Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
«Heldig» du som fikk sjekket nesen, var på TUL i dag og han fant nakkefold på 2,9 mm.. da jeg spurte om nesebenet sa han «vi bryr oss ikke med å sjekke nesen når vi finner fortykket nakkeoppklaring, da får du NIPT uansett»… må si jeg ikke blir så beroliget av det svaret, desto mer jeg tenker på det! Kanskje han også hadde sett at nesebenet var «dårlig»…? Men da måtte han vel sagt det.. hmm.. blir lange 10-14 dager før prøvesvar! Men håper det går raskere..Jeg tok nipt i går. Veldig spent…. Nakkefold målte 2,7mm . Perfekt nese da. Hun sa hun ikke var bekymret, men skal bli godt å få bekreftet fra testen
Så fælt når man må gå i så mange dager og krisemaksimere«Heldig» du som fikk sjekket nesen, var på TUL i dag og han fant nakkefold på 2,9 mm.. da jeg spurte om nesebenet sa han «vi bryr oss ikke med å sjekke nesen når vi finner fortykket nakkeoppklaring, da får du NIPT uansett»… må si jeg ikke blir så beroliget av det svaret, desto mer jeg tenker på det! Kanskje han også hadde sett at nesebenet var «dårlig»…? Men da måtte han vel sagt det.. hmm.. blir lange 10-14 dager før prøvesvar! Men håper det går raskere..
Neimen guri så grusomt å høre! Hun var så rolig å fin vår jordmor. Men jeg tenker jo på det. Skal bli godt å få svar«Heldig» du som fikk sjekket nesen, var på TUL i dag og han fant nakkefold på 2,9 mm.. da jeg spurte om nesebenet sa han «vi bryr oss ikke med å sjekke nesen når vi finner fortykket nakkeoppklaring, da får du NIPT uansett»… må si jeg ikke blir så beroliget av det svaret, desto mer jeg tenker på det! Kanskje han også hadde sett at nesebenet var «dårlig»…? Men da måtte han vel sagt det.. hmm.. blir lange 10-14 dager før prøvesvar! Men håper det går raskere..
Dette var veldig merkelig«Heldig» du som fikk sjekket nesen, var på TUL i dag og han fant nakkefold på 2,9 mm.. da jeg spurte om nesebenet sa han «vi bryr oss ikke med å sjekke nesen når vi finner fortykket nakkeoppklaring, da får du NIPT uansett»… må si jeg ikke blir så beroliget av det svaret, desto mer jeg tenker på det! Kanskje han også hadde sett at nesebenet var «dårlig»…? Men da måtte han vel sagt det.. hmm.. blir lange 10-14 dager før prøvesvar! Men håper det går raskere..
Så fælt når man må gå i så mange dager og krisemaksimerehåper du klarer å tenke positivt og distrahere deg med andre ting- er jo rette tiden sånn sett. Klem til deg
![]()
Neimen guri så grusomt å høre! Hun var så rolig å fin vår jordmor. Men jeg tenker jo på det. Skal bli godt å få svarGi lyd når du får beskjed da
Dette var veldig merkeligog for en ekkel måte å overlevere et slikt budskap på. Her fant de også fortykket nakkefold, flere mm større enn på din. Men hun sjekket allikevel alt, både nesebein, lårbein og alt. Og hun var nøye på å si at det sjeldent er noe ved bare én markør, og at de aller fleste fostre med fortykket nakkefold er helt friske. Men at det indikerer NIPT-test. Det er fremdeles liten sjanse for at det er noe, og til tross for dette funnet betyr ikke det at sjansen er doblet eller så. Det er litt større risiko for noe som egentlig har liten risiko. Disse beskjedene hjalp meg i ventetiden. Synd du ikke hadde en støttende fagperson i denne situasjonen. Her fikk vi svar om at alt er fint, håper på det samme for dere
Testen ble tatt på sykehus (Bergen) og jeg fikk svar etter åtte dager.
Men jeg kjenner meg ikke redd altså, har sovet veldig godt i natt! Kanskje jeg blir mer stresset om det nærmer seg jul og jeg ikke får svar, men satser på at det kommer innen rimelig tidHører ikke til i termingruppa her, men ja, han var medHadde dere med pappaen på ultralyd/nipt-testen?
Det var avvik på UL, så er veldig glad for at han var med.
Min lille huleboer var også veldig aktiv, så hun fikk ikke målt nesebeinet. Men hun sa det så normalt ut alt annet.Hode ble også målt noen dager kortere enn lengden på fosteret. Hun sa at det ikke var vanlig å se på hodeomkrets før rundt uke 16-17.Hei. Jeg har et spørsmål. Mulig noen av dere her opplevd dette før også. Tok tidlig UL offentlig pluss NIPT denne uka. Alt så fint ut på ultralyd, men fikk ikke målt nakkefold ordentlig da fosteret lå veldig urolig og feil vei
Legen sa at hun ser ikke noe galt likevel. Eneste hun kommenterte var at hodeomkretsen ble beregnet til litt kortere på vei enn lengden. Lengden ble målt til 14 uker, og hodeomkretsen til 13+3. Hu mente at det mest sannsynlig var pga. at fosteret ikke lå helt ordentlig, men jeg synes bildet hu fikk var ganske tydelig. Men så er ikke jeg lege heller da.
Er det noen av dere som har opplevd dette før? Hvordan gikk det? Synes det er så grusomt å vente på NIPT-svaret..
Jeg er i dag 14+2 iflg. appen.
Tusen takk for at du ville dele historien dinMin lille huleboer var også veldig aktiv, så hun fikk ikke målt nesebeinet. Men hun sa det så normalt ut alt annet.Hode ble også målt noen dager kortere enn lengden på fosteret. Hun sa at det ikke var vanlig å se på hodeomkrets før rundt uke 16-17.
pga disse tingene hadde jeg 14 grusomme dager hvor jeg forberedte meg på det værste. Til fler dager det gikk til mer sikker ble jeg på at noe var galt. Men etter nøyaktig 14 dager og noen timer fikk jeg en sms der det stod: nipt testen din var normal.
Så de du opplever nå er nok heller ikke noe å bekymre seg for. Men kjenner følelsen din håper du får svar fort så du slipper å gå mange dager å lure. Mest sannsynlig er alt fint med den lille![]()