Sniker fra Juli 2022. Jeg har 3 barn, og med de to første var de veldig sikre på at det var gutter, og jeg var enig i det. Det var liksom veldig åpenbart. Med nr. 3 lå baby med beina samlet, og hun forsøkte å dytte på babyen. Etter mye leiting sa hun "Jeg tror det er en jente". Der og da var jeg enig i det jeg så fordi det var så anderledes enn med gutta, men ettersom ukene gikk ble jeg mer og mer i tvil. Googlet masse UL bilder av kjønn. Hadde ikke bilde av kjønnet selv, bare et mentalt bilde. Fant det jeg tror var lignende bilder på nett som viste seg å være gutter i noen tilfeller(b.la. ett hvor nesten alle i tråden gjettet jente, men så viste det seg å være en gutt), og husket jo at hun på min OUL(i uke 19) hadde sagt at beina var samlet og "Jeg
tror det er en jente". Siste setning gikk på repeat i hodet mitt. "Jeg TROR". Rett etter UL hadde vi kjøpt inn jenteklær, men tvilen vokste i meg og jeg begynte bli skikkelig frustrert. Jeg ville heller ikke ta ny UL, for jeg fikk (selvfølgelig) høre fra flere, b.la. min egen fastlege at de hadde hatt flere UL som sa jente, også viste det seg å være gutt likevel. Det var skikkelig frustrerende. Da baby ble hentet ut med akutt keisersnitt spurte jeg mannen "Ser du om det er en jente, eller er det en gutt?" etter at babyen var hentet ut og i gang å skrike. Han kunne ikke se det med en gang, men så fikk vi høre at det faktisk var en jente.
Etter denne opplevelsen så angret jeg nesten på at jeg ville vite kjønn, men fordi det hadde vært så enkelt med de to første, så slo det meg aldri at vi kunne havne i en situasjon hvor det bare var "Jeg tror". Men, hos meg har det altså vært riktig 3 av 3 ganger likevel.
For meg har det vært viktig å vite kjønn, fordi jeg føler det er lettere å forholde seg til babyen i magen. Jeg hadde noen runder med gråt innimellom da usikkerheten var som verst. Ikke fordi jeg ville elsket en gutt mindre, men fordi jeg kjente babyen som jente(magefølelsen sa også jente fra start). Mental greie, men når man har muligheten til å vite så har det vært noe jeg har ønsket.
Håper du finner roen ang. UL og kjønn lenge før meg, men hvis ikke så er vi nok mange i samme båt

. Jeg trengte få henne ut før jeg forstod at UL antagelsen var riktig.