Nedtelling til TUL

Da har jeg fått bekreftet slående hjerte og perfekt størrelse på den lille! Var deilig å få vite at alt var helt i orden! Håper du får samme beskjed :Heartred
Samme her.
Bankende hjerte (155)
14mm som stemmer med 7+5
Alt så normalt ut. :Heartred?:Heartblue?
Nå skal jeg tørre å begynne å glede meg.

Da har jeg bestilt TUL jeg også:) Litt blandede følelser med å bestille.. Jeg vet det ikke er rasjonelt, men føler at risikoen for at det ikke går veien er større med å bestille TUL, legetime osv..:banghead: Henger nok i at jeg har mistet noen ganger før, to ganger i uke 5+ og en gang i uke 11+.. Men samtidig går timene til privat UL fort unna, og jeg vil gjerne sjekke at alt er som det skal.
Jeg bestilte time når jeg er 7+2, håper at vi får sett hjerteslag da..:)
Lørdagen etter skal samboeren feire 40 årsdag, så da er det greit å vite om det er liv eller ikke før det.
Så da er det «bare» 19 dager å vente:nailbiting:

Ny UL bestilt, kun 12 dager igjen!

Egentlig 2 dager igjen, men det kommer an på om jeg blir frisk i løpet av morgendagen :nailbiting: er mye bedre i dag enn i går, så håper jeg slipper å avlyse på mandag!

Har dere bestilt TUL? Hvor mange dager er det til?

Ja, men mest fordi jeg har tatt IUI og det er økt risiko for graviditet utenfor svangerskapet. Klinikken i Danmark vil at jeg skal ta det, men ble henvist av fastlegen for å slippe å reise helt til København for en UL. Har førstkommende tirsdag. Da er jeg 8+5

Jeg måtte endre timen min til tidligere, så skal om 8 dager ❤️ Er rundt 6 uker på vei da, så er veldig tidlig, men legen min tror jeg er 2 uker lenger på vei.. pga uteblitt mens i 2 mnd. Men jeg tror hun tar feil. Fikk jo negative tester forrige mnd

Irriterende når legen ikke stoler på pasientens autonomi over egen kropp:angry4

Da har jeg sendt Mail for å bestille tidlig UL og NIPTest i uke 10 :pompus:

Da har jeg sendt Mail for å bestille tidlig UL og NIPTest i uke 10 :pompus:
Skal du gjøre det i Norge?
Jeg bestilte nipt og organrettet ul i uke 13, litt sent syns jeg egentlig. Hadde egentlig lyst i uke 10 jeg og, med tanke på abortgrensen, men ho jeg snakket med sa at da så de ikke på organer hvis man tok i uke 10, kun om det var liv og antall fostre. Men syns det er lenge til uke 13, så har time i uke 7 bare for å se om det er liv da :rolleyes:

Skal du gjøre det i Norge?
Jeg bestilte nipt og organrettet ul i uke 13, litt sent syns jeg egentlig. Hadde egentlig lyst i uke 10 jeg og, med tanke på abortgrensen, men ho jeg snakket med sa at da så de ikke på organer hvis man tok i uke 10, kun om det var liv og antall fostre. Men syns det er lenge til uke 13, så har time i uke 7 bare for å se om det er liv da :rolleyes:
Ja, i Norge ja :) koster 7300 tror jeg å huske, så er ikke så mye dyrere mtp at man får med UL også. Vi har tenkt det slik at det ikke trengs organrettet UL i uke 12-14 hvis alt ser bra ut på NIPTesten..? Mulig jeg tenker feil?

Ja, i Norge ja :) koster 7300 tror jeg å huske, så er ikke så mye dyrere mtp at man får med UL også. Vi har tenkt det slik at det ikke trengs organrettet UL i uke 12-14 hvis alt ser bra ut på NIPTesten..? Mulig jeg tenker feil?

Jeg trodde også det, men nipt testen tester kun etter 3 kromosomfeil, og på organrettet ul så ser de vel etter absolutt alt? Jeg ville være sikker hvertfall, så valgte å ta den litt senere :happy:
Nei, det jo dyrt, men tenker at det blir omtrent det samme om man skal bestille test fra utlandet, betale frakt og ta tidlig ul i tillegg. Kosta 8500 dit jeg skal, for ul + nipt.

egentlig i morgen, men må ringe dem tidlig på morgenen for å spørre om jeg får lov å komme fordi jeg har vært forkjøla i helga… så kan fort være jeg må utsette timen ett par dager evt en uke :nailbiting:
Det er på SuS, men tok koronatest i går og forventer svar i dag.. så håper jeg likevel får lov å komme inn.. timen er klokken 08.15 og telefontiden er klokken 08.00, så må kjøre ut for å rekke timen og ringe fra bilen :dead:

Last edited:
Jeg trodde også det, men nipt testen tester kun etter 3 kromosomfeil, og på organrettet ul så ser de vel etter absolutt alt? Jeg ville være sikker hvertfall, så valgte å ta den litt senere :happy:
Nei, det jo dyrt, men tenker at det blir omtrent det samme om man skal bestille test fra utlandet, betale frakt og ta tidlig ul i tillegg. Kosta 8500 dit jeg skal, for ul + nipt.
Sånn som jeg har forstått det så kan man krysse av for hva man vil teste for på NiPT. Kub test (blodprøve og ul) vil kun indikere for 13,18,21 av kromosomavvik, så den er mer innesperra enn NIPT.

Sånn som jeg har forstått det så kan man krysse av for hva man vil teste for på NiPT. Kub test (blodprøve og ul) vil kun indikere for 13,18,21 av kromosomavvik, så den er mer innesperra enn NIPT.
Åja, der jeg skal ta testen sto det kun de 3 trisomiene de tester for o_O så fikk inntrykk av at det kun var dette.

Åja, der jeg skal ta testen sto det kun de 3 trisomiene de tester for o_O så fikk inntrykk av at det kun var dette.
Snakket med jordmor om det, og siden jeg hadde kromosomavvik sist svangerskap, så ville Nipt kunne krysses av for å sjekke samme kromosomavvik, men det kan man ikke sjekke via KUB. Men det kommer sikkert an på hvor man tar testen og hva man betaler i tillegg. Jeg håper jeg får via SUS :oops:

Back
Topp