Skravletråd

Tror jeg har tatt kvalmen til alle dere som føler dere bedre i dag, vi måtte stoppe langs veien her på Rhodos fordi jeg måtte ut å spy i veikanten...... :banghead::bag:
Ånei! Så kjedelig! God bedring! Vi skal til Kreta på torsdag, med mellomlanding, er veldig spent på det.
 
Har dere bestilt 1. Svangerskapskontroll enda? Jeg er litt usikker på hvor langt i forveien man må ordne det?
 
Ånei! Så kjedelig! God bedring! Vi skal til Kreta på torsdag, med mellomlanding, er veldig spent på det.
Håper det blir greit for deg, jeg skulle helst vært hjemme igjen kjenner jeg, og en uke hadde holdt i tillegg. Men men, ungene koser seg og i morgen blir det badeland. Da kan jeg egentlig bare ligge iro på en solseng :) Det hjelper på kvalmen å bade da faktisk!


Angående svangerskapskontroll så opplevde jeg sist svangerskap at det ikke var kapasitet på jordmødre så mange måtte gå til fastlegen. Det kan derfor være greit å ta kontakt så fort som mulig, første kontroll skal vel være mellom uke 6 og 11 om jeg ikke husker helt feil.
 
Har dere bestilt 1. Svangerskapskontroll enda? Jeg er litt usikker på hvor langt i forveien man må ordne det?
Jeg bestilte i dag og fikk time om 2 uker, da er jeg 7 uker. :) Må ha tidlig time for å ordne papirer til svangerskapspenger.
 
Jeg har allerede hatt 1.svangerskapskontroll hos fastlege (eller, vikar da) i uke 7. Men skal tilbake igjen om 2 uker, da skal jeg få helsekort osv. :happy: Jordmor får jeg ikke før i uke 16 (har fått time allerede), synes det er alt for seint, men sånn er det tydeligvis her..
 
Jeg skal ta blodprøvene hos fastlegen, usikker på om jeg skal bestille time hos jordmor også som 1.kontroll eller bare fastlegen. Jeg har jobbet på føden gjennom studiet som barnepleier og som lege på gyn/føde så føler jeg kan mye, men tror det kan væregreit å likevel være pasient denne gangen og ikke bare sin egen lege.
 
Jeg har allerede hatt 1.svangerskapskontroll hos fastlege (eller, vikar da) i uke 7. Men skal tilbake igjen om 2 uker, da skal jeg få helsekort osv. :happy: Jordmor får jeg ikke før i uke 16 (har fått time allerede), synes det er alt for seint, men sånn er det tydeligvis her..
Hva gjør du hos jordmor i uke 16? Er det ultralyd, eller er det for en prat?
 
Jeg skal til fastlegen 4.august for trenger henvisning til Nipt og har fått beskjed om at jeg skal følges av Spesialhelsetjenesten i dette svangerskapet. Jordmoren jeg gikk til sist har ferie nå, så skal til henne 19.august.
 
Jeg har allerede hatt 1.svangerskapskontroll hos fastlege (eller, vikar da) i uke 7. Men skal tilbake igjen om 2 uker, da skal jeg få helsekort osv. :happy: Jordmor får jeg ikke før i uke 16 (har fått time allerede), synes det er alt for seint, men sånn er det tydeligvis her..
Jeg får ikke time til jordmor før i uke 24 visstnok :laughing002
 
Har dere bestilt 1. Svangerskapskontroll enda? Jeg er litt usikker på hvor langt i forveien man må ordne det?

Jeg fikk time til jordmor neste uke når jeg er litt over 9 uker, ringte når jeg var litt over 7, og skal til fastlegen ved 12 uker :love2
 
Jeg har allerede hatt 1.svangerskapskontroll hos fastlege (eller, vikar da) i uke 7. Men skal tilbake igjen om 2 uker, da skal jeg få helsekort osv. :happy: Jordmor får jeg ikke før i uke 16 (har fått time allerede), synes det er alt for seint, men sånn er det tydeligvis her..
Jeg får ikke første jordmortime før i november (uke 24). Sjokkert over at det er så lenge til. Liker ikke helt det kjenner jeg.
 
Jeg får ikke første jordmortime før i november (uke 24). Sjokkert over at det er så lenge til. Liker ikke helt det kjenner jeg.
Du skal vel ha kontroll hos fastlegen før det? Skjønner hvis du ønsker å gå til jm gjennom svangerskapet, men når det blir så sent kan det kanskje være greit med et besøk hos legen i god tid før det :Heartred
 
Spørsmål urelatert til graviditet:
Har dere mulighet til å redigere innleggene deres?? Jeg finner ingen knapp hos meg, og irriterende hvis man ønsker å legge til/endre noe :confused:
 
Spørsmål urelatert til graviditet:
Har dere mulighet til å redigere innleggene deres?? Jeg finner ingen knapp hos meg, og irriterende hvis man ønsker å legge til/endre noe :confused:
Jeg får til det, men husker at jeg ikke fikk til det en periode og da sende jeg melding inne på teknisk hjelp her eller hva det heter og da ordnet det seg
 
Er så usikker på om jeg skal ringe nå å bestille time hos jordmor. Er 6+1 i dag og skal på TUL om 2 uker til så lurer så på om jeg skal vente til jeg har vært der og vet om det er noe liv :nailbiting:
 
Jeg får ikke første jordmortime før i november (uke 24). Sjokkert over at det er så lenge til. Liker ikke helt det kjenner jeg.
Det er veldig ulikt fra kommune til kommune der. Tror det er fordi noen sier første kontroll er hos lege pga blodprøver (ca uke 12) og kontroll nummer to er ultralyd i uke 18. så er du nesten i uke 24. her har de løst det med at de legger en jordmortime inn før uke 12.
 
Spørsmål urelatert til graviditet:
Har dere mulighet til å redigere innleggene deres?? Jeg finner ingen knapp hos meg, og irriterende hvis man ønsker å legge til/endre noe :confused:
Nede til vestre på innlegget ditt er det tre prikker, om du trykker på de, får du opp redigere
 
Back
Topp