NIPT-test

Gratulerer❤️! Det må ha vært deilig å lese! Er du over 35, eller tok du privat? Venter på mitt resultat jeg og, men ikke veeeldig urolig for alt så strååålende ut på TUL unike 13+0.
Jeg er 40 og fikk den fra offentlige. Men, hadde også ett barn med trisomi før så da får jeg NIPT uansett (fikk NIPT forrige gang også, 2019). Fin TUL betyr veldig mye så mest sannsynlig alt er ok. Lykke til med ventingen :)

Last edited:
Hei. Jeg fikk svar idag hvor svaret var:NIPT er besvart og finner at det er lav sannsynlighet for sykdom som skyldes trisomi 13,18 og 21 hos fosteret

Er dette normat svar eller? Dere andre har fått normalt funn? Overtenker alt jeg så

Hos meg står det "Det foreligger normalt funn ved non-invasive prenatal test (NIPT). Analysen viser normalt antall kromoson 13, 18 og 21.", i tillegg til en tekst om at det fremdeles kan være avvik, etc.

og så sa at de at de ringer for oppfølging om de finner noe.

Svaret kom i realiteten etter en hos meg (fant på nett anslår på 10-15 virkedager, muntlig sa de to uker), men fant det først etter to fordi jeg sjekket «prøvesvar» og ikke «journal». Noen sier de får brev i posten, det har jeg ikke fått. Venninne med termin i september sa de ringte og at de sa de gjorde det uansett funn eller ikke, til med sa de at de kun ringer om de finner noe.
Ja jeg fikk og svar i prøvesvar på Helse-Norge, og sjekket bare der fordi dere her på formuet tipset om det, så takk! Skal komme i posten og, sikkert om noen dager…

Har ikke mottatt noe i posten… tror det er ulik praksis. Som jeg sikkert har skrevet tidligere, fikk jeg beskjed om at de kun ringer om de finner noe, men venninne som skal føde på samme sykehus ble oppringt med beskjed om at alt var fint.

Har ikke mottatt noe i posten… tror det er ulik praksis. Som jeg sikkert har skrevet tidligere, fikk jeg beskjed om at de kun ringer om de finner noe, men venninne som skal føde på samme sykehus ble oppringt med beskjed om at alt var fint.
Å ja! Hun på sykehuset sa at det ikke kommer i Helse-Norge, men i posten, og hvis jeg ikke har hørt noe ila 14 dager så ring. Men jeg sjekket jo prøvesvar i Helse-Norge og fikk sett det der. Hadde jeg ikke visst det hadde jeg bare ventet, og ringt… vanligvis får man jo sms om at fått noe nytt i Helse-Norge, men tydeligvis ikke med prøvesvar da… litt rotete opplegg må jeg si, for noe som er så viktig som dette! Jaja, bra vi har hverandre og kan spre info til hverandre da ❤️

Ringte føden nå for jeg har ventet over 2 uker på NIPT svarene mine! Heldigvis var alle fine og lav sannsynlighet for trisomi
:Heartpink
:happy093
:dummy:

Dere som fant svaret på helsenorge, fant dere det på prøvesvar eller journal? Hvor lang tid tok det ca? Jeg har sikkert logget inn hundre ganger idag i håp om å finne..

Dere som fant svaret på helsenorge, fant dere det på prøvesvar eller journal? Hvor lang tid tok det ca? Jeg har sikkert logget inn hundre ganger idag i håp om å finne..

Jeg fant det under journal, men måtte endre til Helse Nord (var vel en dropdownmeny der om jeg ikke husker helt feil?) for å finne den.

Jeg fant det under journal, men måtte endre til Helse Nord (var vel en dropdownmeny der om jeg ikke husker helt feil?) for å finne den.
Ja, jeg har «Helse Vest» (som er mitt vanlige) og «Helse Nord og Helse Sør-Øst» så regner med den da havner på den siste.
Fikk beskjed om 5-7 dager, nå er vi på dag 6 og jeg tipper jeg har sjekket helsenorge MINST 50 ganger pr dag :p

Back
Topp