Assistert befruktning anyone?

Flere som føler litt i samme baner som megler? Je føler at etter en prosess med assistert befruktning så er det veldig vanskelig å tro på at man er gravid. Jeg klarer nesten ikke si høyt "jeg er gravid", føles helt rart. Og er veldig nervøs for at det skal gå galt.
vi har prøvd i 5 år på søsken til lillegutt, og hatt en SA på veien, så nekter liksom å tro at det endelig skal skje. Selv etter maaange positive tester og hcg-måling. La ukene fram til tidlig ultralyd gå fort sier jeg bare :smiley-angelic001:smiley-angelic001

Som meg skulle det være, ikke megler :banghead::dead:

Flere som føler litt i samme baner som megler? Je føler at etter en prosess med assistert befruktning så er det veldig vanskelig å tro på at man er gravid. Jeg klarer nesten ikke si høyt "jeg er gravid", føles helt rart. Og er veldig nervøs for at det skal gå galt.
vi har prøvd i 5 år på søsken til lillegutt, og hatt en SA på veien, så nekter liksom å tro at det endelig skal skje. Selv etter maaange positive tester og hcg-måling. La ukene fram til tidlig ultralyd gå fort sier jeg bare :smiley-angelic001:smiley-angelic001

Jeg sjønner deg veldig godt! Så utrolig kjekt det klaffet nå da!! Hvor mange egguttak har su vært gjennom?
Vi har en fra før på snart 5 år. Har prøvd på nr 2 nå i halvannet år. Men IVF fra i sommer. Et egguttak og 2 fryseforsøk. Så vi var heldige sånn sett. Men jeg klarer ikke tro det kan være sant. Vi sleit ei stund med nr 1 og. Men den kom uten IVF… når har du tidlig ultralyd? Jeg har fått time 16 nov.

Målte hcg i går 5+0. Den var på 6000! Så virker som spiren klamrer seg godt fast foreløpig! Er som du sier Memy... skikkelig vanskelig å innse at jeg faktisk er gravid. Vi startet søskenforsøk nå i sep/okt, og jammen gikk det ikke på første forsøk. I motsetning til sist da jeg måtte gjennom to uttak++:yuck:

Tul er booket 7+2. Bare 2 uker igjen :love017

Jeg sjønner deg veldig godt! Så utrolig kjekt det klaffet nå da!! Hvor mange egguttak har su vært gjennom?
Vi har en fra før på snart 5 år. Har prøvd på nr 2 nå i halvannet år. Men IVF fra i sommer. Et egguttak og 2 fryseforsøk. Så vi var heldige sånn sett. Men jeg klarer ikke tro det kan være sant. Vi sleit ei stund med nr 1 og. Men den kom uten IVF… når har du tidlig ultralyd? Jeg har fått time 16 nov.

4 egguttak og 4 innsett. 2 siste endte i mild overstimulering så da ble det fryseforsøk. Prøvde i ca. 3 år før vi gikk på ivf/icsi. Lillegutt er straks 6 og kom til på gamlemåten, så han er virkelig er mirakel :Heartred

Da har vi ultralyd samme dag, skal også 16 november :happy:

Målte hcg i går 5+0. Den var på 6000! Så virker som spiren klamrer seg godt fast foreløpig! Er som du sier Memy... skikkelig vanskelig å innse at jeg faktisk er gravid. Vi startet søskenforsøk nå i sep/okt, og jammen gikk det ikke på første forsøk. I motsetning til sist da jeg måtte gjennom to uttak++:yuck:

Tul er booket 7+2. Bare 2 uker igjen :love017
Så bra!!!

4 egguttak og 4 innsett. 2 siste endte i mild overstimulering så da ble det fryseforsøk. Prøvde i ca. 3 år før vi gikk på ivf/icsi. Lillegutt er straks 6 og kom til på gamlemåten, så han er virkelig er mirakel :Heartred

Da har vi ultralyd samme dag, skal også 16 november :happy:

Du har virkelig vært gjennom det Gikk egguttakene fint da? Må holdes oppdatert her hvordan det gikk med tul da! Jeg fikk Ulcerøs kolitt like før fødselen og siden fant de ut jeg har antifosfolidsyndrom også. Så nr 1 var virkelig et mirakel! Alle barn er jo også det❤️ Denne gang får jeg klexane og albyl e til 6 uker etter fødsel så håper det skal gå bra.

Du har virkelig vært gjennom det Gikk egguttakene fint da? Må holdes oppdatert her hvordan det gikk med tul da! Jeg fikk Ulcerøs kolitt like før fødselen og siden fant de ut jeg har antifosfolidsyndrom også. Så nr 1 var virkelig et mirakel! Alle barn er jo også det❤️ Denne gang får jeg klexane og albyl e til 6 uker etter fødsel så håper det skal gå bra.

Ja uttakene har gått greit, ikke hatt så mye smerter. Bare litt i ettertid å mye kvalm. Men rart hva man kommer seg gjennom når bare ønske er sterkt nok.

Håper alt går bra for deg og:Heartred 1 dag nærmere ultralyd :happy:

Jeg er kjempenervøs. Klarer ikke tenke tanken om at dette skal gå bra enda. Positiv test for 5. gang. Har 9 uttak bak meg, enda flere innsett, og ingen barn. Hadde nettopp sanering av endometriose, og håper at det er det som skal til for at dette frøet vil bli værende. :Heartred Har også fått bekteftet fin hcg-stigning, men kommer nok til å måle igjen. Så ja, la oss håpe tiden går fort! Med ivf er det så mye innsats bak. Klem til deg!

Hei dere!
Jeg joiner dere her
Satt inn fryst blasto den 14.10 og tok første test tirsdag. HCG fra tirsdag var på 148 og svaret fra torsdag 320. Klinikken mente tirsdagens var litt lav, men at det var en fin stigning! Har dere noen formening? Første positive test etter sikkert 10 innsett og mange mange år i gamet

Hei dere!
Jeg joiner dere her
Satt inn fryst blasto den 14.10 og tok første test tirsdag. HCG fra tirsdag var på 148 og svaret fra torsdag 320. Klinikken mente tirsdagens var litt lav, men at det var en fin stigning! Har dere noen formening? Første positive test etter sikkert 10 innsett og mange mange år i gamet

Sjekk ut denne tråden her; står litt informasjon ang hcg.

https://forum.babyverden.no/threads/hcg-facts-og-erfaringer.2023680/

Vil ikke ødelegge gleden din, men kan virke noe lavt ja, uten at jeg er noe ekspert.

Mange klemmer :Heartred

Hei dere!
Jeg joiner dere her
Gratulerer med første positive test! :Heartred Nivået har mer enn doblet seg på to dager. Det er faktisk et godt tegn.

Og, jeg har nå regnet litt på det for deg. Hvis du hadde 148 17 dpo, og 320 19 dpo, kan en grov utregning bety at du kan ha hatt 55,5 14 dpo. Det stiger jo ikke nøyaktig med dobling osv., men som sagt, grovt sett kan du ha hatt det.

Jeg er ikke så god i matte, og håper jeg har gjort riktig! ^

Nå vil jeg sitere ei fantastisk og klok dame på assistert som jeg har fått utrolig god hjelp av, når jeg selv var bekymret for at hcg var 93 når jeg var 15 dpo (jeg har selv hatt over dobling til 415 19 dpo). I følge de forklaringene jeg har fått finnes det studier der cut-off settes rundt 50 i hcg, 12 dager etter tilbakeførsel av 2-dagers (14dpo). Det betyr at hcg over 50 gir høy sjanse for suksess, og under 50 lavere. Sannsynligheten for levendefødt barn er 90% hvis hcg er over 50 på dag 14 og normal stigning deretter.

Jeg er optimistisk på dine vegne! :Heartred Vi skal absolutt være realister også, og det finnes jo i tillegg mange andre variabler som vi heller ikke har kontroll over. Men, akkurat her, basert på hcg-nivå og mer enn dobling, tør jeg å være optimistisk på dine vegne. Jeg har selv gravd meg ned i undersøkelser om dette pga. evige bekymringer som sliter meg helt ut. Uansett hvordan dette går, så er du endelig gravid etter over 10 innsett! Bare det i seg selv er et stort steg i riktig retning. Er det gjort noe annerledes dette innsettet, støttemedisiner?

Last edited:
Hei!

Jeg henger meg på. Fikk innsett fryseforsøk 18.10, så er 4+2 i dag.

Tok blodprøve for to dager siden, begynte å blø brunt samme dag og det fortsetter fortsatt. Føler meg gravid, så velger å ikke ta sorgene helt på forskudd, så får vi se. Blir ganske kvalm av progynovaen, så mulig det er innbilte symptomer, men tenker at så lenge det ikke blør kraftig og friskt er det håp. Har 7 SA i uke 6-8 bak meg, så vet jo godt hvordan det føles når SA er et faktum, og er ikke der ennå i hvert fall.

så ja, henger meg på og håper på det beste.
Hadde vært fantastisk om det klaffet nå på første søskenforsøk!

Hei hei :)

Ferskforsøk her ICSI, 15. Oktober 4 egg ut, en blasto inn og en blasto på frys. Første positive test på onsdag, smugtestet igjen idag :joyful: den var også positiv og noe sterkere. Håper den lille ryggmargen holder seg på plass og fortsetter med utviklingen :D Sykt spente. Dette er vårt første forsøk med assistert, ingen barn fra før. Begynner med siste boksen med Lutinus imorgen, SOM jeg GLEDER meg til å bli ferdig med den :happy:

Er det bestemt under forsøket at dere skulle måle hcg ved blodprøve? Er det noe dere har bedt om selv, eller er det en del av pakken?

Ferskforsøk her ICSI, 15. Oktober 4 egg ut, en blasto inn og en blasto på frys. Første positive test på onsdag, smugtestet igjen idag :joyful: den var også positiv og noe sterkere. Håper den lille ryggmargen holder seg på plass og fortsetter med utviklingen :D Sykt spente. Dette er vårt første forsøk med assistert, ingen barn fra før. Begynner med siste boksen med Lutinus imorgen, SOM jeg GLEDER meg til å bli ferdig med den :happy:

Er det bestemt under forsøket at dere skulle måle hcg ved blodprøve? Er det noe dere har bedt om selv, eller er det en del av pakken?
Gratulerer :hello2
Jeg bestilte selv blodprøve hos fastlegen. Ingen videre oppfølging av klinikken i Haugesund ved positiv test.

Gratulerer :Heartred Det er litt ulik praksis. Jeg har vært hos to private klinikker, hvor den ene klinikken alltid tok blodprøve 10 dager etter innsett av blasto, mens den andre klinikken derimot ikke fulgte opp med blodprøve. Når det er sagt, hadde jeg nok fått rekvisisjon hos den andre klinikken om jeg hadde etterspurt det, men med negative hjemmetester så jeg ikke helt poenget med det. Det kan bli mange blodprøver etterhvert da, jeg hadde så mange blodprøver hos den første klinikken pga. hyppige forsøk, graviditet som det måtte måles stigning på, osv., at jeg fikk arrdannelse i blodåren, slik at den ikke «virket» på lang tid. Nå er vi offentlig, og heller ikke her er det rutine med blodprøve for å måle hcg. Ved positiv test nå tok jeg derfor kontakt med fastlegen og fikk tatt to blodprøver på legekontoret. Da ble svaret lastet opp hos Fürst. Det føles i tillegg mye bedre å kunne logge inn digitalt og se svaret i fred og ro, i stedet for å få en evt. vond telefon fra klinikken.

Når det er sagt, kan jeg legge til at når jeg ringte inn positiv test og positive blodprøvesvar til sykepleier i det offentlige, nølte hun ikke med å gi meg to nye rekvisisjoner på nye hcg-målinger, som jeg kan ha på lur til senere hvis jeg føler jeg trenger det. Det kan ha med historikken min å gjøre, men jeg opplever uansett at alle er på tilbudssiden hvis du ber om det pga. bekymring.

:Heartbigred
Gratulerer med første positive test! :Heartred Nivået har mer enn doblet seg på to dager. Det er faktisk et godt tegn.

Og, jeg har nå regnet litt på det for deg. Hvis du hadde 148 17 dpo, og 320 19 dpo, kan en grov utregning bety at du kan ha hatt 55,5 14 dpo. Det stiger jo ikke nøyaktig med dobling osv., men som sagt, grovt sett kan du ha hatt det.

Jeg er ikke så god i matte, og håper jeg har gjort riktig! ^

Nå vil jeg sitere ei fantastisk og klok dame på assistert som jeg har fått utrolig god hjelp av, når jeg selv var bekymret for at hcg var 93 når jeg var 15 dpo (jeg har selv hatt over dobling til 415 19 dpo). I følge de forklaringene jeg har fått finnes det studier der cut-off settes rundt 50 i hcg, 12 dager etter tilbakeførsel av 2-dagers (14dpo). Det betyr at hcg over 50 gir høy sjanse for suksess, og under 50 lavere. Sannsynligheten for levendefødt barn er 90% hvis hcg er over 50 på dag 14 og normal stigning deretter.

Jeg er optimistisk på dine vegne! :Heartred Vi skal absolutt være realister også, og det finnes jo i tillegg mange andre variabler som vi heller ikke har kontroll over. Men, akkurat her, basert på hcg-nivå og mer enn dobling, tør jeg å være optimistisk på dine vegne. Jeg har selv gravd meg ned i undersøkelser om dette pga. evige bekymringer som sliter meg helt ut. Uansett hvordan dette går, så er du endelig gravid etter over 10 innsett! Bare det i seg selv er et stort steg i riktig retning. Er det gjort noe annerledes dette innsettet, støttemedisiner?

Tusen takk! Og takk for langt og utfyllende svar:)
Blir helt gal av dette, trodde ikke det skulle være så nervepirrende å få positiv test.

Jeg tar progynova og cyglogest to om morningen og to om kvelden! Så forskjellen er vel dobbel med cyglogest. Dette var siste egget vårt privat har fortsatt noen på frys igjennom det offentlige:) Så har gjort litt forskjellig alle gangene egentlig.
Håper så inderlig den klamrer seg fast!

De ville jeg skulle ta ny hcg til uken for å se at det fortsatt økte, og de mente at fryste egg kunne være noe tregere i stigningen så får bare stole på de :) …Selvom det ikke alltid er lett

Last edited:
Takk <3 Skal sjekkes ut! Føler jeg har googlet meg frem og tilbake, blir bare mer forvirret av å lete etter svar. Blæ
Klem

Men det finnes alltid unntak for forskning og statistikker, så ikke mist håpet :Heartred krysser fingrene for deg!

Back
Topp