~Juni 2023~

Skal på mandag,gruer meg som fy da dette tror jeg er en jobb jeg kunne tenke meg :bag:
Det veier jo godt, da! At det er en jobb du faktisk har lyst på. Er jo nok av søkere som kun søker fordi de må! :)
Ønsker deg masse lykke til på mandag!!

Sier kjør på, jeg!

Altså, dere må jo begge velge selv uansett; men man angrer sjeldent på barna man får.. og det er jo mye hjelp i de eldre barna også :) Blir fort litt unntakstilstander i 2+ år, men i det store bildet så er ikke det så lenge :angelic:

(... Men kan godt forstå at det er litt deilig med store barn også.. For jeg har dager selv hvor jeg kjenner godt på den selv :p )
Kommer nok alltid ha en ønske om et til barn.

Da var mannen og minstemor dradd for å spille fotballcup, og jeg har krabbet tilbake i senga. Neste punkt er å kjøre mellomste i bursdag klokka 12. Innen den tid frokost med gjengen, men det trenger ikke være helt enda

Ja vel da er man i vien og venter på siste fly som går 22:50. Trøtt og sliten er jeg også. Sko lett sovne her

Stille her

Mange som har et travelt om dagen?

Eller er dere gått i feriemodus?

Her er det nest siste skoledag nå, bare EN morgen igjen å dra ungene ut av senga før et er ferie.

Fredag vet jeg ikke helt om jeg skal ta hjemmekontor eller hva jeg skal gjøre, trolig skal jeg til legen med minstemor men vet ikke når på dagen det blir (må ringe på morgenen) og jeg må tidlig hjem for jeg skal dra avsted med ferdig pakket bil med div stæsj fra skolen og sånn (altså, fra korpslageret) klokken 16 eller noe sånn. Og et noe ukjent antall unger i bilen.

Oh well, kom inn som nr 2 av 15 til den jobben jeg søkte på dessverre. Men jeg tar med meg videre at de både etter intervju og nå ved beskjed sa at jeg gjorde et sterkt og godt intervju :)

Oh well, kom inn som nr 2 av 15 til den jobben jeg søkte på dessverre. Men jeg tar med meg videre at de både etter intervju og nå ved beskjed sa at jeg gjorde et sterkt og godt intervju :)
Kjedelig du ikke fikk den men lurt å ta med det positive ja

Jeg er litt stolt av meg selv. Jeg har bitt negler i alle år, nå har jeg ikke bitet på flere uker og liker resultatet :happy:

Siste skoledag her i dag. Eldstemann er ferdig kl 11, barneskolen holder på til 1230, og minstemor skal være på sfo til hun blir henta, så vi får tømme garderoben.

Så er visst sommeren full av tema vi må ta opp.
Er det greit med sminke (mascara og evt øyeskygge og lipgloss med farge) til hverdags på en 12 åring?
7 åringen må ha ny sykkel, og stemmer det at de får sykle til skolen fra tredje klasse? (Ingen trafikkert vei, så det er jo sånnsett rimelig trygt altså!)
Bank: må ordne bankkort og vipps til yngste, og nettbank til de to eldste så de kan vippse ut. Og i august ordne bankid til eldste som da blir 15.
Snapchat til eldstemann, helst allerede forrige uke. Men han fikk beskjed på skolen om bursdagen i dag sånn siden han ikke er på snap hvor det ellers var avtalt. Mellomste mener hun er ca den "eneste" som ikke har i sin klasse også og derfor faller utenfor at de andre avtaler å gå på butikken sammen og sånn. De er 11-12 år gamle (siste dag i 6. klasse)

Sånn i tillegg til at vi faktisk skal på FERIE :) Avreise noe uviss, innhold noe uvisst men en ca plan er min svigerinne først, mulig noe camping deretter, litt væravhengig og avhengig av når vi drar, deretter klassisk svigersferie med fordeling av tid mellom svigermor og svigerfar (de er skilt) og spillkvelder hos svigermor, ungene på overnatting hos svigerfar, båtttur til hytta med bading og den obligatoriske turen i Hunderfossen. (med tilhørende utfordringer med maten til mellomste...) og sikkert en campingtur etter dette. Eller noe.

Mitt hode leker med tanken på å dra på en henger, men vi får se.

Sannelig ikke lett å motivere seg til å pakke.

Det regner ute. Musikanten er ikke hjemme enda og jeg finner bare det ene av det liggeunderlaget jeg trodde vi hadde to av. Jeg og mannen har dobbel madrass, men det kan jeg ikke ta med. Så da må jeg finne noe annet.

Kjipt,, men du var bedre enn de fleste.

Fredag.

Ungene har ferie.

Jeg skal ringe legekontoret og få en time til minstemor, de har innført time på dagen og ingen timebestilling utover det fra forrige uke og frem til skolen begynner igjen så eneste måte å få legetime er å ringe den dagen man vil til lege. Det passer best i dag. Det er ikke noe hastverk så vi ventet til det passet. Men det må sees på av en lege, før eller siden, så da tar vi det i dag. Hun har et utslett på albuene som klør. Nå har det begynt å komme på knærne også. Vi trenger noe å smøre som hjelper mot kløen.

Det ser ikke ut som klassisk eksem, det er små bobler. På utsiden av albuene. Og kne.

Det klør.

Hun hadde det i fjor også, det kom på denne tiden, men da mener jeg det varte en ukes tid. Og forsvant. Det kom og gikk gjennom sommeren men det sluttet og jeg hadde glemt det helt til det dukket opp forrige uke.

Siste skoledag her i dag. Eldstemann er ferdig kl 11, barneskolen holder på til 1230, og minstemor skal være på sfo til hun blir henta, så vi får tømme garderoben.

Så er visst sommeren full av tema vi må ta opp.
Er det greit med sminke (mascara og evt øyeskygge og lipgloss med farge) til hverdags på en 12 åring?
7 åringen må ha ny sykkel, og stemmer det at de får sykle til skolen fra tredje klasse? (Ingen trafikkert vei, så det er jo sånnsett rimelig trygt altså!)
Bank: må ordne bankkort og vipps til yngste, og nettbank til de to eldste så de kan vippse ut. Og i august ordne bankid til eldste som da blir 15.
Snapchat til eldstemann, helst allerede forrige uke. Men han fikk beskjed på skolen om bursdagen i dag sånn siden han ikke er på snap hvor det ellers var avtalt. Mellomste mener hun er ca den "eneste" som ikke har i sin klasse også og derfor faller utenfor at de andre avtaler å gå på butikken sammen og sånn. De er 11-12 år gamle (siste dag i 6. klasse)

Sånn i tillegg til at vi faktisk skal på FERIE :) Avreise noe uviss, innhold noe uvisst men en ca plan er min svigerinne først, mulig noe camping deretter, litt væravhengig og avhengig av når vi drar, deretter klassisk svigersferie med fordeling av tid mellom svigermor og svigerfar (de er skilt) og spillkvelder hos svigermor, ungene på overnatting hos svigerfar, båtttur til hytta med bading og den obligatoriske turen i Hunderfossen. (med tilhørende utfordringer med maten til mellomste...) og sikkert en campingtur etter dette. Eller noe.

Mitt hode leker med tanken på å dra på en henger, men vi får se.

Er jo mange som sminker seg fra den alderen, de skal jo være så voksne..
Mi på 13,5 sminker seg kun når hun skal pønte sæ..

Og, nå er det ingen regler på når det er lov å sykle til skolen; kun foreldrene som bestemmer. Ser en artikkel fra 2015, at skolene nå ikke lenger har lov til å nekte barn å sykle til skolen, så.. Tenker man får ta en individuell vurdering på hvor sikker barnet er i trafikken.

Kjedelig å være den som akkurat ikke ble valgt. Men da satser på at du blir nr1 på neste, da..!

Back
Topp