Mer utålmodig med nummer to?

Kamillete

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
It's gonna be May 2019
Septemberlykke 2021
Dere som har barn fra før, hvordan opplever/opplevde dere det andre svangerskapet? I forrige svangerskap med storebror følte jeg meg ganske så tålmodig frem til termin (etter termin var det ikke såå gøy :wacky:) men denne gangen har jeg kjent meg utålmodig et par uker allerede. Er 38+1 i dag. Får nesten litt klaustrofobisk følelse eller følelse av panikk av å være i denne kroppen. Lurer på om jeg kjenner mer på begrensninger denne gangen fordi jeg har en toåring som trenger mammaen sin. Føler meg såå fæl og tung.

Og dere som er gravide for første gang, hvordan går det med dere? :happy:
 
Definitivt mer utålmodig denne gangen ja! Både som du sier pga at jeg nå har ett barn fra før som jeg gjerne skulle brukt mer tid på, men også fordi jeg kommer til å føle meg på overtid allerede 38+2 (om fire dager), siden det var da førstemann kom.

Prøver å overbevise meg selv om at jeg like godt kan gå til termin nå (og at det ikke er så dumt pga storebror), men har jo likevel på et vis innstilt meg på at nr to kommer like tidlig. Skal ikke være lett dette :woot:
 
Definitivt mer utålmodig denne gangen ja! Både som du sier pga at jeg nå har ett barn fra før som jeg gjerne skulle brukt mer tid på, men også fordi jeg kommer til å føle meg på overtid allerede 38+2 (om fire dager), siden det var da førstemann kom.

Prøver å overbevise meg selv om at jeg like godt kan gå til termin nå (og at det ikke er så dumt pga storebror), men har jo likevel på et vis innstilt meg på at nr to kommer like tidlig. Skal ikke være lett dette :woot:
Åå, ja! Skjønner at man lett blir mer utålmodig med nr to når man fødte før termin sist! Her kom storebror 12 dager på overtid etter at jeg ble satt i gang. De tolv dagene kjenner jeg på kroppen nå med skrekk og gru. Lillebror ligger an til å bli ganske stor, så er litt engstelig for det og.. Venter på dato for vekstkontroll. Kommer nok til å kreve igangsetting før termin hvis han blir veldig stor. Holdt med nesten 4300 gram sist selv om det ble en enkel fødsel :wacky:

Kjenner du deg utålmodig nå, eller tenker du det kommer skikkelig om fire dager?
 
Jaaaa, er mye mer utålmodig med nummer 2! Mer vondter og større mage denne gangen. Kan ikke huske at jeg slet sånn med å finne gode stillinger å sitte, ligge i forrige gang. Og jeg har fortsatt 5 uker igjen til termin... Kjenner veldig igjen den klaustrofobiske følelsen du snakker om. I tillegg har jeg begynt å grue meg til fødsel, hadde et planlagt keisersnitt forrige gang pga seteleie som gikk veldig fint både under og etterpå. Så jeg er så spent på hvordan det faktisk skal bli å føde i tillegg :hilarious:
Innbiller meg at jeg kommer til å føde før tiden, så kan potensielt gå på en kjempesmell mot slutten her nå :salut:biggrin
 
Jeg er også mer utålmodig denne gangen. Det er stort sett fordi det er tøffere å gå gravid nå (ikke like gode muligheter til hvile), og jeg sliter med dårlig samvittighet ovenfor kommende storesøster. Jeg kan ikke leke like mye på gulvet med henne nå som jeg helst vil, og hun er blitt skikkelig mammadalt i det siste og skal bare bæres, noe jeg ikke alltid kan da jeg sliter veldig med kynnere og vondt i bekkenet. Jeg har også blitt 100% sykemeldt nå frem til permisjonsstart, så dagene blir vel ekstra lange hjemme når 1-åringen begynner i barnehage i neste uke.

Forrige fødsel startet plutselig 37+5, så jeg rakk aldri å bli utålmodig der :p Håper så inderlig lillesøster kommer like tidlig, men jeg tørr ikke håpe for mye da ventetiden bare blir desto lengre om jeg innstiller meg på å føde før termin :dead:
 
Jaa, samme her! Er utrolig utålmodig! Er 36+4 i dag, og tanken på at det kan være typ 6 uker igjen til baby er her gjør meg rett og slett uvell :hungover: Med forrige ble jeg satt igang 40+0, så er ikke innstilt i det hele tatt på å gå over termin. Er ikke innstilt på å komme meg til september engang :hilarious: Har samtidig veldig dårlig samvittighet ovenfor storesøster! Skulle ønske jeg kunne nyte tiden det kun er oss mer, men jeg fokuserer nesten bare på å bli ferdig med dette svangerskapet :arghh:
 
Ja veldig mye mer utålmodig denne runden enn sist! Men føler det er veldig naturlig da jeg har bekkensmerter og har gått sykemeldt lenge, i tillegg til at det hindrer meg så mye med storesøsteren :(
Gleder meg til at kroppen kan begynne å føles litt mer normal igjen!
 
Er førstegangs og skikkelig utålmodig. Syns alle plagene bare blir verre og verre - noe som jo er naturlig. Men det er tungt å fungere dårlig og tungt å ha så mye smerter :shy: Skal på vekstkontroll denne uka og håper jeg plutselig får beskjed om at jeg skal settes i gang i uke 37 :rolleyes: Håper selvsagt ikke på avvik hos baby, men bare at legen skal si: ser du er sliten og har vondt, la oss bli ferdig med dette :bag: Har ikke troa på at det skjer altså, og vil helst gå i fødsel naturlig, men fantaserer om dette hver dag :hilarious:
 
Helt klart! Gikk 9 dager over sist og var nesten mindre utålmodig da enn jeg allerede er nå i uke 34 :hilarious:
 
Her var det faktisk motsatt! Jeg kunne sikkert ha gått gravid en måned til med nr 2 :p Men det kan ha en sammenheng med at jeg jobbet 100% og vel så det helt opp til 2 uker før termin. Så når permisjonen endelig startet skulle jeg helst hatt ukesvis med hvile og tid til nesting! Denne gangen har jeg tatt grep, og «planlagt» terminen sånn at jeg nesten ikke har jobbet noe siden mai (jobber som lærer). Så deilig med et rolig tredje trimester! Nå håper jeg å gå til termin, men ikke så mye over det :)
 
Første kom 15 dager før termin, men føler allikavel jeg har mer tålmodighet nå :D
Men nå er det fortsatt 3,5 uke igjen til termin da. Trur kok ikke jeg kommer til og gå helt til termindato, så kan jo hende jeg blir mer utålmodig om et par uker :p
 
Jeg er førstegangs og har blitt super utålmodig de siste dagene. Er akkurat 4 uker til termin i dag, er 36+3, men er leeeeeei.. Tror egentlig det har mest sammenheng med at jeg er mye alene, begrenser sosial kontakt pga. Corona og har hatt ferie siden 20. Juni siden jeg er lærer. Så dagene går ikke akkurat fort.. :-/
 
Jeg er førstegangs og har blitt super utålmodig de siste dagene. Er akkurat 4 uker til termin i dag, er 36+3, men er leeeeeei.. Tror egentlig det har mest sammenheng med at jeg er mye alene, begrenser sosial kontakt pga. Corona og har hatt ferie siden 20. Juni siden jeg er lærer. Så dagene går ikke akkurat fort.. :-/
Ja, det er litt samme som jeg føler på (er ikke lærer da). Men det føles som jeg har hatt permisjon i en evighet, men egentlig er det bare 4 uker ferie og 1 dag med permisjon :p Og har vært litt «full fart» med reising og besøk i ferien, så nå når jeg bare skal være hjemme og vente så går dagene litt saktere.
 
Åå, ja! Skjønner at man lett blir mer utålmodig med nr to når man fødte før termin sist! Her kom storebror 12 dager på overtid etter at jeg ble satt i gang. De tolv dagene kjenner jeg på kroppen nå med skrekk og gru. Lillebror ligger an til å bli ganske stor, så er litt engstelig for det og.. Venter på dato for vekstkontroll. Kommer nok til å kreve igangsetting før termin hvis han blir veldig stor. Holdt med nesten 4300 gram sist selv om det ble en enkel fødsel :wacky:

Kjenner du deg utålmodig nå, eller tenker du det kommer skikkelig om fire dager?
Er ganske utålmodig allerede ja, men blir nok enda mer når forrige gangs dato er passert. Tror jeg er litt større enn forrige gang, kan godt hende det spiller inn også, at jeg er litt mer fysisk begrenset liksom.

Ai, 12 dager over høres veldig slitsomt ut! Hvis jeg tenker det er slitsomt å være stor nå, liksom, kan bare forstille meg hvor tungt så mye overtid må være :wacky: Da krysser jeg fingre for igangsetting for deg eller at han bare finner ut selv at han skal komme. Kroppen burde jo skjønne hva som er poenget denne gangen - det er håpet mitt i alle fall :hilarious:
 
Ja, det er litt samme som jeg føler på (er ikke lærer da). Men det føles som jeg har hatt permisjon i en evighet, men egentlig er det bare 4 uker ferie og 1 dag med permisjon :p Og har vært litt «full fart» med reising og besøk i ferien, så nå når jeg bare skal være hjemme og vente så går dagene litt saktere.
Ja, det går kjempesakte! Prøver og fylle dagene mine. Hadde vekstkontroll på. Sykehuset I dag, jordmortime på fredag og sykehustime om bare 2 uker igjen. Prøver og spre de utover ukene så jeg har noe å finne på :hilarious:
 
Jaaaa, er mye mer utålmodig med nummer 2! Mer vondter og større mage denne gangen. Kan ikke huske at jeg slet sånn med å finne gode stillinger å sitte, ligge i forrige gang. Og jeg har fortsatt 5 uker igjen til termin... Kjenner veldig igjen den klaustrofobiske følelsen du snakker om. I tillegg har jeg begynt å grue meg til fødsel, hadde et planlagt keisersnitt forrige gang pga seteleie som gikk veldig fint både under og etterpå. Så jeg er så spent på hvordan det faktisk skal bli å føde i tillegg :hilarious:
Innbiller meg at jeg kommer til å føde før tiden, så kan potensielt gå på en kjempesmell mot slutten her nå :salut:biggrin
"Godt" å høre at vi er flere. Jeg og har mer vondt nå og er like stor nå (38+1) som jeg var da storebror kom tolv dager over termin :wacky:
Så leit at du har begynt å grue deg til fødsel. Det kan være lurt å ha opp temaet med jordmor da! Jeg har litt samme følelse med å grue meg litt. Gjorde ikke det forrige gang. Men har det helt likt som deg, at jeg sitter igjen med en god fødselsopplevelse, bare at jeg er redd denne gangen for at lillebror blir for stor og at jeg må ta keisersnitt. Syns alt gikk så fint med vaginal fødsel forrige gang.

Skummelt å tenke at de kommer før termin, men jeg har begynt å "trøste" meg med det jeg også fordi jeg er så lei at jeg klarer ikke tanken på å gå til termin :hilarious: Send hjelp :hilarious:
 
Jeg er også mer utålmodig denne gangen. Det er stort sett fordi det er tøffere å gå gravid nå (ikke like gode muligheter til hvile), og jeg sliter med dårlig samvittighet ovenfor kommende storesøster. Jeg kan ikke leke like mye på gulvet med henne nå som jeg helst vil, og hun er blitt skikkelig mammadalt i det siste og skal bare bæres, noe jeg ikke alltid kan da jeg sliter veldig med kynnere og vondt i bekkenet. Jeg har også blitt 100% sykemeldt nå frem til permisjonsstart, så dagene blir vel ekstra lange hjemme når 1-åringen begynner i barnehage i neste uke.

Forrige fødsel startet plutselig 37+5, så jeg rakk aldri å bli utålmodig der :p Håper så inderlig lillesøster kommer like tidlig, men jeg tørr ikke håpe for mye da ventetiden bare blir desto lengre om jeg innstiller meg på å føde før termin :dead:
Kjenner igjen det du sier om dårlig samvittighet for storesøsken ❤️ Skummelt det å overbevise seg om at de kommer før tilfelle de ikke gjør det, men samtidig er det mye trøst i den tanken :hilarious:
 
Jaa, samme her! Er utrolig utålmodig! Er 36+4 i dag, og tanken på at det kan være typ 6 uker igjen til baby er her gjør meg rett og slett uvell :hungover: Med forrige ble jeg satt igang 40+0, så er ikke innstilt i det hele tatt på å gå over termin. Er ikke innstilt på å komme meg til september engang :hilarious: Har samtidig veldig dårlig samvittighet ovenfor storesøster! Skulle ønske jeg kunne nyte tiden det kun er oss mer, men jeg fokuserer nesten bare på å bli ferdig med dette svangerskapet :arghh:
Huff, dårlig samvittighet gjør ikke godt ❤️ Kjenner mye på det selv, men mest fordi jeg ikke føler jeg strekker til for storebror. Pappaen må ta mye her nå. Er største del av grunnen til at jeg bare vil bli ferdig med svangerskapet. Hvorfor ble du satt i gang sist? :)
 
Ja veldig mye mer utålmodig denne runden enn sist! Men føler det er veldig naturlig da jeg har bekkensmerter og har gått sykemeldt lenge, i tillegg til at det hindrer meg så mye med storesøsteren :(
Gleder meg til at kroppen kan begynne å føles litt mer normal igjen!
Huff føler så med deg! Kan relatere til det du opplever. Blir godt når ting snur og kroppen gradvis blir sterkere igjen! ❤️
 
Er førstegangs og skikkelig utålmodig. Syns alle plagene bare blir verre og verre - noe som jo er naturlig. Men det er tungt å fungere dårlig og tungt å ha så mye smerter :shy: Skal på vekstkontroll denne uka og håper jeg plutselig får beskjed om at jeg skal settes i gang i uke 37 :rolleyes: Håper selvsagt ikke på avvik hos baby, men bare at legen skal si: ser du er sliten og har vondt, la oss bli ferdig med dette :bag: Har ikke troa på at det skjer altså, og vil helst gå i fødsel naturlig, men fantaserer om dette hver dag :hilarious:
Hvorfor er du på vekstkontroll da? Satse på at alt er fint med baby, men forstår at du gjerne vil settes i gang også! Her ser det ut til at lillebror kan bli en skikkelig god, rund tass, så mitt håp er også dato for igangsetting etter neste vekstkontroll. Men er rundt 39+0 når jeg skal dit neste gang så føles fortsatt lenge selv om det er en ukes tid:hilarious: Men uvissheten rundt alt gjør oss nok ikke noe mindre utålmodig :hilarious:
 
Back
Topp