August 2023

Siden jeg begynte med menopur så har pulsen min økt dag for dag og ligger nå mye høyere enn vanlig både ved aktivitet og hvile. Kjenner at kroppen er veldig påvirket. Det føles litt tungt i brystet også, så nå er jeg nervøs for at det er overstimulering på gang. Men kan det komme så tidlig? Simuleringsdag 7 idag. Godt å ha kontroll imorgen i hvert fall, så får vi se. Jeg er ikke oppblåst eller noe så forhåpentligvis er dette normalt. Ble ikke så påvirket på kort protokoll så vet ikke hva jeg skal forvente.

Her ble det avbrutt :( mildt sagt kjempeskuffet. Vi la til og med ferieruten ut fra når og hvor jeg trengte ultralyd. Jeg er bare så utrolig sliten og føler meg virkelig mislykket. Helt oppgitt nå.

Legen mente jeg innen få dager ville få en blødning hvis jeg sluttet på cyclogest. Selv om jeg har tatt ovitrelle. Noen med erfaring?
Neeei, så utrolig kjipt! Avbrutt og ny mnd med venting og usikkerhet er virkelig hardt i dette gamet her :sad010 Man tilrettelegger så mye i livet for at alt skal klaffe, så det er klart man føler seg dritt når kroppen ikke vil spille på lag :bored:

Sender deg en stor klem:Heartpink

❤️ Det løste seg heldigvis via min kiropraktiker som sykemeldte meg ut neste uke (har muskelplager som har blitt værre under forsøket). Men ja, syns det var rart at fastlegen ikke ville gjøre det. Eller, på en måte gir det jo mening som hun sa at sykehuset burde sykemelde meg siden de er ansvarlige for behandlingen som gjør at jeg trenger sykemelding. Men så sa hun at hun ikke hadde noen info om behandlingen og det høres jo ut som at hun ikke stoler på meg, eller i hvert fall ikke har lest journalen fra vikaren... Aaaanyway, det er løst for nå.
Utrolig synd at du ikke møter mer forståelse hos fastlegen. Godt at det løste seg med sykemelding uansett, men kjipt det skal være så omstendelig. Håper det hjelper å være sykemeldt, så då får sovet, slappet av og kommet deg litt igjen ❤️ Husker jeg lett sov 12-15 timer på lang protokoll.

Her ble det avbrutt :( mildt sagt kjempeskuffet. Vi la til og med ferieruten ut fra når og hvor jeg trengte ultralyd. Jeg er bare så utrolig sliten og føler meg virkelig mislykket. Helt oppgitt nå.

Legen mente jeg innen få dager ville få en blødning hvis jeg sluttet på cyclogest. Selv om jeg har tatt ovitrelle. Noen med erfaring?
Har ikke vært aktivt med her på en stund, men lest litt nå og da.

Føler så med deg- fikk samme beskjed i dag selv. Det er så ufattelig brutalt hvor lenge og hvor mange nedturer mange av oss skal tåle i denne prosessen. Ikke til å tro. Sender deg en stor klem <3

Negativt svar på blodprøven her også, jeg kan settes på ikke gravid. Så fortsetter reisen om en stund, når vi får drøftet ny stimulering med overlegen på Riksen. Måtte det bli en høst med mange positive tester for alle dere som skal ha innsett!

Har ikke vært aktivt med her på en stund, men lest litt nå og da.

Føler så med deg- fikk samme beskjed i dag selv. Det er så ufattelig brutalt hvor lenge og hvor mange nedturer mange av oss skal tåle i denne prosessen. Ikke til å tro. Sender deg en stor klem <3
Det er virkelig kjipt ❤️ håper på bedre lykke neste gang for begge!

Nå har jeg vært på kontroll og det var ganske små follikler (tror største var rundt 9 mm), så nå blir det økning fra 150 til 225 ie menopur og ny kontroll på tirsdag. Skulle ønske at det hadde kommet litt lengre, men men bare å smøre seg med tålmodighet. Håper det blir noen egg ut av det her... :nailbiting:

Negativt svar på blodprøven her også, jeg kan settes på ikke gravid. Så fortsetter reisen om en stund, når vi får drøftet ny stimulering med overlegen på Riksen. Måtte det bli en høst med mange positive tester for alle dere som skal ha innsett!
Sender deg mange gode og varme klemmer❤️ Jeg håper du også får lysglimt å høst og at avklaringa skjer raskt!

Er det mulig å få falsk positiv resultat på den digitale eggløsningstesten til clearblue som blinker? Fikk fast smilefjes nå i kveld, og hadde veldig mye el-slim i ettermiddag. Men i følge gyn er eggløsning mandag ish! Nå står jo resultatet i 48 timer, så må ut å kjøpe ny test for å dobbeltsjekke. Dammmmn, så unødvendig at jeg ikke bare ventet til i morgen :sleep002

Er det mulig å få falsk positiv resultat på den digitale eggløsningstesten til clearblue som blinker? Fikk fast smilefjes nå i kveld, og hadde veldig mye el-slim i ettermiddag. Men i følge gyn er eggløsning mandag ish! Nå står jo resultatet i 48 timer, så må ut å kjøpe ny test for å dobbeltsjekke. Dammmmn, så unødvendig at jeg ikke bare ventet til i morgen :sleep002
Har aldri fått det før. De digitale kan dog være litt dustete, hvordan så strekene ut? Var det er stor strek på tvers f.eks? Det har skjedd meg en gang og da fikk jeg jo falsk positiv..
Hvor stor var follikkel på kontroll?

Har noen her stått på Duphaston etter uttak? Jeg har hatt ømme pupper siden oppstart med stimulering men i dag våknet jeg med større og mørkere brystvorter. Hadde innsett av blastocyst på onsdag. Jeg ønsker jo selvfølgelig at det er tidlig graviditetstegn men ja, det er nok mest sannsynlig medisinene :smug:

Har aldri fått det før. De digitale kan dog være litt dustete, hvordan så strekene ut? Var det er stor strek på tvers f.eks? Det har skjedd meg en gang og da fikk jeg jo falsk positiv..
Hvor stor var follikkel på kontroll?
Strekene var vanlig.. ledende follikkel var 14 på kontroll tirsdag, så de estimerte 6-7 dager frem :nailbiting:

Husk at eggløsningen kommer 12-48 timer etter første positive test. Så fullt mulig at det er eggløsning mandag-ish. Gyn har jo bare kommmet med et estimat basert på størrelsen og hvor mye foliklen vokser i døgnet. Du nå vel uansett melde inn positiv test?

Last edited:
Husk at eggløsningen kommer 12-48 timer etter første positive test. Så fullt mulig at det er eggløsning mandag-ish. Gyn har jo bare kommmet med et estimat basert på størrelsen og hvor mye foliklen vokser i døgnet. Du nå vel uansett melde inn positiv test?
Det er sant, godt poeng! Var positiv i morges også, så har meldt det inn nå. Måtte kjøpe en til digital test siden smiley står i 48 timer :hilarious: Men da stoler jeg på resultatet, i hverfall.

Har noen her stått på Duphaston etter uttak? Jeg har hatt ømme pupper siden oppstart med stimulering men i dag våknet jeg med større og mørkere brystvorter. Hadde innsett av blastocyst på onsdag. Jeg ønsker jo selvfølgelig at det er tidlig graviditetstegn men ja, det er nok mest sannsynlig medisinene :smug:
Ikke vært borti, men så spennende. Sist hadde jeg innsett av blasto en mandag og testet positivt allerede fredagen. Såå det kan jo gå veldig fort med symptomer mtp at hcg allerede er raskt i kroppen hvis det er vellykket. Krysser fingrene for et tidlig tegn!

Når skal du teste?:happy:

Back
Topp