Hvor mye har du gått opp i vekt?

10+0 i dag of gått opp 3,5 kg. Føler at jeg må småspise hele tiden for å ikke bli altfor kvalm. Er småkvalm hele tiden.
 
På 12+0 hadde jeg gått opp 200 gram til sammen. Men vekten har gått veldig mye opp og ned disse første ukene o_O Har også vært oppe i nesten +3kg.
Jeg har ikke vært så veldig dårlig, men jeg orker ikke like store porsjoner lenger f.eks. Flere som opplever at vekten varierer?
 
15+6 og fortsatt på startvekt. Vært så mye kvalm og syk osv at matlysten har ikke vært noe voldsom. Men husker det skjøt fart rundt uke 18 sist gang, så regner med den fyker oppover snart :hilarious: Prøver å være innstilt på stor vektoppgang denne gangen også
 
2 kg fra startvekt, men siste tiden har jeg vært syk og cravet med sunne ting som epler, bær, kesam osv. så da har det holdt vekten i sjakk :) gikk opp rundt 10-12kg sist svangerskap, men da startet jeg på lavere vekt enn denne gang :p men håper jeg holder meg til 10-12 kg denne gang også :)
 
Jeg hadde gått opp 2 kg, men nå har jeg gått ned 2kg, så ligger på det samme som jeg gjorde før jeg ble gravid :)
 
Ligger på -4/-5 kg fra startvekt enda.. :sorry: 13+5
 
1,3kg. Men blir nok mye mer vis det blir som de 2 første!
 
Skal sies at jeg ikke veide meg tidligere i svangerskapet, og var ganske så kvalm en periode, spydde litt og fikk ikke i meg så mye mat. Veide meg idag og stod nøyaktig på start vekta :confused: 16+0. Ble litt skremt av det for jeg har spist akkurat det jeg har hatt lyst på, og har heller ikke vært kvalm på minst 6 uker nå?? Noen andre som ikke har gått opp noe i vekt? Burde jeg kontakte jordmor? Var på UL i uke 13 og da målte babyen 13+6 hmmm. Hørte også hjertelyden hos jordmor for bare en uke siden..

Har lært nå at jeg skal veie med ukentlig ihvertfall :happy:
 
Skal sies at jeg ikke veide meg tidligere i svangerskapet, og var ganske så kvalm en periode, spydde litt og fikk ikke i meg så mye mat. Veide meg idag og stod nøyaktig på start vekta :confused: 16+0. Ble litt skremt av det for jeg har spist akkurat det jeg har hatt lyst på, og har heller ikke vært kvalm på minst 6 uker nå?? Noen andre som ikke har gått opp noe i vekt? Burde jeg kontakte jordmor? Var på UL i uke 13 og da målte babyen 13+6 hmmm. Hørte også hjertelyden hos jordmor for bare en uke siden..

Har lært nå at jeg skal veie med ukentlig ihvertfall :happy:

Ingen grunn til bekymring! Husk at kroppen jobber mer som gravid, og du derfor har høyere forbrenning. Vekt er også veldig individuelt, noen legger på seg mye i starten og lite videre. Andre legger nesten ikke på seg før de plutselig går opp mye mot slutten. Andre har jevn vektoppgang, og noen har lavere vekt til fødsel enn når de ble gravide. Selv er jeg 5 kg ned fra startvekt og fortsetter bare nedover. Hverken lege eller jordmor er bekymret :)
 
Ingen grunn til bekymring! Husk at kroppen jobber mer som gravid, og du derfor har høyere forbrenning. Vekt er også veldig individuelt, noen legger på seg mye i starten og lite videre. Andre legger nesten ikke på seg før de plutselig går opp mye mot slutten. Andre har jevn vektoppgang, og noen har lavere vekt til fødsel enn når de ble gravide. Selv er jeg 5 kg ned fra startvekt og fortsetter bare nedover. Hverken lege eller jordmor er bekymret :)
Det var veldig betryggende!! Veldig mye man tenker på som førstegangsgravid :hilarious: Tusen takk :Heartred
 
Jeg er 18 uker på vei og har gått opp …. 8,5 kilo. Jeg har riktignok spist mye og beveget meg lite grunnet kvalme, men de siste ukene har kvalmen vært borte og jeg har spist mindre og mye sunnere! Fikk helt sjokk da jeg gikk på vekta, ææ
 
Jeg er 18 uker på vei og har gått opp …. 8,5 kilo. Jeg har riktignok spist mye og beveget meg lite grunnet kvalme, men de siste ukene har kvalmen vært borte og jeg har spist mindre og mye sunnere! Fikk helt sjokk da jeg gikk på vekta, ææ
Samma her. :sour:

Men sluttet å snuse når jeg ble gravid og DET tror jeg har resultert i unødvendig mange kilo ekstra.
Men, heller snusfri. :rolleyes::arghh::arghh:

9 kilo faktisk. Hey, hvor det går!
Men som du, så er jeg ikke lenger dårlig, så må blir det mer trim! :angelic:
 
Dette er ikke riktig fokus, men jeg må spørre
Mange sier at man raser ned i vekt igjen når man ammer, stemmer det?
 
Back
Topp