Symptomer

Jeg føler jeg har mindre lyst på kjøtt og krydder. Mer lyst på friske ting, kald melk, kald drikke osv!

Forresten så ble jeg så svimmel da jeg stod opp fra senga idag at jeg trodde jeg skulle besvime :eek:

Kvalmen startet forrige helg og jeg krysser alt jeg har for at det ikke blir et nytt svangerskap med hyperemisis :hungover:

Jeg begynte å få «symptomer» fra ca 6/7 dpo, veldig vonde murringer i rygg og mage av og på fra den dagen. Fra kvelden av 7 dpo begynte stikninger og «kriblinger» i puppene, som om melk skal strømme ut. Vanskelig å forklare. Dette tegnet har jeg bare hatt ved graviditet, så forsto at noe sannsynligvis var på gang. Siden har disse to symptomene kommet og godt, men roet seg litt nå. 12 dpo i dag. Sjokkert over hvor tidlig og tydelig jeg kjente det denne gang, har aldri skjedd før, og egentlig ikke tenkt det var mulig. Bare hatt ligamentsmerter tidligere svangerskap så tidlig. Har veldig lite murringer og den rare følelsen i puppene i dag. 3+5 bare. Spent på dagen i morgen da jeg egentlig skal ha mensen da. tenker jeg skal nyte tiden uten så mye symptomer også, blir fort mange :hilarious:

Og allerede høyere puls om natten!! La merke til dette sist svangerskap (MA), og tenkte jeg kanskje kunne merke ar jeg var gravid på pulsen. Men har ikke steget «nok» før nå ved positiv test.
Ligger vanligvis på 43-45 om natten, nå går den ikke under 47.

Morsom shoppingdag med samboeren og minstemor på 5 :hilarious: Dyrebutikken - lukter forferdelig, Rusta - æsj lukter teppe og materialer her, Sparkjøp - ble uggen av SYNET av gardiner jeg ikke likte, Jula - ugh det lukter SÅ MYE av alle disse forskjellige tingene :hungover:

vet ikke om det er graviditeten eller snusslutt som gjør underverker med luktesansen, men kjære vene føler alt er overload i nesa fortiden :bag:

Som i de tidligere svangerskapene mine er kvisene begynt å poppe fram08B2A015-DB06-4FE4-8A18-D8662FF13B85.jpeg :wtf:

Kviser, sensitiv på lukt og av en eller annen merkelig grunn mister jeg søtsuget totalt for en periode i starten av svangerskapet - var akkurat slik sist gang også :p

Uansett hva ultralyden viser på mandag så er jeg jo fortsatt gravid akkurat nå. Og de siste dagene har jeg vært så kvalm :hungover: Tanken på nesten all mat gjør meg skikkelig uggen, I går var det eneste som fristet ostebaguett med smeltet ost og skinke, så kjøpte meg 3 stykker på butikken. Idag kan jeg ikke forestille meg å skulle spise av de :hungover::hilarious: Pepsi Max som jeg tidligere har vært VELDIG avhengig av, typ drukket ca 1 liter om dagen - får helt frysninger av tanken på å skulle drikke det :banghead:
Idag fikk jeg plutselig lyst på big one - pizza som jeg ellers aldri spiser, men det er det eneste jeg har spist idag :p I morgen får jeg sikkert frysninger av å tenke på det og

Sånn strekk i ligamentbånd... kan det virkelig komme allerede? Kjenner det hver gang jeg reiser meg opp eller lignende. Og er vel bare 5-6 uker.

Sånn strekk i ligamentbånd... kan det virkelig komme allerede? Kjenner det hver gang jeg reiser meg opp eller lignende. Og er vel bare 5-6 uker.

Ja, det har alltid vært eneste symptomet mitt i begynnelsen av alle (3) svangerskap utenom dette. Men har det også nå. :) Har alltid mest av det de første ukene.. :-)

(8+1)
*Kvalme
*Null matlyst
*Svimmelhet
*Øme og større bryster
*Trøtt
*Stikking i magen
*Forstoppelse
*Vanskelig å sove på natta
*Hodepine

.
Er så «mett» hele tiden og føler magen skal sprenge. Allerede gravidmage som ser ut som jeg er 6 mnd på vei.. føler meg kvalm slapp og uggen og sammen med denne «sprengte» magen har jeg liksom litt ubehag hele tiden. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å dra tilbake på jobb etter ferien håper dette gir seg snart :( Noen andre som har sånn rar mage? Var ikke slik med første mann :(
Jeg har det helt likt som du beskriver... Oppblåst og "full" i magen til en hver tid. Jeg orker så vidt å spise fordi det føles ut som at jeg nettopp har kastet i meg en treretters, uansett tid på døgnet. :hungover: Det ser også ut som at jeg er halvveis ferdig med svangerskapet o_O Jeg hadde det heller ikke sånn med førstemann.

Uansett hva ultralyden viser på mandag så er jeg jo fortsatt gravid akkurat nå. Og de siste dagene har jeg vært så kvalm :hungover: Tanken på nesten all mat gjør meg skikkelig uggen, I går var det eneste som fristet ostebaguett med smeltet ost og skinke, så kjøpte meg 3 stykker på butikken. Idag kan jeg ikke forestille meg å skulle spise av de :hungover::hilarious: Pepsi Max som jeg tidligere har vært VELDIG avhengig av, typ drukket ca 1 liter om dagen - får helt frysninger av tanken på å skulle drikke det :banghead:
Idag fikk jeg plutselig lyst på big one - pizza som jeg ellers aldri spiser, men det er det eneste jeg har spist idag :p I morgen får jeg sikkert frysninger av å tenke på det og

Masse lykke til i morgen :Heartred har tenkt masse på deg de siste dagene!

Dette er andremann og jeg er kun 6 uker og merker det allerede i bekkenet. Var ikke sånn med førstemann. Flere andre enn meg som har det sånn?

.

Jeg har det helt likt som du beskriver... Oppblåst og "full" i magen til en hver tid. Jeg orker så vidt å spise fordi det føles ut som at jeg nettopp har kastet i meg en treretters, uansett tid på døgnet. :hungover: Det ser også ut som at jeg er halvveis ferdig med svangerskapet o_O Jeg hadde det heller ikke sånn med førstemann.
Huff stakkers unner ingen flere følelsen! Kanskje vi venter flere.. Hehe. Jeg lurer på om det er hormonene som påvirker fordøyelsen og at kroppen trenger litt tid til å justere seg? Føler jeg fikk forstoppelse sånn BAM med en gang jeg fikk positiv test! Håper det blir bedre i magen etterhvert <3

Back
Topp