IKM uke 24 - 2021

Enig! Veldig spennende! Skal virkelig prøve å sette pris på denne prosessen også. Kan jo være siste gang for min del! Så spennende med nr 5!!! Jeg vil jo tro at ammestopp kan få fart på fertiliteten ja! Jeg kommer heller ikke til å starte med noe el-testing eller temping, men mulig jeg endrer mening om det tar lang tid. Veldig fin aldersspredning dere har da! En flott søskenflokk! :Heartred
Ja, det er viktig å kose seg på "reisen", tror man har mye mer glede av prosessen om man greier å roe ned og sette pris på der man er i prosessen :happy: men prøving kan ta litt overhånd, i alle fall i min verden, så denne måneden skal jeg prøve å koble litt av med å prøve yoga, tror jeg, og gå turer :happy: ser at vi er omtrent like gamle, eller unge :rolleyes: koselig å være flere på samme alder som er prøvere, synes jeg :happy:
 
Ja, det er viktig å kose seg på "reisen", tror man har mye mer glede av prosessen om man greier å roe ned og sette pris på der man er i prosessen :happy: men prøving kan ta litt overhånd, i alle fall i min verden, så denne måneden skal jeg prøve å koble litt av med å prøve yoga, tror jeg, og gå turer :happy: ser at vi er omtrent like gamle, eller unge :rolleyes: koselig å være flere på samme alder som er prøvere, synes jeg :happy:

Ja, er så enig med deg!! Dette er jo egentlig en helt nydelig tid! Bare det å vite at man står foran å lage en ny bebis, det er jo så fantastisk! Yoga er en god ide. Tror jeg skal gjøre noe lignende, lage meg noen rutiner for å ta vare på meg selv nå og gjennom svangerskapet, slik at jeg kommer ut på den andre siden med en kropp jeg er vel med. Jeg har gått opp mye i begge de forrige svangerskapene mine, og har måtte slanke bort 10-12 kg i etterkant. Det skal ikke skje igjen. Det begynner nå for min del! Ja, samme alder, veldig koselig å følge hverandre! Spent på når det klaffer for oss begge altså! :Heartred
 
Kan jeg spørre hvordan dere har samleie i prøveperioden? Er det lov?:shy:

Det er lov! :D Vi har samleie akkurat slik vi har lyst til å ha det! Aldri trengt å gjøre noe spesielt for å bli gravid tidligere. Og vil ikke at sexen skal bli for "teknisk" når vi prøver å få barn, men bare være mest mulig som før. Har tro på at god sex er den beste sexen for å bli gravid. Og litt kjærlighetshormoner må jo hjelpe det også. So enjoy!
 
Kan jeg spørre hvordan dere har samleie i prøveperioden? Er det lov?:shy:
Jeg synes prøvesex er stressende. Vi har ikke det mange ganger i uka til vanlig (som er passe for oss :Heartred) så det føles påtatt å skulle «kalkulert» å ligge. Når det er sagt så er det jo hyggelig når det er i gang! Men for vår del med to små har vi liksom måtte planlegge det litt mer enn hva som er romantisk :p men denne pp ble det endelig klaff og da kjørte vi på hver dag de fire dagen før el, pluss el-dagen og dagen etter :angelic:
 
Kan jeg spørre hvordan dere har samleie i prøveperioden? Er det lov?:shy:

Det er lov! Vi prøver å få til annenhver dag rund el, men ikke alltid det går. Fra ca. 5 dager før til og med eggløsningsdagen. Under akten er det ikke noe spesielt vi gjør/ikke gjør, bare det som faller seg naturlig der og da. Syns det kan være litt stressende, men hvis vi plutselig blir gravide er det verdt det. Dere da?
 
Merker jeg har googlet altfor mye. Haha:hilarious: Vi har samleie ca annenhver dag hele måneden. Så før EL er det kjempe bra, men kjenner jeg stresser veldig når EL nærmer seg. Uff.. håper det roer seg ned, eller så må jeg slutte å teste etter EL og bare la det gå sin gang.
 
Merker jeg har googlet altfor mye. Haha:hilarious: Vi har samleie ca annenhver dag hele måneden. Så før EL er det kjempe bra, men kjenner jeg stresser veldig når EL nærmer seg. Uff.. håper det roer seg ned, eller så må jeg slutte å teste etter EL og bare la det gå sin gang.

Åh, men da trenger du jo ikke å tenke på det egentlig, bare fortsette som før! Jeg hadde nok ikke testet etter el hvis vi hadde så hyppig sex gjennom hele perioden:shy: Håper du får full klaff snart!
 
Siljean - 29år - PP1 etter Exu (totalt pp15) - B4 - EL 31/5 - IKM 14/6
 
Jordbær2019 - 33 - PP1 - B2 - EL 31.05 - IKM 15.06

Fikk mensen i går og har som regel en syklus på ca 29 dager. Flo appen viser EL ca 31.05. Men tror den vil finne sted rundt 03 juni. Skal selvfølgelig teste :) Vi gleder oss til å gi frøkna på 2 år søsken :love7
 
Jordbær2019 - 33 - PP1 - B2 - EL 31.05 - IKM 15.06

Fikk mensen i går og har som regel en syklus på ca 29 dager. Flo appen viser EL ca 31.05. Men tror den vil finne sted rundt 03 juni. Skal selvfølgelig teste :) Vi gleder oss til å gi frøkna på 2 år søsken :love7

Så spennende! :Heartred Da er du på lista! Bare gi beskjed om du vil endre ikm/el etterhvert :)
 
Åh, men da trenger du jo ikke å tenke på det egentlig, bare fortsette som før! Jeg hadde nok ikke testet etter el hvis vi hadde så hyppig sex gjennom hele perioden:shy: Håper du får full klaff snart!

Ja, det blir bare dumt egentlig:p Men utrolig vanskelig når man ønsker såå at det skal skje. Og man bare vil gjøre «alt» rett:rolleyes: håper det blir full klaff på oss begge!!:love7
 
Melder meg inn jeg også. På en måte hyggelig å se igjen dere fra forrige ikm 19 men vi får krysse fingrene for 2 fine babystreker på oss denne PP å februar barn :love7
 
Ja, det blir bare dumt egentlig:p Men utrolig vanskelig når man ønsker såå at det skal skje. Og man bare vil gjøre «alt» rett:rolleyes: håper det blir full klaff på oss begge!!:love7

Det forstår jeg! Ligger godt til rette for at det ikke skal ta for lang tid for deg da, med alder og et aktivt sexliv osv. Hadde vært kjekt hvis det ble mange gravide denne gangen! Jeg er skikkelig klar for ny pp. Kan nesten ikke vente på eggløsningen, haha.
 
Melder meg inn jeg også. På en måte hyggelig å se igjen dere fra forrige ikm 19 men vi får krysse fingrene for 2 fine babystreker på oss denne PP å februar barn :love7

Ja, hyggelig at vi er flere fra uke 19. Men håper det blir full klaff for flere denne gangen, og kanskje særlig deg som har mange pp bak deg! ❤️
 
Back
Topp