Rakk akkurat å begynne å glede meg nå, Åsså begynte jeg å blø et par dager etter. Tror aldri det blir helt det samme som første gang jeg ble gravid. Å glede seg og oppleve genuin glede fra første positive test. Håper neste gang blir bedre![]()
Ånei! Ikke du ogsåDa kommer jeg dessverre inn til dere. Fosteranlegg målt til kun 8 mm i dag 6+6 og ikke tegn til liv. Har småblødd i over 1 uke, og det er høyst sannsynlig en spontanabort! Nå vil jeg bare bli ferdig med dette![]()
Sender deg en klem 
Stor klem til degDa kommer jeg dessverre inn til dere. Fosteranlegg målt til kun 8 mm i dag 6+6 og ikke tegn til liv. Har småblødd i over 1 uke, og det er høyst sannsynlig en spontanabort! Nå vil jeg bare bli ferdig med dette![]()
håper blødning går over snart!Sa jeg hadde SA i uke 9, så blødde jeg mye i flere dager. Men hos meg startet aborten egentlig selv, for dagen etter at jeg fikk den første tabeletten så kom alt. Men likevel så blødde jeg en del dagene etter. Så hvis du føler noe ikke stemmer, så hør på den følelsen. Når man er kommer såpass på vei, så er det jo en del som skal utHei! Trenger litt råd. Vurderer å ringe til gyn forvakt nå, men vil tro jeg blir møtt med å «se det an», så vil bare høre med noen andre også, og evt bestille prival UL på mandag.. jeg fikk påvist BO/MA og var 9+0 igår når jeg satte cytotec tablettene. Hadde litt korsryggmurring, men ikke gale med smertestillende innabords. TMI, men kom kanskje 3-4 koagler på 1-2 cm og litt blod rant i toalettet, men har nesten ikke blødd siden igår, kun blodtilblandet slim ved toalettbesøk. Våknet med en skikkelig følelse av at aborten er ufullstendig da jeg så at det såvidt var en dråpe i bindet til morgenen. Noen som har erfaringer? Vil veldig gjerne ha en ny cytotec kur før det evt går infeksjon og evt utskrapning..
Tok kontakt med gyn forvakt og fikk komme inn på UL! Den viste at det bare var litt igjen som ville komme ut av seg selv. Veldig lettet av å få sjekket det. Syns det er rart å blø så lite og at det va så lite smertefullt med cytotec!Sa jeg hadde SA i uke 9, så blødde jeg mye i flere dager. Men hos meg startet aborten egentlig selv, for dagen etter at jeg fikk den første tabeletten så kom alt. Men likevel så blødde jeg en del dagene etter. Så hvis du føler noe ikke stemmer, så hør på den følelsen. Når man er kommer såpass på vei, så er det jo en del som skal ut
Bra du fikk komme inn på en sjekk da. Regner med at du blør mindre fordi at det meste kom ut ganske rasktTok kontakt med gyn forvakt og fikk komme inn på UL! Den viste at det bare var litt igjen som ville komme ut av seg selv. Veldig lettet av å få sjekket det. Syns det er rart å blø så lite og at det va så lite smertefullt med cytotec!
Ja er sikkert lurt med en runde cytotec for sikkerhetsskyld når en har startet prosessen! Har vært litt av noen uker. Jeg er lettet over at denne delen ble enklere enn fryktet. Det var tidlig negativ test, får starte å teste om rundt 12 dager jeg daBra du fikk komme inn på en sjekk da. Regner med at du blør mindre fordi at det meste kom ut ganske raskthos meg skjedde alt dagen før cytotec ble satt, så føltes egentlig ganske bortkasta med de for min del, men greit å ta de sånn at alt kom ut
var smertefull som (unnskyld språkbruket) faen dagen etter jeg fikk den første tabeletten hos gyn på sykehuset. Men fikk negativ test allerede etter 12-13 dager

Med din historie så tror jeg du kan be om kirurgisk så for det er bekreftet ikke liv. Så leit at du må gjennom det igjen. Det verste er jo når det tar tid og man går i en slags boble under hele prosessen. Det som er ille er at ingen skjønner helt hvor nye det egentlig tar på kroppen og psyken under hele perioden. Jeg har hatt MA tre ganger og medisi sk funket ikke noen av gangene, har endt opp med mye unødvendig blodtap og ukesvis med dårlig form. Etter utskrapning har jeg kommet meg etter en uke og andre uken begynner man å føle seg som før. Psyken leges også raskere for meg. Har kommet rett i syklus etter alle MA. Fått første mensen ca 4 uker etter alle gangene. Håper det går fint med deg selv om du er i denne situasjonen.Hvor lang tid brukte dere på å komme tilbake i syklus (og hvor lang tid tok SA)?
Jeg blør ikke mye og det tar seg liksom ikke opp... Hadde jo en BO i april/mai og da funket ikke medisinsk abort, det endte i MA og utskrapning - hele prosessen tok nesten 8 uker (2 uker inn om ut for å finne ut om det var EXU, BO eller MA, 4 uker venting etter medisinsk abort, nesten 1 uke venting på ny time og deretter 1 uke venting på utskrapning). Frykter at kroppen min ikke klarer å rydde opp selv denne gangen heller. Har veldig lite lyst til å gjennomføre nok en medisinsk abort. Kan man velge kirurgisk abort uten å ha prøvd medisinsk først?