Desember 2021 - endelig jul!

Vi kommer til å betale 3315kr +236kr i kostpenger for 5dager i uka :wacky: jeg vet at noen steder i kommunen har kommunalt ansatte kunne levere turnusen sin slik at de ikke har måttet ha full plass, men får høre hvordan det er her. Det er ikke akkurat slik at jeg hver mandag, onsdag, fredag jobber dag:p
Uff det var dyrt

Er veldig glad vi har den muligheten og trenger ikke sfo. Oki med 1 på sfo men når du skall ha 2 på sfo og 1 i bhg da forsvinner lønna fort ut igjen

Sfo er jo dyrt fordi de ikke dår støtte, sånn som bhg.
Men det burde absolutt vært noe søskenrabatt av noe slag, i og med at hvertfall sfo og vår bhg er kommunalt :) det dyreste året for oss er det året vi har frøkna på skolen og minsten i bhg. Da ryker samme beløp som 1/3 av lønna mi :p

Men det burde absolutt vært noe søskenrabatt av noe slag, i og med at hvertfall sfo og vår bhg er kommunalt :) det dyreste året for oss er det året vi har frøkna på skolen og minsten i bhg. Da ryker samme beløp som 1/3 av lønna mi :p
Det er søskenrabatt hos oss, sikker på at det ikke er det hos dere også?

Det er søskenrabatt hos oss, sikker på at det ikke er det hos dere også?
Det var ikke det for to år siden hvertfall, de snakket om det, to venninner av svigerinne mens jeg var der (da hadde de søskenrabatt i bhg) :) får håpe de har innført det!
Altså, når man har en i skolen/sfo og en i kommunal bhg.

Det har de nok ikke , hadde det vært to på sfo så

Det har de nok ikke , hadde det vært to på sfo så
Nei, de hadde hvertfall ikke det for to år siden, men vi får se :) skjønner hvertfall godt at folk (ufrivillig) setter ned foten på antall barn. Tre barn her i kommunen hadde kommet på 10tusen bare i de avgiftene (og ja, jeg vet at det sånn sett koster mye mer, og skolen skal være gratis, men krever diverse utstyr, bekledning osv):wideyed:

Det er kun et år, så begynner minsten også på sfo, så kanskje vi får noe rabatt da :p

Nei, de hadde hvertfall ikke det for to år siden, men vi får se :) skjønner hvertfall godt at folk (ufrivillig) setter ned foten på antall barn. Tre barn her i kommunen hadde kommet på 10tusen bare i de avgiftene (og ja, jeg vet at det sånn sett koster mye mer, og skolen skal være gratis, men krever diverse utstyr, bekledning osv):wideyed:

Det er kun et år, så begynner minsten også på sfo, så kanskje vi får noe rabatt da :p
Her i UK koster barnehage 10 000 kr i mnd :hilarious: for ett barn. Og en månedslønn er på ca 14 :hilarious: make it make sense

Her i UK koster barnehage 10 000 kr i mnd :hilarious: for ett barn. Og en månedslønn er på ca 14 :hilarious: make it make sense
Joda, skal ikke klage, for all del :) har månedslønn på 21 her (75% stilling helsefagarbeider). Så når strømmen, maten, bhg og alt øker i utgifter, men lønna fortsatt står stille, så merkes det mer og mer :wacky: vi klarer oss, men vi har vært bortskjemte, og får vondt av dem som sliter mer enn vi gjør.

Plantelys, ja.
Det minner meg på, jeg skal få sendt deg en liten "julegave" :p
Har et stort overskudd at blodbegerfrø
Åhh. Jeg har lyst å plante blodbeger. Har noen gamle frø. Men usikker på om de er blir for gamle og der er ikke så mange. Jeg har såååå lyst å få den til i år! Du fikk til i fjor?

Men. Plantelys ja.

Og såjord. Paprika og chili og gjerne blodbeger, skal i jorda sånn rundt nyttår for de vokser sakte. Jeg har også planer om litt annet. 2022-sesongen håper jeg blir bedre enn 2021-sesongen hvor rett og slett alt døde.

Dessuten tok jeg liv av alle orkidene mine når jeg havna på hjemmekontor i mars 2020, så i dag har jeg kjøpt en ny og setter det fast på ønskelisten min til jul og bursdag til jeg har minst 4-5 forskjellige.

Eldste hadde lyst på en kaktus, og jentene valgte seg minisukkulenter i panda-potte, jeg fikk jeg også en liten minikaktus siden mini-plantene var en for 49 eller 3 for 100.

Jeg er motivert for et år med grønne fingre. Eller. Jord under neglene.

Åhh. Jeg har lyst å plante blodbeger. Har noen gamle frø. Men usikker på om de er blir for gamle og der er ikke så mange. Jeg har såååå lyst å få den til i år! Du fikk til i fjor?
Det gjorde jeg, er derfor jeg har et stort overskudd av frø :)
Dette er litt tidlig på året, veggen på 1*3 m ble veldig fin i løpet av sommeren :)bb-tid.jpg

Joda, skal ikke klage, for all del :) har månedslønn på 21 her (75% stilling helsefagarbeider). Så når strømmen, maten, bhg og alt øker i utgifter, men lønna fortsatt står stille, så merkes det mer og mer :wacky: vi klarer oss, men vi har vært bortskjemte, og får vondt av dem som sliter mer enn vi gjør.
Man kan klage selv om det er ille andre steder og!
Jeg bare skjønner ikke tankegangen om at det skal være så dyrt her :hilarious: normale folk kan jo ikke sende barn i barnehagen og sitte igjen med 4000 kr til alt av regninger og mat hahah

Jeg bare skjønner ikke tankegangen om at det skal være så dyrt her :hilarious: normale folk kan jo ikke sende barn i barnehagen og sitte igjen med 4000 kr til alt av regninger og mat hahah
Det er galskap :nailbiting:

Er vel derfor det er mange hjemmeværende ? Kusina mi var det, manen jobbet derimot ekstrent mye

Back
Topp