Flere som har tatt NIPT test?

19 dager siden her. Jordmor sa det var et godt tegn (hadde gått 15 dager da hun sa det).

Jeg har tatt, fikk beskjed om at de kom til å ringe innen 10 dager om det var anmerkninger. Og hvis jeg ikke hørte noe kom det er brev i posten etter 14dg. Brevet kom ca dag 14, og alt så bra ut med lille :dummy:

Folks svar nå. De kunne ikke lese den av, så må ta på nytt! Fy søren! Det kjente jeg at jeg ikke var klar på
Føler med deg! Laben vår greidde å øydelegga prøven, og gi oss beskjed ti dagar seinare. Me bestemde oss for å ikkje ta ny (pga 12 timar reiseveg t/r, og at eg er alvorleg sjuk av hyperemesis). Heldigvis såg alt fint ut på UL x 2, men NIPT var noko me ville ta likevel.

Føler med deg! Laben vår greidde å øydelegga prøven, og gi oss beskjed ti dagar seinare. Me bestemde oss for å ikkje ta ny (pga 12 timar reiseveg t/r, og at eg er alvorleg sjuk av hyperemesis). Heldigvis såg alt fint ut på UL x 2, men NIPT var noko me ville ta likevel.
Samme her! Måtte vente 14 dager på å få vite at prøven var ødelagt! Føles som et slag i ansiktet. Merker at jeg graver meg ned i dumme tanker. Ultralyden så super ut. Skal ta ny prøve i morgen og får rask ultralyd i forkant. Forhåpentligvis er alt bra, og det eneste det i praksis betyr er at vi må vente noen dager ekstra ! Men akkurat nå er det blytungt. Hjelper nok ikke, at det er så tett inn mot jul

Samme her! Måtte vente 14 dager på å få vite at prøven var ødelagt! Føles som et slag i ansiktet. Merker at jeg graver meg ned i dumme tanker. Ultralyden så super ut. Skal ta ny prøve i morgen og får rask ultralyd i forkant. Forhåpentligvis er alt bra, og det eneste det i praksis betyr er at vi må vente noen dager ekstra ! Men akkurat nå er det blytungt. Hjelper nok ikke, at det er så tett inn mot jul
Altfor dårlig… forstår deg veldig godt! Veldig tungt å venta i uvisse i juletidene. Men kryssa fingrane for deg, sikker på at alt er i orden mtp ultralyden din :Heartred

Jeg fikk svar i går, kun 7 dager etter blodprøven! Var så glad jeg fikk brev (på HelsaMi, appen som St.Olavs har begynt å bruke etter innføring av Helseplattformen. Sjekk den om dere tilhører St.Olavs!), for brev betyr normale funn! De hadde ringt om de fant noe galt❤️
Deilig å lese at alt var normalt! Hipp hurra og god jul!:santa

:smiley-bounce016

Jeg fikk først teknisk feil, så utydig svar. Så vi har fått henvisning til riksen for videre foster diagnostikk. Skummelt som fy. Nakkefold på 3mm og høy alder på meg

Jeg tok testen i dag, de hadde egentlig stengt laboratoriet, så det var mørkt på venterommet, men får svar neste uke en gang, glad jeg slipper vente så lenge :wideyed:
er under 10% for at der er downs, og kan ikke være kromosomfeil, så bare å tenkte positivt

Jeg fikk først teknisk feil, så utydig svar. Så vi har fått henvisning til riksen for videre foster diagnostikk. Skummelt som fy. Nakkefold på 3mm og høy alder på meg
Var der i dag, veldig dyktig dame som titta nøye, forklarte bra, tross for over en times forsinkelser. Lykke til :Heartred

Tok NIPT 9 desember, men fortsatt ikke fått noe svar fra sykehuset. Vanlig å vente så lenge?
Jeg ringte sykehuset da det hadde gått 3 uker uten at jeg hørte noe, det viste seg at de hadde knust en bach med blodprøver så jeg måtte ta på nytt. Men de glemte å informere meg om det. Så kan være lurt å ringe å spørre. Jeg valgte da å ikke ta det pånytt siden det ble mye reising og venting for å ta nye prøver.

Takk, skal prøve å ringe inn. Usikker på hvor jeg skal ringe d, da blodprøven ble tatt på en annen avdeling

Var der i dag, veldig dyktig dame som titta nøye, forklarte bra, tross for over en times forsinkelser. Lykke til :Heartred
Var du på Riksen i dag? Kan jeg spørre hva dere gjorde der? Forklarte de noe? Godt å høre du ble betrygget ❤️ jeg er litt redd. Men satser på at dette ordner seg

Var du på Riksen i dag? Kan jeg spørre hva dere gjorde der? Forklarte de noe? Godt å høre du ble betrygget ❤️ jeg er litt redd. Men satser på at dette ordner seg
Var der i går ja, tok ul fordi det var for mye væske øverst i hjernen, mild ventriculomegali, de(hun) forklarte mye, og sa det var bare å ringe om jeg lurte på noe. Hun som henviste (da jeg hadde oul) meg sa jeg kunne komme tilbake på ul hos henne om jeg ville, uansett om jeg skulle til riksen videre eller ikke, for hun hadde mer tid til en hyggelig ul, så fint å kunne ha i bakhånd :shy:

Back
Topp