Skravletråd

Skal dere bestille time til TUL? Hvilken uke tenker dere da?

Har dere bestilt time til lege og jordmor? :)

Jeg har fått legetime 30. mai, og må flytte den for det ble litt bom med jobben.

Sendte mail til jordmortjenesten tidligere i uka, og fikk svar i dag med spørsmål om hvilke dager som passer best for time, så det blir vel straks der og.

Til TUL tenker jeg vel egentlig uke 8 og 12, men har ikke bestilt noe enda - eller snakket med mannen.

Synes det er kult at det finnes folk som ikke har lyst å vite kjønn! Det blir jo ekstra spennende under fødselen da. Selv er jeg altfor nysgjerrig til å kunne vente, pluss at jeg har stort behov for kontroll og å kunne planlegge. Sist fikk vi vite kjønn i uke 20, under OUL. Veldig fint for mennene å kunne se babyen på ultralyd, så blir det litt mer virkelig for dem også. Samboeren min rakk akkurat å være med på OUL i mars 2020, før det plutselig ikke var lov å ta med partner. Deilig med litt flaks!
Vet ikke hvor mye som endrer seg fra uke 7 til 8. Men uke 8 er helt sikkert fint!
ja, fødselen blir jo litt ekstra spesiell da. Men det må sies at det er tanker jeg har hatt FØR jeg ble gravid. Så ting kan fort endre seg:knegg:
Det handler vel egentlig om at jeg for min del synes det blir vel mye fokus på kjønn, på en negativ måte (rosa/blått).

Vi snakket akkurat om det med barnehageplass. Jeg har også tenkt at vi får plass fra august 2024, og at jeg skal være hjemme i 1 år. Det blir fint! En permisjon uten restriksjoner!
Jeg tør i alle fall ikke planlegge på at vi får barnehageplass tidligere, og når vi først har planlagt for sen barnhagestart så hvorfor ikke holde på det? Skulle det dukke opp en ledig plass i mai/juni så får vi vurdere det, ikke noe før det i alle fall.

Og nå fikk jeg med en smiley som bilde.. altså! På tide å finne senga tror jeg:whacky011

Noen som har begynt å tenke på vogn? :hilarious: Det er sååå tragisk tidlig, men jeg har allerede begynt å leite. Skal kjøpe brukt vi da. Er veldig glad i gjenbruk. Vi vil ha Stokke vogn, men har kun sett på de, så mulig jeg går glipp av masse bra. :p

Noen som har begynt å tenke på vogn? :hilarious: Det er sååå tragisk tidlig, men jeg har allerede begynt å leite. Skal kjøpe brukt vi da. Er veldig glad i gjenbruk. Vi vil ha Stokke vogn, men har kun sett på de, så mulig jeg går glipp av masse bra. :p
Jepp, jeg har skikkelig vogndilla!
Ved mindre mannen skulle ha noen veldig store innvendinger (tvilsomt), så er planen en Bugaboo Fox 3 (eeeelsker den vogna:love7) som hovedvogn og en Thule Urban Glide 2 da jeg vil ha noe som egner seg som turvogn i ulendt terreng, ooog med håndbrems da vi bor på en plass med mye bakker, og de stakkars magemusklene mine kommer til å krepere i nedoverbakkene. Samt en Nuna Triv som bilvogn. Også må vi vel ha en liten reisetrille også. Ooog sikkert noe mer etterhvert.

Også har jeg en lang ønskeliste da. Bugaboo Butterfly, Babyjogger City Mini GT 2.1, Babyjogger City Tour Lux. Lyst til å prøve Cybex Priam. Også endrer lista og planene seg sånn en gang i måneden:knegg:

Jeg har tatt tester hver dag siden første positive test for en uke siden, men når jeg sto opp i dag tenkte jeg faktisk at i dag gidder jeg ikke. Det må vel være et godt tegn? Egentlig en milepæl:knegg:

Jepp, jeg har skikkelig vogndilla!
Ved mindre mannen skulle ha noen veldig store innvendinger (tvilsomt), så er planen en Bugaboo Fox 3 (eeeelsker den vogna:love7) som hovedvogn og en Thule Urban Glide 2 da jeg vil ha noe som egner seg som turvogn i ulendt terreng, ooog med håndbrems da vi bor på en plass med mye bakker, og de stakkars magemusklene mine kommer til å krepere i nedoverbakkene. Samt en Nuna Triv som bilvogn. Også må vi vel ha en liten reisetrille også. Ooog sikkert noe mer etterhvert.

Også har jeg en lang ønskeliste da. Bugaboo Butterfly, Babyjogger City Mini GT 2.1, Babyjogger City Tour Lux. Lyst til å prøve Cybex Priam. Også endrer lista og planene seg sånn en gang i måneden:knegg:

Hehe! Okei, det er visst ikke bare meg. :hilarious: Har dere prøvd lenge? Siden du har så stålkontroll på bilstoler og vogner. :p
Den cybex vogna så veldig fin ut da :) Her blir det nok mest gåing på gate, også bæring i skog :)

Jeg har tatt tester hver dag siden første positive test for en uke siden, men når jeg sto opp i dag tenkte jeg faktisk at i dag gidder jeg ikke. Det må vel være et godt tegn? Egentlig en milepæl:knegg:

Åh! Det må være deilig å ha kommet dit. Jeg bestemte meg i går når jeg var tom for strimler at jeg ikke skulle teste mer. Fikk positiv på digital å tenkte det måtte holde. Men nå klør jeg i fingrene etter å kjøpe fler :P

Hehe! Okei, det er visst ikke bare meg. :hilarious: Har dere prøvd lenge? Siden du har så stålkontroll på bilstoler og vogner. :p
Den cybex vogna så veldig fin ut da :) Her blir det nok mest gåing på gate, også bæring i skog :)

Vi har prøvd siden september, men jeg har vært klar for barn siden jeg var 18! (Er 33 nå). Hele livet mitt har dreid seg om barn. Og husker hvor stas det var da jeg var sånn 6-7 år og fikk trille naboens tvillinger i vogn - fordi det var en vogn. For ikke å snakke om da jeg fikk hjelpe til med å sette gutten inn i bilstolen. KUUULT! Så det har bare alltid vært en interesse.
Cybexen er fin, men dyr. Også er jeg ikke så glad i Cybex som bilstolprodusent, så jeg vil egnetlig ikke støtte dem så mye. Meeeen, kan jo være jeg finner en pen brukt:hilarious:

Vi har prøvd siden september, men jeg har vært klar for barn siden jeg var 18! (Er 33 nå). Hele livet mitt har dreid seg om barn. Og husker hvor stas det var da jeg var sånn 6-7 år og fikk trille naboens tvillinger i vogn - fordi det var en vogn. For ikke å snakke om da jeg fikk hjelpe til med å sette gutten inn i bilstolen. KUUULT! Så det har bare alltid vært en interesse.
Cybexen er fin, men dyr. Også er jeg ikke så glad i Cybex som bilstolprodusent, så jeg vil egnetlig ikke støtte dem så mye. Meeeen, kan jo være jeg finner en pen brukt:hilarious:

Ååå! Så spennende at du er gravid nå da! :D

Den var veldig dyr ja, så det blir isåfall brukt her også. Hvorfor liker du ikke de?

Åh! Det må være deilig å ha kommet dit. Jeg bestemte meg i går når jeg var tom for strimler at jeg ikke skulle teste mer. Fikk positiv på digital å tenkte det måtte holde. Men nå klør jeg i fingrene etter å kjøpe fler :p
Skjønner deg godt ja. Jeg har nok ikke tatt siste test jeg heller, selv om det ble en pause i dag.

Ååå! Så spennende at du er gravid nå da! :D

Den var veldig dyr ja, så det blir isåfall brukt her også. Hvorfor liker du ikke de?
Altså, jeg jobber med bilstoler via organisasjonen Dyrebarlast, og har også en god del kontakt med produsenter.
Cybex er et motemerke, og de har ikke skjønt poenget med bakovervendt sikring. Akkurat der er de ikke unike da, men det er bare hele fremtoningen deres som er litt kvalm til tider.

Hvorfor har du landet på Stokke?
Du har to barn fra før? Hvor gamle er de? Hvilken vogn hadde du til dem? Har du masse utstyr liggende fra de?

Altså, jeg jobber med bilstoler via organisasjonen Dyrebarlast, og har også en god del kontakt med produsenter.
Cybex er et motemerke, og de har ikke skjønt poenget med bakovervendt sikring. Akkurat der er de ikke unike da, men det er bare hele fremtoningen deres som er litt kvalm til tider.

Hvorfor har du landet på Stokke?
Du har to barn fra før? Hvor gamle er de? Hvilken vogn hadde du til dem? Har du masse utstyr liggende fra de?

Okei, da forstår jeg! Da har du selvfølgelig en helt annen kunnskap om sånne ting enn det jeg har.

Jeg har to barn fra før, men de er store. 9 og 12, og hadde emmaljunga og simovogn til de :)
Jeg har jobbet en del i barnehage, og løftet mye unger inn og ut av vogner. Jeg liker at stokke er såppas høy. Jeg er ganske lav jeg altså, men likevel syns jeg den var veldig god.
Også syns jeg stokke trailz er griiiselekker itillegg :hilarious::D

Neida, jeg var egentlig ferdig med barn. Så her må vi ha alt nytt! :)

Okei, da forstår jeg! Da har du selvfølgelig en helt annen kunnskap om sånne ting enn det jeg har.

Jeg har to barn fra før, men de er store. 9 og 12, og hadde emmaljunga og simovogn til de :)
Jeg har jobbet en del i barnehage, og løftet mye unger inn og ut av vogner. Jeg liker at stokke er såppas høy. Jeg er ganske lav jeg altså, men likevel syns jeg den var veldig god.
Også syns jeg stokke trailz er griiiselekker itillegg :hilarious::D

Neida, jeg var egentlig ferdig med barn. Så her må vi ha alt nytt! :)
De er så store de ja, da er det jo naturlig å ikke ha tatt vare på noe særlig. Og spesielt når du egentlig var ferdig med barn.

Huff, løfte barn ut og inn av vogner er noe herk ja. Hos oss sover barna på saueskinn på gulvet inne, såå mye greiere.
Selv om det ikke blir så mange vogner å klå på for min del:hilarious:

Stokke Trailz er fin ja! Hadde valgt den jeg og om jeg hadde gått for en Stokkevogn. Har litt lyst til å teste både den og Beetle(?).
Også lurer jeg veldig på hvorfor Stokke har kuttet ut alle vognene sine utenom Xplory:wideyed:

De er så store de ja, da er det jo naturlig å ikke ha tatt vare på noe særlig. Og spesielt når du egentlig var ferdig med barn.

Huff, løfte barn ut og inn av vogner er noe herk ja. Hos oss sover barna på saueskinn på gulvet inne, såå mye greiere.
Selv om det ikke blir så mange vogner å klå på for min del:hilarious:

Stokke Trailz er fin ja! Hadde valgt den jeg og om jeg hadde gått for en Stokkevogn. Har litt lyst til å teste både den og Beetle(?).
Også lurer jeg veldig på hvorfor Stokke har kuttet ut alle vognene sine utenom Xplory:wideyed:

Nei, også har jo vognverden utviklet seg. Veldig glad jeg slipper å dra rundt på en emmaljunga vogn som er like stor som meg. :hilarious: itillegg har jeg litt problemer med rygg og nakke, så fint å slippe og bøye seg så langt ned for samspill også :)

Ja det er jo veldig mye lurere :)

Det har vi pratet opp hjemme også, for xplory har ikke særlig pent understell syns jeg. Jeg tenker nok litt mye utseende før funksjon :hilarious:

Nei, også har jo vognverden utviklet seg. Veldig glad jeg slipper å dra rundt på en emmaljunga vogn som er like stor som meg. :hilarious: itillegg har jeg litt problemer med rygg og nakke, så fint å slippe og bøye seg så langt ned for samspill også :)

Ja det er jo veldig mye lurere :)

Det har vi pratet opp hjemme også, for xplory har ikke særlig pent understell syns jeg. Jeg tenker nok litt mye utseende før funksjon :hilarious:
Ja, det har skjedd mye på vognfronten siden den gang!

Min teori er at Xplory selger bedre i utlandet. At det er derfor de har valgt å beholde den. Men hvorfor de har kuttet ut alle de andre skjønner jeg fortsatt ikke da.

Var din planlagt forresten?

Ja, det har skjedd mye på vognfronten siden den gang!

Min teori er at Xplory selger bedre i utlandet. At det er derfor de har valgt å beholde den. Men hvorfor de har kuttet ut alle de andre skjønner jeg fortsatt ikke da.

Var din planlagt forresten?

Den siste nå var planlagt :) Jeg var jo egentlig ferdig med barn, og mannen har godtatt det, men det siste året har jeg fått lyst igjen og nå kjørte vi på :D
Fjerna spiralen 24.mars, så har gått veldig fort i svingene :D

Lite tips til alle som kanskje skal teste seg etterhvert (om de leser her).

CB digital koster 184kr på apoteket, og 114(!) på Normal! :)

Jeg har Emmaljunga nxt90 og er kjempefornøyd med den! Så vi kommer nok til å skaffe en billig barnehagevogn til kommende storebror slik at vi kan bruke emmaljungaen til babyen. Gleder meg til å ta i bruk bag-delen igjen! Og så har vi en billig trille som vi bruker på korte turer. Så med andre ord ikke så vogn-gal som andre her :P

Back
Topp