Våre innkjøp

Nå begynner jeg å føle på at jeg vil ha det meste i orden snart! Jeg er veldig usikker på om vi har nok klær for det er så kjipt å måtte vaske klær hele tiden, samtidig så vil jeg ikke kjøpe inn for mye i de minste størrelsene. Mangler også badebalje, det er kanskje lurt å ha på plass før fødsel :wideyed: hvordan bilstolpose har dere valgt? Eller tenker dere at det holder med flere lag ull og oppvarmet bil? Kanskje lurt med votter?

Er veldig vanskelig å beregne klær! Vi har fått en badebalje, men hadde ikke stresset med å få det i hus. Min bror badet sine lenge i vasken og det gikk helt fint. Men kommer jo an på både hvor stor vasken er og preferanser :) vi har kjøpt en brukt voksi move til bilstol, den ser varm og god ut. Men tipper man klarer seg fint uten også, det begynner jo å gå mot vår.. Av votter har jeg strikket noen par, aner egentlig ikke hva behovet er :hilarious:

Nå begynner jeg å føle på at jeg vil ha det meste i orden snart! Jeg er veldig usikker på om vi har nok klær for det er så kjipt å måtte vaske klær hele tiden, samtidig så vil jeg ikke kjøpe inn for mye i de minste størrelsene. Mangler også badebalje, det er kanskje lurt å ha på plass før fødsel :wideyed: hvordan bilstolpose har dere valgt? Eller tenker dere at det holder med flere lag ull og oppvarmet bil? Kanskje lurt med votter?

Votter kommer jeg til å strikke (dersom tid og prioritert) eller kjøpe ja. Med yngstemann som var født 1. desember hadde vi ikke bilstolpose. Ikke oppvarmet bil heller. Tok på han en tynn ulldress og lue, og tepper oppå han. Bilstolen sto jo inne som regel, så det var ikke kaldt. Det funka helt fint. Men vi skal ha bilstolpose nå, fordi jeg synes det virker greit og det blir lagt ut så ekstremt mye av det på Finn. Vi har kjøpt voksi move, og synes de virker gull ❤️ Kan jo brukes i vogn også.

bestilte badebalje/badekar (med stativ) i går faktisk. Men er nok ikke krise om det ikke er i hus til fødsel. I starten har vi dusjet med babyene, at feks samboer var i dusjen og jeg leverte inn babyen til han, eller vasker stumpen i vasken. De trenger jo ikke omfattende såpevask :D men synes det var knotete, og kommer ikke til å gjøre det med to babyer mye (dusje sammen).

Se så deilig det ser ut å ligge i den. Ååh. Jeg elsker nye ting :hilarious::hilarious: og så så ny, for bare 200 kr :eek: (betalte frakt utenom). Jeg er blitt Finn-frelst.

Vedlegg

• A4E34A3D-E7D1-463A-91BF-A3742C84AFA8.jpeg
    A4E34A3D-E7D1-463A-91BF-A3742C84AFA8.jpeg
    1,6 MB · Visninger: 49
  • 376E5FDF-3EB2-41E2-9B22-D8D7975BEA9C.jpeg
    376E5FDF-3EB2-41E2-9B22-D8D7975BEA9C.jpeg
    1,7 MB · Visninger: 50
Se så deilig det ser ut å ligge i den. Ååh. Jeg elsker nye ting :hilarious::hilarious: og så så ny, for bare 200 kr :eek: (betalte frakt utenom). Jeg er blitt Finn-frelst.

Det var virkelig et kupp. De jeg har funnet har ligget til 700kr, og da koster de jo samme helt ny på kampanje. Jeg har avventet å skaffe bilstolpose, men ser jo helt deilig ut å ligge oppi der❤️

Kjempefin :) vi kjøpte vår brukt også, betalte rundt 300 kr!

Det var virkelig et kupp. De jeg har funnet har ligget til 700kr, og da koster de jo samme helt ny på kampanje. Jeg har avventet å skaffe bilstolpose, men ser jo helt deilig ut å ligge oppi der❤️

Kjempefin :) vi kjøpte vår brukt også, betalte rundt 300 kr!

Ja jeg var faktisk ikke klar over hvor bra kjøp det var før vi fikk den hjem. Venter på bilstolpose ne 2, som nok er litt eldre og mer brukt, til 300 kr inkl frakt :happy: hadde nok ikke tatt meg råd til å kjøpe to helt nye, da vi bor på Vestlandet og det sjelden er suuperkaldt over lengre tid..

Ble visst mye fra meg her i dag, men nå har jeg bestilt elastisk bæresjal også. Jeg som var så bestemt på at jeg ikke skulle bære tvillinger, da jeg aldri har bært før. Men, nå prøver vi :p ser ikke så vanskelig ut ut fra YouTube videoer :oops:

Tror faktisk vi har det meste i hus nå, må se gjennom klærne fra storesøster for å finne ut hva vi faktisk har + kjøpe ny tripp trapp. Håper på å få tak i en brukt på finn men de som er priset ok går sinnsykt fort her. I dag sendte jeg melding på en 10 min etter at annonsen ble lagt ut og det var for treigt :hilarious:

Sykt å tenke på at ei lita frøken snart skal sitte oppi her :Heartpink

Vedlegg

• EA7BF27B-CFF9-48C9-AF02-4B070EE1AB77.jpeg
    EA7BF27B-CFF9-48C9-AF02-4B070EE1AB77.jpeg
    308,8 KB · Visninger: 51
Vi har ikke kjøpt bilstolpose. Kan ikke skjønne det skal være plass i den stolen vi har valgt (Maxi Cosi Coral):hilarious:. Tror ikke vi blir såååå ofte ute i bil de første ukene, og isåfall har vi kupévarmer, så da kan vi bare skru den på 5 min før vi skal dra;)

Jeg støtter fullt og helt et ønske om ikke å måtte vaske klær hele tiden. Vi har hatt én bæsjeksplosjon-baby, og én ekstremgulper, så har hatt behov for mange bodyer i 56/62 for ikke å måtte vaske klær hver eneste dag. Tenker det hjelper litt på strømregningen også for tida:p skal få en pakke med bodyer og bukser av min venninne nå snart, for å supplere enda litt mer i 56 iallefall. Dattera hennes bruker 62 nå:) heldig å kunne arve de aller minste størrelsene som de vokser så sykt fort ut av!

Kjenner igjen følelsen av å ville ha alt på plass nå snart. Har vasket tøyet i 50/56 denne uka, skal snart pakke stellesekken som vi skal ha som babys sykehusbag:love7

Vi har ikke kjøpt bilstolpose. Kan ikke skjønne det skal være plass i den stolen vi har valgt (Maxi Cosi Coral):hilarious:. Tror ikke vi blir såååå ofte ute i bil de første ukene, og isåfall har vi kupévarmer, så da kan vi bare skru den på 5 min før vi skal dra;)

Jeg støtter fullt og helt et ønske om ikke å måtte vaske klær hele tiden. Vi har hatt én bæsjeksplosjon-baby, og én ekstremgulper, så har hatt behov for mange bodyer i 56/62 for ikke å måtte vaske klær hver eneste dag. Tenker det hjelper litt på strømregningen også for tida:p skal få en pakke med bodyer og bukser av min venninne nå snart, for å supplere enda litt mer i 56 iallefall. Dattera hennes bruker 62 nå:) heldig å kunne arve de aller minste størrelsene som de vokser så sykt fort ut av!

Kjenner igjen følelsen av å ville ha alt på plass nå snart. Har vasket tøyet i 50/56 denne uka, skal snart pakke stellesekken som vi skal ha som babys sykehusbag:love7
Kan jeg spørre hva slags stellesekk dere har valgt? Prøver å finne det selv nå :)

Kan jeg spørre hva slags stellesekk dere har valgt? Prøver å finne det selv nå :)
Da skattepengene kom ifjor sommer, spanderte jeg pakketilbud fra Kaos på meg selv:D stellesekk, weekend bag og stellematte. Er SÅ fornøyd, særlig med sekken. Har den med cheetah mønster:) laget av resirkulert plast, men kjennes ikke sånn ut i stoffet i det heeeele tatt

Helt genialt å kjøpe brukt! Jeg fant også en til 200kr, desverre kan det se ut til at Helt hjem har klart å rote den bort:sour: Håper de finner den:rolleyes:

Vis vedlegget 375335
Jeg sydde swaddleteppe etter denne oppskriften til første mann. La ekstra teppe oppå ved behov. Bilstolen var jo som regel med inn så mini holdt seg god og varm
Hadde den på hele babystol perioden og den redda stolen fra gulp noen ganger

Kan også lages med bare saks og fleece teppe

http://www.imperfecthomemaking.com/2012/01/tutorial-hooded-car-seat-blankies.html?m=1

Sånn har jeg planer om å lage av noen utslitte ulltepper vi har :headphone:

Vis vedlegget 375335
Jeg sydde swaddleteppe etter denne oppskriften til første mann. La ekstra teppe oppå ved behov. Bilstolen var jo som regel med inn så mini holdt seg god og varm
Hadde den på hele babystol perioden og den redda stolen fra gulp noen ganger

Kan også lages med bare saks og fleece teppe

http://www.imperfecthomemaking.com/2012/01/tutorial-hooded-car-seat-blankies.html?m=1

Nice! Har masse stoff liggende så denne må jeg få lagd :D skal også få sydd babynest ferdig

Da har jeg bestilt et par morsmelk tåteflasker og fryseposer til morsmelk. Prøver ut Nanobébé flasker i første omgang denne gangen:)

Kjøpte denne på Biltema etter tips på forumet. 250kr. Virker helt genial, med åpning som blir åpen så man lett finner det man skal og store men faste lommer både nedi og utenpå. Har kjøpt og lagt en stellematte i en av lommene som du ser

Vedlegg

• 72AEAC9D-B1B3-49CA-A72A-363BD0BF1573.png
    72AEAC9D-B1B3-49CA-A72A-363BD0BF1573.png
    1 MB · Visninger: 41
  • B03C01F8-B59A-42C2-81C4-8C933C367DB8.jpeg
    B03C01F8-B59A-42C2-81C4-8C933C367DB8.jpeg
    1,8 MB · Visninger: 40
Back
Topp