Lil_Sol før gravid, prøvingen og graviditeten

Lil_sol

Forumet er livet
Utmarsj 2024
Hei!:Heartpink
Jente, eller kvinne, på 28 år som snart skal gå i gang og prøve på nr 2! Har fra før en gutt på 7 år.
Samboer, jeg og sønnen bor i en enebolig og trives godt med det.
I desember 2021 skal jeg ta ut spiralen og kan endelig kalle meg prøver:happy: Nedenfor er tankene jeg satt med da jeg først begynte dagboken:p

Skrev en tråd her «snart ny prøver», men følte at kategorien Dagbok funker gull nå frem til fjerning av spiral i desember 2021.
Jeg.er.så.UTÅLMODIG. Endelig ble vi enige om å begynne prøving, og allerede i desember, men det er jo fortsatt SEKS UKER til spiralen skal ut og altså jeg holder ikke ut! :arghh:
Har allerede sett på barnevogner, bestemt meg for å ikke kjøpe «noe drit» denne gangen her. Gleder meg veldig til å være gravid, noe jeg aldri trodde jeg skulle si høyt noen gang. Forholdet med far til førstemann var ingenting å skryte av, og svangerskapet var en merkelig opplevelse den gangen. Følte meg veldig alene, og hadde nok følt meg enda verre uten blant annet dette forumet! Det er vel derfor jeg er tilbake også:D
Tilbake til barnevogner, og apper. Og bilstoler. Samt navn. Skal jeg bestille både el tester og graviditetstester nå? Så er det tilgjengelig ? :wacky: Stakkars samboer som er førstegangs :joyful: Han er spent og gleder seg han også, men det er kanskje jeg som har overtenninga, haha!
Jaja. Nå er vi i det minste kommet til november. Om en uke er det bare 25 dager til spiralen skal ut! Frem til da skal jeg finne ut hvordan jeg da skal finne ut hvor lang syklus jeg har. Og kanskje bestille tester
. :yuck:


Hvis du ønsker å se hvordan graviditetstester kan se ut med ovitrelle i omløp og deretter gravid, så begynner testebonanza PP 16 på side 50 :dead:

OVERSIKT PRØVEPERIODER
2021/2022
PP 1:
13/12 - 6/1
Syklus: 24 dager, lutealfase: 10 dager
Ikke gravid

2022
PP 2:
6/1 - 14/2
Syklus: 39 dager, lutealfase: 10 dager
Ikke gravid
PP 3:
14/2 - 14/3
Syklus: 28 dager, lutealfase: 9 dager
Ikke gravid
PP 4:
14/3 - 13/4
Syklus: 30 dager, lutealfase: ikke notert
Ikke gravid
PP 5:
13/4 - 11/6
Syklus: 59 dager, lutealfase: ikke notert
Ikke gravid
PP 6:
11/6 - 16/8
Syklus: 66 dager, lutealfase: vet ikke, egget slapp antakelig senere enn antatt.
Første runde letrozol
Ikke gravid
PP 7:
16/8 - 12/9
Syklus: 27 dager, lutealfase: 12 dager
Andre runde letrozol
Ikke gravid
PP 8:
12/9 - 12/10
Syklus: 30 dager, lutealfase: ikke notert
Ikke gravid
PP 9:
12/10 - 5/11
Syklus: 24 dager, lutealfase: ikke notert
Ikke gravid
PP 10:
5/11 - 20/12
Syklus: 45 dager, lutealfase: ikke notert
Ikke gravid

2022/2023
PP 11
:
20/12 - 28/1
Syklus: 39 dager, lutealfase: 9 dager
Ikke gravid
PP 12:
28/1 - 3/3
Syklus: 34 dager, lutealfase: 12 dager
Ikke gravid
PP 13: SIDE 36
Første PP med Ovitrelle
3/3 - 30/3
Syklus: 28 dager, lutealfase 14 dager (med progesteron)
Letrozol: 5/3 - 9/3
Ovitrelle: 14/3
Progesteron: Duphaston
Ikke gravid
PP 14:
Andre PP med Ovitrelle
31/3 - 27/4
Syklus: 28 dager, lutealfase: 14 dager (med progesteron, siste dag 12 dpo)
Letrozol: 2/4-6/4
Ovitrelle: 11/4, EL ca 13/4
Progesteron: Duphaston,
Ikke gravid
PP 15:
Tredje PP med Ovitrelle
28/4 - 25/5
Syklus: 28 dager, lutealfase: 14 dager
Letrozol: fra 30/4 - 4/5
Ovitrelle: 9/5
Progesteron: 12/5 - 23/5 (Duphaston)
Ikke gravid

PP 16: Fra side 48 for hele reisen hihi
Fjerde PP med Ovitrelle
26/5 -
Syklus: 29/30 dager, lutealfase: 14 dager
Letrozol: 28/5- 1/6
Ovitrelle: 8/6
Progesteron: 11/6 - 3/7(Duphaston)
Gravid :Heartred
(Menstermin 05/03-2024, OUL termin 07/03-2024)
 
Last edited:
Jeg er "førstegangsprøver", og prøver selv å skrive dagbok! Gøy å følge andre i samme båt :) Legger deg til i feeden min.

Så spennende! :D Nå må jeg nesten smugtitte litt:p Selv om jeg har et barn fra før, blir jeg en slags førstegangsprøver selv, for han var et heldig uhell:oops: ville ikke vært foruten selvsagt <3
 
Veien mot halvveien

Hei, dagboken:)

Jeg kom til å føle en følelse jeg ikke har følt på lenge. En varm og god følelse om fellesskap, og det tror jeg er takket være dette forumet. Veien mot halvveien/et kompromiss var godt over 6 mnd lang og det har vært en påkjenning å se alle rundt meg bli gravide og glede seg over det, når jeg selv ikke har visst så mye som NÅR vi skulle begynne å prøve engang. Jeg kan beskrive det som å delta i et terrengløp uten å vite om målstreken eksisterer i det hele tatt.

Det var ikke det at jeg ikke kunne vise han forståelse for at han, som førstegangsfar eller hva man skal kalle det, syns det er litt skummelt, men etter å gjennom hele livet ha erfart at man faktisk må tørre å leve selv om det er motgang, var det mildt sagt frustrerende at ikke engang et kompromiss var en mulighet fra hans side.
Heldigvis har vi et godt fundament i forholdet og vi er flinke på kommunikasjon, og kom frem til at vi klarte å møtes på halvveien. Jeg må vente litt til, men han får ikke vente ett helt år til.

Det er ingen jeg kjenner som er eller har vært i samme situasjon, alle har bare blitt gravide og vært enige med en gang virker det som utad, og jeg har vært så mye trist og alene med alle tankene mine. Det har ikke vært plass til forståelse for meg, har jeg følt. Kun blitt sett på som utålmodig.

Jeg trodde ikke jeg noen gang skulle si jeg gledet meg til å går gravid igjen, så når ønsket ble så stort, var det litt rundt å kjenne på at det ikke var særlig plass til annet enn de som alt var gravide eller nettopp hadde født.

Endelig er det snart vår tur til å prøve. Det er første gang jeg planlegger et svangerskap, så mye man kan planlegge ett..

Alt i alt så er jeg glad for at dette forumet finnes <3
 
Veien mot halvveien
Hei, dagboken:)

Jeg kom til å føle en følelse jeg ikke har følt på lenge. En varm og god følelse om fellesskap, og det tror jeg er takket være dette forumet. Veien mot halvveien/et kompromiss var godt over 6 mnd lang og det har vært en påkjenning å se alle rundt meg bli gravide og glede seg over det, når jeg selv ikke har visst så mye som NÅR vi skulle begynne å prøve engang. Jeg kan beskrive det som å delta i et terrengløp uten å vite om målstreken eksisterer i det hele tatt.

Det var ikke det at jeg ikke kunne vise han forståelse for at han, som førstegangsfar eller hva man skal kalle det, syns det er litt skummelt, men etter å gjennom hele livet ha erfart at man faktisk må tørre å leve selv om det er motgang, var det mildt sagt frustrerende at ikke engang et kompromiss var en mulighet fra hans side.
Heldigvis har vi et godt fundament i forholdet og vi er flinke på kommunikasjon, og kom frem til at vi klarte å møtes på halvveien. Jeg må vente litt til, men han får ikke vente ett helt år til.

Det er ingen jeg kjenner som er eller har vært i samme situasjon, alle har bare blitt gravide og vært enige med en gang virker det som utad, og jeg har vært så mye trist og alene med alle tankene mine. Det har ikke vært plass til forståelse for meg, har jeg følt. Kun blitt sett på som utålmodig.

Jeg trodde ikke jeg noen gang skulle si jeg gledet meg til å går gravid igjen, så når ønsket ble så stort, var det litt rundt å kjenne på at det ikke var særlig plass til annet enn de som alt var gravide eller nettopp hadde født.

Endelig er det snart vår tur til å prøve. Det er første gang jeg planlegger et svangerskap, så mye man kan planlegge ett..

Alt i alt så er jeg glad for at dette forumet finnes <3
Lykke til med prøving! Og fint dere klarte å finne et komprimiss :) Her i huset er det omvendt, mannen har et barn fra før, jeg har ingen, men det er jeg som er mest på. Han vil så klart ha, det vil vi begge, men jeg tror manndommen fikk seg en liten knekk når han fikk påvist litt dårligere sædkvalitet.

Jeg føler på det samme, det virker som alle rundt blir gravide uten å måtte prøve! Og ekstra sårt når de maser om når vi skal ha barn. Det er kun noen få av de aller, aller nærmeste som vet at vi har problemer...
 
Lykke til med prøving! Og fint dere klarte å finne et komprimiss :) Her i huset er det omvendt, mannen har et barn fra før, jeg har ingen, men det er jeg som er mest på. Han vil så klart ha, det vil vi begge, men jeg tror manndommen fikk seg en liten knekk når han fikk påvist litt dårligere sædkvalitet.

Jeg føler på det samme, det virker som alle rundt blir gravide uten å måtte prøve! Og ekstra sårt når de maser om når vi skal ha barn. Det er kun noen få av de aller, aller nærmeste som vet at vi har problemer...

Tusen takk! Vi begynner først i desember, men det er ikke lenge til nå :)
Det er ikke veldig lenge siden vi kom fram til kompromisset, og bare en uke før vi endelig ble enige var det ei venninne som spurte «ja snart er det vel deres tur» og da måtte jeg bare si at det kan vi ikke snakke om, for da begynner jeg å gråte.. tårene sitter løst allerede før prøving, og jeg er nervøs for hvordan det skal gå rent mentalt dersom prøvetiden blir svært lang .. får ta en dag om gangen! Synes alle her inne er så modige og holder hodet høyt <3
 
Late mornings
Er det beste jeg vet! Klokka er 11.45 og jeg ligger fremdeles i senga. Mini er hos sin far i helgen, og samboeren holder på med andre ting i dag. Jeg har hele huset for meg selv! Slike late morgener på helg er utrolig deilig, men det er og vanskelig å starte dagen:p

Har brukt store deler av denne tiden i senga til å lese meg opp på litt begreper, og hvordan man regner syklus. Det er vanskelig å følge med på når EL er når man har spiral, det er kanskje ikke alltid man har det heller. Jeg har ikke hatt blødning siden sommeren 2019, men jeg er ganske sikker på at det er hormoner i sving denne uka her. Holdt på å ta til tårene på jobb i går over en dum filleting, og litt ømme bryster i går kveld. Kanskje litt økt utflod? Vanskelig å si, men jeg har registrert symptomene i en app. Føler jeg har litt mer overblikk når desember endelig kommer og spiralen skal ut!

Navn har jeg også tenkt på, men det blir bare med å skrive forslag på liste. Snakk om å glede seg! I dag er det bare 32 dager til spiralen skal ut!! Burde starte en nedtellings-tråd, kanskje det er flere av oss som venter oss fordervet:hilarious:

Nå skal jeg prøve å dra meg ut av senga og opp i sofaen:hilarious: begynner å bli skikkelig sulten!
Håper det blir en fin dag for alle<3
 
Tirsdag blues

Mange hater mandager. Jeg syns tirsdager er verst. De er unødvendig lange.. I dag venter for eksempel en 12 timers arbeidsdag, og det kan kjennes litt tøft.
Da var dagens klage unnagjort, og jeg kan fokusere på det fine med i dag:happy:

Jeg trives godt i jobben min, og elsker når den første timen er rolig. Myk start på dagen, etter å ha fått junior på skolen.

Det er ikke stort nytt å fortelle, jeg mistenker at jeg faktisk har eggløsning til tross for spiral, da jeg på fredag var ganske sensitiv og søndag-mandag har hatt noe (TMI sorry) økt utflod/eggehvite. Jeg har jo ikke tenkt så over om jeg har eggløsning eller ikke på spiral, men når jeg ser tilbake nå så gir det litt mening. Hormonene er jo der, for å si det sånn.

I dag er det NØYAKTIG 31 dager til spiralen ryk!!!!! I can hardly wait, som alltid. Det føles som en evighet til:p

Heldigvis har jeg et par andre hendelser å se frem til, selv om det ikke er de største tingene livet har å by på. Det er viktig å glede seg over de små også. Jeg har vurdert om jeg skal skrive tre ting jeg er takknemlig for hver dag, men det er en forpliktelse jeg ikke vet om jeg orker? Det høres kanskje rart ut, men jeg har for vane med å «straffe» meg selv hvis jeg begynner med det, også er det en dag jeg ikke orker. Det trenger jeg ikke. Det var litt sånn med skrivingen i det hele tatt. Tok meg hele 8 mnd før jeg begynte å skrive litt dagbok etter å ha tatt steget å kjøpt inn en fin en:yuck: Jeg MÅ ikke skrive dagbok, men det gir meg ganske mye å gjøre det, så jeg har inngått en avtale med meg selv om at jeg skal skrive når jeg føler for å gjøre det. Når det føles ok å dele det jeg sitter inne med.

Derfor kan jeg skrive ned tre ting jeg er takknemlig for i dag!
1. Min lille fine familie
2. At jeg har en jobb å gå til hver dag
3. At jeg enkelt kan handle mat på en butikk

Ønsker den som muligens leser dette en fin dag, slenger med ei dose babystøv og en påminnelse om at det er mye kjærlighet i de små tingene partneren gjør for deg:Heartbigred
 
Tirsdag blues
Mange hater mandager. Jeg syns tirsdager er verst. De er unødvendig lange.. I dag venter for eksempel en 12 timers arbeidsdag, og det kan kjennes litt tøft.
Da var dagens klage unnagjort, og jeg kan fokusere på det fine med i dag:happy:

Jeg trives godt i jobben min, og elsker når den første timen er rolig. Myk start på dagen, etter å ha fått junior på skolen.

Det er ikke stort nytt å fortelle, jeg mistenker at jeg faktisk har eggløsning til tross for spiral, da jeg på fredag var ganske sensitiv og søndag-mandag har hatt noe (TMI sorry) økt utflod/eggehvite. Jeg har jo ikke tenkt så over om jeg har eggløsning eller ikke på spiral, men når jeg ser tilbake nå så gir det litt mening. Hormonene er jo der, for å si det sånn.

I dag er det NØYAKTIG 31 dager til spiralen ryk!!!!! I can hardly wait, som alltid. Det føles som en evighet til:p

Heldigvis har jeg et par andre hendelser å se frem til, selv om det ikke er de største tingene livet har å by på. Det er viktig å glede seg over de små også. Jeg har vurdert om jeg skal skrive tre ting jeg er takknemlig for hver dag, men det er en forpliktelse jeg ikke vet om jeg orker? Det høres kanskje rart ut, men jeg har for vane med å «straffe» meg selv hvis jeg begynner med det, også er det en dag jeg ikke orker. Det trenger jeg ikke. Det var litt sånn med skrivingen i det hele tatt. Tok meg hele 8 mnd før jeg begynte å skrive litt dagbok etter å ha tatt steget å kjøpt inn en fin en:yuck: Jeg MÅ ikke skrive dagbok, men det gir meg ganske mye å gjøre det, så jeg har inngått en avtale med meg selv om at jeg skal skrive når jeg føler for å gjøre det. Når det føles ok å dele det jeg sitter inne med.

Derfor kan jeg skrive ned tre ting jeg er takknemlig for i dag!
1. Min lille fine familie
2. At jeg har en jobb å gå til hver dag
3. At jeg enkelt kan handle mat på en butikk

Ønsker den som muligens leser dette en fin dag, slenger med ei dose babystøv og en påminnelse om at det er mye kjærlighet i de små tingene partneren gjør for deg:Heartbigred

Enig i at tirsdagene er den tyngste dagen i uka :oops: Så fint å tenke på og skrive ned ting du er takknemlig for, det har jeg gjort i perioder også, veldig oppmuntrende :) Og takk for påminnelse om mannen :joyful: Ønsker deg en finfin tirsdag!
 
Torsdag - 28 dager

Uuæh! Hva skjedde? Plutselig bare 28 dager til spiralen skal kastes veggimellom? Det føles mye kortere enn 30 dager faktisk:p

Tror jeg skal bestemme meg for at når jeg får lønning 1 desember, så skal jeg bestille tester og kjøpe folsyre. Så er forsyningene på plass og jeg er klar for alt!

Kjenner meg ganske sikker på at det har vært eggløsning og «snart mensen» tid. Symptomene denne uka taler for det, samt stikking på venstre side, sikkert i eggstokken der. Det har jeg tidligere vært og fått undersøkt pga min egne paranoia, men de har ikke funnet noe heldigvis og alt har sett fint ut.

Gleder meg over at samboer og jeg kan snakke åpent rundt dette med svangerskap og tankene våre rundt det, vi kan le av at jeg er så utålmodig og at han syns det er litt skummelt. Det er en undertone som er varm, god og spenningen er til å føle på. Litt som å være forelsket!
Ja, det er nok «pms» uka, herregud så sentimental jeg blir. Nesten flaut :oops::p Det er såvidt jeg klarer å ikke skrike ut til alle jeg ser at spiralen snart skal ut!! Jeg klarer ikke å holde meg unna forumet her heller, haha!

Spent på å ta første el test, om jeg får til det, har jeg telt riktig, spent på første graviditetstest, hvordan vil jeg føle det hvis den er negativ/positiv? Også er det ett scenario som spilles av på repeat i hodet, og det er så forbasket dumt for SÅ heldige tror jeg sannelig ikke vi er, men å kunne pakke inn en body til jul og gi til svigermor og se ansiktet hennes? Herregud så lyst jeg har til å overraske dem med en slik nyhet! Må 100% finne på noe lurt den dagen det blir aktuelt. :hilarious:

jaja, jeg får vel gi meg for denne gang! Det er ikke den mest spennende dagboken å lese nå i ventetiden, men det føles godt for meg å få det ut. At jeg ikke sitter inne med det alene på godt og vondt, og når jeg skriver? Ja da kan jeg være 100% ærlig:happy:

- lille sol
 
Åå, for en fin dagbok du har :Heartred Nå har jeg sikkert hjertet alle innleggene dine, men jeg bare synes du skriver så godt! Synes det er skikkelig fint å lese om alle tankene du har i forkant av prøvingen. Samtidig gir det meg også en påminner om viktigheten av å ta vare på partneren min, da han var klar for å droppe prevensjonen lenge før meg. Det er egentlig ikke noe vi har snakket så mye om, og kanskje litt rart å ta det opp 1 år senere, men fikk uansett lyst til å gjøre noe koselig for han bare for å vise at jeg setter pris på han. Det er jo det som er så fint med å følge andre her inne, man kan få så mange tanker og ideer selv av å lese om andres tanker.

Så er det også litt gøy å lese dagboka di, for det er mye jeg kjenner meg igjen i. Jeg er også veldig flink til å straffe meg selv hvis jeg ikke gjennomfører noe jeg har bestemt meg for. Et eksempel her er at jeg for en stund siden bestemte meg for å gå tur hver dag, men så var det en dag jeg ikke orket, og da gikk det vel kanskje en uke før jeg gikk tur igjen. Da var liksom prosjektet ødelagt :hilarious: Nå har jeg heller bestemt meg for at jeg skal gå tur når jeg føler for det, ikke så viktig om det er hver dag!

Jeg forstår så godt spenningen din og at du gleder det veldig til å fjerne spiralen! Det er nesten så man kan sammenligne det med å våkne 1. desember, men så må man vente helt til 24. desember før man kan åpne pakkene på julaften (jeg er fremdeles som et barn på julaften hehe). Kanskje du heller kunne kjøpt deg en adventskalender nå, også åpne en luke hver dag frem til fjerning av spiralen? :p Hehe, neida. Det virker som at du har mange gode tanker, tenker det kan være fint å kjøpe inn tester 1. desember. Da har du på en måte enda en dato å glede deg til :)

Dette ble kanskje langt, men jeg ble oppriktig glad inni meg av å lese i dagboken din. Så jeg gleder meg veldig til å følge deg videre :Heartred
 
Åå, for en fin dagbok du har :Heartred Nå har jeg sikkert hjertet alle innleggene dine, men jeg bare synes du skriver så godt! Synes det er skikkelig fint å lese om alle tankene du har i forkant av prøvingen. Samtidig gir det meg også en påminner om viktigheten av å ta vare på partneren min, da han var klar for å droppe prevensjonen lenge før meg. Det er egentlig ikke noe vi har snakket så mye om, og kanskje litt rart å ta det opp 1 år senere, men fikk uansett lyst til å gjøre noe koselig for han bare for å vise at jeg setter pris på han. Det er jo det som er så fint med å følge andre her inne, man kan få så mange tanker og ideer selv av å lese om andres tanker.

Så er det også litt gøy å lese dagboka di, for det er mye jeg kjenner meg igjen i. Jeg er også veldig flink til å straffe meg selv hvis jeg ikke gjennomfører noe jeg har bestemt meg for. Et eksempel her er at jeg for en stund siden bestemte meg for å gå tur hver dag, men så var det en dag jeg ikke orket, og da gikk det vel kanskje en uke før jeg gikk tur igjen. Da var liksom prosjektet ødelagt :hilarious: Nå har jeg heller bestemt meg for at jeg skal gå tur når jeg føler for det, ikke så viktig om det er hver dag!

Jeg forstår så godt spenningen din og at du gleder det veldig til å fjerne spiralen! Det er nesten så man kan sammenligne det med å våkne 1. desember, men så må man vente helt til 24. desember før man kan åpne pakkene på julaften (jeg er fremdeles som et barn på julaften hehe). Kanskje du heller kunne kjøpt deg en adventskalender nå, også åpne en luke hver dag frem til fjerning av spiralen? :p Hehe, neida. Det virker som at du har mange gode tanker, tenker det kan være fint å kjøpe inn tester 1. desember. Da har du på en måte enda en dato å glede deg til :)

Dette ble kanskje langt, men jeg ble oppriktig glad inni meg av å lese i dagboken din. Så jeg gleder meg veldig til å følge deg videre :Heartred

Det er bare så koselig med lange kommentarer som korte, og hjerter er aldri feil spør du meg:happy: Tusen takk!:Heartred

Tja, hvis du nå tenker at du ønsker å vise at du setter pris på han, eller kjenner et behov for å si noe om det/ha en samtale så er det jo absolutt vindu for det når som helst tenker jeg, mennesker flest liker jo å høre at vi blir satt pris på:D Jeg liker veldig godt å lese her inne, for som du også sier kan man få litt andre perspektiv på situasjonen sin selv og kanskje til og med finne hjelp i andre sitt tankemønster. Noe som er ganske interessant!

Haha, så godt jeg ikke er alene om å straffe meg selv for slike småting :hilarious:! Vi får begge skrive/gå tur når vi føler for det og akseptere det, det må da være mer enn godt nok tenker jeg:hilarious:

Nå må jeg jo ut og kjøpe meg en kalender, det var en kjempegod ide :hilarious:! Får virkelig bygget opp spenningen rundt det hele enda litt til! Holder jo ikke ut denne ventingen, men nå er jeg utålmodig på en god måte hvertfall og det kjennes godt!

Gleder meg til å følge deg videre også, håper virkelig det sitter nå:D:Heartred
 
24 dager

God natt!
Det blir det mest riktig å si nå, det er jo midt på natta. Jeg har gjort som jeg pleier, sett for lenge på Netflix og utsatt å henge opp klesvasken. Med andre ord må jeg gjøre det nå. Derfor bestemte jeg meg for å heller oppdatere dagboken! Noe så dumt:p

Intet nytt under solen! Dagene snegler seg fort forbi. 17 dager til 1 desember og 24 dager til prøveperiode nummer EN skal begynne! Nåja, ikke sikkert jeg har veldig lyst til å hoppe i høyet rett etter spiralen er ute. Poenget er at tiden går, i alle fall!

Jeg har egentlig ingenting å fortelle… Jeg trenger bare et gjemmested fra klesvasken. En klassisk «skal bare». «Skal bare se en episode til» «skal bare skrive en liten oppdatering» «skal bare klippe tånegler først» her er det bare å velge og vrake i unnskyldninger. :oops:

Nei. Nå får jeg gi meg. Jeg har det fint, for dem som måtte undre seg over det! :p
Bare skikkelig utålmodig. Og irritert på klesvasken:hilarious:

God natt:Heartpink
 
Tirsdag: 22 dager

Tiden går så sakte.

22
dager. Var det ikke en uke siden det var 24 dager, da? Nei, det var visst ikke det:p

I dag har det meldt seg noen bekymringer. Det er visst det jeg skal tenke på nå. Tenk om det tar lang tid? Hvordan skal jeg håndtere det? Kanskje jeg må lage meg en liten «kriseplan»? Slik at jeg slipper å gå helt i kjelleren når den første testen jeg tar kanskje ikke er positiv:hilarious:

Det skal sies at jeg som person liker å være bevisst på følelsene og reaksjonene mine, ofte kalt kontrollfrik, men er det ikke litt greit å være litt mentalt forberedt da?

Greit å vite at det er ikke sikkert det klaffer på første, andre eller tredje forsøk, og at det ikke er verdens undergang. Skulle det føles som det, så er det greit også.

ugh vet ikke hvor jeg vil med dette. Bare dele det, kanskje. Venter enda i spenning på at dagene skal gå:banghead:

Jeg har det fremdeles fint, det er rolig på jobb om dagen, men jeg håper (og tror) at desember blir så travel at dagene bare flyr forbi! Hjemme er også alt bra, ingenting å si på verken mannen eller barnet. Litt er det jo, men ingenting å gråte for:happy:

Runder av med:

Tre ting jeg er takknemlig for i dag:
1. Alle i familien er friske
2. Velferdsstat
3. at det bare er igjen 22 dager


-lille sol:love7
 
17 dager
og bare 10 (!!!!) dager til 1 desember!
Jeg har ikke telt dager siden forrige oppdatering, og det er vel grunnen til at det nå plutselig føltes så fort! :hilarious:

Om 10 dager blir det kjøpt inn folsyre og tester fra billig-tester :oops: og om 17 dager skal spiralen ut og vi skal begynne å prøve!

Kjenner for alvor på sommerfuglene i magen! Det har vært godt å flyttet fokuset litt, men man får stadig ytre påminnelser, som spørsmål, eller kommentarer om at «nå blir det vel snart en til». Helt ærlig litt irriterende.

Jeg sov dårlig i natt, og har en litt tung dag i dag pga det. Håper det kommer seg ila dagen.
Tre ting jeg er takknemlig for i dag:

1: mini trives på skolen
2: at det er ytterst få naturkatastrofer i Norge
3: varm bil
 
17 dager
og bare 10 (!!!!) dager til 1 desember!
Jeg har ikke telt dager siden forrige oppdatering, og det er vel grunnen til at det nå plutselig føltes så fort! :hilarious:

Om 10 dager blir det kjøpt inn folsyre og tester fra billig-tester :oops: og om 17 dager skal spiralen ut og vi skal begynne å prøve!

Kjenner for alvor på sommerfuglene i magen! Det har vært godt å flyttet fokuset litt, men man får stadig ytre påminnelser, som spørsmål, eller kommentarer om at «nå blir det vel snart en til». Helt ærlig litt irriterende.

Jeg sov dårlig i natt, og har en litt tung dag i dag pga det. Håper det kommer seg ila dagen.
Tre ting jeg er takknemlig for i dag:

1: mini trives på skolen
2: at det er ytterst få naturkatastrofer i Norge
3: varm bil

Det nærmer seg! Så spennende altså :woot:
 
15 dager

Og jeg kan ha gått på en liiiiiiiiten smell!:bag::bag::hilarious:

Jeg tenkte at jeg skulle bestille El-tester, graviditetstester og kjøpe folsyre den 1 desember, for å ha enda en dato å glede meg til.
Jeg kom over en tråd her om at det er black week på billige-tester.no…… Så nå er det da altså 40 El-tester, 11 graviditetstester og en finurlig oppsamlerkopp på vei til meg i posten, sendt i vei ca 15 min etter jeg hadde bestilt:hilarious: :bag:Er det mulig? Samboeren min kommer til å le og riste oppgitt på hodet når det kommer tror jeg:hilarious:

Det blir spennende å se da om jeg klarer å la lommeboka ligge i fred og ikke kjøpe folsyre før 1 desember. Gi meg styrke:p

Tidligere i dag ble jeg spurt om jeg ville være med på et arrangement rundt 17, 18 desember. Det gikk med ett opp for meg at det kommer faktisk flere dager etter 9 desember. Verden stopper ikke der! Sier litt om hvor mye jeg ser frem til å sette i gang.
Ja, det er da snart jul også, for pokker! Har jeg kjøpt en eneste julegave? Nei. Det blir en spennende måned!
Rekker jeg alle julegavene innen 23, eller må jeg løpe rundt og albue meg frem den 23?

Det største spørsmålet er
Klarer jeg å IKKE kjøpe folsyre før 1 desember??? :hilarious:

- Lille Sol:love7
 
10 dager

Oi! 5 dager fløy forbi gitt! Plutselig er det bare 10 dager igjen! Det er ikke mange dagene før det er 1 desember heller, og NEI, jeg har ikke kjøpt folsyre enda!:hilarious:

Jeg bestilte meg tester da for 5 dager siden. De har ikke dukket opp enda, men så lenge de kommer i løpet av denne uka/neste uke er jeg fornøyd.

Kjenner jeg er spent på hvordan kroppen virker uten prevensjon. Jeg vet at jeg har periodisk depresjon og skal jeg være helt ærlig, så har jeg et lite håp om at det vil bli litt bedre å bli kvitt prevensjonen. Det skal sies at jeg fungerer best på hormonspiral av det og p-piller.

Jeg hater p-piller:stop:

Jeg gruer meg liiiittt til å ta ut spiralen, men tenker at jeg denne gangen kan ta litt smertestillende på forhånd. Gjorde ikke det før jeg satte den inn, og ble forundra da gynekologen spurte. «Skulle jeg det?» sa jeg:hilarious: Heldigvis en stund til neste gang jeg skal tenke på prevensjon igjen, håper jeg, så da spørs det om vi ikke får se på litt andre løsninger. Det er godt å slippe mensen, men er det verdt å bli deprimert over? Ikke helt overbevist der lenger, gitt!

Det var mange tanker en mandags morgen. Jeg kan slenge med tre ting jeg er takknemlig for, bare for å ha gjort det! Det er alltid tilfeldig rekkefølge, hvis noen lurte på det.

1. Svigers
2. At skolen foreløpig går så lett for mini
3. Grunnmuren i forholdet til mannen

-Lille sol:love7
 
Her er jeg nesten nødt til å legge igjen en kommentar, for historien din var så skremmende lik min :rolleyes:
Barn på samme alder, og prøver på nr 2 med ny mann her og :D

Vi startet å prøve i august, og ble gravid på første forsøk, men endte desverre i ma. Så nå prøver vi igjen :happy: blir spennende å følge deg :happy:
 
Back
Topp