❤️❤️❤️ Jentene i Porsgrunn ❤️❤️❤️

Hei igjen!

Vet dere om Porsgrunn har åpent for behandling i helgene? Litt dumt spørsmål, jeg er helt noob på dette, men hva er det som må klaffe akkurat med én dato? Er det egguttaket? Og hva skjer da hvis eggene er modne i helgen hvis sykehuset har stengt? Må man starte helt på nytt med hormoner eller tar de ut suboptimale egg?

På forhånd tusen takk for hjelp
Uttaket må bli gjort på en fredag, eventuelt mandag for det er som nevnt stengt l helg. Dersom uttak er gjort i uka så blir det muligens satt inn et 2 eller 3 dagers en fredag da søndag er 5 dagers og de da ikke venter til mandag igjen. Så er en del som skal klaffe. Men dette beregner de sånn ca utfra medisinene og ULen
 
Da skal jeg ha mitt første innsett på torsdag (fryst i naturlig syklus). Er så glad for at det endelig ser ut til at jeg skal få sette inn, etter uttak i september i fjor og flere avbrutte innsett. Noen som har lyst til å dele litt erfaringer? Hvordan fikk dere tiden til å gå fra innsett til testdag? Noe spesielt man bør tenke på? Har i løpet av 3 år som prøver aldri hatt en positiv g-test, så føler jeg nå er nærmere enn noen gang. Hvordan er det i Porsgrunn, ringer de samme dag for å fortelle om embryo overlevde opptining?
 
Hei damer! Har fått svar av Porsgrunn at jeg får behandling senest uke 36, har opprettet forbindelse i Crypho, og sendt inn alt jeg skal til de.
Hvor lang tid tok det før dere ble innkalt til forsamtale etter alt var lagt inn?
:happy:
 
Hei damer! Har fått svar av Porsgrunn at jeg får behandling senest uke 36, har opprettet forbindelse i Crypho, og sendt inn alt jeg skal til de.
Hvor lang tid tok det før dere ble innkalt til forsamtale etter alt var lagt inn?
:happy:

Du får ikke behandling uke 36 mest sannsynlig, men frist de har satt for forsamtale. På samtalen vurderes oppstart etter kapasitet og plan :)
 
Okei. Så ca 5 mnd til forsamtale altså? Så vente igjen på behandling? Tar tid det her :hilarious: Men det viste jeg jo da
Ja, vi var vel inne i februar og fikk time til behandling igjen i mai. Spørs hvor mye ledig de har, kansje du er heldig og ikke trenger vente så lenge:) man får testet ut tålmodigheten :Heartred
 
Du får ikke behandling uke 36 mest sannsynlig, men frist de har satt for forsamtale. På samtalen vurderes oppstart etter kapasitet og plan :)
Okei. Har lest på noen andre her at den uka de fikk var liksom senest man var igang. Og at forsamtale skjedde før dette. Da får jeg smøre meg med mer tålmodighet :hilarious:
 
Ja, vi var vel inne i februar og fikk time til behandling igjen i mai. Spørs hvor mye ledig de har, kansje du er heldig og ikke trenger vente så lenge:) man får testet ut tålmodigheten :Heartred
Ja. Har gitt beskjed at jeg vil stå på ringeliste. Så håper det går litt før. Har ventet lenge nok på dette fra før av. Men ting tar den tiden det tar :Heartred
 
Ja. Har gitt beskjed at jeg vil stå på ringeliste. Så håper det går litt før. Har ventet lenge nok på dette fra før av. Men ting tar den tiden det tar :Heartred
Vi fikk vedtak i des. Satte oss på ringeliste i januar og fikk samtale i feb, og starter opp med lang protokoll/spray i slutten av mars:nailbiting:- Dette blir vårt første IVF forsøk.
 
Vi fikk vedtak i des. Satte oss på ringeliste i januar og fikk samtale i feb, og starter opp med lang protokoll/spray i slutten av mars:nailbiting:- Dette blir vårt første IVF forsøk.
Åh. Dette ga meg masse håp! Håper jo at det går litt raskere for oss også :love7
Men da hadde dere sendt inn det dere skulle på Crypho?
 
Vi fikk vedtak i des. Satte oss på ringeliste i januar og fikk samtale i feb, og starter opp med lang protokoll/spray i slutten av mars:nailbiting:- Dette blir vårt første IVF.
Ble dere ringt for timen? Eller kom timen i crypho/helsenorge?
Vi venter i spenning på når forsamtalen blir, og håper vi slipper å vente til nesten sommeren
 
Hei hei. Jeg lurer på om dere også har opplevd at Porsgrunn er trege på å svare på appen? Har sendt inn alt som stod i vedtaksbrev, samt tatt prøver, men får ikke bekreftelse om at vi har blitt satt på ringeliste..
 
Hei hei. Jeg lurer på om dere også har opplevd at Porsgrunn er trege på å svare på appen? Har sendt inn alt som stod i vedtaksbrev, samt tatt prøver, men får ikke bekreftelse om at vi har blitt satt på ringeliste..
Ja, vi har opplevd at det noen ganger kan ta noe dager før svar kommer med det kommer :)
 
Last edited:
Hei hei. Jeg lurer på om dere også har opplevd at Porsgrunn er trege på å svare på appen? Har sendt inn alt som stod i vedtaksbrev, samt tatt prøver, men får ikke bekreftelse om at vi har blitt satt på ringeliste..
Noen ganger tar det litt tid, men stort sett har jeg fått svar i løpet av et par dager :)
 
Er det noen som vet, når man har hatt ett misslykket ferskinnsett - når kan man igang med fryseforsøk? :)
 
Back
Topp