Hvordan stole på at de har sett rett kjønn?

Huff, da er det mange svar jeg har skrevet som kan virke sure :wideyed: er avhengig av å bruke smilefjes:oops: men da har jeg lært noe nytt!

❤️ Funker. Men ellers må man bare skrive manuelle smilefjes/lete gjennom en haug med typiske emojis fra MSN-perioden... :hilarious: :hilarious:

Hahah, det blir jo nesten litt komisk også! Da det bare er fargen på klærne som avslører kjønnet den første tiden! Men en gutt er jo også fin i rosa bare vanskelig for andre å se hva det er!
Man blir jo uansett ikke skuffet over barnet man reiser hjem med! Var det et veldig stort sjokk? Og hvordan var omstillingen for dere?
Haha, ja. Det føltes jo litt som om vi kamuflerte ham på vei ut av sykehuset. Hadde jo lyst til at alle skulle se at det var en sønn vi hadde fått :hilarious:
Omstillingen gikk greit, men det var et stort sjokk. Vi hadde jo forholdt oss til og snakket om en jente siden oul så jeg følte at jeg ikke visste hvem dette var. Hun hadde jo til og med fått et navn som betydde mye for oss begge. Husbonden hadde og på følelsen at det var jente omtrent fra deg 1.
Nå som jeg kjenner vår lille EM og vet hvem han er med sin fine personlighet så er jeg så glad for at han er vår og at det var nettopp han vi fikk:Heartbigred
Til og med navnet klarte vi å beholde da det gikk fint å bytte kjønn på navnene.

❤️ Funker. Men ellers må man bare skrive manuelle smilefjes/lete gjennom en haug med typiske emojis fra MSN-perioden... :hilarious: :hilarious:
Haha, ja. Det føltes jo litt som om vi kamuflerte ham på vei ut av sykehuset. Hadde jo lyst til at alle skulle se at det var en sønn vi hadde fått :hilarious:
Omstillingen gikk greit, men det var et stort sjokk. Vi hadde jo forholdt oss til og snakket om en jente siden oul så jeg følte at jeg ikke visste hvem dette var. Hun hadde jo til og med fått et navn som betydde mye for oss begge. Husbonden hadde og på følelsen at det var jente omtrent fra deg 1.
Nå som jeg kjenner vår lille EM og vet hvem han er med sin fine personlighet så er jeg så glad for at han er vår og at det var nettopp han vi fikk:Heartbigred
Til og med navnet klarte vi å beholde da det gikk fint å bytte kjønn på navnene.
kan jeg spørre hva navnet er? Kjenner jeg ble litt nysgjerrig, men helt i orden om det vil holdes privat <3
på sykehuset når jeg fikk mitt første barn (gutt) var de fri for blåe id-bånd, så han fikk rosa. Det resulterte i at alle jordmødrene og sykepleierne som kom på vakt skrøt over den fine jenta vår :’) jeg syns jo det var litt morsomt samtidig som det nesten var litt kjipt da jeg var så stolt over sønnen min! Rettet på de i det stille ved å si ja han er det osv :hilarious:

kan jeg spørre hva navnet er? Kjenner jeg ble litt nysgjerrig, men helt i orden om det vil holdes privat <3
på sykehuset når jeg fikk mitt første barn (gutt) var de fri for blåe id-bånd, så han fikk rosa. Det resulterte i at alle jordmødrene og sykepleierne som kom på vakt skrøt over den fine jenta vår :’) jeg syns jo det var litt morsomt samtidig som det nesten var litt kjipt da jeg var så stolt over sønnen min! Rettet på de i det stille ved å si ja han er det osv :hilarious:
Helt greit st du spør, kjekt å dele:shy: Navnet ble Einar Marius, fortsatt oppkalt etter de samme to besteforeldrene:Heartred
Skjønner godt du syntes det var litt kjipt med rosa id-bånd. Fargene er jo det eneste man har for å se om det er gutt eller jente:hilarious:

På TUL uke 13 så tippet hun jente, men på OUL i uke 20 så var det gutt! :) nå er jeg i uke 34 og det er fortsatt en gutt

Jeg fikk vite jente i uke 13, uten 100% sikkerhet. Grunnet str på lårbenet og hjertelyden var på 159 slag pr minutt. På ultralyden jeg tok i uke 19+6 fikk jeg vite jente og det stemte da baby spredte bena og vi fikk se kjønnet.

Så anbefaler å stole på det de sier. Er jo lettere når kjønnet vises på ultralyd.

Jeg fikk vite jente i uke 13, uten 100% sikkerhet. Grunnet str på lårbenet og hjertelyden var på 159 slag pr minutt. På ultralyden jeg tok i uke 19+6 fikk jeg vite jente og det stemte da baby spredte bena og vi fikk se kjønnet.

Så anbefaler å stole på det de sier. Er jo lettere når kjønnet vises på ultralyd.

Jeg fikk vite gutt på OUL i uke 19 et sted i 2017, men det var det da altså ikke; så ville ikke tatovert navnet før ungen var ute i alle fall :p :p

Man burde nok ikke ta det som en 100% sikkerhet uansett. Selv jeg som har tatt NIPT (99% sikkert) og har fått bekreftet kjønn, på UL, setter meg ikke i 100% sikkerhet. :P

På TUL uke 13 så tippet hun jente, men på OUL i uke 20 så var det gutt! :) nå er jeg i uke 34 og det er fortsatt en gutt
Min jordmor som tar ultralyd på sykehuset, sier ikke noe om kjønn før OUL uansett om hun ser noe eller ikke! Skal på ultralyd i uke 36, så satser på at det enda er jente da, eller at de eventuelt oppdager det da om de har sett feil! Så har jeg værtfall litt tid på å omstille meg :Heartbigred

Så spennende at de kunne si det i uke 13! Min jordmor på sykehuset vil ikke si noe om kjønn før på oul, og jordmor som har rutinekontrollene med meg sa at hjertelyd ikke kunne si noe om kjønn! Syns det er så spennende hvordan noen jordmødre kan tyde kjønnet før andre :hello2

Så spennende at de kunne si det i uke 13! Min jordmor på sykehuset vil ikke si noe om kjønn før på oul, og jordmor som har rutinekontrollene med meg sa at hjertelyd ikke kunne si noe om kjønn! Syns det er så spennende hvordan noen jordmødre kan tyde kjønnet før andre :hello2
Ja syntes jeg å! :D Men spurte på slutten av timen da jeg var nyskjerrig, ettersom hadde følelsen av gutt. Kjekt å vite kjønn ved tanke på klær og barnerom innredning osv. Spennende å høre hvor stor forskjell det er på jordmødre. Men har nok noe med at er skipt for en jordmor hvis de bommer, får de jo sikkert høre det. Er jo spennende å vite, men selvfølgelig ikke det viktigste. Nei igrunn ikke, men mye tyder på at hjertelyd kan gi utrykk for kjønn. For hjertelyden hos jenta mi har ligget på 150-159 slag i minuttet og er som oftest jentefester som har høyrere hjerteslag enn med gutter. Syntes jeg å, hovedsakelig var det grunnet lårbenet str hun var ganske sikker på jente som vi fikk se på OUL. :D

Jeg fikk vite gutt på OUL i uke 19 et sted i 2017, men det var det da altså ikke; så ville ikke tatovert navnet før ungen var ute i alle fall :p :p

Man burde nok ikke ta det som en 100% sikkerhet uansett. Selv jeg som har tatt NIPT (99% sikkert) og har fått bekreftet kjønn, på UL, setter meg ikke i 100% sikkerhet. :p

Man burde nok ikke ta det som en 100% sikkerhet uansett. Selv jeg som har tatt NIPT (99% sikkert) og har fått bekreftet kjønn, på UL, setter meg ikke i 100% sikkerhet. :p
Skjønner. Har ikke tenkt til det. Men er fint å kunne få vite hvilket kjønn man får ved tanke på klær, barnerom og navn bla annet. :-) Så ting blir klart til babyen kommer.

Men var du kun på den ene ultralyden?
Sant det vet jeg. Men handler jo også om hvorvidt man ønsker å stole på det. Men slik i mitt tilfelle var kjønnet veldig tydelig da jeg var i uke 19+6 dager. Hadde ekstra lang ultralyd da hu hadde en jordmor på opplæring og begge så tydelig kjønnet at det er ei jente. :-) Vet jo så klart at jordmødre som alle andre mennesker kan ta feil. Men heldig med at ting viste tydelig.

Men skjønner i ditt tilfelle at når du har opplevd de har tatt feil, at er litt vaskelig å stole på det du har hørt før babyen er ute. Har også tatt NIPT forresten.
Men man har valget da. :) Har de tatt feil én gang skjer det ikke nødvendigvis ikke igjen. Så er babyer forskjellig og noen babyer er mer blyge en andre mens andre viser seg lettere.
Håper i ditt tilfelle at kjønnet stemmer denne gang, er jo kjekt med rett informasjon

Skjønner. Har ikke tenkt til det. Men er fint å kunne få vite hvilket kjønn man får ved tanke på klær, barnerom og navn bla annet. :) Så ting blir klart til babyen kommer.

Men var du kun på den ene ultralyden?
Sant det vet jeg. Men handler jo også om hvorvidt man ønsker å stole på det. Men slik i mitt tilfelle var kjønnet veldig tydelig da jeg var i uke 19+6 dager. Hadde ekstra lang ultralyd da hu hadde en jordmor på opplæring og begge så tydelig kjønnet at det er ei jente. :) Vet jo så klart at jordmødre som alle andre mennesker kan ta feil. Men heldig med at ting viste tydelig.

Men skjønner i ditt tilfelle at når du har opplevd de har tatt feil, at er litt vaskelig å stole på det du har hørt før babyen er ute. Har også tatt NIPT forresten.
Men man har valget da. :) Har de tatt feil én gang skjer det ikke nødvendigvis ikke igjen. Så er babyer forskjellig og noen babyer er mer blyge en andre mens andre viser seg lettere.
Håper i ditt tilfelle at kjønnet stemmer denne gang, er jo kjekt med rett informasjon

Neida, hadde masse ultralyder; både uke 7, 12, 19.. også antagelig noe rundt 25, 29 og et halvt døgn før fødsel..men var kun ved OUL de så etter det, da. :P
Men hun var ikke blyg eller noe, og jm synes jo altså hun så en penis liksom. :P

Ikke for det, etter fødsel spilte det ingen stor rolle sånn sett. Hadde bare en jente som var kledd veldig blått og grønt.. For forberedte meg veldig på gutt, og hadde navn og alt.. :p Heldigvis ikke malt noe rom, og babysengen var i nøytral grå; men mye blått av klær osv.. :p

Oki, så hyggelig! Åja. Men syntes er rart da fu har hatt så mange UL undersøkelser og alle så feil på kjønn.
Skjønner, men jordmoren jeg var hos på ultralyd sa at i noen tilfeller kan også være vanskelig å se grunnet kjønnsorganet kan være hovent da det et under utvikling. Husker ikke akk hvilken periode hu nevnte men kan jo være en grunn. :-)

Det er bra. Det er jo fine farger, og veldig unisex. Avhengig av motiv. Husker før jeg visste kjønn begynte jeg tidlig å kjøpe inn klær, men helt nøytralt av hvit, beige og brun. Til jeg visste hva vi får.

Ja den skjønner :)
Ble selv overrasket da etter første UL hu mente jente, da jeg stolte på magefølelsen som sa gutt.
Det er godt da. Grå er jo nøytralt. Hehe kjenner meg igjen, kjøpte en del blått i klær jeg også før jeg fikk beskjed om kjønn. Men blå er jo en unisex farge. Litt verre med bare rosa og få gutt :p

Oki, så hyggelig! Åja. Men syntes er rart da fu har hatt så mange UL undersøkelser og alle så feil på kjønn.
Skjønner, men jordmoren jeg var hos på ultralyd sa at i noen tilfeller kan også være vanskelig å se grunnet kjønnsorganet kan være hovent da det et under utvikling. Husker ikke akk hvilken periode hu nevnte men kan jo være en grunn. :)

Det er bra. Det er jo fine farger, og veldig unisex. Avhengig av motiv. Husker før jeg visste kjønn begynte jeg tidlig å kjøpe inn klær, men helt nøytralt av hvit, beige og brun. Til jeg visste hva vi får.

Ja den skjønner :)
Ble selv overrasket da etter første UL hu mente jente, da jeg stolte på magefølelsen som sa gutt.
Det er godt da. Grå er jo nøytralt. Hehe kjenner meg igjen, kjøpte en del blått i klær jeg også før jeg fikk beskjed om kjønn. Men blå er jo en unisex farge. Litt verre med bare rosa og få gutt :p

Ja, kan se feil fordi det er hovent :) Men er jo egentlig oftere de *ikke* ser penis og sier feilaktig jente, enn omvendt.. men det skjer. Og det er litt derfor jeg sier at man kan ikke stole 100% på kjønnet på ultralyd. :P må bare ta det som en antydning med type.. 90% sikkerhet. :P (tror jeg lagde en lett meningsmåling her på BV en gang; og av dem som svarte, var det ca 10% som fikk opplyst feil kjønn på UL :p )

Og ja, jeg hadde veldig tro på at det var gutt! Men de SÅ som sagt bare på kjønnet på OUL. Tidligere var for tidlig, og senere så var det liksom andre ting i fokus; som å sjekke liv og sånt :p

Ja syntes jeg å! :D Men spurte på slutten av timen da jeg var nyskjerrig, ettersom hadde følelsen av gutt. Kjekt å vite kjønn ved tanke på klær og barnerom innredning osv. Spennende å høre hvor stor forskjell det er på jordmødre. Men har nok noe med at er skipt for en jordmor hvis de bommer, får de jo sikkert høre det. Er jo spennende å vite, men selvfølgelig ikke det viktigste. Nei igrunn ikke, men mye tyder på at hjertelyd kan gi utrykk for kjønn. For hjertelyden hos jenta mi har ligget på 150-159 slag i minuttet og er som oftest jentefester som har høyrere hjerteslag enn med gutter. Syntes jeg å, hovedsakelig var det grunnet lårbenet str hun var ganske sikker på jente som vi fikk se på OUL. :D
Spennende! Er vel slik med jordmødre også at noen er flinkere til å se kjønnet enn andre! :D

Ja :-) Ja det har jeg hørt :-) Skjønner den. Men selv velger jeg å stole på det, da jeg fikk se selv og de virka så skråsikre. Typen min å var helt siden start så sikker på jente. Så ble mer og mer «virkelig» for meg å at det er ei jente som gjemmer seg i magen. Men har faktisk ikke skjedd feiltolkning hos noen av de jeg kjenner, verken familie eller venner. :-) Så dermed ble overrasket at det skjedde deg. Men så klart er ikke fremmed for at det kan skje. Interessant å høre din historie, kjekt å ha i bakhodet. :-) Men godt det, da er det høyst sannsynlig, og mindre tvil.

Men må oppleves som et sjokk da man får «annet» kjønn en det man har fått høre. Men koselig er det uansett kjønn, er bare som gravid er det godt å vite ved tanke på planlegging. Viktigste er at barnet er frisk og har det bra.

Ah skjønner. Da har du veldig god magefølelse Her trodde jeg mer det var gutt, og hadde liksom ikke sterk nok følelse av noe. Var nok mye grunnet så mange gutter på samboerens side av familien. Men vært gravid en gang tidligere og da hadde jeg sterk følelse av jente, men det vet jeg ikke da ting endte så trist.

Men glad for å høre din historie. Ah. Skjønner den. Så er nok jordmødre forskjellig med når de lar seg sjekke/ ikke. :-) Det er jo helt klart forståelig. :-)

Ja :) Ja det har jeg hørt :) Skjønner den. Men selv velger jeg å stole på det, da jeg fikk se selv og de virka så skråsikre. Typen min å var helt siden start så sikker på jente. Så ble mer og mer «virkelig» for meg å at det er ei jente som gjemmer seg i magen. Men har faktisk ikke skjedd feiltolkning hos noen av de jeg kjenner, verken familie eller venner. :) Så dermed ble overrasket at det skjedde deg. Men så klart er ikke fremmed for at det kan skje. Interessant å høre din historie, kjekt å ha i bakhodet. :) Men godt det, da er det høyst sannsynlig, og mindre tvil.

Men må oppleves som et sjokk da man får «annet» kjønn en det man har fått høre. Men koselig er det uansett kjønn, er bare som gravid er det godt å vite ved tanke på planlegging. Viktigste er at barnet er frisk og har det bra.

Ah skjønner. Da har du veldig god magefølelse Her trodde jeg mer det var gutt, og hadde liksom ikke sterk nok følelse av noe. Var nok mye grunnet så mange gutter på samboerens side av familien. Men vært gravid en gang tidligere og da hadde jeg sterk følelse av jente, men det vet jeg ikke da ting endte så trist.

Men glad for å høre din historie. Ah. Skjønner den. Så er nok jordmødre forskjellig med når de lar seg sjekke/ ikke. :) Det er jo helt klart forståelig. :)

Magefølelsen er elendig, har trodd gutt hver gang, men venter altså jente nr4 :hilarious: :hilarious: var jo nettopp det at de SA gutt og det føltes riktig.. men fikk jente likevel.

Ingen sjokk da. Etter en fødsel, så er det liksom ikke så nøye :p

Åja, såpass da misforstod jeg litt Så koselig da Ah skjønner. Ble typisk da :p

Sant. Da får man jo ting bekreftet. Men
Tenkte mer hvis man hadde handlet inn til spesifikk kjønn og fikk motsatt

Back
Topp