Men leste at feriene er ‘avspassering’ og det går som jobb og at vi da ikke får mer enn 5 uker. Man kan selvfølgelig ta ulønnet, regner jeg med..Hei. Jeg er også lærer og har funnet ut at hvis jeg pauser permisjonen i alt av ferier og røde dager, holder jeg frem til ny termin i januar. Da håper jeg sjansen er større for å få noen ordentlige forutsigbare oppgaver! For jeg vil, som deg, unngå å begynne midt i et semester...da blir det bare sånne "kjedelige" oppgaver som oppfølging av elever som aldri møter, litt lesetrening her, litt leksehjelp der, litt radiatorvarmer.. osv...
Radiatorvarmer?!

Ja, man blir litt ‘vikar’, i hvert fall hvis de søker vikar for deg i stillingen.
må nesten begynne å regne ut den permisjonen allerede, husker med sønnen min så var det ingen A4 permisjon, da delte jeg den opp, reduserte og holdt på. Begynte å jobbe helg (jobbet som noe annet da) for å strekke permisjonen lengst. Startet å jobbe 20% da han var 6 mnd, det angrer jeg veldig på! Men samtidig så var han 14 mnd da han startet i bhg, og det var veldig fint. Det har elstre også vært.
Ja,vi har være ganske heldige med været sånn totalt settMen typisk at det er skikkelig strålende vær nå når vi snart kjører hjem
Jeg sjekket også permisjonen,og i følge den skal jeg tilbake på jobb i oktober allerede!
Jeg forstår ikke hvem som kom med ideen om å endre på permisjonen så den ble kortere. Og at det gikk igjennom. Noen barn har ikke kommet skikkelig i gang med fast føde,mor har kanskje ikke hentet seg helt inn(jeg tok 7mnd sist),og det er mindre sjangs for at man klarer å amme så lenge som det er anbefalt.
Vi må også gruble på hvordan vi skal få det til å gå opp.
ja den har blitt så mye kortere for mor, og så mye lenger for far i forhold til da mine to var små. Da hadde jeg 10 mnd og far 5 uker. Han kunne nesten ikke ta de heller! Han kan ikke være borte fra jobb i så lang periode, og han tjener jo desidert mest, så spørs om han taper selv om vi velger 100% lønn

Det er vel heller ingen sjans for at det blir gjort noe med før mars.. vet det er en sak mtp valget nå til høsten
Last edited:
Men typisk at det er skikkelig strålende vær nå når vi snart kjører hjem

det husker jeg godt fra de andre graviditetene

leste 2000 jeg
Her er det kun slumring. Våkner alt for tidlig!
Begynner siste ferieuka i morgen, før det er 4 uker jobb og deretter en ny uke med ferie. Så kan jo håpe at dette varer, hadde vært deilig å våkne opplagt før vekkerklokka ringer når jeg skal på jobb