Skravletråd - oktober 21 :)

I dag var jeg på tidlig ultralyd! Så gøy å høre hjertelyd og se den lille «bamsemumsen» :love7 Det gjør det plutselig litt mer virkelig også, at jeg faktisk er gravid! :love2Etter min beregning er jeg 8+1, men gynekologen målte til 8+4:Heartpink Har noen av dere andre også vært på tidlig ultralyd ennå?

Herlig ♥️♥️

I dag var jeg på tidlig ultralyd! Så gøy å høre hjertelyd og se den lille «bamsemumsen» :love7 Det gjør det plutselig litt mer virkelig også, at jeg faktisk er gravid! :love2Etter min beregning er jeg 8+1, men gynekologen målte til 8+4:Heartpink Har noen av dere andre også vært på tidlig ultralyd ennå?

Åå, så gøy :Heartred Jeg skal på tirsdag, da er jeg 8 + 0, og jeg grugleder meg :D

Ja jeg fikk med resept, men tror de egentlig var reseptfrie, og hun på apoteket sa at «halve Norge» gikk på dette.. de heter Actavis 75 mg. Er d de samme som abyl-e?

Ja de utredet meg når jeg først ble henvist til fertilitetsklinikken grunnet habituell abort.

Du får ikke de reseptfritt. Men ja, det er de samme, om det er «acetylsalisylsyre». Tror jeg hadde tatt de om jeg var deg. Ikke sikkert det har så mye å si fra eller til, men det skader ikke. Og verre om noe skulle skje og man angrer på man ikke tok de. Men du får se hva du gjør :Heartred

Så gøy at du fikk høre hjertelyd allerede, trodde ikke man kunne det så tidlig..? Jeg skal på TUL i morgen, da er jeg 8+0 :happy:

300 innlegg igjen :)

Så gøy at du fikk høre hjertelyd allerede, trodde ikke man kunne det så tidlig..? Jeg skal på TUL i morgen, da er jeg 8+0 :happy:

Fikk høre hjertelyd 7+0 på TUL sist svangerskap :) Men på de UL jeg har vært på har de bare SETT hjerteblink.

Fikk høre hjertelyd 7+0 på TUL sist svangerskap :) Men på de UL jeg har vært på har de bare SETT hjerteblink.

Spennende! Jeg skal til privat ultralydklinikk, utvendig Ul.
Ser nå hun har skrevet feil dag, men torsdag 24 er verken i februar eller mars så satser på at det er i morgen, onsdag 24. Forloveden har så utrolig travel jobb, så vi møter opp og håper på det beste :)

Hei Håper jeg gjør dette riktig:-)

Jeg er 40 år og venter mitt 4. Barn, det ble unnfanget mens jeg gikk på p plaster, jeg har barn på snart 19 år, 13 og 16 år så de er 19, 17 og 14 år når barnet blir født.
Tankene mine surrer rundt i hodet mitt døgnet rundt, mannen min ble sur og hele tiden sier jeg MÅ og SKAL ta abort! Jeg skal til abort klinikken til mandag og jeg vet, at jeg ikke vil klare det, men mannen min er stå og sier han er så gammel og bla, bla, bla...
Vesla på 13 år fikk vite det, ved og lese en mld på mob min, som kom og hun er sjele glad! Ønsket oppfylt! Jeg vet ik hva jg skal gjøre, for tar jeg det bort, vil det ødelegge for meg og mannen min og jg havne i en dyp depresjon og sinne, uff! Jg er så uttafor! Jeg prøver og gjøre det som er riktig....Jeg jobber 3 delt turnus på sykehus, men det er mange leger og andre sykepleiere som jobber det og klarer...Og jeg har mye fri oxo...

Hei Håper jeg gjør dette riktig:-)

Jeg er 40 år og venter mitt 4. Barn, det ble unnfanget mens jeg gikk på p plaster, jeg har barn på snart 19 år, 13 og 16 år så de er 19, 17 og 14 år når barnet blir født.
Tankene mine surrer rundt i hodet mitt døgnet rundt, mannen min ble sur og hele tiden sier jeg MÅ og SKAL ta abort! Jeg skal til abort klinikken til mandag og jeg vet, at jeg ikke vil klare det, men mannen min er stå og sier han er så gammel og bla, bla, bla...
Vesla på 13 år fikk vite det, ved og lese en mld på mob min, som kom og hun er sjele glad! Ønsket oppfylt! Jeg vet ik hva jg skal gjøre, for tar jeg det bort, vil det ødelegge for meg og mannen min og jg havne i en dyp depresjon og sinne, uff! Jg er så uttafor! Jeg prøver og gjøre det som er riktig....Jeg jobber 3 delt turnus på sykehus, men det er mange leger og andre sykepleiere som jobber det og klarer...Og jeg har mye fri oxo...

Hei ♥️
Sender deg en klem, for jeg skjønner dette må føles veldig vanskelig for deg ♥️

Som jeg har skrevet til andre i samme situasjon som deg.. Først og fremst: mannen din kan ikke KREVE dette av deg. Han også er nok vel informert om at prevensjon kan feile, og dersom han absolutt ikke ønsket dette, skulle han ha tatt seg en liten "snipp" som sikreste løsning.. i alle fall; en abort må til syvende og sist være ditt valg. Selvsagt skal saken diskuteres, men med mindre du føler deg overbevist om at det er det riktige å gjøre, så.. nei. Ikke la deg tvinge til dette om det ikke blir ditt valg, kjære deg ♥️

Forøvrig, som jeg også har foreslått til andre; ring og snakk med Amathea stiftelsen. De er de rette å prate med om dette!

Håper virkelig det ordner seg for deg ♥️

Ja, helt klart! Jeg finner mye trøst og støtte i forumet her allerede. :love7
Og det trengs, for å si det sånn, for jeg føler meg som et eneste stort klagende nervevrak for tiden.
Du er IKKE alene :Heartred tørr ikke engang ytre alle tankene til mannen for da kommer han til å bli sprø tror jeg, eller tro jeg er sprø.. men d blir man jo av dette her og :confused005 så da er d utrolig godt å kunne snakke med dere som er i samme båt.. hvor vi alle er frustrerte fruer og kan drodle om ting vi lurer på :Heartred

Hei ♥️
Sender deg en klem, for jeg skjønner dette må føles veldig vanskelig for deg ♥️

Som jeg har skrevet til andre i samme situasjon som deg.. Først og fremst: mannen din kan ikke KREVE dette av deg. Han også er nok vel informert om at prevensjon kan feile, og dersom han absolutt ikke ønsket dette, skulle han ha tatt seg en liten "snipp" som sikreste løsning.. i alle fall; en abort må til syvende og sist være ditt valg. Selvsagt skal saken diskuteres, men med mindre du føler deg overbevist om at det er det riktige å gjøre, så.. nei. Ikke la deg tvinge til dette om det ikke blir ditt valg, kjære deg ♥️

Forøvrig, som jeg også har foreslått til andre; ring og snakk med Amathea stiftelsen. De er de rette å prate med om dette!

Håper virkelig det ordner seg for deg ♥️

Last edited:
Var på veldig tidlig ultralyd her om dagen (6+3).. kun for å få bekreftelse på at hjertet var i gang :Heartred

Du får ikke de reseptfritt. Men ja, det er de samme, om det er «acetylsalisylsyre». Tror jeg hadde tatt de om jeg var deg. Ikke sikkert det har så mye å si fra eller til, men det skader ikke. Og verre om noe skulle skje og man angrer på man ikke tok de. Men du får se hva du gjør :Heartred
Ja d er de. Jeg er helt enig, siden de ikke kan utgjøre noe negativt så tar jeg de.. vil ikke la noe som kan hjelpe gå uprøvd når jeg først har kommet så langt :)

Hei Håper jeg gjør dette riktig:)

Enig med Lillafrosk! Prevensjon er ikke bare kvinnens ansvar og han kan ikke kreve noe slikt av deg!! Huff føler skikkelig med deg :Heartred å ta abort når man ikke er hundre prosent klar for d, tror jeg ikke vi engang kan forestille oss påkjenningen av.. d praktiske løser seg alltid. Han må jo tenke på deg, ikke bare seg selv. Stå på og følg hjertet og hva DU ønsker og :Heartred

Jeg gikk først og medisinerte kattene. Ble såå sliten.. satte meg ned i 5 minutter før jeg kom på at "oi, gubben har ikke sengetøy å legge seg i atm", så jeg gikk opp og la på nytt sengetøy...
Nå er jeg KJEMPESLITEN....!

Ny avstemning laget for skjult gruppe, da to alternativer har ligget så utrolig likt hele veien. :) Stem ♥️♥️

Hei Håper jeg gjør dette riktig:)

Sender deg masse gode tanker og gråter faktisk en liten skvett på dine vegne her. Dette må være utrolig vanskelig for deg, jeg kan ikke engang forestille meg å måtte ta et sånt valg :Heartbigred
Men jeg er helt enig med de to over her, dette MÅ til syvende og sist være DITT valg. Følg Lillafrosk sitt råd og snakk med noen som kan veilede deg litt, kanskje det letter litt på trykket. Eller noen gode venner som kan støtte deg og følge deg opp. Du skal ikke sitte og føle at du er alene med dette ihvertfall, tenker jeg:Heartred
Og som du hører har du hvertfall mye støtte her allerede. Vi heier på deg!
Jeg er helt sikker på at du klarer å ta den rette avgjørelsen for deg :Heartpink

Hadde ikke tid til å følge med her i går, og jeg sovna veldig tidlig... Tenkte sikkert på det for jeg drømte om forumet i natt. :hilarious:

Han sier at graviditeten ikke er min feil, men alikevel, så krever han at jeg tar bort og er så irritert!

Jeg har to på jobben jeg kan snakke med og jeg har fått tlf nr dit, men uansett, så må jg takle mannen min hjemme.
Jeg var gjennom dette på værre måte for 14 år siden også, da var han enda sintere, for han mente to holdt og overså meg i en uke, men jg valgte beholde og ved fødsel, sa han at han gledet seg og vi klarte oss bra!
Men uansett, vil han ikke ha noe med barnet og gjøre, ok, da føder jeg uten han og flytter.
Mannen min, tenker bare på seg selv, enda han vet hvor tungt det er for meg, for jeg har hatt en lignende episode da jeg var ung og da ble jeg så sykt deprimenert, at jeg ble lagt inn, men som han sier, så er det ikke noe problem...

Uff, ble rart svar, men
Ja, jeg skal følge hjerte mitt...
Tusen takk, for svar og støtte, kjenner tårene kommer...
Dere er herlige jenter<3 :-*

Enig med Lillafrosk! Prevensjon er ikke bare kvinnens ansvar og han kan ikke kreve noe slikt av deg!! Huff føler skikkelig med deg :Heartred å ta abort når man ikke er hundre prosent klar for d, tror jeg ikke vi engang kan forestille oss påkjenningen av.. d praktiske løser seg alltid. Han må jo tenke på deg, ikke bare seg selv. Stå på og følg hjertet og hva DU ønsker og :Heartred

Sender deg masse gode tanker og gråter faktisk en liten skvett på dine vegne her. Dette må være utrolig vanskelig for deg, jeg kan ikke engang forestille meg å måtte ta et sånt valg :Heartbigred
Men jeg er helt enig med de to over her, dette MÅ til syvende og sist være DITT valg. Følg Lillafrosk sitt råd og snakk med noen som kan veilede deg litt, kanskje det letter litt på trykket. Eller noen gode venner som kan støtte deg og følge deg opp. Du skal ikke sitte og føle at du er alene med dette ihvertfall, tenker jeg:Heartred
Og som du hører har du hvertfall mye støtte her allerede. Vi heier på deg!
Jeg er helt sikker på at du klarer å ta den rette avgjørelsen for deg :Heartpink

Back
Topp