Skal dere finne ut av kjønnet?

Nysgjerrig skeptiker

Forelsket i forumet
Skal dere finne ut kjønnet? Hvis nei, hvorfor ikke?

Jeg har fra før ei jente på 10,5 mnd. Vi fant ut kjønnet sammen på ultralyd i uke 13 da 90% sikkert, og ble bekreftet igjen i uke 15.

Nå ønsker jeg at ul personen skal skrive ned kjønnet og legge i konvolutt. Så skal det avsløres med en såkalt «gender reveal» - må bare finne på en variant som ikke alle andre bruker. Ønsker å finne ut kjønnet så jeg kan planlegge og forberede meg så godt som mulig.

Ønsker mest gutt, men jente er også helt greit for det «kan» jeg allerede :dummy::dummy1:

Vi vil gjerne vite, dette er vår første, så alt er spennende! Vi har vel mest lyst på jente, men er ganske "team gutt" også. Men vi er veldig glade i å utfordre kjønnsroller, så kommer egentlig ikke til å spille særlig rolle, man vet jo aldri hva de vokser opp til å bli :p Noe reveal blir det ikke, vi forteller det sikkert til folk hvis de er interessert, og hvis de vil kjøpe noe, ber vi dem om å helst ligge unna rosa / blå og andre stereotyper

Vi skal absolutt finne ut av kjønnet, tar NIPT når jeg er 10+5, så regner med at svarene kommer når jeg er uke 12+noe. Skulle nesten helst visst det nå ;) Men det er for vår egen del da. Har kasse på kasse med jenteklær, så hadde vært praktisk med en jente til. Blir det gutt må vi selge unna litt og kjøpe noe nytt:happy:

Vi ønsker å vite kjønn :happy: Håper kanskje de kan se det når vi skal på tidlig ultralyd i uke 13.

Vi har ikke bestemt oss, men heller kanskje mot å holde det hemmelig - så er det enda mer overraskelse hvem den lille er:D vil uansett ha kjønnsnøytrale farger på klær og ting.. :)

Vi ønsker å vite kjønn. Har jente fra før, så hadde vært praktisk med ei til, hehe

Har en gutt og to jenter fra før. For meg har det ikke noe å si hva vi får, men gutten vår ønsker seg gjerne en lillebror, så for hans del håper jeg litt på gutt ❤ Ønsker å vite, selv om det ikke har noen særlig praktisk betydning, da vi har alt utstyr fra før av. Men jeg er nok litt for nysgjerrig til ikke å vite

Jeg vil vite,barnefar vil ikke. Blir spennende å se om han sprekker eller om jeg forsnakker meg :smiley-ashamed005

Jeg vil vite,barnefar vil ikke. Blir spennende å se om han sprekker eller om jeg forsnakker meg :smiley-ashamed005
Oioi, lykke til med det :nailbiting:
Jeg er jo på «team finne ut kjønn», så håper for din del at han snur rundt. Er vel en stund til man kan finne ut kjønn.

Hadde jeg hatt gutt og jente fra før, kunne jeg gått med på å ikke vite kjønn. Men tviler på at vi får et 3.barn… men vet aldri, jeg skulle jo ALDRI ha biologisk barn, og nå er nr 2 på vei, hehe.

Oioi, lykke til med det :nailbiting:
Jeg er jo på «team finne ut kjønn», så håper for din del at han snur rundt. Er vel en stund til man kan finne ut kjønn.

Hadde jeg hatt gutt og jente fra før, kunne jeg gått med på å ikke vite kjønn. Men tviler på at vi får et 3.barn… men vet aldri, jeg skulle jo ALDRI ha biologisk barn, og nå er nr 2 på vei, hehe.
Han har ikke noe imot at jeg vet det da. Eller at jeg sier det til noen få. Han har 3 barn fra før. Begge kjønn. Opplevde og at de sa jenta var en gutt hele veien og ut kom ei jente,så tror ikke han stoler helt på det. Er noen år siden da,skjedd mye led utviklingen av ultralyden.hehe. Syntes det er litt synd hvis ikke kommende søsken heller skal få vite kjønn,men da blir jo sjansen stor for at de avslører det til faren.

Regner med vi vil vite det denne gangen også..
Jeg har vokst opp med å tenke at jeg vil bli guttemamma, for jeg syntes det virket så mye enklere enn å være jentemamma. Men nå har jeg bare jenter, så jeg tenker at siste kan gjerne være det også. :flower

Vil vite :) Vurderer nipt - men koster så mye!

Vil vite :) Vurderer nipt - men koster så mye!
Tror ikke man får vite kjønnet på NIPT i Norge, så da må du evt til utlandet.

Fra Volvats sider: NIPT-testen kan avdekke trisomier hos foster, og i Norge er det trisomi 21, 18 og 13 som NIPT er godkjent for å påvise, mens det ikke er tillatt å teste for fosterets kjønn.

Tror ikke man får vite kjønnet på NIPT i Norge, så da må du evt til utlandet.

Fra Volvats sider: NIPT-testen kan avdekke trisomier hos foster, og i Norge er det trisomi 21, 18 og 13 som NIPT er godkjent for å påvise, mens det ikke er tillatt å teste for fosterets kjønn.
Ja da hadde det evt blitt kit fra Danmark :) har ikke bestemt meg..

Ja da hadde det evt blitt kit fra Danmark :) har ikke bestemt meg..
Anbefaler å tenke godt igjennom hva man tenker om eventuelle resultater. Vi vurderte det i forrige svangerskap, men gikk ikke grunnet corona. Var enige om at vi ville beholde hvis det bare var ds. Den diskusjonen gjorde alt mye lettere da det etter fødsel viste seg at lillemor har ds. Hadde sååå dårlig samvittighet for å ha vurdert NIPT/å sortere henne bort, men de kvalene ga seg umiddelbart da jeg huska hva vi hadde snakka om. Med det sagt er jeg ingen abortmotstander, er for at alle skal kunne ta selvstendige, informerte valg.

Anbefaler å tenke godt igjennom hva man tenker om eventuelle resultater. Vi vurderte det i forrige svangerskap, men gikk ikke grunnet corona. Var enige om at vi ville beholde hvis det bare var ds. Den diskusjonen gjorde alt mye lettere da det etter fødsel viste seg at lillemor har ds. Hadde sååå dårlig samvittighet for å ha vurdert NIPT/å sortere henne bort, men de kvalene ga seg umiddelbart da jeg huska hva vi hadde snakka om. Med det sagt er jeg ingen abortmotstander, er for at alle skal kunne ta selvstendige, informerte valg.
Så du visste ikke at hun hadde det før hun ble født? Hadde du ul i uke 12? Min mann har et søskenbarn med ds, og nå nærmer jeg meg 35 år - så var veldig usikker. Jeg synes ikke noe vondt om mennesker med ds, syns de er fantastiske mennesker. Men det er jo risiko for andre sykdommer også, og med vår livssituasjon så vil vi gjerne vite..

Så du visste ikke at hun hadde det før hun ble født? Hadde du ul i uke 12? Min mann har et søskenbarn med ds, og nå nærmer jeg meg 35 år - så var veldig usikker. Jeg synes ikke noe vondt om mennesker med ds, syns de er fantastiske mennesker. Men det er jo risiko for andre sykdommer også, og med vår livssituasjon så vil vi gjerne vite..
Nei, de færreste vet det før fødsel (fordi ca90%av de som får vite velger bort). Jeg tok ultralyd i uke 8, 13, 18, 20, 22, 24 og 29. Verken ds eller hjertefeil ble oppdaget.

Vi snakket om å ikke vite kjønn på sistemann. Men.. siden det kun er gutter i denne familien, så ser vi ikke helt poenget :hilarious: Vi vet jo at det er gutt uansett:taunt014 Unødvendig å ha et lite håp ved fødsel, når jeg vet det ikke er jente.. Mamma til 3 gutter blir bra det og:love017

Jeg vet ikke om jeg vil vite. Forrige gang bestemte jeg meg ikke før under ul i uke 14.

Veldig usikker på nipt. Den avdekker ikke så mye, og det er så mye mellom himmel og jord som ikke kan oppdages før etter fødsel. Men vi har ikke tatt diskusjonen her hjemme, vi tar den nok etter ul i uke 8.

Back
Topp