Fødebag

Dere som har tenkt til å ha med ammepute, hva pakker dere i? Har en medium trillekoffert jeg tenker å bruke, men har jo ikke sjans til å få med en Cozyfix oppi der :joyful:
 
Dere som har tenkt til å ha med ammepute, hva pakker dere i? Har en medium trillekoffert jeg tenker å bruke, men har jo ikke sjans til å få med en Cozyfix oppi der :joyful:
Har en stor bag fra Lycke. Ammeputa er liten og den tar jeg (tante) under armen :)
 
Den er jo helt uten parfyme, jeg hadde aldri vondt av å bruke den etter fødselen... Den heter Lactacyd. Men kan jo hende andre er mer overfølsom en andre...? Klarte ikke du bruke det etter fødselen...?
Jeg fikk beskjed om å ikke bruke såpe jeg :s
 
Har en stor bag fra Lycke. Ammeputa er liten og den tar jeg (tante) under armen :)

Ja, må vel bli noe sånt her også. Cozyfixen har en bag med stropp, om jeg ikke husker feil. Savnet sånn noe å bygge opp med forrige gang, så må nesten ha den med.
 
Ja, må vel bli noe sånt her også. Cozyfixen har en bag med stropp, om jeg ikke husker feil. Savnet sånn noe å bygge opp med forrige gang, så må nesten ha den med.
Stropp den rundt magen på vei inn :D hehe. Jeg må også ha med min ammepute. Alle stillinger var ubehagelige sist og ingenting støttet ordentlig. Nå bare håper jeg å kunne amme lenger enn en uke.
 
Stropp den rundt magen på vei inn :D hehe. Jeg må også ha med min ammepute. Alle stillinger var ubehagelige sist og ingenting støttet ordentlig. Nå bare håper jeg å kunne amme lenger enn en uke.

Haha, fantastisk idé! Hva var grunnen til at ammingen bare varte en uke sist? Krysser fingrene for at du får fortsette så lenge du vil!
 
Haha, fantastisk idé! Hva var grunnen til at ammingen bare varte en uke sist? Krysser fingrene for at du får fortsette så lenge du vil!
Mistet 2,6 l blod, morkaka satt fast og ble hasteoperert 10 min etter fødsel. Fikk deretter infeksjon og havnet på intensiv ett døgn uten baby. Baby fikk heller ikke sugetak og jeg fikk også fødselsdepresjon. Så melka forsvant og jeg hadde ikke psyke til å prøve mer :( så håper så veldig ting går annerledes denne gangen!
 
Mistet 2,6 l blod, morkaka satt fast og ble hasteoperert 10 min etter fødsel. Fikk deretter infeksjon og havnet på intensiv ett døgn uten baby. Baby fikk heller ikke sugetak og jeg fikk også fødselsdepresjon. Så melka forsvant og jeg hadde ikke psyke til å prøve mer :( så håper så veldig ting går annerledes denne gangen!

Uff, da er det ganske håpløst med en sånn start! Det var jo ikke småtteri du måtte gjennom sist, så oddsen for at det går mye bedre denne gangen er jo veldig god. Håper det blir et enklere forløp denne gangen! ❤️
 
Uff, da er det ganske håpløst med en sånn start! Det var jo ikke småtteri du måtte gjennom sist, så oddsen for at det går mye bedre denne gangen er jo veldig god. Håper det blir et enklere forløp denne gangen! ❤️
Takk :Heartred Håper virkelig det! Kan hvertfall ikke bli stor verre tenker jeg :wacky:
 
Har kjøpt meg en ny joggebukse som skal i fødebaggen, og multimam kompress. Ble skikkelig sår forrige gang, og brukte mye multimam, selv om jeg ikke oppdaget at de fantes før lenge etter hjemreise :hilarious:
Tidligere har jeg hatt med egen pute, da jeg er så kresen på putefasong.
Ikke pakket noe enda. Vet ikke når jeg begynner heller. Pakka altfor tidlig sist, og følte meg "klar", da ble det en lang ventetid. :shifty:
 
Dette er tredje så tar med det jeg fikk bruk for sist. Et par joggebukser eller tights, t-skjorte, sokker å sandaler. Godt med truser, blødde en del uttafor sist. Amme bh, Litt sminke for å freshe seg opp. Ellers tena barriere krem til såre bryster å sår babystomp, å ammeinnlegg. Ikke hatt noe problem med å verken tisse eller dusje de andre gangene, blør jo så sykt mye så går jo med bleier fra ende til annen de første dagene noen hjemreisebind må vel med litt å lese på, drikkeflaske da jeg blir ekstremt tørst når jeg ammer, å litt sjokoladekos
 
Jeg fikk erfare at det å ha noe av favoritt snacksn min i sekken kunne vært lurt. Hadde halv pakket sekken og fikk bruk for den i forbindelse med en liten sjekk. Så når kvelden kom og søtsuget var stort så hadde jeg ingen ting å momse på. :dead: Så på mandag skal sekken pakkes med kjeks og sjokolade. Bare det ikke blir sånn at jeg må ha en egen snacks sekk for å få plass:angel9 :happy
 
Jeg fikk erfare at det å ha noe av favoritt snacksn min i sekken kunne vært lurt. Hadde halv pakket sekken og fikk bruk for den i forbindelse med en liten sjekk. Så når kvelden kom og søtsuget var stort så hadde jeg ingen ting å momse på. :dead: Så på mandag skal sekken pakkes med kjeks og sjokolade. Bare det ikke blir sånn at jeg må ha en egen snacks sekk for å få plass:angel9 :happy

Her er den eneste delen av baggen som er ferdigpakket snacksavdelingen :hilarious: Det viktigste først? :p
 
Hva anbefaller folk som snack som er godt å spise på og samtidig noe som ikke tørker en helt ut :p Kjeks osv føler jeg kanskje kan bli litt tørt selvom jeg har store planer om å ta med en eller to pakker sjokoladeterapi kjeks :p Og noe man kanskje ikke blir så kvalm av heller. Er førstegangsfødende og føler jeg ikke vet noe :p
 
Pakket en sjokoladeplate etter 3 måneder med svangerskapsdiabetes og ikke noe sukker!! :dead: Den skal smake så sykt godt.
 
Hva anbefaller folk som snack som er godt å spise på og samtidig noe som ikke tørker en helt ut :p Kjeks osv føler jeg kanskje kan bli litt tørt selvom jeg har store planer om å ta med en eller to pakker sjokoladeterapi kjeks :p Og noe man kanskje ikke blir så kvalm av heller. Er førstegangsfødende og føler jeg ikke vet noe :p

Jeg har med Bixit sjokoladekjeks og cashewnøtter :joyful: Første fødsel orket jeg nesten ikke spise noe, men fikk i meg noen salte Ritzkjeks. Har avsmak på dem nå, så derfor nøtter :p
 
Hva anbefaller folk som snack som er godt å spise på og samtidig noe som ikke tørker en helt ut :p Kjeks osv føler jeg kanskje kan bli litt tørt selvom jeg har store planer om å ta med en eller to pakker sjokoladeterapi kjeks :p Og noe man kanskje ikke blir så kvalm av heller. Er førstegangsfødende og føler jeg ikke vet noe :p

Har pakket favorittsjokoladene, noen har nøtter i seg så litt mer varig energi. Ellers tørket frukt og nøtter å småspise på. Har også fått tips om å ha med druesukkertabletter ettersom man kanskje ikke orker å spise, så har kjøpt det på helsekost og pakket med! Ooog så har jeg smoothie i kjøleskapet. Vurderer også å ta med en cola selv om det ikke er noe jeg har drukket i svangerskapet, for det pleier jo å være digg mot kvalme. Håper de har noe digg frukt på føden. :joyful: Og enda en liten ting, jeg har pakket med tyggegummi. Sånn i tilfelle oppkast og om det å pusse tennene føles litt uoverkommelig... :p
 
Back
Topp