Assistert befruktning anyone?

Masse lykke til på mandag. Måtte den neste uken gå fort :smiley-angelic001

Takk for det, men nå blir det faktisk allerede i morgen. Fikk mer blødning i dag (etter nesten en ukes opphold), så har en dårlig følelse. :depressed:Fikk derfor fremskynda kontrollen.

Vi hadde inseminering fredag 05 nov så skal teste 19 nov Men når dere sier hvor høy hcg nivå,hva og hvordan måler dere det?

Hcg må testes med blodprøver som rekvireres av lege. Det er som regel ikke grunn til det om ikke klinikken krever det eller du har blødninger.

Takk for det, men nå blir det faktisk allerede i morgen. Fikk mer blødning i dag (etter nesten en ukes opphold), så har en dårlig følelse. :depressed:Fikk derfor fremskynda kontrollen.

Krysser fingrene for at det er en uskyldig blødning :smiley-angelic001:smiley-angelic001:Heartred

:Heartbigred

Tusen takk! Og takk for langt og utfyllende svar:)
Blir helt gal av dette, trodde ikke det skulle være så nervepirrende å få positiv test.

Jeg tar progynova og cyglogest to om morningen og to om kvelden! Så forskjellen er vel dobbel med cyglogest. Dette var siste egget vårt privat har fortsatt noen på frys igjennom det offentlige:) Så har gjort litt forskjellig alle gangene egentlig.
Håper så inderlig den klamrer seg fast!

De ville jeg skulle ta ny hcg til uken for å se at det fortsatt økte, og de mente at fryste egg kunne være noe tregere i stigningen så får bare stole på de :) …Selvom det ikke alltid er lett

Hvordan går det? :Heartred

Hei.
Er det noen andre her som er enslige IVF'ere?

Etter 3 inseminasjoner, 4 uttak, 3 innsett og 1 SA er jeg nå gravid 6+3. Skal på tidlig ul om en uke og er så spent. Har ikke turt å glede meg noe over graviditeten denne gang, for gikk på en skikkelig smell etter aborten i vår. Tar dag for dag, og håper jeg kommer til dagen for UL og at jeg kan få litt mer "ro i sjela" etter det

Det er jaggu meg tøft å stå i dette alene, men håper det blir verdt det til slutt. Hadde vært kjekt om det var flere av oss enslige her så kunne vi delt litt følelser, tanker og erfaringer med hverandre

Liten ivf spire her også :alien gravid etter 1.egguttak (søskenforsøk)

Gikk på cyklogest i 14 dager. Lenge nok etter min smak. Syns det er noe gris med denne progesteronstøtten. Men hva gjør vi vel ikke for våre små :Heartred Har vært gjennom 4 ivf runder med både lutinus og cyklogest. Foretrekker definitivt cyklogest :rolleyes:

Klexane er så vond å sette, og så svir det slik etterpå! All ære til dere som må ta denne fast :smiley-ashamed004
Ingen ivf her, men må ta Fragmin fast resten av svangerskapet. Det blir ca 253 sprøyter til det, om jeg når termin :hungover: Godt vi går inn i vintersesong med mye klær, for kroppen kan se helt most ut etter de sprøytene :hilarious:

Har du vært på ultralyd? Hvordan gikk det? :smiley-angelic001

Har du vært på ultralyd? Hvordan gikk det? :smiley-angelic001

Det var liv:smiley-bounce016

men veldig uerfaren ung lege som ikke følte seg trygg på å måle embryoet, og fikk ikke bilde, men jeg fikk se hjerteflimringen, så er fornøyd:happy: Får håpe det ikke blir så mye mer blødninger fremover!

Da har jeg lest gjennom tråden her. Kjenner meg igjen i mye av det som et skrevet her.

Vi hadde første IVF i september, som endte i totalfrys pga overstimulering. Har blitt gravid på første fryseforsøk nå, og selv om vi er helt utrolig glade et det likevel vanskelig å tro på at det skal gå bra.

Jeg er 4+2 i dag, og den første testen jeg tok i dag var litt svakere enn gårsdagen. Tok en ny på samme urin, og den var litt sterkere enn gårsdagens. Tror jeg på bakgrunn av dette skal slutte med å teste hver dag.

Da har jeg lest gjennom tråden her. Kjenner meg igjen i mye av det som et skrevet her.

Vi hadde første IVF i september, som endte i totalfrys pga overstimulering. Har blitt gravid på første fryseforsøk nå, og selv om vi er helt utrolig glade et det likevel vanskelig å tro på at det skal gå bra.

Jeg er 4+2 i dag, og den første testen jeg tok i dag var litt svakere enn gårsdagen. Tok en ny på samme urin, og den var litt sterkere enn gårsdagens. Tror jeg på bakgrunn av dette skal slutte med å teste hver dag.

Man blir litt kokosbolle av å teste mye, det vet jeg av erfaring! :hilarious: Få mannen til å gjemme dem som vi har gjort her i huset! ..nå har jeg riktignok bare én digital igjen da, og den vet jeg hvor er.:hilarious:

Tipper alt er bra hos deg!:Heartred

Man blir litt kokosbolle av å teste mye, det vet jeg av erfaring! :hilarious: Få mannen til å gjemme dem som vi har gjort her i huset! ..nå har jeg riktignok bare én digital igjen da, og den vet jeg hvor er.:hilarious:

Tipper alt er bra hos deg!:Heartred

Haha ja :hilarious: Det var lur ide, tror jeg faktisk skal gå for den. Har av og på murringer også, av og til ganske sterke, men leser at det er normalt også. Men man blir jo litt smågal av disse bekymringene. :nailbiting:

Er syk enda også, men tror jeg blir helt bra igjen til mandag. Så forhåpentligvis blir det lettere å tenke på andre ting når dagen er full av aktiviteter :p

Slenger meg på her :)
Jeg er nå på mitt 5. Innsett med fryseforsøk.
Har hatt 2 egguttak, første runde fikk jeg 4 på frys. Første innsett endte i kjemisk og de 3 andre var det ingen tegn til graviditet. Men nå på mitt 5. Forsøk er jeg endelig blitt gravid. Er faktisk litt usikker på akkurat hvor langt jeg er på vei. Hadde innsett 3 november og det var vel 5dagers. Jeg fikk hvertfall 3+ på testen jeg tok på testdagen 17. Nov :)

Jeg har vært en del kvalm de siste dagene. Men i dag har jeg ikke vært så kvalm som jeg bruker, så da kommer jo tankene med en gang, og jeg er livredd for å miste. Så jeg tørr ikke juble helt enda.
Har bestilt time til TUL 08. Desember. Så håpe den klorer seg fast til da :smiley-angelic001

Slenger meg på her :)
Jeg er nå på mitt 5. Innsett med fryseforsøk.
Har hatt 2 egguttak, første runde fikk jeg 4 på frys. Første innsett endte i kjemisk og de 3 andre var det ingen tegn til graviditet. Men nå på mitt 5. Forsøk er jeg endelig blitt gravid. Er faktisk litt usikker på akkurat hvor langt jeg er på vei. Hadde innsett 3 november og det var vel 5dagers. Jeg fikk hvertfall 3+ på testen jeg tok på testdagen 17. Nov :)

Jeg har vært en del kvalm de siste dagene. Men i dag har jeg ikke vært så kvalm som jeg bruker, så da kommer jo tankene med en gang, og jeg er livredd for å miste. Så jeg tørr ikke juble helt enda.
Har bestilt time til TUL 08. Desember. Så håpe den klorer seg fast til da :smiley-angelic001

Gratulerer med graviditeten! Kjenner meg igjen i alle tankene :p

Hmm. Om det var 5 dagers satt inn 3.11, så hadde du da eggløsning 29.10, og den dagen er du 2+0. Slik har jeg forstått det i alle fall, håper andre kan rette opp om jeg har tenkt feil :)

Min mellomste er prøverørsbarn. Medisinene var jeg veldig nøye på å ta riktig. Etter å ha ventet så lenge på å kunne bli gravid var jeg rett og slett livredd for å gjøre feil. Mellomste er nå 9 år, så husker ikke stort rundt behandlingen, annet enn at det fortsatt skremmer meg at jeg holdt på å miste det eneste eggløsningsglasset jeg hadde i gulvet da jeg skulle dra det inn i sprøyta.

Gratulerer med graviditeten! Kjenner meg igjen i alle tankene :p

Hmm. Om det var 5 dagers satt inn 3.11, så hadde du da eggløsning 29.10, og den dagen er du 2+0. Slik har jeg forstått det i alle fall, håper andre kan rette opp om jeg har tenkt feil :)
Takk :) ja, det er vel helt normalt og tenke slik. Det blir jammen noen nervepirrende uker, hvis jeg er så heldig at denne spiren holder seg fast :)

Jeg har hatt styrt syklus, det glemte jeg å si, så dvs at jeg ikke har hatt eggløsning. Men jeg leste en plass at i styrt syklus så skal man trekke fra antall dager på egget. Så da blir det jo 29. Okt uansett. Så da er jeg vel 5+1 da i dag, hvis jeg ikke tenker helt feil :P kommet meg en dag lenger enn jeg gjorde da jeg hadde kjemisk :smiley-bounce012

Takk :) ja, det er vel helt normalt og tenke slik. Det blir jammen noen nervepirrende uker, hvis jeg er så heldig at denne spiren holder seg fast :)

Jeg har hatt styrt syklus, det glemte jeg å si, så dvs at jeg ikke har hatt eggløsning. Men jeg leste en plass at i styrt syklus så skal man trekke fra antall dager på egget. Så da blir det jo 29. Okt uansett. Så da er jeg vel 5+1 da i dag, hvis jeg ikke tenker helt feil :p kommet meg en dag lenger enn jeg gjorde da jeg hadde kjemisk :smiley-bounce012

Ja, det er uansett alder på embryo som bestemmer slik jeg har forstått det, så utregningen blir lik uavhengig av om man har hatt styrt eller naturlig syklus. Burde ha skrevet "eggløsning", eller at man er 2+0 på dag 0 :)

Så betryggende at du allerede har kommet en dag lengre enn da du hadde kjemisk, det er jo en milepæl i seg selv! :dummy:

Har du merket noe forskjell på styrke på tester eller symptomer denne gang og da du hadde kjemisk?

Ja, det er uansett alder på embryo som bestemmer slik jeg har forstått det, så utregningen blir lik uavhengig av om man har hatt styrt eller naturlig syklus. Burde ha skrevet "eggløsning", eller at man er 2+0 på dag 0 :)

Så betryggende at du allerede har kommet en dag lengre enn da du hadde kjemisk, det er jo en milepæl i seg selv! :dummy:

Har du merket noe forskjell på styrke på tester eller symptomer denne gang og da du hadde kjemisk?
Ja, har forstår jeg det :)

Når jeg hadde kjemisk begynte jeg å teste 6 dager etter innsett og da fikk jeg ganske klar positiv test. På den 6. dagen hadde jeg også en liten blødning, men tenkte det da var festeblødning. Ellers var jeg kvalm noen dager på morningen, og litt ømme bryst. Når jeg testet på testdagen fra St. Olav så viste den 2-3. (14 dager etter innsett)

Denne runden testet jeg kun på testdagen og da viste den 3+ (14 dager etter innsett)
Jeg begynte for en god uke siden og være kvalm på en annerledes måte, akkurat som det er en klump i halsen og føler ofte jeg kan kaste opp. Så er jeg litt mer trøtt. Men ingen ømme pupper enda.

Når har du egentlig testdag ?
Har du noen symptom?

Ja, har forstår jeg det :)

Når jeg hadde kjemisk begynte jeg å teste 6 dager etter innsett og da fikk jeg ganske klar positiv test. På den 6. dagen hadde jeg også en liten blødning, men tenkte det da var festeblødning. Ellers var jeg kvalm noen dager på morningen, og litt ømme bryst. Når jeg testet på testdagen fra St. Olav så viste den 2-3. (14 dager etter innsett)

Denne runden testet jeg kun på testdagen og da viste den 3+ (14 dager etter innsett)
Jeg begynte for en god uke siden og være kvalm på en annerledes måte, akkurat som det er en klump i halsen og føler ofte jeg kan kaste opp. Så er jeg litt mer trøtt. Men ingen ømme pupper enda.

Når har du egentlig testdag ?
Har du noen symptom?

Jeg har ikke testedag før 5+0, så enda en god stund til, jeg er 4+2 i dag. Har enda ingen symptomer, annet enn murringer av og på. Tidvis ganske kraftige, men ikke sånn at jeg har trengt smertestillende. Har også vært veldig trøtt de siste to dagene, men det kan jo være cyclogest/progesteron også. Puppene er ørlitegrann ømme, men det også kan jo bare være cyclogest.

Det er nervepirrende dette her, vi får bare håpe på det beste. Føler det blir lettere å stole på det etter TUL i uke 7, men da har man sikkert fått nye bekymringer :hilarious: :shy:

Jeg har ikke testedag før 5+0, så enda en god stund til, jeg er 4+2 i dag. Har enda ingen symptomer, annet enn murringer av og på. Tidvis ganske kraftige, men ikke sånn at jeg har trengt smertestillende. Har også vært veldig trøtt de siste to dagene, men det kan jo være cyclogest/progesteron også. Puppene er ørlitegrann ømme, men det også kan jo bare være cyclogest.

Det er nervepirrende dette her, vi får bare håpe på det beste. Føler det blir lettere å stole på det etter TUL i uke 7, men da har man sikkert fått nye bekymringer :hilarious: :shy:
Men det nærmer no seg også da :) det er såå vanskelig å vite om det er ekte symptom eller progesteronen som spiller oss et puss.

Ja, jeg er sååå klar for 8. Desember og TUL. Men tiden kommer til å gå sååå sakte :nailbiting::p

Men det nærmer no seg også da :) det er såå vanskelig å vite om det er ekte symptom eller progesteronen som spiller oss et puss.

Ja, jeg er sååå klar for 8. Desember og TUL. Men tiden kommer til å gå sååå sakte :nailbiting::p

Ja, jeg har vært syk og sengeliggende siden forrige lørdag, men begynner å bli bra nå. Tiden har aldri gått så sakte før noen gang. :hungover: Håper det vil føles raskere når jeg faktisk kan gjøre ting igjen :p

Masse lykke til med TUL, ikke så lenge igjen for din del :woot:

Back
Topp