Skravletråden

Noen som har opplevd nattesvette? Er det normalt? Kan ikke huske å ha hatt det i forrige svangerskap :confused013
Våknet i natt og var helt kliss, var også flere store bløte flekker i sengen under meg. :wtf:o_O

jaaaa... jeg vet :chicken::nailbiting: skal woman up- og gjøre det på torsdag.. når mens er én uke forsinket- (som den jo aldri er)

Ang blødninger og sånn så blødde jeg hveeer dag mellom uke 5 og 7 i forrige svangerskap. Det var på sommeren og vi var på ferie.. var tortur- og var jo heelt sikker på at det var en spontanabort. Men det var det ikke! Men det dryppa blod på gulvet når jeg skulle sette meg på do liksom.. Så at bløfninger kan komme, og vare, men ikke trenger være abort vet jeg med sikkerhet. Men utrolig ekkelt var det.
Var nok at embyoet satt så langt frem mot åpningen på en måte.. å så når livmoren strakk seg så flytta den seg opp..

Håper alle sine spirer klamrer seg fast.

Jeg kommer sterkere tilbake torsdag. Da skal jeg komme med en positiv test også :happy::nailbiting::cool:
Gleder meg til å høre hvordan testinga går :smiley-angelic003 :D

Har du fått time til UL? Hvordan er det i dag i forhold til i går? :Heartpink
Har vondt i selve livmortappen. Har sendt mld men ikke fått svar hos fastlegen. Håper han hrnviser så vi får sjekket ståa :happy:

Har vondt i selve livmortappen. Har sendt mld men ikke fått svar hos fastlegen. Håper han hrnviser så vi får sjekket ståa :happy:
Han har innvendig UL så fikk time i dag :nailbiting: skummelt med gyngreier hos fastlege. Men må man så må man. Har lyst å sjekke så da drar jeg.

Har dere fortalt om graviditeten til familie/venner enda eller venter dere? Og når tenker dere isåfall å si noe? Er så usikker her :angelic:

Har dere fortalt om graviditeten til familie/venner enda eller venter dere? Og når tenker dere isåfall å si noe? Er så usikker her :angelic:

Bare fortalt ei venninne. Venter nok litt til med å fortelle familie, men det er mest fordi jeg sa at jeg aldri skulle ha fler barn så frykter en del kommentarer på det. Og det orker jeg ikke nå :playful:

Tenkte prøve å vente til verfall uke 8 denne gangen, men spørs veldig på formen :hilarious: Min mor og søster fikk vite det i uke 6 forrige gang.Resten av familien fikk vite det mellom uke 10 og 12:)

Nei, ikke enda. Har kun fortalt det til samboer (såklart) og en venninne/kollega som er i samme båt, så vi hvisker og tisker på jobb. Det er så gøy :joyful: Har planer om å vente til uke 12 (som tilfeldigvis er påskeuka) med å fortelle det til familie og etter hvert venner. Men pga turnus så må jeg fortelle sjefen min om graviditeten noe tidligere. Prøver å vente lengst mulig denne gangen. Synes det er mer avslappende slik.

Takk for svar dere! Vi tenkte først å vente til rundt uke 12, er kun et par venninner som vet da jeg trengte litt støtte :p
Men nå er formen min såpass uggen at det er vanskelig å holde det hemmelig da jeg stadig må avlyse avtaler, og ikle kom meg til jobb ene dagen osv på grunn av oppkast og kvalme. Så lurer litt på å ta en tidlig ultralyd neste uke når jeg er i uke 8 og bare fortelle det da :smiley-ashamed004

Har sagt det til 3 venninner og mannen har sagt det til en kompis. Ingen familie eller barn vet om det ennå

Fortalt søstrene mine og admin på jobb (måtte ha litt tilrettelegging). Svært vanskelig å holde det skjult på jobb da jeg er en del dårlig og bekkenet krangler :hilarious: ikke så lett å bortforklare alt hele tiden. Sist holdt vi det skjult til uke 12, men tror det blir tidligere denne gang.
Nærmeste familie tenker jeg skal få vite uke 8 kanskje

Jeg hadde tidlig ultralyd i dag og sitter igjen med flere spørsmål enn svar... Beklager lang tekst, men jeg må bare lempe av noen forvirra tanker.
Lang historie kort, jeg har ikke stor tillit til fastlegen min og han er noe beryktet i byen for å være uprofesjonell og gi en del ukorrekt informasjon. Dette hjelper lite nå når jeg plutselig er gravid.
Embryo syntes ikke på tidlig ultralyd i dag, antageligvis fordi jeg ikke er langt nok på vei. Siste menstruasjon startet 31 desember. Ifølge Babyverden sin kalkulator (hvor du også kan legge inn lengden på syklus), sier at jeg er 4+5. Det var kjempegreit, siden syklusene mine er lengre en normalen - nemlig 40 dager. Da gir det mening at embryo ikke syntes for det kan være altfor tidlig.
Fastlegen min derimot insisterte på at beregningen er feil og at mellomblødningen jeg hadde 31 januar er riktig dato. Det vil si at jeg er 2 uker på vei.
Dette henger ikke helt på grep for meg... Hvordan kan kroppen ha mens, slippe egg, bli befruktet, reise ned og feste seg i livmor, samt produsere nok HcG på 9 dager til at det slår ut på test?
Jeg tolket mellomblødningen som dagen egget muligens festet seg, ikke menstruasjon på én dag?

Jeg ønsker å stole på fastlegen min, men tidligere erfaringer med både meg selv og andre gjør meg skeptisk til hans råd. Dette svangerskapet var ikke planlagt og symptomer kom plutselig for én uke siden -dvs at jeg ikke så etter symptomer tidlig. For meg henger det ikke på greip at jeg er 2 uker på vei istedenfor 4+5. Spesielt siden Clearblue for én uke siden viste 1-2...

Jeg vet at termin kan flyttes mange ganger i løpet av svangerskapet og at dette bare er bagateller. Det er bare frustrerende å oppleve så mye mistillit til egen fastlege i en så uforutsett og sårbar tid. En god nyhet er at symptomene er tydelige og tester blir sterkere for hver dag, så jeg håper at embryo klarer seg godt til tross for min uro.

Åpen for råd og tanker :Heartred

Jeg tror jeg må si i fra til sjefen snart, han driver med planlegging av høsten og jeg kan liksom ikke bare late som ingenting føler jeg. Selv om jeg synes det er sykt tidlig, er bare 5+2 idag!

Litt mer blod i dag, så venter bare på at det skal komme ordentlig i gang. Har opplevd MA og SA før og vet jo at det er sånn det begynner. Rart hvordan man allikevel tenker på den lille sjansen for at det er uskyldig blødning, eller en tvilling, osv. men kjenner meg ikke gravid lenger og vet egentlig at det er over. Dessverre. Er uansett glad det skjedde så tidlig i graviditeten.
Takk som spør.❤️ Tenk at det gjør så godt med litt omtanke fra en fremmed person på nettet ❤️
Ord blir fattige, men jeg vil bare at du skal vite at du ikke er alene :Heartred Jeg håper du har noen rundt deg å støtte deg på. Hvis ikke er det alltid mulig å snakke sammen videre på forumet.
Sender deg en stor og varm klem. Håper du tar godt vare på deg selv i dag.

Back
Topp