Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tusen takk, og det samme til deg!Så kjekk lesning!Gratulerer så mye!
Så fantastisk at vi begge to fikk positiv test igjen på første forsøk etter SA’en. Nå må spirene våre bare klamre seg fast!! 
Oppmuntrende å høreFølger spent med!
Med lillemor i magen (som spreller for livet og holder meg våken i skrivende stund) hadde jeg sen stigning, på både test og hcg prøver. Så har troa, og håper for deg!
Tusen takk! 
Ja, ganske utrolig og fintTusen takk, og det samme til deg!Så fantastisk at vi begge to fikk positiv test igjen på første forsøk etter SA’en. Nå må spirene våre bare klamre seg fast!!
![]()
Er sikker på at alt går bra denne gangen! Jippiiii
Spennende å følge hverandre videre!

Herremin, tenk at du tilsynelatende er forbi SA-tidspunktet nå! Streken er jo også synlig sterkere, og blir nok snart dyestealer vil jeg tro! Herremin så stas, håper sååå på raskt og oppløftende svar fra blodprøve i morgenPP 22 - 5+2
Tenk at jeg fremdeles er i PP 22, og ikke i PP 23 som jeg trodde i en uke!
Jeg tok en ny strimmeltest i går kveld, synes den er litt sterkere enn den jeg tok to dager tidligere.Vurderte digital, men apoteket hadde stengt da jeg skulle gå innom, og den gir meg jo egentlig ikke mer informasjon enn det hcg gjorde..
4+6 / 20 DPO
Vis vedlegget 389959
5+1 / 22 DPO
Vis vedlegget 389958
I tillegg har puppene blitt mer ømme, og jeg er periodevis uggen/sulten. Symptomene er nøyaktig de samme som forrige graviditet.
I dag, 5+2, er dagen SA'en begynte sist gang.. Litt skummelt kjenner jeg, blir godt å bli ferdig med denne dagen. Siden jeg har blødd fra IKM og frem til nå er det vanskelig å si om graviditeten utvikler seg som den skal, men kroppen tror ihvertfall at den er gravid. Og jeg har ikke hatt blødning som kan sammenlignes med SA'en foreløpig, ingen klumper..
Krysser fingrene for gode nyheter på blodprøven imorgen![]()
Edit: En liten fun fact om man kan kalle det det. Da jeg var gravid sist gang, testet jeg mye for å se stigningen, gjerne flere ganger daglig (vet at det ikke anbefales, men det var jo litt gøy da, første gang jeg fikk positive tester!). La merke til at det alltid var sterkere strek på kvelden enn om morgenen for meg, uten unntak. Testene som ble tatt på morgenen var alltid litt svakere enn testen som var tatt kvelden før. For å se den reelle stigningen måtte jeg enten bare sammenligne tester tatt på morgenene, eller bare tester tatt på kveldene. Om jeg sammenlignet morgen med kveld gikk styrken opp og ned og opp og ned. Derfor tester jeg bare på kveld nå![]()

Måtte det snart komme, og være oppløftende 

Sender deg de beste ønsker og varmeste tanker Alfakrøll, og er overklar for å heie videre når du er klar igjen! 
Så trist å lese dette.Det gikk dessverre dårlig denne gangen også.. Hcg på 150
Prøver å skjønne hva som har skjedd.. Jeg visste at blødningene ikke var et godt tegn, men hvordan kunne testene bli såpass sterke når jeg blødde? Jeg fikk jo positiv test først etter at jeg hadde begynt å blø. Da må jo noe ha festet seg, og utviklet seg.. Testene ble sterkere frem mot helga som var, men tok en nå og den var litt svakere.. Dvs. at det kan virke som om det var nå i helga at utviklingen stoppet? Puppene er fremdeles ømme.. og jeg er trist, sint, forvirret, motløs.. Blødningene har gitt seg, men jeg bør vel ta en ultralyd etterhvert for å sjekke at kroppen har klart å rydde opp i dette rotet. Skulle ønske at jeg aldri oppdaget den positive testen denne gangen, og at jeg bare levde i troen på at jeg fikk en rar TR eller resteblødning fra SA'en.. Får lyst til å hive alle graviditetstestene jeg har igjen og leve i fornektelse neste gang jeg blir gravid, for det er jo ingen vits i å få forhåpninger i starten uansett..
Takk for støtte og at dere håpet for meg, det varmer![]()
Jeg fikk også litt sterkere tester etter at blødningen hadde startet da jeg mistet, og symptomene hang også litt i. Jeg hadde ikke veldig høy hCG, men det hang likevel i i mange uker etterpå. Andre har høy hCG som synker fort etter blødning, så dette er nok veldig individuelt. Føler sånn med deg for at du møtte oppleve en slik skuffelse igjen, men jeg tenker at det nå er en veldig god sjanse for at neste spire sitter! Det sies jo at man har lettere for å bli gravid like etter man har mistet, og det beviste du jo denne syklusen, hvor du ikke en gang fikk med deg at du ble gravid! Jeg tipper du nå blir raskt gravid igjen, og når du da får startet tidlig med progesteronet, så skal du se den sitter hele veien
Klem til degDet var på en måte godt å høre at du også fikk litt sterkere tester etter at blødningene startet, da er det ikke så uvanlig kanskje. Måtte innom dagboken din og lese igjen, interessant å se at det var flere likheter.. Du har virkelig hatt noen tøffe runder du også, huffSå trist å lese dette.Jeg fikk også litt sterkere tester etter at blødningen hadde startet da jeg mistet, og symptomene hang også litt i. Jeg hadde ikke veldig høy hCG, men det hang likevel i i mange uker etterpå. Andre har høy hCG som synker fort etter blødning, så dette er nok veldig individuelt. Føler sånn med deg for at du møtte oppleve en slik skuffelse igjen, men jeg tenker at det nå er en veldig god sjanse for at neste spire sitter! Det sies jo at man har lettere for å bli gravid like etter man har mistet, og det beviste du jo denne syklusen, hvor du ikke en gang fikk med deg at du ble gravid! Jeg tipper du nå blir raskt gravid igjen, og når du da får startet tidlig med progesteronet, så skal du se den sitter hele veien
![]()
Klem til deg

Så fint at du blir så godt tatt i mot av gynPP 23 - CD 13?
I dag var jeg hos gynekologen, for å se om kroppen ryddet ordentlig opp etter SA'en, og for å gå et steg videre med IVF-prosessen (ordne papirer).
Kroppen hadde heldigvis ryddet opp fint, og det var ikke mye igjen i livmoren, selv om jeg fremdeles blør/spotter litt. Gynekologen så antydning til flere begynnende egg på begge sider, men det vil nok ikke bli eggløsning for om et par uker. Sist gang jeg var hos han fikk jeg resept på progesteron (men rakk ikke begynne på det før jeg mistet nå, da blødningene begynte før jeg fikk positiv test), og denne gangen resept på blodfortynnende i tillegg. Begge gangene har han gitt meg det før jeg har rukket å spørre, det setter jeg pris på. Leser her inne at mange har gode erfaringer med kombinasjonen av progesteron og blodfortynnende etter å ha mistet flere ganger, så det gir meg håp. Dessuten er det fint å ha noe konkret jeg kan gjøre neste gang jeg blir gravid, som forhåpentligvis kan bidra positivt. Håper bare jeg rekker å begynne med det før jeg begynner å blø neste gang. Vet ihvertfall at jeg skal teste mye mer enn jeg pleier før og etter IKM denne runden, for å være heelt sikker på at jeg får det med meg om det er en spire der![]()
Ja er veldig glad for at jeg slipper å kjempe for å få hjelp som noen må. Gynekologen min er veldig tydelig på at vi skal gjøre alt som er mulig for å få meg gravid så fort som mulig, og for at graviditeten skal holde hele veienSå fint at du blir så godt tatt i mot av gynJeg er jo gravid nå med progesteron og blodfortynnende etter to spontanaborter, om det var det som hjalp får jeg jo aldri vite, og jeg har ikke født noe barn enda heller, men jeg håper virkelig jeg kan komme med en solskinnshistorie til! Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver om at det føles godt å skulle prøve noe konkret neste gang! Jeg ble mye mer motivert til å bli gravid igjen når jeg viste at jeg skulle få prøve noe annderledes
Jeg følger med og gleder meg til å heie videre, jeg er helt sikker på at du kommer i mål en dag, selv om veien ble veldig tung
Er så spent og glad på dine vegne for at dette ser ut til å bli en skikkelig solskinnshistorie! Det må det bare bli, selvfølgelig mest for din del, men også for oss som følger litt bak deg og som trenger noen solskinnshistorier
Begynte du med progesteron og blodfortynnende samtidig, eller gikk du på progesteron noen runder før du fikk blodfortynnende? Jeg ble litt overrasket over at jeg fikk blodfortynnende før jeg i det hele tatt har rukket å prøve progesteron, men siden jeg allerede har mistet to ganger mener kanskje gynekologen at det er like greit å gå all in? Tenker jo egentlig begynne på begge siden jeg fikk begge, men samtidig er jeg litt usikker..
Koselig at du følger med videre, og takk for at du heier