Våre innkjøp

Hattifnatt♡

Forumet er livet
Marshmallows 2022
Påskeliljene 2022 ❤️
Stjerneskuddene 2024
Skuddårsspirene 2024
Finnes det allerede en tråd om dette som jeg ikke har sett? I så fall sletter jeg!

Jeg lurer på om dere har begynt med innkjøp/forberedelser enda, eventuelt når dere kommer til å gjøre det.

Selv er jeg 14+6 og har begynt litt. Av miljøhensyn ønsker jeg å gå for mest brukt, og da er det jo lurt å følge med litt over tid for å få det man ser for seg.

Så langt har vi kjøpt kommode til barnerommet, Tripp trapp-stol og nyfødtsete og bæresjal. Har avtale om å kjøpe/arve diverse fra venner, blant annet vogn, bilstol, bæresele og vippestol.

Klær er jeg ganske avventende med, tenker det kommer etterhvert med litt innkjøp og litt gaver :)
 
Vi har det meste fra storebror, men har kjøpt ny (brukt) vogn da jeg var veldig bestemt på hvilken vogn jeg ville ha til nyfødt denne gangen, også kom jeg over et godt tilbud :D

Ellers avventer vi nok litt! Trenger ny babycall, bæresjal/sele, og så må vi nok ha litt jenteklær siden det blir jente nå og vi har gutt fra før :rolleyes: Hun kan så klart bruke mye av det samme, men kjekt med noe som er bare hennes :Heartpink
 
Tenkte faktisk på en sånn tråd i går! Veldig gøy å se hva folk handler til den lille :happy:

Vi har kjøpt elektrisk vippestol, bedside crib og en brukt tripptrapp stol som skal stå hos mine foreldre, tenkte å kjøpe en ny å ha hjemme :)
Har kjøpt en del klær allerede, det er jo så gøy med de søte små plaggene så sliter med å la være :shy:

Kid har 40 prosent på alt til baby nå så tenkte å dra til helga å handle litt, blir vel dyne og pute, laken, sengetøy, håndklær, kluter og litt forskjellig:D

Har også kjøpt en del brukt ulltøy på Facebook. Helt nydelig, ser helt nytt ut og nesten gratis. Penger og miljø spart :rolleyes:
 
Ikke kjøpt noe, har 4 nieser som babyen arver fra så er nok ikke mye som trenger å kjøpes:happy:
 
Så gøy at folk begynner å handle inn allerede. Jeg kjenner på at jeg synes det er alt for tidlig enda, så jeg får meg liksom ikke til å gjøre det. Føler meg liksom ikke trygg helt enda. Men tenker å begynne å strikke snart da.

Ellers tenker vi å prøve å kjøpe endel på black friday og januarsalget
 
Tenkte faktisk på en sånn tråd i går! Veldig gøy å se hva folk handler til den lille :happy:

Vi har kjøpt elektrisk vippestol, bedside crib og en brukt tripptrapp stol som skal stå hos mine foreldre, tenkte å kjøpe en ny å ha hjemme :)
Har kjøpt en del klær allerede, det er jo så gøy med de søte små plaggene så sliter med å la være :shy:

Kid har 40 prosent på alt til baby nå så tenkte å dra til helga å handle litt, blir vel dyne og pute, laken, sengetøy, håndklær, kluter og litt forskjellig:D

Har også kjøpt en del brukt ulltøy på Facebook. Helt nydelig, ser helt nytt ut og nesten gratis. Penger og miljø spart :rolleyes:

Enig, er veldig kjekt å følge med og få litt inspirasjon og tips.

takk for tips om salg! Mulig jeg må innom og kjøpe litt småting, har ingenting av dyne, sengesett eller noe sånt :) de har jo mye fint der
 
Så gøy at folk begynner å handle inn allerede. Jeg kjenner på at jeg synes det er alt for tidlig enda, så jeg får meg liksom ikke til å gjøre det. Føler meg liksom ikke trygg helt enda. Men tenker å begynne å strikke snart da.

Ellers tenker vi å prøve å kjøpe endel på black friday og januarsalget

Samme her. Har kjøpt tre plagg. Kommende mormor kjøpte en sparkebukse (før vi visste det var to), og jeg bestilte nylig to nattdrakter i ull på salg.
Ellers avventer jeg litt til, og har akkurat begynt å legge opp til babyklær på pinnene. Men må gjøre ferdig gravidgenseren min først :D har heller ikke følt meg helt trygg enda, men håper jeg føler det snart.
 
Bare et lite tips, når man trykker «liker ikke», får personen negativ rating :rolleyes::hilarious:
 
Så gøy at folk begynner å handle inn allerede. Jeg kjenner på at jeg synes det er alt for tidlig enda, så jeg får meg liksom ikke til å gjøre det. Føler meg liksom ikke trygg helt enda. Men tenker å begynne å strikke snart da.

Ellers tenker vi å prøve å kjøpe endel på black friday og januarsalget


Jeg er i samme situasjon som deg. Vi holder på å bygge hus i tillegg, og flytter vel inn i november. Så syns det er litt dumt og kjøpe ting for å måtte flytte dem. Hadde i utgangspunktet også bestemt meg og vente til uke 24. Da er liksom alt mer «safe». Er 16+4 så, enda en stund til, samtidig som tiden går fort:)
 
Vi har det meste fra storebror, men har kjøpt ny (brukt) vogn da jeg var veldig bestemt på hvilken vogn jeg ville ha til nyfødt denne gangen, også kom jeg over et godt tilbud :D

Ellers avventer vi nok litt! Trenger ny babycall, bæresjal/sele, og så må vi nok ha litt jenteklær siden det blir jente nå og vi har gutt fra før :rolleyes: Hun kan så klart bruke mye av det samme, men kjekt med noe som er bare hennes :Heartpink
Vi er så heldige å ha ett vennepar med barn i ca samme alder men motsatt kjønn. Så vi skal ha bytte selskap med baby/barnetøy
 
Her har vi allerede begynt å kjøpe litt forskjellig etterhvert som vi finner det på tilbud.
Kjøpt babynest, ullvognpose, leandervugge(brukt fra Finn), tripptrapp stol med nyfødtsete(gave fra svigers) og Bugaboo fox2 vogn (gave fra min mor).

Ellers har jeg avtalt med min kusine om å arve ting fra de.

Svigermor er stadig ute å kjøper babyklær i tilleg til at hun strikker. Og svigerinne har tilbudt seg å sy alt vi vil ha så skal sende avgårde ønskeliste til hun i løpet av måneden.
 
Oi,mange av dere har jo handler inn ganske så mye allerede! Her har jeg ikke handlet en eneste ting enda. Vi flytter i midten av november,så jeg får meg ikke til å handle før vi er inne i nytt hus:p Her har vi ikke plass til lagring,og det er bare mer å flytte på. Men har en del klær etter storebror,så noe er ihvertfall sånn halveis på plass:) Og vi arver nok en del fra min bror som fikk en gutt i oktober i fjor:)
 
Tenkte faktisk på en sånn tråd i går! Veldig gøy å se hva folk handler til den lille :happy:

Vi har kjøpt elektrisk vippestol, bedside crib og en brukt tripptrapp stol som skal stå hos mine foreldre, tenkte å kjøpe en ny å ha hjemme :)
Har kjøpt en del klær allerede, det er jo så gøy med de søte små plaggene så sliter med å la være :shy:

Kid har 40 prosent på alt til baby nå så tenkte å dra til helga å handle litt, blir vel dyne og pute, laken, sengetøy, håndklær, kluter og litt forskjellig:D

Har også kjøpt en del brukt ulltøy på Facebook. Helt nydelig, ser helt nytt ut og nesten gratis. Penger og miljø spart :rolleyes:


Godt tips med salg på kid! :D

Leste litt om hva en bør kjøpe til nyfødt, og ser at dyne ikke er anbefalt i det hele tatt til barn under 12 mnd. Hva i all verden skal man bruke da? Skjønner ikke dette jeg :think005 :hilarious:
 

Vedlegg

  • 16DB0608-054F-4628-BCCD-764BF71DEB0C.png
    16DB0608-054F-4628-BCCD-764BF71DEB0C.png
    467,3 KB · Visninger: 49
Det er vel den eneste gratistingen jeg ikke kommer til å hente denne gang:hilarious: bare samla støv de andre gangene:p

Ha er forskjellen på en bleiebøtte og søppelbøtte? Og hva er argumentene for/mot å kjøpe? Ser flere skriver at de kasta den etter kort tid..
 
Godt tips med salg på kid! :D

Leste litt om hva en bør kjøpe til nyfødt, og ser at dyne ikke er anbefalt i det hele tatt til barn under 12 mnd. Hva i all verden skal man bruke da? Skjønner ikke dette jeg :think005 :hilarious:
What, så merkelig! Nei ikke vet jeg :hilarious:
 
Back
Topp