Skravletråd - oktober 21 :)

Ikke jeg heller.. men tror de er veldig svake og siden legen sa d ihvertfall ikke kunne gjøre noen skade så har jeg tatt i går og i dag.. har litt trua på at d ikke er så dumt :)

Hvis det ikke kan skade, så hvorfor ikke.. enten gjør det deg godt, eller så gjør det ingenting..? Må vel gå bra da?

Forslag til ENKEL mat? Skal nevnes det må være glutenfritt, pga gubben, men meste middager kan gjøres glutenfrie..

For å si det sånn; middagsretter selv jeg kan lage.
Jeg liker ikke å lage mat, også kan jeg ikke stå oppreist for lenge :p

Ny her inne, så har ikke helt funnet ut av dette med å lage nytt innlegg 7 + 3 idag, men sliter veldig med kviser...det har jeg alltid gjort, men blitt verre etter jeg ble gravid nå Noen som vet om man kan bruke p-piller som behandling mot akne under graviditet? Vet jo man kan bruke noen typer når man ammer, men usikker på om dette går under samme kategori
Takk nemlig for at det finnes sånne forum hvor man kan spørre om hva som helst!!!!

Svarer deg her inne, den passet seg ikke helt å svare på inne på tråden den var inne på :P

Jeg ville ikke anbefalt p-piller under graviditet, og det tror jeg ikke legen heller gjør.. men, kan hende det er noe kremer du kan gå på? Ta å ordne deg en time hos legen, så kan det hende dere finner en løsning :)

https://relis.no/sporsmal_og_svar/relisdb/4-3435

Ser ut til at resept på skinoren eller finacea kan være aktuelt, f.eks...

Forslag til ENKEL mat? Skal nevnes det må være glutenfritt, pga gubben, men meste middager kan gjøres glutenfrie..

For å si det sånn; middagsretter selv jeg kan lage.
Jeg liker ikke å lage mat, også kan jeg ikke stå oppreist for lenge :p

Vell, enklere enn det jeg disker opp med i dag blir det ikke :rolleyes: Pommes og pølse i ovnen :rolleyes: Glutenfritt og enkelt :laughing002 ikke krever det å stå så lenge på bena heller ;)samboer har cøliaki så det går i glutenfrie middager her i huset også.

Vell, enklere enn det jeg disker opp med i dag blir det ikke :rolleyes: Pommes og pølse i ovnen :rolleyes: Glutenfritt og enkelt :laughing002 ikke krever det å stå så lenge på bena heller ;)samboer har cøliaki så det går i glutenfrie middager her i huset også.

Enkelt og godt ♥️ Cøliaki på gubben her og. Kan være noe dritt i blant, for blir så utslått når han først får i seg spor av gluten :(
Men! Jeg fikk kommet meg på butikken og kjøpt mat. Jeg drister meg til lasagne. Det kan jeg lage puljevis, og det som tar lengst tid, er egentlig å bake det i ovnen.

Også er det enkelt. Til ostesaus varmer jeg bare creme fraiche med litt ost, og krydrer det. Også glutenfrie lasagneplater.
Synes faktisk denne ostesausen er sååå mye bedre enn 'originalen'. :)

Ååh, time for neste UL blir 18/3 ♥️♥️♥️

For innlegg, så er det bare å skravle i vei.
Men vi må ha en tilgangsansvarlig også må vi ha gruppenavn (som avgjøres i avstemningstråden) :)
Utenom det tror jeg ikke det er så mye :D
Anbefaler to tga. Fort gjort at den éne som har ansvaret blir inaktiv en periode hvis det skjer noe

Jeg har definitivt effekt. Tar ikke all kvalmen, men føler det tar topppen.
Da blir det for dumt å ikke prøve hører jeg, er jo så redusert at jeg knapt vet hvor jeg skal gjøre av meg. :yuck:

Anbefaler to tga. Fort gjort at den éne som har ansvaret blir inaktiv en periode hvis det skjer noe

Kan nok være lurt. :) Har sett flere termingrupper ha dette, og må vel være greit hvis det skulle skje noe, som du sier.

Uff ja denne ventetiden :inpain: har aldri følt tiden har gått saktere.. men men.. d er godt vi er fler i samme båt og kan peppe opp hverandre :Heartpink

Ja, helt klart! Jeg finner mye trøst og støtte i forumet her allerede. :love7
Og det trengs, for å si det sånn, for jeg føler meg som et eneste stort klagende nervevrak for tiden.

Enkelt og godt ♥️ Cøliaki på gubben her og. Kan være noe dritt i blant, for blir så utslått når han først får i seg spor av gluten :(
Men! Jeg fikk kommet meg på butikken og kjøpt mat. Jeg drister meg til lasagne. Det kan jeg lage puljevis, og det som tar lengst tid, er egentlig å bake det i ovnen.

Også er det enkelt. Til ostesaus varmer jeg bare creme fraiche med litt ost, og krydrer det. Også glutenfrie lasagneplater.
Synes faktisk denne ostesausen er sååå mye bedre enn 'originalen'. :)

Dæ, lasagne eller lars magne som vi kaller det, er ikke akkurat hva jeg tenker på som enkel mat o_O Cøliaki er ikke til å spøke med nei, men så får jeg ha visse godsaker for meg selv når han ikke kan spise det :joyful: tihi.

Da blir det for dumt å ikke prøve hører jeg, er jo så redusert at jeg knapt vet hvor jeg skal gjøre av meg. :yuck:

Det er jo en billig og helt bivirkningsfri behandling, så det verste som kan skje er jo at det ikke funker og forhåpentligvis får du litt effekt av det! :)

Dæ, lasagne eller lars magne som vi kaller det, er ikke akkurat hva jeg tenker på som enkel mat o_O Cøliaki er ikke til å spøke med nei, men så får jeg ha visse godsaker for meg selv når han ikke kan spise det :joyful: tihi.

Haha, nei, men trenger ikke stå såååå lenge på kjøkkenet likevel :P enkelt nok å tillage :p

Ja, f.eks regnbuelakris, nam ..

Sånn meterslakris med fruktsmak, det er ikke ordentlig lakris? Så den kan jeg spise i store kvanta? Eller?

Sånn meterslakris med fruktsmak, det er ikke ordentlig lakris? Så den kan jeg spise i store kvanta? Eller?

Tror det bare gjelder svart lakris, fra.. lakrisrot.. ><

I dag var jeg på tidlig ultralyd! Så gøy å høre hjertelyd og se den lille «bamsemumsen» :love7 Det gjør det plutselig litt mer virkelig også, at jeg faktisk er gravid! :love2Etter min beregning er jeg 8+1, men gynekologen målte til 8+4:Heartpink Har noen av dere andre også vært på tidlig ultralyd ennå?

Vedlegg

• 47EEC255-270E-4069-A3F0-B343ADF5B323.jpeg
    47EEC255-270E-4069-A3F0-B343ADF5B323.jpeg
    29,3 KB · Visninger: 14
I dag var jeg på tidlig ultralyd! Så gøy å høre hjertelyd og se den lille «bamsemumsen» :love7 Det gjør det plutselig litt mer virkelig også, at jeg faktisk er gravid! :love2Etter min beregning er jeg 8+1, men gynekologen målte til 8+4:Heartpink Har noen av dere andre også vært på tidlig ultralyd ennå?
Så herlig :D :Heartpink
Her var jeg på liten sjekk 6+2, men fikk såvidt sett fosteranlegget med plommesekken og hjerteblink :)

skal til gyn i morgen og håper å få se litt mer kanskje :)

Back
Topp