Juli ❤️

Det er jo helt klart litt synd, helt enig der
Ja, altså, jeg liker forumet her godt; men det er klart at det er mer spennende når det er AKTIVT :bag:

Ja, altså, jeg liker forumet her godt; men det er klart at det er mer spennende når det er AKTIVT :bag:

Jeg var også her fra 2016 typ og det var noe helt annet. Tror flere hadde fulgt med om det hadde vært mulig å lage en app som kunne brukes til forum. Og det var jo en app en periode som jeg brukte hvertfall, det var litt mer tilpasset sånn man bruker resten av telefonen liksom.

Vi har hatt en småspist en i mange år så her er det vært mat når han ville, men ikke godteri som barnelegen mente vi skulle gi.

Mini er matglad men får ofte frukt mellom måltider eller yoghurt , eller om han har spist lite til måltidet

Å enig med dere som sier det var gøyere når det var mye aktivitet , de med store barn forsvant å sp kom det ikke inn nye etterpå virker det som

Jeg var også her fra 2016 typ og det var noe helt annet. Tror flere hadde fulgt med om det hadde vært mulig å lage en app som kunne brukes til forum. Og det var jo en app en periode som jeg brukte hvertfall, det var litt mer tilpasset sånn man bruker resten av telefonen liksom.

Jepp. Appen døde i 2018 eller noe, og det ble brått mye stillere... Det er noe med det å få varsel på tlf og...!

Vi har hatt en småspist en i mange år så her er det vært mat når han ville, men ikke godteri som barnelegen mente vi skulle gi.

Mini er matglad men får ofte frukt mellom måltider eller yoghurt , eller om han har spist lite til måltidet

Godteri? O.o det var da og et forslag.
Fikk i mini noe pannekaker her i dag i alle fall. Men hun har jo tidligere vært glad i mat. Men mistet matlysten veldig etter hun var syk sist, mulig ettervirkninger som henger i...

Å enig med dere som sier det var gøyere når det var mye aktivitet , de med store barn forsvant å sp kom det ikke inn nye etterpå virker det som

Trist..
Kommer jo inn nye "hele tiden", men de forsvinner liksom til facebook eller så etterhvert. Føler de går glipp av noe, jeg, da. :angelic:

Godteri? o_O det var da og et forslag.
Fikk i mini noe pannekaker her i dag i alle fall. Men hun har jo tidligere vært glad i mat. Men mistet matlysten veldig etter hun var syk sist, mulig ettervirkninger som henger i...
Ja for å få han opp i vekt fort. At han elsket frukt IG grønnsaker brydde hun seg ikke om for det ga ikke nok kalorier

Ja for å få han opp i vekt fort. At han elsket frukt IG grønnsaker brydde hun seg ikke om for det ga ikke nok kalorier

Fint om man får en sukkeravhengig unge som man skal avvenne etterpå, da :rolleyes:
Jeg hadde aldri greid å ta den legen seriøst o.o

Oh well. God morgen.
5.29 våknet mini.
Føler meg merkelig opplagt likevel. Gjesper litt, og skulle gjerne sovet et par timer til, men tror jeg har sovet godt de timene jeg fikk sove i natt.

Skulle ønske ungen kom i feriemodus med søvn, for jeg hadde satt pris på å sove lengre enn til klokka 6 ..
Men du, du KAN vel, om bare kroppen din tillater det :p
Nå våkna jo jeg like over 6 i dag også. Skulle gjerne prøvd å sove mer, men så våkna yngste og ligger nå her i senga med oss og "prøver å sove en halvtime til", aka holder rundt meg og ligger urolig.

Vi er to her i huset som ikke er i feriemodus med søvn.
Også har jeg en mann som ikke har ferie enda så hans mobil hadde alarm mellom at jeg våkna og at lillemor gikk på do.

Nå våkna jo jeg like over 6 i dag også. Skulle gjerne prøvd å sove mer, men så våkna yngste og ligger nå her i senga med oss og "prøver å sove en halvtime til", aka holder rundt meg og ligger urolig.

Vi er to her i huset som ikke er i feriemodus med søvn.
Også har jeg en mann som ikke har ferie enda så hans mobil hadde alarm mellom at jeg våkna og at lillemor gikk på do.

Mulig feriemodus kommer mer på plass når du VET at den alarmen ikke blir å ringe om morran... :P
Utrolig hvor urolig de 'små' kan greie ligge. Jeg prøvde få mini til å bli med for å sove litt til.
Hun likte TANKEN på å sove med mamma, men endte mest med "bonki bonki bonki... Hahaha.. nuss!" Så vi lå i senga en liten halvtime, før hun sa "mamma.. trenge mat."

Hadde heldigvis litt rester av lappene jeg lagde i går, for er det eneste jeg har fått i henne ><

Hun her har jo spist vanlig mat hele veien. Hun spiste mer brødskiver da hun var et halvt år, enn nå, liksom. :p
Men ja. Sånn er det akkurat nå. Jeg må heller lage ekstra mat til meg selv, også spiser hun av det. Men.. problemet er at jeg ikke gidder spise frokost klokken 6 selv. Jeg er ikke klar før jeg har våknet skikkelig, og da kan hun jo ha gått 3-5 timer uten mat, da. Men nytter jo ikke når hun ikke spiser det hun blir servert.
Skjønner. Min spiste grøt i den alderen. Hey, han spiser fortsatt grøt til frokost som 15 åring også (lite glad i brød. Veldig glad i havregrøt). Det var mest med middag litt av min var viktig en stund. Brød smurte jeg vel sånnsett forran meg før han fikk det litt og litt likevel ;)

Jeg er heller ikke klar for frokost klokka 6, så dengang de var små fikk de gjerne grøt da.

Nå ga lillemor opp å sove, og hun må ha mat. I dag fikk hun lov å ta en mellombar, somregel blir det en joghurt eller noe frukt, men mellombar av og til i helga, så nå er det å regulere seg inn til at 5 uker ferie ikke er helg (jeg har fire uker. Mannen også men ham begynner en uke etter meg)

Så ja, her er det joghurt (tine junior, den har vel noe mindre sukker, men vi har den fordi den er laktoseredusert. (derav søtere smak av melka og trenger mindre sukker så det tror jeg er bevisst) Mellomste tåler den) eller altså mellombar, og det er slett ikke sunt. Men hun får frokost når jeg står opp.

I dag blir det litt tidligere opp enn mellomste setter pris på. Hun er helt i feriemodus og sover til over 10. I dag skal hun ha spist frokost og pussa tennene godt og være på plass hos tannlegen 9.50. Skal stramme strengen for første gang. Fikk den på i vår.

Så skal vi en tur til mine foreldre og besøke min bestemor (hun bor ikke hjemme lenger altså, men pappa tar oss med for å besøke henne, før i tiden var hun nabo til mine foreldre.)

Litt shopping med ungene, frozen joghurt (de har noen veganske, de tåler mellomste) og sånn går vel dagen. Jeg får brette de siste rundene av klesvask, maskina gikk 6 ganger i går. Jeg vasket 5 også la mannen treningstrøyet i maskina og gikk i dusjen når jeg hadde hengt opp der siste og lagt meg.

Jeg starter alltid en klesvaskebonanza når jeg tar ferie. Er alltid på etterskudd så ser handler delvis om å komme litt mer ajour og delvis om å få rent alt som skal pakkes. Derved opptelling av hvem som har vokst for mye fra i fjor og ikke er instand til å finne frem 5-7 skjorter (jentene) eller 10 som jeg krever av eldste. Som 15 år gammel gutt må han bytte daglig, han svetter. Vi kan vaske klær på ferie, men ikke like ofte som hjemme.

Det går så fort i svingene med de forskjellige skravle gruppene her :hilarious:

Men får prøve å henge meg på så godt det lar seg gjøre.

Herr spiser guttungen på straks 2 år lite. Tror mange ganger det skyldes varmen som har vært i de siste dagene. Eller om det bare er en fase der mat er gørr og lek er det som teller.

Gru - gleder meg til høsten da vi i år har fått barnehageplass, men da ett sted vi ikke så for oss å ha det.
Barnehagen er ikke den verste på den måten, men den ligger knotete til og med busstilbud som er ræva her så funker dette dårlig med bare 1 bil.

Men håper innen neste år så får vi barnehageplass i en barnehage som er maks 10 minutter å gå en vei.
Hei på deg.

Terminggruppene lever ikke evig nei. Det er litt liv i august 2008 nå gitt. Ikke februar 2011 heller. Med yngste hang jeg i to. Januar 2016 når hun skulle komme og desember 2015 som hun kom.

Så de siste årene har jeg bare skravlet her på generell...

Bhg plass ja, det er ikke så lett. Med eldste fikk vi en plass som rett og slett ikke var mulig å få til med en bil, da han var et. Vi snudde om på ting og ble hjemme et år til. Og undersøkte med noen bhg hvordan det ville være med plass neste høst og ordnet søknaden deretter. I Bergen på den tilen var rekkefølgen styrt av søkedato (også kjent som "den dagen vi fikk personnummer til babyen" så som toåring var det enklere, og vi fikk en som var plassert helt topp.

Men står dere enda på venteliste til der dere egentlig ønsker, siden dere har fått en plass dere ikke har lyst på? Opptaket pågår jo enda helt ut i august, med yngsgrmor kom ikke det helt på plass før i slutten av juli, at vi fikk den bhg vi aller helst ønsket. Hun fikk i en annen i førsteopptaket.

Måtte sammenligne litt. April i år, ikke 150 innlegg engang. April 2020 ca 1000 (men kanskje ikke helt sammenlignbart, vet ikke om forumet fikk seg en liten topp under nedstengningen? Men likevel). (... Forresten, nesten 3k i en random skravletråd i 2019.. og da var det også nesten en side med nye tråder daglig o.o)
Selv i 2021, var det nærmere 500 innlegg i skravletråden for september, mens det ikke har vært 500 samlet i skravletrådene de tre siste månedene her o_O

Personlig har jeg bare tittet innom skravletrådene innimellom uansett; for jeg holder meg mest inne på dem inne på termingruppene mine. Men termingrupper har gjerne begrenset levetid, sånn sett..

Men ja. Jeg bare synes det er litt synd, ikke annet.
Du, sjekk 2015/2016 du

Juli 2016, 34 000

Jeg lette etter august 2015 og endte med å bla gjennom 30 sider uten å finne den.

Det var tider med konkurranser. En tid med mål om 1000 ny tråder daglig? 100 000 innlegg på et døgn?

Back
Topp