Ja, men en må møte folk og gjøre opp sin egen mening. Ei venninne var skeptisk til den ene pedagogen i bhg vår (vi har barn i samme barnehage og avdeling). Men det bunnet bare i et dårlig førsteinntrykk fra da sønnen hennes gikk der, for nå liker vi henne kjempegodt begge to! Kunne sikkert hatt en annen jordmor også jeg altså, men følte jeg hadde god kjemi med hun sist. Ikke noe mas om vekt etc som jeg hører andre lett overvektige kan få. Ei venninne hadde ei som var skikkelig belærende, som var sånn: "Ja, og er du klar over at det kan være mye kalorier i saus...?" Hun bare: No shit , Sherlock! (Det var sammensatte grunner til at hun var litt overvektig i den perioden, og det var ikke på langt nær veldig overvektig heller liksom).
Jeg tenke kanskje jeg skulle gå litt til sånn lavterskel mental helse tilbud for gravide i min kommune, siden jeg hadde en så tøff fødselsopplevelse sist. Føler jeg har deala ganske bra med den, men kan ikke skade å lufte litt, og få litt hjelp til å sortere tanker.