NIPT-test

Sniker fra februar. Mener helse midt ikke bruker Helse-Norge like aktivt som andre, jeg har iallefall aldri funnet noe informasjon der inne om andre ting. Litt usikker på hva som skjer fremover når de skal gå over til den helseplattformen da.
Litt rart, har fått time til NIPT og TUL via Helse-Norge og legen sa at de sender NIPT svar der men time til OUL kom på papir i posten (og står ikke på HN):bored: Men får å se, litt utålmodig nå da legen sa at NIPT svar kommer i slutten av denne uka og jeg skal til utlandet på mandag og vil gjerne vite før jeg reiser. Det er ikke så mye som jeg kan med det enn å vente :)

Jeg har venta og kikke på HelseNorge om jeg ikke snart skulle få noe svar.. Tenkte ikke på at det kom i posten :p så der lå det sikkert et par dager lenger enn tenkt. Glad for positiv tilbakemelding på den ihvertfall :)

Er det noen av dere som tenker å ta NIPT-test? Jeg lurer på om dette er noe som er lurt å gjøre eller om det holder med det som er dekket av det offentlige.
Hei! Jeg skal ta nipt test på tirsdag, men det er dekket, da jeg er over 40 år. Du er kanskje yngre, så det ikke er dekket da eller? Lykke til !

Hei! Et spm som ikke har med nipt test å gjøre men jeg vet ikke hvor ellers jeg skal poste det, er my på forumet. Hvordan får jeg endret brukernavn? Nå er brukernavnet mitt bare J for Johanna og mitt medlemsnr, men vil gjerne lage et litt finere navn enn det. Ser alle dere andre har fine tilpassede brukernavn. Kos

Hei! Et spm som ikke har med nipt test å gjøre men jeg vet ikke hvor ellers jeg skal poste det, er my på forumet. Hvordan får jeg endret brukernavn? Nå er brukernavnet mitt bare J for Johanna og mitt medlemsnr, men vil gjerne lage et litt finere navn enn det. Ser alle dere andre har fine tilpassede brukernavn. Kos
Trykk på nicket ditt oppe til venstre - velg "brukerkonto" - trykk "endre" bak nicket ditt.

Hei! Jeg skal ta nipt test på tirsdag, men det er dekket, da jeg er over 40 år. Du er kanskje yngre, så det ikke er dekket da eller? Lykke til !
Takk. Nei, tror det offentlige dekker om man er 35 eller eldre, jeg er 33. Men har slått meg til ro med at jeg ikke trenger det når alt har sett fint ut på UL. Spennende med test, da. Håper alt ser bra ut for deg også!

Hvor lenge har dere ventet før dere fikk svar på testen?

Her blir 2 uker imorgen(10 virkedager) og jeg finner ingenting på helsenorge. Er i utlandet nå og det blir dyrt å ringe :shifty: Vet ikke hvis mannen kan ringe og spørre da(han er i Norge). Er veldig spent pga vår historie og virkelig trenger svar så snart som mulig

Back
Topp