Skravletråd - oktober 21 :)

Jeg hadde definivt sagt det, men jeg har ganske få jeg definerer som "venninner" , så kommer jo an på hvor nære dere er kanskje?

Skjønner jubelbrølet, går å håper på en venninne selv (som jeg vet prøver) :smiley-bounce012 hun fikk vel vite at jeg var gravid i uke 5 og har heldigvis tatt det bra. Synes det er vanskelig å skulle fortelle til de jeg vet har prøvd en stund.

Enig i den - men jeg heller har ikke den største vennekretsen da :P
Har ei venninne jeg ser gjerne ukentlig, og to venninner jeg er glad i, men møter type 1-3 ganger i året. :P

Jeg føler at jeg holder på å dævve. Intens sult, selv om jeg spiser og spiser :(

Jeg føler at jeg holder på å dævve. Intens sult, selv om jeg spiser og spiser :(
Jeg også :( håper det gir seg snart!
Hjelper jo heller ikke at jeg må spise hele tiden for å ikke føle meg kvalm :p

Nå kommer jo jeg en evighet etter da, selvsagt, men det skal ikke være noe problem å beholde aktivitet her. Jeg er skremt bort fra Facebookgrupper etter alt dramaet inne på Juni 2020 (Facebook, ikke knyttet til BV). :hungover: Desidert verste termingruppa jeg noensinne har vært med i. Konkurranse om å fortelle andre hva som er og ikke er anbefalt og beskyldninger om å være en dårlig mor som ikke elsker ungen din om du ikke tar influensavaksine. Neitakk!

Jeg også :( håper det gir seg snart!
Hjelper jo heller ikke at jeg må spise hele tiden for å ikke føle meg kvalm :p

Er ikke kvalm i det hele, og ellers går det greit. Men i går kjente jeg den bunnløse sulten, og ingenting funka.

Nå kommer jo jeg en evighet etter da, selvsagt, men det skal ikke være noe problem å beholde aktivitet her. Jeg er skremt bort fra Facebookgrupper etter alt dramaet inne på Juni 2020 (Facebook, ikke knyttet til BV). :hungover: Desidert verste termingruppa jeg noensinne har vært med i. Konkurranse om å fortelle andre hva som er og ikke er anbefalt og beskyldninger om å være en dårlig mor som ikke elsker ungen din om du ikke tar influensavaksine. Neitakk!

Mamma grupper på fb har en tendens til å trekke til seg det ekstreme mamma-politiet, som mener at 'min måte er riktig, og gjør du det ikke slik, så elsker jeg ungen min mer enn du'.

Har noen opplevd at venninner reagerer noe annet enn positivt når man forteller man er gravid?

Det har vært babyboom i gjengen det siste året, men sitter igjen noen få uten kjæreste og barn, og vet flere av dem synes det er sårt at de selv ikke er der. Jeg kjenner jeg kvier meg til å fortelle bl.a en av mine nærmeste om graviditeten nettopp fordi jeg har hørt hvordan hun reagerer når andre forteller de skal ha barn. Jeg vet at en slags sorg når gode venninner får barn kan oppstå og redsel for å miste de, så jeg har virkelig full forståelse for at det kan være vanskelig for dem. Vet bare ikke hvordan jeg selv skal si noe uten å gjøre noen lei seg.
erfaringer taes gjerne imot:happy:

Jeg opplever det selv. Det er litt vanskelig, men jeg har distansert meg litt. Det er ikke for at det er verken er galt hit eller dit, men en miks om at det er til det beste når jeg føler en enorm lykke og den andre parten ikke føler det like positivt. Dessuten så blir jeg også litt skuffet og lei meg når den andre parten vet at det betyr like mye for meg som til seg selv. Så til nå har jeg distansert meg og kommer til å si ifra om det blir noe spørsmål om det.. :happy:

Wow. Høres skikkelig utrivelig ut. :( Jeg har heldigvis ikke opplevd noe sånn i termingruppene jeg er medlem i. :Heartred

Wow. Høres skikkelig utrivelig ut. :( Jeg har heldigvis ikke opplevd noe sånn i termingruppene jeg er medlem i. :Heartred
Skikkelig ekkelt. Var en bruker der som ble blokkert og kastet ut av admin også fordi hun spurte om råd angående medisinsk vs kirurgisk abort. Helt sykt.

Men heldigvis fødte jeg 30.mai, så er medlem i to maigrupper også og de er helt fantastiske og gode å være i. Men en slik gruppe som junigruppa orker jeg ikke igjen.
Men vi fra juni 2020 på babyverden har egen snap, og der er det alltid koselig å være.

Skikkelig ekkelt. Var en bruker der som ble blokkert og kastet ut av admin også fordi hun spurte om råd angående medisinsk vs kirurgisk abort. Helt sykt.

Men heldigvis fødte jeg 30.mai, så er medlem i to maigrupper også og de er helt fantastiske og gode å være i. Men en slik gruppe som junigruppa orker jeg ikke igjen.
Men vi fra juni 2020 på babyverden har egen snap, og der er det alltid koselig å være.

Vi har en snapgruppe for termingruppa med min første, den er kjempefin! Har vært mye mer nyttig for meg enn barselgruppa. :)

Jeg har ikke noe erfaring med å skulle fortelle det sånn, men jeg har i mange mange år vært den venninnen som har syntes det har vært sårt å få høre. Jeg har vært misunnelig og blitt veldig lei meg fordi jeg selv ikke har vært gravid osv. Men jeg har alltid prøvd å betrygge den andre om at jeg i all hovedsak er glad på deres vegne, selvsagt er man jo det. Men som jeg sa til ene nære venninna mi da hun ble usikker på om hun skulle sagt det eller ikke: det hadde vært verre om jeg ikke fikk vite det, hvis jeg skulle funnet det ut via noen andre eller på Facebook senere.

Så mitt eneste råd er vel å prøve å stole på at vennene dine vil deg vel og vil være glad innerst inne. Om de kanskje ikke klarer å være hundre prosent akkurat idet de får beskjeden, så handler det mer om dem enn om deg og mest sannsynlig trenger de ikke lang tid å roe seg ned på :love2

Vet ikke om det hjelper, men håper jo det :happy:

Ja, hadde det jo sånn en liten periode selv så vet veldig godt hva som rører seg av tanker og følelser når sånne nyheter blir delt. Har hvertfall flere venninner som jeg vet blir overlykkelige for denne nyheten så det bør veie opp. Så får jeg gjøre det på mest mulig skånsom måte til mine nærmeste som kanskje skulle ønske de var der selv.
Tusen takk for svar:love7

Uff - det høres litt trist ut.. liksom, for venninnene også; for hvis man reagerer negativt på noe som er verdens beste nyhet for noen andre, så kan jo vennskapet fort få noen blåmerker bare dér... ><

Jeg har hatt en dialog med venninner gjennom prøvingen, så selve graviditeten ble jo godt mottatt også.
Ikke for det, nå har vi gått gjennom IVF-prosess og brukt mye energi og penger i dette, så hvis de IKKE hadde vært glade på mine vegne, så hadde jeg faktisk blitt litt snurt :p

Her er det ingen som visste at vi prøvde og det er ikke lenge siden vi satt en barnløsgjeng å pratet om hvor mye vi gledet oss til den første utepilsen osv. Innerst inne tenkte jeg jo at jeg kunne være gravid når den tid kom, men jatta jo med da man aldri vet hvor lang en prøveperiode kan ta og alt som følger med den prosessen. Blir nok litt sjokk når det kommer nå. Også er det to i tillegg.. dobbelt sjokk..
:hilarious:

Jeg opplever det selv. Det er litt vanskelig, men jeg har distansert meg litt. Det er ikke for at det er verken er galt hit eller dit, men en miks om at det er til det beste når jeg føler en enorm lykke og den andre parten ikke føler det like positivt. Dessuten så blir jeg også litt skuffet og lei meg når den andre parten vet at det betyr like mye for meg som til seg selv. Så til nå har jeg distansert meg og kommer til å si ifra om det blir noe spørsmål om det.. :happy:

Ja samme her...ikke mye som skal til for å bli lei seg heller i disse dager. Så smart av deg å si fra. Jeg må gjøre det samme om det blir sånn. Forbereder liksom en forsvarstale inne i meg som jeg skal skyte ut til de som evt måtte komme med kritikk. Heldigvis blir de fleste problemer ikke noe av så mye mulig jeg krisemaksimerer her også:shy:

Ja samme her...ikke mye som skal til for å bli lei seg heller i disse dager. Så smart av deg å si fra. Jeg må gjøre det samme om det blir sånn. Forbereder liksom en forsvarstale inne i meg som jeg skal skyte ut til de som evt måtte komme med kritikk. Heldigvis blir de fleste problemer ikke noe av så mye mulig jeg krisemaksimerer her også:shy:

Ikke sant! Det er lurt å ha en liten tale klar om du må «forsvare» deg selv. Hvordan hadde det vært motsatt vei f.eks? Det er alltid greit for vedkommende å måtte tenke motsatt. For hva om du hadde blitt slik ovenfor henne å. Det er et eksempel av mange. Jeg liker gjerne å reflektere det på en slik måte, få andre til å se ting fra ens egen side. Og jeg tenker; om den personen ikke klarer å glede seg på andre sine vegne, så skal det mennesket bli svært ensomt til sist - når det er slik at de unner seg kun sin egen glede. Jeg føler i allefall at jeg tar hensyn når jeg bakker litt ovenfor den personen. Men slik jeg tenker, de skal ikke få lov å spise opp min glede, da jeg alltid har gledet meg på andres vegne :happy:

Her er det ingen som visste at vi prøvde og det er ikke lenge siden vi satt en barnløsgjeng å pratet om hvor mye vi gledet oss til den første utepilsen osv. Innerst inne tenkte jeg jo at jeg kunne være gravid når den tid kom, men jatta jo med da man aldri vet hvor lang en prøveperiode kan ta og alt som følger med den prosessen. Blir nok litt sjokk når det kommer nå. Også er det to i tillegg.. dobbelt sjokk..
:hilarious:

Blir nok det :P blir vel hyggelig for dem likevel å høre, håper jeg :)

Huff , mammapoliti er ikke min favoritt stil altså. Man skal være ganske forsiktig med å uttale seg innimellom.
Sosiale medier er ikke alltid like enkelt :rolleyes:

Sulten.. overmett.. sulten.. overmett :P
Er liksom ikke noe mellomting. Ikke plass i magen føler jeg :p

Back
Topp