Den store klagetråden

Fikk vite i går at svigers skal på tur i to og en halv måned fra starten av juli 2022...
Trodde jeg skulle begynne å hylgrine :hilarious:
Mine foreldre bor i en helt annen del av landet, og har gledet meg så til jeg kunne gi alle sammen barnebarn (ingen har fra før).
Jeg vet at svigermor kommer til å revurdere hele turen når hu får vite at det sannsynligvis kommer et barnebarn i livet demmes like etter de har reist...
Har ikke lyst til at de skal reise, men har heller ikke lyst til at de ikke skal reise (de har sett frem til denne turen i flere år...). Føler meg som et fælt menneske!
Sorry klaging, men måtte bare få det ut....

Fikk vite i går at svigers skal på tur i to og en halv måned fra starten av juli 2022...
Mine foreldre bor i en helt annen del av landet, og har gledet meg så til jeg kunne gi alle sammen barnebarn (ingen har fra før).
Jeg vet at svigermor kommer til å revurdere hele turen når hu får vite at det sannsynligvis kommer et barnebarn i livet demmes like etter de har reist...
Har ikke lyst til at de skal reise, men har heller ikke lyst til at de ikke skal reise (de har sett frem til denne turen i flere år...). Føler meg som et fælt menneske!

Synes dere skal vurdere å fortelle dem det litt tidligere, så har de kanskje mulighet til å vurdere hva dem selv ønsker? Hvis det er slik du sier, at de kommer til å revurdere å dra, så er nok fordi det er det de vil, ikke fordi de føler en plikt :) Skjønner godt du er frustrert, og skjønner godt du vil dem best. Likevel er det ikke hver dag man får barnebarn, og det å tillate seg selv å miste 2,5 måned av barnets første levetid tror jeg ikke mange vordende besteforeldre lar skje. :love017

Last edited:
Synes dere skal vurdere å fortelle dem det litt tidligere, så har dem kanskje mulighet til å vurdere hva dem selv ønsker? Hvis det er slik du sier, at dem kommer til å revurdere å dra, så er nok fordi det er det dem vil, ikke fordi dem føler en plikt :) Skjønner godt du er frustrert, og skjønner godt du vil dem best. Likevel er det ikke hver dag man får barnebarn, og det å tillate seg selv å miste 2,5 måned av barnets første levetid tror jeg ikke mange vordende besteforeldre lar skje. :love017
Takk!:Heartred
Deilig å få litt perspektiv!
Svigermor har så lyst på barnebarn at hu klør i strikkepinnene.
Tror som du sier at vi nok må si det litt tidligere, så får det være opp til de, men jeg vet at dette blir vanskelig som svigermor. Huff..
2,5 måned av de første månedene føles som en evighet!:eek:

Her blir det pepsimax! Når en slurk eller to tar så mye kvalme, ja da får det gå. Det ble en god del forrige svangerskap også, og etter samtale med min lege om hva jeg faktisk klarte få i meg av væske, og jeg sa det kanskje ble en liter zero om dagen, så sa hun det var greit. Men, det var det min lege sa, for mitt tilfelle...

Har klart å kutte kaffen, merkelig hvrodan det lysten bare forsvinner...
Enig. Jeg drakk endel kaffe hver dag, men så fort jeg fikk 2 streker, så har jeg ikke smakt en dråpe svart kaffe! Har tatt en halv iskaffe siden, men var ikke så godt :wacky:

Enig. Jeg drakk endel kaffe hver dag, men så fort jeg fikk 2 streker, så har jeg ikke smakt en dråpe svart kaffe! Har tatt en halv iskaffe siden, men var ikke så godt :wacky:

Jeg drakk noe, men merket nå i helgen at det ikke var noe sug etter morgenkaffen.
Mannen kommenterte det da jeg sto opp (han sto tidligere opp med barna) at jeg ikke var sur over at han ikke hadde satt på kaffen :)

Jeg drakk noe, men merket nå i helgen at det ikke var noe sug etter morgenkaffen.
Mannen kommenterte det da jeg sto opp (han sto tidligere opp med barna) at jeg ikke var sur over at han ikke hadde satt på kaffen :)
Haha, så bra :hilarious: det er jo litt deilig når suget bare går bort av seg selv! Kunne ønske det gjaldt sjokolade også :wideyed::wacky:

Haha, så bra :hilarious: det er jo litt deilig når suget bare går bort av seg selv! Kunne ønske det gjaldt sjokolade også :wideyed::wacky:

Her er kvalmen ganske overskyggende, så sjokolade frister virkelig ikke. Salt derimot, ja takk! I dag ble det sushi til lunsj :)

Ååh skjønner den kom litt bardus på! Når dere forteller det, er det jo deres beslutning ang hva de ønsker å gjøre (og det kommer jo alltid til å bli vanskelig å ta ferie fra de små, spesielt når de er så små)

Mine svigerforeldre pleier alltid dra på tur i september, og svigermor lurte veldig på om de skulle avbestille, da det viste seg at vi hadde termin i oktober, og det ble litt komplikasjoner så lille kanskje ville komme tidligere. Så jeg ba de reise.. Og så kom han mens de var i Barcelona. Han ble født kl 09.28, så hele gjengen der nede feiret med champagnelunsj på våre vegne :)

Med andremann ble det igjen komplikasjoner, og da skulle de på en skikkelig 2,5 ukers bilferie gjennom Sverige og helt opp til Nordkapp. Og så avlyste de pga oss, og at de hadde et annet barnebarn som ble 18 uken etter. Jeg hadde sååå dårlig samvittighet, men som svigermor sa, hun ville ikke kost seg så mye på den turen likevel, med bare å tenke på oss (jeg ble lagt inn 31+0).
Og altså, takk og lov. Lille ble hentet 31+4, vi avholdt visning og overtok ny bolig 31+2, og da de tok lille med keisersnitt var det en kjempetrygghet at storebror kunne være hos svigers. Han bodde der i nesten tre uker, med mannen min både der og på sykehus med meg.

Vet ikke om dette ga deg noe særlig godt svar, men mine perspektiver. Husker så godt den dårlige samvittigheten med at de avlyste, men svigermor var helt klar på at dette gjorde de fordi de valgte det best sånn :)

Ååh skjønner den kom litt bardus på! Når dere forteller det, er det jo deres beslutning ang hva de ønsker å gjøre (og det kommer jo alltid til å bli vanskelig å ta ferie fra de små, spesielt når de er så små)

Mine svigerforeldre pleier alltid dra på tur i september, og svigermor lurte veldig på om de skulle avbestille, da det viste seg at vi hadde termin i oktober, og det ble litt komplikasjoner så lille kanskje ville komme tidligere. Så jeg ba de reise.. Og så kom han mens de var i Barcelona. Han ble født kl 09.28, så hele gjengen der nede feiret med champagnelunsj på våre vegne :)

Med andremann ble det igjen komplikasjoner, og da skulle de på en skikkelig 2,5 ukers bilferie gjennom Sverige og helt opp til Nordkapp. Og så avlyste de pga oss, og at de hadde et annet barnebarn som ble 18 uken etter. Jeg hadde sååå dårlig samvittighet, men som svigermor sa, hun ville ikke kost seg så mye på den turen likevel, med bare å tenke på oss (jeg ble lagt inn 31+0).
Og altså, takk og lov. Lille ble hentet 31+4, vi avholdt visning og overtok ny bolig 31+2, og da de tok lille med keisersnitt var det en kjempetrygghet at storebror kunne være hos svigers. Han bodde der i nesten tre uker, med mannen min både der og på sykehus med meg.

Vet ikke om dette ga deg noe særlig godt svar, men mine perspektiver. Husker så godt den dårlige samvittigheten med at de avlyste, men svigermor var helt klar på at dette gjorde de fordi de valgte det best sånn :)
Ja! Takk!! :Heartred:HeartredFor det er akkurat det, jeg kommer til å få verdens dårligste samvittighet hvis de dropper turen! Eller amputerer den.
De skulle reist i 2020, men det gikk ikke pga korona, og nå har de egen instagramkonto for turen sin liksom.
Jeg har liksom tenkt at de skulle få Vipps og et bilde typ «Da var dere blitt besteforeldre, vennligst kjøp en prosecco og skål for oss».
Huff, jeg gruer meg faktisk litt til å si det, haha :hilarious:
Vil at de skal være her, men samtidig vil jeg at de skal reise, jeezez..:hilarious::p

Takk for dine erfaringer!! :Heartred
Det er faktisk sykt nyttig - Deilig å kunne dele dette, er så redd for at det skal komme heelt feil frem!

Her er kvalmen ganske overskyggende, så sjokolade frister virkelig ikke. Salt derimot, ja takk! I dag ble det sushi til lunsj :)
Åååh, sushi ❤❤❤ tror det er det beste jeg vet :woot:
Skjønner det med kvalmen, men har ikke kjent så mye til den enda (håper det holder seg). Men sist var jeg så dårlig at jeg ikke spiste noe :wtf:

Nå må jeg få klage! Og si AU!
Jeg har Reynauds fenomen som egentlig ikke er særlig fremtredende. Annet enn når jeg går gravid. Mine tidligere graviditeter har jeg blitt gravid i midten av januar, nå var det i beg av november. To måneder ekstra med kulde! De stakkars brystvortene aner ikke hvor de skal gjøre av seg.
Og det gjør så pokkers vondt!

Sendte mannen ut for å skaffe litt grønn farris bris, så satser på at det hjelper mot kvalmen.

Jeg har Reynauds fenomen som egentlig ikke er særlig fremtredende. Annet enn når jeg går gravid. Mine tidligere graviditeter har jeg blitt gravid i midten av januar, nå var det i beg av november. To måneder ekstra med kulde! De stakkars brystvortene aner ikke hvor de skal gjøre av seg.
Jeg har det også! I begge hendene! Blir sprø! Og så hover jeg opp etterpå!! Godt ungen kommer på sommeren sånn at jeg har følelsen intakt når jeg tar i den :D

Uff det høres ikke noe godt ut :oops: er det noe man kan gjøre med det? Håper du slipper å ha det hele vintern!!

Puppene mine verker så mye at jeg vil kutte de av!!!!!!!!!! :nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Det SVIR, BRENNER og SPRENGER

Noen som vet hva som kan lindre?

Skal aldri være bekymret for få symptomer igjen, sånn som jeg var igår:hilarious:

Kunne ha fordelt det litt mer. Litte granne hver dag.

Tar jo alt fokus her :rolleyes::crybaby2

Men guuud! Jeg måtte Google det.

Jeg har fått likfingre de siste vintrene og tær. Men spesielt ille på hendene. Har aldri koblet at det er derfor jeg kan ha så vondt nå :salut

Puppene mine verker så mye at jeg vil kutte de av!!!!!!!!!! :nailbiting::nailbiting::nailbiting::nailbiting:

Det SVIR, BRENNER og SPRENGER

Noen som vet hva som kan lindre?

Skal aldri være bekymret for få symptomer igjen, sånn som jeg var igår:hilarious:

Kunne ha fordelt det litt mer. Litte granne hver dag.

Tar jo alt fokus her :rolleyes::crybaby2
Uff!!

Hvis det gjør vondt å komme nær, finnes det brysskjold (eller hva det heter) som lar nipplene være i fred under klær osv. Ikke prøvd selv, men :)

Jeg har det også! I begge hendene! Blir sprø! Og så hover jeg opp etterpå!! Godt ungen kommer på sommeren sånn at jeg har følelsen intakt når jeg tar i den :D

Au uff! For en forferdelig tilstand egentlig!

Uff det høres ikke noe godt ut :oops: er det noe man kan gjøre med det? Håper du slipper å ha det hele vintern!!

Passe på å ikke fryse er det beste for min del. Sjekket nå, og det finnes faktisk noen medisiner. Men går til innkjøp av varmeputer og ammeinnlegg først.
Utfordringen er at det kommer så plutselig og er veldig smertefullt. Men kommer og går er ikke konstant, takk og lov!

Er det flere enn meg som blir dårlig av å jobbe? Er fulltidsstudent, men jobber en del ved siden av og blir helt slått ut dagen etter jeg har vært på jobb

Back
Topp