TUL?

Buuu

Edit: Fant ledig time på Volvat tirsdag allerede! Sambo kan dessverre ikke være med der, men då får eg ihvertfall sett om det er liv laga ganske så kjapt!:)
Åh så kjedelig, men veldig heldig at du fikk time så raskt på volvat da :D

Fant ledig time på Volvat tirsdag allerede! Sambo kan dessverre ikke være med der, men då får eg ihvertfall sett om det er liv laga ganske så kjapt!:)

Kjedelig, men du fikk i alle fall ordnet deg annen time ganske kjapt ♥️

Har bestilt TUL den 29.mars, når jeg er 12+4. Er veldig spent og synes 14 dager er lenge å vente!! Er så redd for at noe er galt.. Jeg er 10+4 i dag, og har enda ikke hørt noe hjertelyd eller noe så har på en måte bare symptomene som en påminnelse om at ja, jeg er faktisk gravid! Gleder/gruer meg derfor veldig til å se hvordan det faktisk står til! :nailbiting::Heartred Vil nok føles 10kg lettere når jeg ser at alt er som det skal!

Fant ledig time på Volvat tirsdag allerede! Sambo kan dessverre ikke være med der, men då får eg ihvertfall sett om det er liv laga ganske så kjapt!:)

Så bra du fikk en ny time fort, men kjipt sambo ikke får vært med:Heartred

7+5 å alt så fint ut. Hjerte slo veldig fint <3

Vedlegg

• 1615825844026.jpg
    1615825844026.jpg
    21,7 KB · Visninger: 33
Da har jeg vært på tidlig ultralyd! Såå stas! Nå ble det med ett mer virkelig! Babyen var veldig aktiv og rørte seg hele tiden. Alt så heldigvis ut til å stå bra til! Ifølge mine beregninger er jeg 11+0, og dette stemte ganske bra. Hun målte babyen til 11+1.
Nå som jeg har bilder av babyen tenker jeg å fortelle 7-åringen at jeg er gravid! Hun ønsker seg jo såå småsøsken og har gjort det i mange år. Senest i går kveld spurte hun om vi ikke kunne bli fosterforeldre eller noe, slik at hun kunne få en lillesøster. Så jeg er spent på reaksjonen hennes.
Sendte ultralydbildene til 14-åringen, og han svarte med «herregud, så kult!», så lillebror/-søster får nok to storesøsken som gleder seg til å bli kjent med han/henne! ❤️

Vedlegg

• 463C3F73-6A2F-4C16-B117-F7B2AF6B8576.jpeg
    463C3F73-6A2F-4C16-B117-F7B2AF6B8576.jpeg
    50,6 KB · Visninger: 44
Jeg har time hos fødepoliklinikk når jeg er i 12 uke. regner med jeg skal ta ultralyd der.
men det er 4 uker til og det virker uendelig lenge til.

Er så usikker på om jeg skal bestille TUL før dette. Ønsker en bekreftelse på at det er liv, men er det verdt det? Er jo «bare» 4 uker til..

Leser at flere andre her er veldig fornøyd med å ha bestilt TUL men jeg greier ikke å bestemme meg for om dette er noe for meg.
Vil ikke ringe lengen å høre hva de tenker, legen min har vikar og vi fant ikke tonen for å si det slik

Etter å ikke ha kommet meg til ul på fredag pga HG, kom jeg meg dit i går :rolleyes: Fikk da se en skikkelig sprellende liten krabat :p Den ble i går målt til ca 10+2 noe som stemmer myyye bedre enn den første gangen jeg var der, så nå kunne jeg puste litt mer ut! Sist var jeg jo redd for at den hadde sluttet å vokse, men at hjertet ikke hadde stoppet enda.. Men, jeg fikk vite at det har vært 2 der!!! :eek: Den ene har gått til grunne, men hun kunne se ett eller annet, vet ikke om det var hinnen der den har vært eller noe. Man ser det litt på det bildet her, de hvite greiene på motsatt side av baby! Det er selvfølgelig bra at kroppen har ordnet opp i det som ikke er levedyktig selv, og det hadde egentlig vært krise med tvillinger. Men samtidig kjenner jeg litt på det i etterkant at det er trist at en ikke overlevde :sorry::rolleyes:

Vedlegg

• 5813E400-831C-4BE9-ABBD-0FADB3B66C0F.jpeg
    5813E400-831C-4BE9-ABBD-0FADB3B66C0F.jpeg
    35,9 KB · Visninger: 43
Da var TUL gjennomført.
Ble satt tilbake en hel uke. Fra 7+1 til 6+1. Målte 0,45cm. Han sa hjertet antakelig nylig hadde begynt å slå. 99 slag. Noe ujevnt. Han sa det så normalt ut og anbefalte bare ny sjekk i uke 12. JEG blir dødsstresset. Burde ikke hjertet vært godt i gang 6+1?

Da var TUL gjennomført.
Ble satt tilbake en hel uke. Fra 7+1 til 6+1. Målte 0,45cm. Han sa hjertet antakelig nylig hadde begynt å slå. 99 slag. Noe ujevnt. Han sa det så normalt ut og anbefalte bare ny sjekk i uke 12. JEG blir dødsstresset. Burde ikke hjertet vært godt i gang 6+1?
Jeg tror det kan være litt vanskelig for de å måle helt nøyaktig når det er så tidlig! Jeg var på første TUL 8+6, og ble satt tilbake til 7+3! Dette var egentlig helt umulig, med tanke på når jeg hadde testet positivt og når jeg fikk 3+ osv. Var på ny TUL i går og ble da bare satt tilbake 5 dager, og ikke 10 dager som først! Når det kommer til hjertet er jeg litt usikker, jeg er ikke vant til at de pleier å høre på hjertelyden så tidlig, hos meg har de bare sett på at hjertet blinker!

Jeg er 9+6 i dag og har ikke vært til første time hos legen enda. I helgen ble vi enige om at jeg skulle ringe på mandag og bestille time, da formen er litt dårlig for tiden. Nært familiemedlem mistet i uke 9 for to uker siden, så det sitter nok også litt i. På mandag hadde jeg blitt forkjølet så klart, så jeg utsetter det nok likevel. Legesenteret vil vel ikke ha meg der nå.

Det jeg skulle frem til var egentlig at legen har UL-apparat på kontoret, så jeg håper han kan bruke det ved første time :)
Han gjorde det sist graviditet, da ble jeg så overrasket. Hadde sagt til samboeren min at det var ikke noe spennende som skjedde på første time uansett. Så jeg fikk litt dårlig samvittighet da jeg fikk se den lille krabaten der inne.
Så jeg håper det blir en form for TUL når jeg kommer meg til første kontroll :)

Fikk en akutt time idag pga skikkelig stikkanes smerte (har hadd endel stikking tiliar, men ikke i nærheta av d her.. å pga æ har mista 2 gang før, så va di eni i at en sjekk va bra..
Alt så veldig fint ut <3
Blei målt til 8+5, men e 9+0... men d e nu nært nokk, e jo så smått, så blir vell fort litt feil på målingen.
180 i puls å fine beinbevegelsa.
Herregud kor røranes d va å se det :love7

Vedlegg

• Snapchat-1080441425.jpg
    Snapchat-1080441425.jpg
    22,3 KB · Visninger: 22
Jeg tror det kan være litt vanskelig for de å måle helt nøyaktig når det er så tidlig! Jeg var på første TUL 8+6, og ble satt tilbake til 7+3! Dette var egentlig helt umulig, med tanke på når jeg hadde testet positivt og når jeg fikk 3+ osv. Var på ny TUL i går og ble da bare satt tilbake 5 dager, og ikke 10 dager som først! Når det kommer til hjertet er jeg litt usikker, jeg er ikke vant til at de pleier å høre på hjertelyden så tidlig, hos meg har de bare sett på at hjertet blinker!

Har glippet at jeg har lest dette svaret. Det var svært betryggende<3 Det går fortsatt bra med deg?

Jeg fikk det heller ikke til å stemme mtp når jeg fikk første positive gtest, 3+, etc. Men har ikke hatt noe blødning siden den ultralyden og brystene er fortsatt ømme. Ny tul nå på fredag og krysser alt for at det fortsatt er liv der inne! Vil da utfra forrige tul være 7+4(iflg menstermin 8+4/6).

Har glippet at jeg har lest dette svaret. Det var svært betryggende<3 Det går fortsatt bra med deg?

Jeg fikk det heller ikke til å stemme mtp når jeg fikk første positive gtest, 3+, etc. Men har ikke hatt noe blødning siden den ultralyden og brystene er fortsatt ømme. Ny tul nå på fredag og krysser alt for at det fortsatt er liv der inne! Vil da utfra forrige tul være 7+4(iflg menstermin 8+4/6).
Ja det går fortsatt bra med meg :Heartred Jeg sliter fortsatt med kvalme og alle de andre symptomene, men må si jeg kjenner på å være redd for MA når man leser så ofte om det her inne! Har ikke hatt ny TUL enda, mamma skulle se om det var noen som kunne gjøre fosterdiagnostikk på jobben hennes i påskeuka, håper det, for vil sjekke at alt fortsatt er bra der inne :smiley-ashamed008 Viste seg jo at det hadde vært tvillinger, der den ene hadde gått til grunne, så er litt redd for at det har vært noe galt med den som ble igjen også..
Krysser fingrene for deg! :Heartpink Du får regne menstermin til du vet noe mere :) Egentlig skal man jo det frem til oul. Jeg for min del VET at jeg er noen dager kortere pga jeg har lang syklus, og sen EL, så for min egen del tenker jeg 11+4 og ikke 12+2 idag :)

Skjønner deg såå godt. Var selv i dag kl. 09. En blanding av glede, frykt altmulig!
Håper alt ser fint ut for deg! LYKKE TIL! ❤️❤️

takk. Magefølelsen hadde riktig denne gangen.. to uker siden lille hjertet sluttet og slå. To MA på et halvt år, er det mulig.. jeg er tom

takk. Magefølelsen hadde riktig denne gangen.. to uker siden lille hjertet sluttet og slå. To MA på et halvt år, er det mulig.. jeg er tom
Nei herremin! Kjære deg! Så utrolig leit! Sender deg tusenvis av styrkeklemmer. Jeg var vært der selv - og vet at det ikke er mye som hjelper av ord. Men du har alle mine tanker og kjærlighet. ❤️❤️

Ånei, noe så fælt :sad015

Håper det går bra med deg :Heartred

Back
Topp