~Mars 2021~

Ååååh akkurat kommet inn døra etter jobb og handling, så tikker det inn melding om pakke kan hentes der jeg handlet, kunne den ikke kommet litt før.


Middag snart så 2 t møte , siste møtet å heg er så spent !
Det er så kjipt:p Hva til middag?
 
Umulig for et lite land er det ikke.
Norge hadde ikke trengt en avtale med eu, men de valgte det og får derfor ikke så mange doser. MEN, for eksempel i januar så er det flere artikler om at Norge hadde satt 2000 doser selv om de hadde mottatt 40 000 doser.
Andre små land klarer å vaksinere i et mye høyere tempo enn Norge.

Ikke umulig, men vanskelig. Risikabelt. Å ha avtale med så mange innebærer risiko for at ikke alle lykkes. Og det er viktig å ha forpliktende avtale med mange for at mange skal kunne satse, det er del av greia med at vi har fått frem så mange ulike vaksiner så fort.

I januar hadde vi en strategi om å holde tilbake nok til å sette dose 2, tilfelle reduserte leveranser, i tillegg til at det ligger en uke i transitt. Sistnevnte for å kunne gi kommunene visshet om hvilken dag det kommer og hvor mye, men man besluttet etterhvert å la det transitt - lageret også være bufferen i tilfelle lavere leveringer. Og lavere leveringer kom. Men vi har klart å ha nok til dose 2, men derved ikke dose en for mange kommuner et par uker i februar.

Ja, vi kunne hatt avtale med et par leverandører og vært griseheldige. Eller uheldige.

Så er vi også en del av en allianse som skal sikre doser også til land med dårlig økonomi. Og det er viktig. I en pandemi er det ikke oss og dem. Ingen er trygge før alle er trygge.

Så det er flott med alle som vaksineres utenlands. Og vi kommer etter, vi gjør det... Sakte. Men det er den strategien som ble valgt for å sikre en størst mulig sikker leveranse til fornuftige betingelser og rettferdig fordeling
 
Ååååh akkurat kommet inn døra etter jobb og handling, så tikker det inn melding om pakke kan hentes der jeg handlet, kunne den ikke kommet litt før.


Middag snart så 2 t møte , siste møtet å heg er så spent !
Så typisk att den melding kommer akurat når man har komt seg hjem.
hva skal dere ha til middag? Her ble det lasagne :)
 
Ikke umulig, men vanskelig. Risikabelt. Å ha avtale med så mange innebærer risiko for at ikke alle lykkes. Og det er viktig å ha forpliktende avtale med mange for at mange skal kunne satse, det er del av greia med at vi har fått frem så mange ulike vaksiner så fort.

I januar hadde vi en strategi om å holde tilbake nok til å sette dose 2, tilfelle reduserte leveranser, i tillegg til at det ligger en uke i transitt. Sistnevnte for å kunne gi kommunene visshet om hvilken dag det kommer og hvor mye, men man besluttet etterhvert å la det transitt - lageret også være bufferen i tilfelle lavere leveringer. Og lavere leveringer kom. Men vi har klart å ha nok til dose 2, men derved ikke dose en for mange kommuner et par uker i februar.

Ja, vi kunne hatt avtale med et par leverandører og vært griseheldige. Eller uheldige.

Så er vi også en del av en allianse som skal sikre doser også til land med dårlig økonomi. Og det er viktig. I en pandemi er det ikke oss og dem. Ingen er trygge før alle er trygge.

Så det er flott med alle som vaksineres utenlands. Og vi kommer etter, vi gjør det... Sakte. Men det er den strategien som ble valgt for å sikre en størst mulig sikker leveranse til fornuftige betingelser og rettferdig fordeling
Vi får bare være enige om å være uenige. Jeg syns Norge har en dårlig strategi og at de er alt for trege med vaksinering.
 
Fantastisk. Hele pilleboksen min med medisin til over 1800,- utover baderomsgulvet :arghh::banghead:
 
Vi får bare være enige om å være uenige. Jeg syns Norge har en dårlig strategi og at de er alt for trege med vaksinering.

Da får vi være enige om å være uenige ja.

Jeg synes det går sakte, men jeg har tiltro til at de valgte den innkjøpsordningen som var best utfra det de visste og forståelse for at det er som det er.
 
Ååååh akkurat kommet inn døra etter jobb og handling, så tikker det inn melding om pakke kan hentes der jeg handlet, kunne den ikke kommet litt før.


Middag snart så 2 t møte , siste møtet å heg er så spent !
Åssen møte er det snakk om?
Send mannen avgårde etter pakken?
 
Da gjelder tresekundersregelen. Så plukk fort...! :hilarious:
Haha sant! Jeg fikk redda de fleste. Helt uaktuell at så dyr medisin går i bosset:plot være med de rett rundt toalettet , men ellers gikk de andre tilbake i boksen:p
 
Haha sant! Jeg fikk redda de fleste. Helt uaktuell at så dyr medisin går i bosset:plot være med de rett rundt toalettet , men ellers gikk de andre tilbake i boksen:p
Heheh. Ser den rundt toalett. Og rundt sluk. Men ellers hadde ikke jeg heller kastet 1800,- i søpla. Er fir gjerrig til det. :oops::p
 
Heheh. Ser den rundt toalett. Og rundt sluk. Men ellers hadde ikke jeg heller kastet 1800,- i søpla. Er fir gjerrig til det. :oops::p
Mhm. Har nettop hentet den ut også så var nesten helt full. :hilarious:
 
Men sånn utenom krangler om vaksiner, så er hodet mitt i spinn.

Jeg går hele dagen og venter.
Venter på at klokka skal bli over 15 så vi får 15-tallet som vi ikke har fokus på her på bv lenger men som jeg fortsatt følger daglig.
Dagens er høyt.
Venter videre på midtnatt, og tallet der, men sovnet før sånn at jeg registrerer det halvt i søvne og husker sånn ca når jeg våkner. Mest om det var som forventet utfra 15-tallet. I så fall er dagens over 700, opp mot 800. Jeg håper ikke.

Nå går jeg også og venter på at mannen skal få svar på testen sin. Sår hals i morges, så han bestilte en test. Vondt i hodet og ser matt ut i øynene. Rett og slett forkjøla.

Det sammenfaller med at vi i dag fikk vår første mutant-smitte i kommunen. Den britiske. Utfra fordeling av nærkontakter som inkluderer to klasser på en vgs så er det trolig en ungdom. En hel haug nærkontakter, fordelt på 7 kommuner, trolig nettopp pga den vgs. Yrkesfag med en del praktiske timer som jeg antar de har hatt sidne to klasser er i karantene.

Siden der er mutanten er vel også alle som er i familie med nærkontakter i ventekarantene til svarene på nærkontaktens test er klare.

Så da venter jeg på oppdateringer i morgen eller fredag på nærkontaktenes tester også.

Vente. Vente.

Og lure på om jeg klør i halsen eller om det bare er psykisk. Det er ikke særlig merkbart, bare rett og slett mye tanker
 
Mhm. Har nettop hentet den ut også så var nesten helt full. :hilarious:
Åååh. Det er så typisk. Og så utrolig kjedelig. Og det er jo aldri sånn at man mister noe tomt på gulvet. Jmf neglelakken ut over hele badegulvet her. :hilarious:
 
Nami det pleie vi og ha når de skal gå raskt
Jeg synes det er litt for godt. Så jeg ble litt for mett. Og det verste er at ungene er hos faren i dag, så kan ikke skylde på de heller. Jeg spiste det, og sambo spiste pizza. :hilarious::hilarious:
 
.

Og lure på om jeg klør i halsen eller om det bare er psykisk. Det er ikke særlig merkbart, bare rett og slett mye tanker
Jeg klær i halsen omtrent hver gang jeg skal noe. I begynnelsen holdt jeg meg hjemme, så innså jeg at det var psykisk. Forsvant alltid det øyeblikket jeg gikk inn døren hjemme :rolleyes:
 
Back
Topp