Skravletråd

Har gjort det klart at det er uaktuelt. Har sagt at han kan holde seg «oppe» og at han ikke trenger å være «der nede». Her handler det om små lirk gjennom flere samtaler. Tror det blir lettere p snakke om uten at han får noia når vi har vært på fødselsforberedende kurs.
Ja, holde seg der oppe er en grei regel. Vi har forholdt oss til det vi også, både for hans del, min del og for å ivareta enkelte grenser som kan på senere tid sette en stopper for romantikken :hilarious:

Når det er sagt så fikk min mann en svært liten rolle under fødselen. Helt velkommen følte han seg nok ikke for jeg ville helst at han skulle holde avstand og ... -vært på gangen.. ?haha:hilarious: jeg havner inn i fødeboble og har behov for at kroppen og hodet får jobbe uten fomlende mann rundt meg. Men at mannen opplever en hel fødsel synes jeg er viktig i og med at det er det første av mange store kamper en må ta sammen som mamma og pappa.

Det viktigste øyeblikket er jo å få det første glimtet av baby når h*n havner på brystet etter å ha blitt ferdig med reisa.

23+0 eller 24+0 som er den magiske grensen?

Takk! Klart det er dårlige prognoser, men godt å vite at man har kommet så langt at de hvertfall prøver selv om det absolutt er uheldig så tidlig. :dance008
Ja, hver dag betyr mye :Heartred Selv med dårlig prognose det er jo håp :Heartred

Hei igjen. Forvirra Petra her.
Jeg er uke 23+0 i dag. I følge Helseoversikt i uke 24 da, og da står det at man i uke 24 målet for å følge videre vekst. Men jeg har ikke time hos jordmor før om to uker. Fordi ho satt meg opp i uke 24+X, ikke 23+X. itillegg ble jeg satt fram 5 dager på OUL. Bør jeg få tidligere time for måling?

Hei igjen. Forvirra Petra her.
Jeg er uke 23+0 i dag. I følge Helseoversikt i uke 24 da, og da står det at man i uke 24 målet for å følge videre vekst. Men jeg har ikke time hos jordmor før om to uker. Fordi ho satt meg opp i uke 24+X, ikke 23+X. itillegg ble jeg satt fram 5 dager på OUL. Bør jeg få tidligere time for måling?
Nei, det går fint. Det er bare at de begynner ikke å måle før :D

Helseoversikt og preglife teller litt "feil" i mine øyne. De mener jeg er i uke 22 nå selv om jeg bare er 21+0. Litt forvirrende.. Fikk beskjed om at jeg skulle få time hos jordmor i uke 24 og at de skulle begynne å måle da, og jeg fikk timen når jeg er 24+2

23+0 betyr at det er 23 fullgåtte uke. Så du er nå i uke 24. det er det samme som om en sier 1900-tallet eller tyvende århundre.

jeg er i samme uke som deg og skal ikke til jm før om fire uker. Tenker det henger sammen med at jeg var hos henne ganske tidlog (8, om jeg husker riktig) og etter TUL (15 eller så) og så er det jo bare så og så mange ganger man i utgangspunktet skal på kontroll.

Ååå jeg er så lei av å kjenne pulsen i hele kroppen så fort jeg slapper av :/ bra jeg har igjen 19 uker... Blæh!!
(kunne gått under klagetråd, men den får bli :P)

Er det flere enn meg som har fått veldig glansfullt hår? :) før graviditeten vaska jeg håret ca annenhver dag, mens nå kan det godt gå 3 dager (og kanskje mer!) uten at jeg føler at jeg MÅ vaske det.

Husker også at håret ble EKSTREMT fort fettete de første månedene etter fødsel sist - da følte jeg at jeg måtte vaske det hver dag. Så leste jeg et tips på et forum om å bruke babyshampo :hilarious: så det prøvde jeg, og det funka! Så det skal jeg huske denne gangen også:joyful:

Er det flere enn meg som har fått veldig glansfullt hår? :) før graviditeten vaska jeg håret ca annenhver dag, mens nå kan det godt gå 3 dager (og kanskje mer!) uten at jeg føler at jeg MÅ vaske det.

Husker også at håret ble EKSTREMT fort fettete de første månedene etter fødsel sist - da følte jeg at jeg måtte vaske det hver dag. Så leste jeg et tips på et forum om å bruke babyshampo :hilarious: så det prøvde jeg, og det funka! Så det skal jeg huske denne gangen også:joyful:
Jeg har også samme greie med at jeg ikke trenger å vaske håret ofte lengre, veldig deilig! Vet ikke om det er så glansfullt, men blir ihvertfall ikke fettete noe lett:)

Jeg hadde en dyp rødfarge da jeg ble gravid og gikk til frisør cirka hver 3.-4. uke for å opprettholde fargen. Med så mye pigment i håret, ble det tungt og lett fett. Da jeg fant ut at jeg er gravid, snakket jeg med frisøren min om hvordan komme tilbake til min egen farge og vi begynte den prosessen i juni. Da var det tre avfarginger og en minicolor, før det samme i juli. Sist jeg var hos ham, i august, var det bare striper for å gi det litt mer liv.

Tror det like så mye at det ikke er så mye pigment i håret nå, men for all del, graviditeten spiller også inn :)

Jepp akkurat likt! Var slik i forrige svangerskap også :) Gruer meg til etter fødselen og håret blir fett igjen.. :facepalm:

Noen som har erfaring med den Yngri vinterposen på barnas hus?
Var så godt tilbud på den nå

Back
Topp